مشاوره سئو

    Thursday، ۵ Farvardin ۱۴۰۰

    شرح کامل وظایف مشاور سئو  یا همان بهینه ساز وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

    کارهایی که یک مشاور سئو برای شما انجام خواهد داد ، بررسی کامل وب سایت شما و انتقال تجربیات خود به شما در زمینه افزایش بازدید کنندگان وب سایتتان ، افزایش بازدهی و فروش و همچنین موقعیت بهتر در نتایج گوگل که منجر به کلیک بیشتر وب سایتتان خواهد شد.

    ما با جستجو در وب انگلیسی وظایف یک مشاور سئو را به این صورت درک کردیم :

    • کنترل کامل بر روی شبکه های اجتماعی
    • امتیازدهی کیفیت محتوا
    • محتوای آسمان خراش (سنگ بنا)
    • بررسی نیازات کاربران و قصد آنها
    • بررسی رقبا
    • طراحی استراتژی برای بهبود تجربه کاربر
    • بررسی سایت نسبت به الگوریتم های جدید گوگل در بروزرسانی ها

    وظایف ، مسئولیت ها و شرح وظایف مشاوره سئو شامل پیچیدگی هایی است که طیف گسترده ای از رشته های بازاریابی و کانال های بازاریابی اینترنتی را شامل می شود ، اما آنچه طی زمانها کاملاً ثابت مانده است نیاز به دستیابی به رتبه های ایده آل در جستجوگر گوگل و امکان مشاهده بیشتر برای مشتریان ، فراخوانی برای انجام کاری یا همان CTA ، ایجاد نتایج مانگار از طریق محتوای همیشه سبز و البته بهبود نرخ تبدیل مشاهده کننده به مشتری.

    اما چه مواردی را یک مشاور سئو قبل از پذیرفتن سفارش یا بلافاصله بعد از پذیرفتن سفارش بایستی بررسی نماید:

    • بررسی اصطلاحات صنعت مربوطه
    • بررسی تجربه کاربری از سایت و صفحات حساس
    • بررسی اقدامات مارکتینگ انجام شده روی سایت
    • بررسی میزان طبیعی بودن سایت از نظر Rank Brain
    • بررسی میزان ایندکس ها و اولین ایندکس انجام شده توسط گوگل
    • بررسی میزان نرخ تبدیل کاربران به مشتری
    • بررسی اسنیپت های درج شده برای نمایش در گوگل
    • بررسی اسکیماهای رعایت شده در قالب سایت
    • بررسی قابلیت mobile first index
    • بررسی سرعت سایت به نسبت رقبا در آن حیطه
    • بررسی واژه های پیشنهادی گوگل در آن صنعت
    • بررسی بخش people also ask در کلمات کلیدی
    • بررسی میزان ورودی مرتبط سایت
    • بررسی میزان بهینه سازی برای جستجوی صوتی
    • بررسی صفحات AMP
    • بررسی سئو تکنیکال
    • بررسی میزان کلماتی که صفر ورودی دارند
    • بررسی کلمات و محتواهای مطابق با سئو معنایی
    • بررسی کامل آنالیتیکس
    • بررسی کامل سرچ کنسول
    • بررسی صفحات اصلی سایت
    • بررسی EAT

    مسئولیت های اصلی یک مشاور سئو که بایستی حتماً در مدت زمان مشاوره سئو انحام دهد :

    1. اهداف بازاریابی برند را بشناسید ، سعی کنید اهداف جستجوهای مشتریها را بشناسید ، مزایای رقابتی برند را بشناسید ، اهداف مشخص که واقع بینانه و البته قابل دستیابی هستند مشخص کنید.
    2. بهینه سازی های داخلی صفحات ، به هدینگ ها توجه کنید ، به تصاویر ، ساختار متن و قالب بندی توجه کنید. ترکیب کلمات کلیدی ، برجسته سازی کلمات کلیدی ، استفاده از LSI ها ، کلمات کلیدی اصلی و مترادف های کلمات کلیدی نیز اط جمله مهمترین موارد در این زمینه هستند.
