چرا کلمات کلیدی برای سایت شما خیلی مهم هستند؟

Friday، ۲۵ Mehr ۱۳۹۹

شاید شنیده باشید که کلمات کلیدی بخشی اساسی در هر استراتژی سئو هستند: آنها هستند. بدون وجود کلمات کلیدی مناسب در سایت شما ، افراد هنگام جستجوی وب شما را پیدا نخواهند کرد.

اما استراتژی کلمات کلیدی خیلی بیشتر از این است که بفهمید افراد به دنبال چه چیزی هستند. این به معنای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما ، تعیین اینکه کدام یک از آنها را می توانید رتبه بندی کنید ، و خیلی بیشتر.

اگر تازه کار سئو هستید ، درک استراتژی کلمات کلیدی می تواند طاقت فرسا باشد. اما در این راهنمای نهایی برای کلمات کلیدی ، تمام اطلاعات لازم برای شروع را به شما می دهم.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی همان چیزی است که افراد وقتی در اینترنت به دنبال چیزی می گردند در موتور جستجو تایپ می کنند. اصطلاح "کلمه کلیدی" نوعی گمراه کننده است زیرا کلمه کلیدی لازم نیست فقط یک کلمه باشد. به عنوان مثال ، اگر به دنبال یک رستوران چینی جدید برای آزمایش هستم ، ممکن است تایپ کنم:

  • رستوران های چینی نزدیک من
  • بهترین رستوران های چینی در شیکاگو
  • توصیه های رستوران چینی

هر یک از این عبارات یک کلمه کلیدی است. مطمئناً ، اگر شما یک رستوران چینی دارید ، ممکن است بخواهید بفهمید که چگونه وب سایت خود را در ابتدای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهید وقتی کسی آنها را وارد می کند. اینجا استراتژی کلمات کلیدی است.

چرا وب سایت شما به یک استراتژی کلمه کلیدی نیاز دارد؟

چرا استراتژی کلمات کلیدی مهم است؟ خوب ، به آخرین باری که می خواستید خرید کنید فکر کنید. اگر سوالی داشتید ، احتمالاً برای تحقیق درباره آنها آنلاین شده اید. اگر چنین کردی ، تو تنها نیستی. بیش از نیمی از مصرف کنندگان قبل از خرید به دنبال بررسی و توصیه های آنلاین هستند. وقتی وب سایت شما در نتایج موتور جستجو رتبه بالایی دارد ، می توانید به ترافیکی برسید که ممکن است برای خرید آماده باشد. با یک استراتژی کلمه کلیدی بسیار خوب ، می توانید به افرادی که حتی در مورد محصول یا خدمات شما فکر نکرده اند برسید.

با توجه به اینکه افراد در سراسر جهان هر روز تقریباً هفت ساعت آنلاین می گذرانند ، تبلیغات از طریق جستجوی ارگانیک فرصتی مناسب برای تصویب است. اما اگر می خواهید از طریق SERPS تبلیغ کنید ، مهم است که سعی کنید در بالاترین رتبه ممکن قرار بگیرید. چرا؟ از آنجا که افراد بیشتر روی روش اول نتایج کلیک می کنند.

سیستریکس گزارش می کند که اولین نتیجه ارگانیک در جستجوی گوگل دارای میانگین نرخ کلیک (CTR) تقریباً 30٪ است. نتیجه دوم CTR فقط 15.7٪ است و نتیجه سوم فقط 11٪ است.

تا زمانی که به نتیجه دهم در گوگل برسید ، فقط 2.5٪ از افراد روی آن کلیک می کنند. یک استراتژی عالی SEO می تواند به شما کمک کند تا در این رتبه بندی ها پیشرفت کنید ، که ممکن است منجر به CTR بالاتر شود. بخش عمده ای از این استراتژی باید انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما باشد

نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای یک وب سایت

در مورد انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای یک صفحه ، چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید. در زیر ، برنامه ای را پیدا خواهید کرد که هنگام بهینه سازی وب سایت خود دنبال کنید:

مرحله اول: صفحات موجود در وب سایت خود را مرور کنید

قبل از انجام هرگونه تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، باید تمام صفحات وب سایت خود را جستجو کنید. کلمات کلیدی مرتبط را در اکثر صفحات مهم سایت قرار دهید. بعداً ، من در مورد جایی که باید کلمات کلیدی را در هر صفحه وارد کنید صحبت خواهم کرد. اکثر وب سایت ها ساختار مشابهی دارند: صفحه اصلی ، صفحه "درباره ما" ، صفحه تماس و غیره....