    3. تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی : بررسی برای به دست آوردن کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی لانگ تیل یا همان دم بلند ، پیدا کردن اهداف با کلمات کلیدی رقابت کم و البته سودآوری بالا (ارزش تجاری ایده آل) ، در مورد اصطلاحات جایگزین یا سوالات مرتبط تحقیق کنید.
    4. درج کلمات کلیدی : کلمات کلیدی را به صفحات مشخص اختصاص دهید و نقشه ای برای آن ترسیم کنید  تا بعداً از امکان کنیبالیزیشن جلوگیری کنید ، صفحات دسته بندی ها را بررسی و تقویت کنید.
    5. به رتبه های برتر گوگل برسید : سعی کنید برای تمامی صفحات حداقل جایگاهی در 10 رتبه اول گوگل به دست آورید ، با توجه به میزان نرخ کلیک سعی کنید مطالب صفحه 1 را به رتبه 1 برسانید ، در این میان از ویدیوهای آپارات و... نیز استفاده کنید تا در رتبه های بالاتر حظور داشته باشید.
    6. برای تبدیل کاربران بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید : سعی کنید میزان تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربر درون سایت را بیشتر کنید (با پسنهاد های عالی) ، زمان ماندگاری کاربران را بیشتر کنید در سایت با بهره گیری از ویدیو و ویس ، تایتل را به تایتل چالشی تغییر دهید تا بازخورد بیشتری بگیرید از کاربران...
    7. مشکلات فنی سئو در سایت را تشخیص دهید : مواردی مانند ، pagination ، canibalization ، خطاهای 404  ، ریدایرکت های 301 و 302  ، خطاهای crowl ، لینک های شکسته ، خطاهای سرور ، محتوای تکراری ، پرونده robot.txt ، خطاهای نقشه سایت ، alt های رعایت نشده در عکس ها ، سرعت سایت در صفحات مختلف ، ساختار URL ها
    8. سئو محلی و رعایت اسکیماها در سایت : سایت را در google maps به صورت 100% وریفای شده ثبت کنید ، اسکیماهای سئو محلی را رعایت کنید ، داده های موجود روی سایت را به صورت دقیق نشانه گذاری کنید برای درک گوگل
    9. بررسی کلی سایت : مشکلات دیداری سایت در طراحی ، مشکلات طراحی سایت در پلتفرم های دیگر مانند موبایل و تبلت ، بهینه سازی کد HTML ، بهینه سازی طراحی محتوای وب سایت ، بررسی سایت با ابزار MOZ ، کلمات کلیدی هدف را بازبینی کنید.
    10. تجزیه و تحلیل رقبا را کامل کنید : روی سایت رقبا مهندسی معکوس انجام دهید (نقاط ضعف و قوت را مشخص کنید) ، تعداد بک لینک ها و ریفر دامین های وب سایتتان را با رقبا مقایسه کنید ، برای مقایسه بهتر است از ابزار AHREFS و MOZ استفاده کنید.
    11. روند تکاملی سئو را روی سایت پیاده کنید : به روز رسانی سایت و تبدیل سایت به سئو کلاه سفید ، بررسی و اجرای الگوریتم های rank brain , panda , caffeine , hummingbird , penguin بر روی سایت ، هرزنامه های موجود بر روی سایت را حذف کنید (صفحات تکراری و کامنت های اسپم) ، وبلاگ های سئو را مانند search engine land ، semrush ، search engine journal ، MOZ ، search engine watch  را دنبال کنید.
    12. از یک وب سایت مناسب برای جستجوگرها اطمینان حاصل کنید : سایت را به نوعی توسعه دهید که هم برای گوگل و هم برای کاربران ایده آل باشد (با استفاده Webmaster Guidelines
      line) ، مطمئن شوید که صفحات شما قابل ایندکس و خزش هستند برای گوگل ، مطمئن شوید صفحات مهم سایت به راحتی برای کاربران قابل دسترس هستند.
    13. مهارت های نوشتن متن و عناوین موثر : برای تمامی صفحات دسکریپشن ایجاد کنید ، برای ایجاد کلیک در نتایج عناوین را جذابتر کنید ، متون را به زبان ساده بنویسید تا در جستجوی صوتی سایتتان نمایش داده شود ، مطالب سایت را طولانی تر کنید و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید ، تصاویر مطالب را بیشتر کنید ، از حالت Bold در متن استفاده کنید.
    14. ایده های جدیدی در محتوا ایجاد کنید : مهندسی محتوایی ، گپ ها را میتوانید در مورد هر موضوعی پیدا کنید از طریق کلمات پیشنهادی گوگل و در مورد آنها صحبت کنید ، به طور مثال در زمینه مشاوره سئو شاید این مطلب یک گپ بود که ما بنویسیم که وظایف یک مشاور در بازه زمانی که به شما در مورد بهینه سازی سایتتان مشاوره میدهد چیست ، همچنین طراحی محتوایی مناسبی داشته باشید که توصیه میشود از عکس ها و متن ها برای بهتر کردن تجربه کاربر از آن محتوا استفاده کنید. همچنین سعی کنید از صفحات کوچکتر به صفحات بزرگتر انتقال دهید کاربر را یعنی به صفحات هدف نزدیکتر کنید کاربران ورودی از گوگل را...
    15. محتوای موجود را بهبهود دهید : خطاهای گرامری را از بین ببرید ، محتوا را هر ماه یا چندماه یکبار بهبود دهید و گسترش دهید ، از جملات قابل درک تر استفاده کنید تا به راحتی توسط کاربران قابل خواندن باشد ، سعی کنید محتوا را به نوعی بهبود دهید که کاربران تا آخر مطلب را مطالعه نمایند.
    16. تعداد CTA ها را افزایش دهید : CTA همان تبدیل کاربر یا همان انتقال کاربر به صفحات دیگر میباشد ، سعی کنید به صفحاتی که بسیار ایده آل هستند و غیر از سایت خودتان قرار دارند نیز کاربر را انتقال دهید چراکه گوگل این مورد را نیز بسیار ارزشمند میداند ، یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد در هر صفحه ایجاد کنید ، رفتار کاربر نسبت به CTA ها را با سایت هایی همانند crazy egg و امثال آن بسنجید.
    17. استراتژی سئو مناسب آن سایت را بچینید : تاکتیک های تاثیرگذار سئو را ارائه دهید و بر اساس جدول زمانی اجرایی کنید ، پیشرفت های به عمل آمده با استفاده از تاکتیک ها را ارزیابی کنید ، کمپین های بازاریابی دیجیتال را اجرا کنید.
    18. بهبود مستمر سایت : تعامل کاربر با سایت را بهبود دهید مرتباً ، نسبت به داده های به دست آمده و تماس ها و البته تماس های هدفمند میزان بهبود مستمر وب سایتتان را اندازه گیری کنید ، بهبود بیش از 50 درصدی داشته باشید تا بر رقیبانتان غلبه کرده و همیشه 50 درصد بهینه بودن را بین خودتان و رقیبانتان داشته باشید تا رتبه وب سایت حفظ شود.
    19. سیستم های مدیریت محتوایی و مارکتینگ را بشناسید : سیستم های مدیریت محتوا همانند وردپرس ، دروپال ، جولا و... را بشناسید و تمامی مزایا و معایب آنها را بدانید ، تمامی استراتژی های توسعه وب مانند B2c ،  B2B ، توسعه فروشگاه ، صفحات فرود ، کانال های فروش و... را بدانید.
    20. طراحی دوباره وب سایت : سایت را با توجه به نیازات کاربران طراحی کنید ، وب سایت را در حالتی که بسیار سریع است (هم برای کاربر هم برای ربات هاب گوگل) با گرافیکی ایده آل ارائه نمایید. خودتان طراحی های HTML و CSS را کامل فرابگیرید چراکه هیچ کس بهتر از خودتان کاربرانتان و سلیقه آنها را نمیشناسد.