اگر سایت بزرگی دارید ، ایجاد یک صفحه گسترده با لیست تمام صفحات مختلف را در نظر بگیرید تا بتوانید مواردی را که بهبود داده اید پیگیری کنید. اگر وب سایت شما دارای وبلاگ است ، نباید پست های وبلاگ را بنویسید و بعداً آنها را برای کلمات کلیدی بهینه کنید. درعوض ، برعکس این کار را انجام دهید: از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای ایده دادن به موضوعات جدید ارسال وبلاگ استفاده کنید. اما اگر قبلاً در سایت خود پست های وبلاگی داشته اید که برای کلمات کلیدی بهینه نشده اند ، می توانید و باید برای بهینه سازی آنها برگردید.

مرحله دوم: ابزار تحقیق کلمات کلیدی را انتخاب کنید!

مرحله بعدی انتخاب ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار تحقیق کلمات کلیدی داده های مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی کمک کنند.

در بخش بعدی این مقاله ، در مورد برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود در اینجا بیشتر صحبت خواهم کرد. در حال حاضر ، با استفاده از ابزار خودم Ubersuggest چند مثال برای شما می آورم.

مرحله سوم: درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید!

چند کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما را طوفان مغزی کنید. اگر پست های وبلاگ را بهینه می کنید ، به برخی از موارد مرتبط با موضوع پستی که مشاهده می کنید فکر کنید. سپس ، کلمات کلیدی را در ابزار کلمات کلیدی خود وارد کنید و زبان و منطقه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

در اینجا آنچه پس از زدن دکمه "جستجو" بدست خواهید آورد:

مرحله چهارم: به معیارها نگاه کنید

بعد ، شما باید داده هایی را که ابزار کلمات کلیدی شما به شما می دهد تفسیر کنید. "حجم جستجو" متوسط تعداد جستجو در هر ماه برای کلمه کلیدی شما است:

امتیازات "دشواری سئو" و "دشواری پرداخت شده" از 0-100 است. نمره پایین تر این است که رتبه بندی کلمه کلیدی آسان تر است ، در حالی که بالاتر از آن دشوارتر است:

متوسط هزینه برای هر کلیک (CPC) مبلغی است که اگر می خواهید در جستجوی گوگل تبلیغی اجرا کنید باید برای هر کلیک به گوگل پرداخت کنید. کلمات کلیدی با CPC بالاتر معمولاً ارزش بیشتری دارند.

بخش بعدی در Ubersuggest به شما اطلاعاتی در مورد صفحات وب را می دهد که در حال حاضر در 10 صفحه برتر قرار دارند. شما می توانید تعداد بک لینک های آنها و امتیازات دامنه آنها را مشاهده کنید.

در بخش زیر ، اطلاعات دقیق در مورد کلمه کلیدی وجود دارد. می توانید حجم جستجو را با گذشت زمان ، تعداد افرادی که روی نتایج جستجوی ارگانیک و پولی کلیک می کنند و دامنه سنی جستجوگران را مشاهده کنید.

در مرحله بعدی ، ایده هایی برای سایر کلمات کلیدی مشابه پیدا خواهید کرد.

در بخش آخر ، می توانید برخی از مطالب را ببینید که برای این کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. می توانید از این کار برای الهام گرفتن از مطالب خود استفاده کنید.

مرحله پنجم: کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

اکنون که معیارها را مشاهده کردید ، می توانید در مورد استفاده خوب از یک کلمه کلیدی ایده بگیرید یا خیر. در حالت ایده آل ، شما می خواهید کلمات کلیدی را با ترکیبی از موارد زیر جستجو کنید:

  • حجم جستجوی بالا
  • دشواری کم SEO / دشواری پرداخت شده
  • رقابت کم (یعنی رقابت شما بک لینک و امتیاز دامنه کم دارد)

هرچند وقتی به دنبال کلمات کلیدی هستید به مخاطب خود فکر کنید. اگر یک کلمه کلیدی خاص منطقی نباشد (مثلاً غلط املایی ، بی دست و پا یا بی ربط باشد) ، ممکن است نخواهید از آن استفاده کنید - حتی اگر معیارها خوب به نظر برسند.