    21. سیستم فروشگاه : جنبه های اصلی فروشگاه را بهبود بخشید ، گزینه های درخواستی در ثبت سفارش را کمتر کنید و گزینه هایی که لازم نیست را همانند شماره ثابت و آدرس دوم را به کلی حذف کنید تا کاربر راحت تر بتواند سفارشش را ثبت نماید ، عکس های فیک را تبدیل به عکس های واقعی محصول کنید ، ترجیحاً از نحوه کارکرد دستگاه برای کاربرانی که هنوز خرید نکرده اند و میخواهند خرید نمایند ویدیویی قرار دهید.
    22. از تکنیک های دیگر سئو استفاده کنید : شما باید از روش های دیگر سئو که تاثیر کمتری نیز دارند برای به حداکثر رساندن دیده شدنتان در گوگل استفاده کنید ، این موارد شامل محتوای همیشه سبز ، اسکیماها ، Q&A ، سئو محلی ، نوشتن یک عنوان فوق العاده برای افزایش CTR و همچنین Adwords برای بدست آوردن کلمات LONG Tail استفاده کنید.
    23. از ابزارها و نرم افزارهای سئو به صورت مداوم استفاده کنید : توصیه میشود وب سایتتان را به عنوان یک پروژه در ابزارهای سئو وارد کنید تا اطلاعات دقیق و بروزی از وب سایتتان را در اختیار داشته باشید ، این ابزارها شامل موارد زیر هستند که برخی از آنها رایگان و برخی پولی میباشند : Google Webmaster Tools، Google Analytics، Header Response Checkers، Backlink Audit and Backlink Analysis، Crawling Site، Tracking Rank، Analysis Keyword. Brightlocal.com، Moz Linkexplorer، Semrush.com،، Woorank.com، Ahrefs.com، Alexa.com، Gtmetrix.com، Screamingfrog.co.uk، Sproutsocial.com، Spyfu.com، SEOQuake، Ubersuggest.io ، Hootsuite ، Kwfinder.com ، Yoast.com ، SEObook.com ، Neilpatel.com و Backlinko.com.
    24. بهبود وضعیت ساختار لینک داخلی سایت : مطمئن شوید تمامی صفحات داخلی برای ربات های گوگل قابل خزش هستند تا از جانب انتقال قدرت خیالتان راحت باشد ، از قابلیت Breadcrumb استفاده کنید که خود هم مسیر راه کاربران را مشخص میکند و هم اینکه نوعی لینک داخلی به حساب می آید ، لینک های داخلی هرچه کلیک بیشتری داشته باشند تاثیر بیشتری خواهند داشت پس سعی کنید لینک های داخلی را جاهایی قرار دهید که کلیک بیشتری داشته باشند.
    25. بهبود لینکسازی خارجی یا همان سئو خارجی : توصیه میشود به سراغ سایت های هم حیطه بروید و از آنها رپورتاژ تهیه کنید ، حتماً اینفولنسرها و بلاگرهای معروف را پیدا کنید و در سایت آنها تبلیغی درج کنید ، کتاب هایی را به صورت PDF رایگان منتشر کنید که قابلیت پخش و مارکتینگ داخلی بالایی دارند (درون PDF لینک وب سایتتان را وارد کنید ) ، اینفوگرافی های فوق العاده داشته باشید که زیر آنها لینک سایتتان درون عکس موجود باشد ، سعی کنید لینک های PBN بسیار برای افزایش ریفرینگ دامین داشته باشید.
    26. کامل و جامع بودن سایت : طراحی سایت کامل باشد به عبارت دیگر نصفه و نیمه نباشد ، منو و فوتر کامل باشد ، بخش ایکون سایت و فاویکون کامل باشد ، رنگ بندی سایت کامل باشد و دیگر نیازی به تغییر نداشته باشد (به دلیل تجربه کاربری)
    27. یک عیب یاب خبره باشید : همیشه با بررسی دائمی سایت سعی کنید عیب یابی سئو را بر عهده بگیرید و مشکلات احتمالی که مانع از رشد سایت خواهند شد را پیشاپیش رفع نمایید ، فاکتورهای منفی سایت را کمتر و فاکتورهای مثبت سایت را نزد گوگل بیشتر کنید.
    28. شاخص های مورد نظر را ماهانه بررسی کنید : شما هر ماه کمپینی را اجرا میکنید و ماه بعدی باید تمامی موارد شامل بازگشت سرمایه ، اثربخشی کمپین ، کلمات رشد یافته به رتبه های 1 تا 3 ، اشتراک مخاطبین و از این دست موارد اشاره کرد.
    29. تنظیم مجدد تایتل ها دسکریپشن ها : از ابتدا شروع کنید و تمامی صفحات و مقالات را مجدد تایتل و دسکریپشن گذاری کنید و سعی کنید بهترین و جذاب ترین حالت تایتل ها و دسکریپشن ها را انتخاب کنید ، در این راستا توصیه میشود کتاب ادبیات تبلیغ را مطالعه کنید.
    30. نقشه URL ایجاد کنید : سعی کنید یک اکسل برای آدرس های سایت انتخاب کنید و تمامی تغییرات را به مرور با تاریخ و رتبه در آن تاریخ درون اکسل دخیره کنید (این تغییرات شامل ریدایرکت ها ، تغییرات تایتل و دسکریپشن و... خواهد بود)
    31. در جستجوهای MOBILE باشد : باید حتماً وب سایت ریسپانسیو باشد تا در نسخه موبایل در نتایج جستجو نمایش داده شوید البته هرچه امتیاز موبایل در PageSpeed Insights بهتر باشد میتواند رتبه بهترین داشته باشید. در این بین چون در موبایل از جستجوی صوتی نیز استفاده میشود بایستی برای حستجوی صوتی نیز وب سایتتان آماده باشد پس از کلمات محاوره نیز در سایتتان استفاده کنید تا در جستجوهای صوتی حضور داشته باشید.
    32. گزارش های ماهانه سئو : گزارش های ماهانه سئو برای مشتریان یا خودتان تهیه کنید ، این گزارش شامل تمامی کارهایی میباشد که در 1 ماه برای رشد سایت انجام شده است همانند میزان ترافیک ، بهترین صفحات فرود ، میزان پیشرفت کلمات در رتبه بندی گوگل ، منابع ترافیک ، میزان لینک های جدید ، میزان ریفرینگ دامین ها ، مقایسه با رقبا و...
    33. شبکه های اجتماعی را بولد کنید : درون محتواها دکمه اشتراک در شبکه های اجتماعی را داشته باشید ، با نام تجاری وب سایت مطالب را درون شبکه های اجتماعی منتشر کنید ، برای هر تویت یا پست خود Retweit و Reshare بگیرید ، همچنین تعداد کامنت های پست ها در شبکه های اجتماعی نوعی چالش برای گوگل به شمار می آید که میتواند موجب رشد سریعتری وب سایت باشد.
    34. استراتژی رسانه های اجتماعی و توزیع محتوا : شما باید نحوه پخش و تبلیغ محتوا در کانالهای محتلف بازاریابی دیجیتالی بدانید ، مثلاً محتوای تولیدی را در انواع زیر پخش کنید : سرویس های اشتراک ویدیو ، شبکه های اجتماعی ، خبرنامه های ایمیلی ، تبلیغلت های بنری ، روابط عمومی ، ارتباط با وبلاگ نویسان ، ارتباط با تاثیرگذارات حیطه وب شما ، اشتراک اینفوگرافی ها در سایت های اشتراک عکس...