اگر آنها علاقه ای به محصول یا خدمات شما ندارند ، نمی خواهید افراد را به سمت سایت خود هدایت کنید. این ممکن است به نرخ پرش بالاتر منجر شود ، به این معنی که افراد بر روی سایت شما کلیک می کنند و بلافاصله خارج می شوند. نرخ پرش بالا برای تجارت مضر است و ممکن است برای سئو نیز مضر باشد.

از چه ابزاری می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید؟

ما قبلاً در مورد نحوه استفاده از Ubersuggest صحبت کرده ایم ، اما ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگری نیز وجود دارد. در اینجا چند مورد از بهترین ها آورده شده است:

Google AdWords: یک گزینه رایگان خوب

Google’s Keyword Planner حجم جستجو و بازخورد مربوط به رقابت را برای کلمات کلیدی مختلف به شما می دهد. استفاده از آن رایگان است ، اگرچه برای دسترسی به آن بدون ایجاد یک کمپین تبلیغاتی گوگل ، مانند کلیک کردن روی "تغییر به متخصص" ، باید از چند حلقه پرش کنید. این مواردی است که هنگام جستجوی "مشاوره سئو:" به دست می آورید

همانطور که مشاهده می کنید ، اطلاعاتی درباره میزان جستجو ، میزان رقابت و آنچه مردم برای کلمه کلیدی در Google AdWords پرداخت می کنند ، دریافت می کنید. علاوه بر Keyword Planner ، هنگام ساختن استراتژی سئو خود ، باید سایر ابزارهای رایگان گوگل مانند Google Trends ، Search Console و Google Analytics را نیز بررسی کنید.

Moz و SEMrush: اطلاعات دقیق تر و مدل "Freemium"

همچنین ابزارهای کلیدی کلیدی پولی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، مانند Moz ، SEMrush و AHref. این ابزارها گرانتر از Ubersuggest هستند ، اما Moz نسخه رایگان محدودی را ارائه می دهد.

Moz و SEMRush هر دو دوره آزمایشی رایگان دارند. در اینجا ابزار کلمه کلیدی Moz ، Keyword Explorer ، پس از تایپ ابزارهای جستجوگر SEO به نظر می رسد:

مانند Ubersuggest ، ابزار Moz’s لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی و محتوای رتبه بندی شده در حال حاضر را به شما ارائه می دهد. شما همچنین یک دامنه برای حجم جستجوی ماهانه ، یک نمره "دشواری" از 0 تا 100 ، اطلاعاتی در مورد نرخ کلیک ارگانیک (تعداد افرادی که روی نتایج غیر تبلیغاتی کلیک می کنند) و "اولویت" از 0-100.

امتیاز اولویت ترکیبی از تمام معیارهای دیگر است و مهمترین نمره است. امتیاز اولویت بالا به این معنی است که احتمالاً می توانید در این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.

چگونه وب سایت خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنیم؟

به یاد دارید وقتی گفتم ما می خواهیم درباره جایی که کلمات کلیدی را در صفحات وب شما قرار دهیم صحبت کنیم؟ البته ، شما می خواهید کلمات کلیدی را به کپی وبلاگ وب سایت خود اضافه کنید ، اما مکان های دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را قرار دهید.

قبل از ورود به این بخش ، می خواهم بگویم که تفاوتی بین بهینه سازی کلمات کلیدی برای ترافیک ارگانیک و تبلیغات پولی وجود دارد.

"ترافیک ارگانیک" ترافیکی است که از نتایج جستجوی منظم گوگل حاصل می شود - نه تبلیغات. با افزودن کلمات کلیدی به وب سایت خود ، به آن کمک می کنید تا در جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری داشته باشد.

بهینه سازی برای Google AdWords و PPC

انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک بازی کاملاً متفاوت با توپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از کلمات کلیدی در مبارزات PPC ، پست های من "نحوه راه اندازی یک کمپین PPC موفق برای اولین بار" و "مقدمه ای برای بازاریابی جستجو با هر کلیک" را بررسی کنید.