    35. برندینگ : بزندینگ وب سایتتان را به شدت جدی بگیرید و سعی در رشد آن کنید ، در مورد برندتان در شبکه های اجتماعی بحث ایجاد کنید و حتی جایزه بدهید ، نقاط قوت خودتان و رقیباتان را با نام برندشان در یکجا نشان دهید و با هم مقایسه کنید. تمامی محصولات را با همپای رقیبتان در سایت خودتان بررسی کنید و نام برند را به شدت به کار ببرید و البته در شبکه های اجتماعی نیز این کار را انجام دهید.
    36. کنترل کیفیت کار : شما بایستی کار تمامی تیم را تحت نظر داشته باشید و قبل از هر کاری روی سایت نیاز به تایید شما باشد ، این کار میتواند شما را از جریمه های گوگل کامل در امان نگاه دارد چراکه بسیاری از مشکلات به دلیل عدم بی توجهی به کنترل کیفیت کار رخ میدهد که بعد از مدتی تبدیل به یک مشکل اساسی میشود.
    37. امنیت وب سایت : امنیت وب سایت از SSL گرفته تا انواع باگ های وردپرسی ، قالب و افزونه ها را بایستی تک به تک بررسی کنید ، حتی در صورت نیاز از یک متخصص بخواهید برایتان این موارد را از نظر ایمنی بررسی نماید. توجه داشته باشید که در صورت هک شدن سایت گوگل اعتبار آن سایت را به شدت کاهش میدهد و امکان جریمه شدن سایت در کلمات بسیار زیاد خواهد بود.
    38. میزبانی هاست و دامنه : تاریخ تمدید دامنه را سعی کنید 5 ساله یا بیشتر نگاه دارید چراکه دید بهتری از خودتان در گوگل ایجاد خواهید کرد و یک سیگنال کوچک برای گوگل به شمار می آید ، هاستینگی که انتخاب کرده اید نیز توجه داشته باشید که Uptime  99.99% داشته باشد، همچنین سعی کنید از هاستینگ های ابری استفاده کنید که دارای هارد های فوق سریع NVME و SSD میباشند تا بارگذاری سایتتان نیز بهبود یابد.
    39. یک نفر متخصص دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید : برای اینکه به صورت موثر با مشتریان خود در ارتباط باشید بایستی این کار از طریق دیجیتال مارکتینگ انجام شود که برای اجرای دقیق آن نیاز به یک نفر برای انجام این کار خواهید داشت پس توصیه میکنیم یک نفر برای این کار استخدام کنید ، متخصص دیجیتال مارکتینگ بایستی شبکه های اجتماعی را برعهده داشته باشد ، ایمیل یا شماره تماس و یا هر راه ارتباطی از کاربران دریافت نماید و همچنین ارتباط سایت با کاربران را بیشتر نماید.
    40. تبلیغات ADWORDS : تبلیغات ads را برای سایتتان اجرا کنید تا بتوانید کلمات کلیدی هدف و لانگ تیل را پیدا کنید ، همچنین میتوانید از این قابلیت برای حضور در سرچ برند های رقیب نیز استفاده نمایید.
    41. مزایا و معایب سئو : مشتری را از مزایای بیشمار سئو آگاه سازید و از ارزش هایی که سئو در دراز مدت ایجاد مینماید همانند یازده بسیار ایده آل سرمایه گذاری ، همچنین از ADS برای مشتری بگویید که نه ارزش ایجاد میکنند و نه ماندگار هستند.
    42. جلسه ماهانه با مشتریان : شما به عنوان یک مشاور بایستی ماهانه حداقل یکبار با مشتریان خود در ارتباط باشید تا بتوانید ارتباط خود با مشتریانتان را حفظ کنید ، سعی کنید با مشتریانتان کارهایی که انجام دادید را مرور و بررسی کنید ، از میزان پیشرفتتان در زمینه های مختلف وب سایت به مشتری بگویید.
    43. پلتفرم های قبلی را اصلاح کنید : در صورتی که امکان اجرای برخی از موارد بر روی سایت قدیمی وجود نداشت میتوانید پلتفرم را به صورت کامل به یک پلتفرم جدید انتقال دهید ، مثلاً در صورتی که از پلتفرم جوملا استفاده میکنید و این امکان برای شما وجود ندارد که بسیاری از راهکارهای مارکتینگ را اجرا کنید بهتر است پلتفرم را به صورت کامل به وردپرس یا هر پلتفرمی که مد نظر دارید تغییر دهید. البته توجه داشته باشید که این فقط یک مثال بود...