بهترین روشها برای تراکم کلمات کلیدی

البته ، کلمات کلیدی باید در سراسر محتوای شما باشد ، از جمله کپی وب سایت و پست های وبلاگ. اما چند بار باید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید؟ هنگام برنامه ریزی برای محتوای وبلاگ خود ، باید برای هر پست وبلاگ یک کلمه کلیدی تمرکز انتخاب کنید ، همراه با چند کلمه کلیدی مکمل.

استفاده از یک کلمه کلیدی دم بلند - یک کلمه کلیدی طولانی تر و کاملاً خاص ، مانند "سئو چیست" - به عنوان کلمه کلیدی تمرکز خود را در نظر بگیرید. رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند اغلب آسان تر از کلمات منفرد است.

از کلمات کلیدی تمرکز و کلمات کلیدی تکمیلی خود در محتوای خود هرچه بیشتر استفاده کنید - به شرطی که محتوا منطقی و خوب به نظر برسد.

مدت ها پیش ، "پر کردن کلمات کلیدی" یک امر عادی بود ، به طوری که سازندگان محتوا کلمات کلیدی را به طور مکرر به محتوا می انداختند ، و آن را ناخوشایند می کردند. این یک روش سئو منسوخ شده است و ممکن است خوانندگان را خاموش کند - و گوگل را از راه اندازی ناراحت کند.

بهترین روش ها برای بهینه سازی تصویر

علاوه بر محتوا ، مکان مهمی برای استفاده از کلمات کلیدی در برچسب های تصویر شماست. با بهینه سازی تصاویر خود ، می توانید از طریق جستجوی تصویر و همچنین جستجوی متن ، ترافیک ایجاد کنید. بهینه سازی تصاویر شما به معنای افزودن کلمات کلیدی به نام پرونده ، عنوان تصویر و متن ALT است (برچسبی که مردم برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو و صفحه خوان ها استفاده می کنند).

اگر از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند WordPress استفاده می کنید ، می توانید عنوان تصویر و متن ALT را مستقیماً در ویرایشگر رسانه وب سایت خود به روز کنید. اطمینان حاصل کنید که متن و عنوان ALT شما توصیف شده باشد (عنوان به اندازه ALT مهم نیست) و توضیح دهید که تصویر مربوط به چیست:

مکان نهایی که باید از کلمات کلیدی استفاده کنید ، در برچسب های عنوان و توضیحات متای وب سایت شماست.

هنگامی که افراد به دنبال وب سایت شما هستند ، برچسب عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو نشان داده می شود. همچنین معمولاً می توانند در CMS وب سایت شما ویرایش شوند.

در اینجا برچسب عنوان و توضیحات متا به نظر می رسد. پیوند آبی برچسب عنوان است ، در حالی که متن شرح متا است:

چگونه می توان موفقیت کلمه کلیدی وب سایت خود را ردیابی کرد؟

وقتی کلمات کلیدی را به وب سایت خود اضافه کردید ، چگونه می توانید نتیجه دهید که سئو سایت شما جواب می دهد؟

شما می خواهید عملکرد خود را در هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر خود پیگیری کنید تا وضعیت خود را ببینید و اگر لازم است چیزی را تغییر دهید.

ابزارهای جستجوگرها می توانند در انجام این کار به شما کمک کنند. Ubersuggest اطلاعات زیادی در مورد عملکرد وب سایت شما در نتایج موتور جستجو به شما می دهد:

در اینجا می توانید صفحات بهترین عملکرد NeilPatel.com را مشاهده کنید:

و برخی از کلمات کلیدی که در حال حاضر رتبه بندی می کنم:

«نتیجه گیری»

در مورد کلمات کلیدی چیزهای زیادی برای تأمل وجود دارد. فقط یافتن کلمات کلیدی مناسب کافی نیست - همچنین باید بدانید که چگونه از آنها برای رتبه بندی استفاده کنید. برای موفقیت با یک استراتژی کلمه کلیدی ، باید یک برنامه سازمان یافته داشته باشید.

بخشی از این داشتن ابزار تحقیق مناسب کلمات کلیدی و دانستن نحوه استفاده از آنها است. اما شما همچنین باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و استراتژیک فکر کنید.

با استفاده از نکات موجود در این مقاله ، می توانید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید و امیدوارم جایگاه خود را در نتایج موتور جستجو افزایش دهید. موفق باشید!

اگر نکاتی دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید ،خوشحال میشیم مظرتون رو بدونیم!