    44. هزینه های سئو : همیشه سعی کنید برای سئو بودجه ای را کنار بگذارید و هیچگاه این بودجه را کمتر نکنید چراکه با این حرکت شما امکان افت را خواهید داشت (افت به معنی رشد بیشتر رقیبانتان) ، پس توصیه میکنیم تا زمانی که حداقل 30% از رقیبانتان جلوتر نبودید به هیچ عنوان بودجه سئو را کمتر نکنید و با قدرت پیش بروید.
    45. انتظارات واقع بینانه ارائه کنید : موعد تحویل پروژه را سریعتر از حد معمول تنظیم نکنید ، تعهداتی را که میتوانید ارائه دهید و غیر از آن را ذکر نکنید ، یک قرارداد جامع داشته باشید که تمامی موارد ریز به ریز در آن ذکر شده باشد.
    46. ارتباط صحیح با مشتری : سعی کنید در ارتباط با مشتری اصطلاحات را کاملاً ساده سازی کنید و در حد دانش مشتری صحبت کنید تا هیچگاه سردرگم نشود ، تمامی سوالات مشتری را با صبوری پاسخ دهید ، مفاهیم کلیدی در کار را چندین بار توضیح دهید تا اهمیت آن موضوع را درک نماید.
    47. هم حمله و هم دفاعی بازی کنید : زمانی که رهبری را بر عهده گرفته اید بایستی هم بتوانید در نقش حمله ظاهر شوید و هم در نقش دفاع ، به طور مثال اگر میبینید که در کلمات کلیدی لانگ تیل یکی از رقیبان شما میخواهد از شما پیشی بگیرد یا پیشی گرفته است بایستی میزان زمان بیشتری را اختصاص داده و هزینه ها را نیز افزایش دهید تا این فرصت را به رقبا ندهید، این یک نمونه از حمله ودفاع میباشد.
    48. دامنه های تحت مالکیت مشتری : معمولاً مشتریانی که سفارش سئو یا مشاوره سئو میدهند چندین دامنه دارند و توصیه میکنیم در این حالت به دلیل ارتباط بسیار نزدیک بین سایت اصلی و سایت های فرعی از سایت های فرعی به عنوان PBN استفاده کنید. در صورت قبول این مورد شما میتوانید رشد سریعی را در زمینه کاری خودتان تجربه کنید.
    49. برنامه ریزی استراتژیک : توصیه ما در مورد برنامه ریزی این است که همیشه از سخت ترین کار شروع کنید چراکه تجربه ثابت کرده است اگر کارهای سخت را آخر سر انجام دهید انرژی کافی برای این کار نخواهید داشت پس در ابتدای کار شروع به انجام کارهای سخت کنید تا بتوانید نهایت کیفیت در کارتان را ارائه دهید ، البته با شروع این کار همزمان کارهای تبلیغاتی و مارکتینگ باید انجام شود.
    50. تضمین سئو : به هیچ عنوان تضمینی در سئو ارائه نکنید چراکه در هر آپدیت گوگل حتی به اشتباه ممکن است سایت تحت کنترل شما افت شدیدی را تجربه نماید ، همچنین این مورد ممکن است به دلیل کارهایی باشد که در گذشته انجام شده است و هیچ ربطی به شما ندارد ، اما زمانی که شما تضمین کاری یا رتبه ای را داده اید بایستی این موارد را مد نظر داشته باشد.

    انجام یک مشاوره سئو برای آشنایی با تاکتیک های سئو و همچنین طراحی یک پلن مخصوص کسب و کار شما میتواند رشد 50 الی 90 درصدی را برای شما به ارمغان آورد. برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس زیر در ارتباط باشید:

    09145622900