Google Keyword Planner

Monday، ۱۰ Aazar ۱۳۹۹

Google Planner چیست؟

Google Keyword Planner (GKP) ابزاری رایگان است که در بسته Google Ads (AdWords سابق) موجود است.

نام این ابزار ویژگی های آن را به وضوح نشان می دهد.

برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای فعالیت های Google Ads شما طراحی شده است.

ویژگی های اصلی GKP از زمان راه اندازی آن در سال 2013 تاکنون تغییر چندانی نکرده است.

با این حال ، در اوایل سال 2018 ، مطابق با روند جدید طراحی در تمام ابزارهای Google دوباره طراحی شد.

چندین ویژگی جدید مفید مانند حجم جستجوی تاریخی و تلفن همراه یا معیارهای جدید به این ابزار اضافه شده است.

چگونه Google Keyword Planner را دریافت کنم؟

برای استفاده از Google Keyword Planner ، به یک حساب Google Ads فعال نیاز دارید.

سپس می توانید با کلیک روی "ابزارها" در منوی بالا سمت راست ، به این ابزار در رابط Google Ads دسترسی پیدا کنید.

اشاره کوتاه:

مطمئن شوید که برای استفاده از Keyword Planner یک حساب Google Ads فعال دارید.

Google طی 15 ماه گذشته به طور خودکار حساب ها را بدون هیچ هزینه غیرفعال کرده است.

می توان دوباره فعال شود ، اما اگر در 3 ماه آینده هزینه نکنید ، دوباره غیرفعال می شود.

آیا می توانم از Google Keyword Planner به صورت رایگان استفاده کنم؟

بله ، به شرطی که حساب Google Ads خود را فعال نگه دارید.

اما ممکن است همه داده ها را نبینید. چرا؟ علی رغم این واقعیت که "رایگان" احتمالاً پرفروش ترین کالای موجود در هر محصول است ، Google تصمیم گرفته است نمایش همه داده ها را به صورت رایگان متوقف کند.

در سال 2016 ، میزان دقیق جستجوی کلمات کلیدی به کاربرانی که هزینه کافی برای تبلیغات خود خرج نکرده اند ، متوقف شد.

هیچ کس واقعاً نمی داند "پول کافی" به چه معناست ، اما آنچه می توانیم ببینیم و بخوانیم حداقل ماهیانه 100 دلار نیاز دارد. البته ، این می تواند متفاوت باشد ، بنابراین آن را به عنوان تنها قانون قابل استفاده در نظر نگیرید.

در صورت عدم صرف هزینه کافی ، محدوده حجم جستجو زیر را مشاهده خواهید کرد:

0

1–100

100–1000

1K - 10K

10K - 100K

100K - 1M

1 میلیون+

به عبارت دیگر ، اگر می خواهید از Google Keyword Planner برای حجم جستجو استفاده کنید ، این کار بی فایده است مگر اینکه کمپین های فعالی داشته باشید.

چه داده هایی را می توانم در Google Keyword Planner ببینم؟

GKP ابزاری قدرتمند است که به طور گسترده توسط متخصصان PPC و سئو استفاده می شود.

این داده های مهمی را ارائه می دهد که برخی از ابزارهای دیگر (ابزارهای قابل استفاده مجدد) فقط می توانند رویای آنها را داشته باشند.

از امروز ، داده های زیر را در Google Keyword Planner پیدا خواهید کرد:

میزان یا محدوده جستجوی دقیق ماهانه (بسته به هزینه Google Ads شما)

دوره های جستجوی تاریخی از سال 2014

حجم جستجوی موبایل

ایده های کلمه کلیدی بر اساس کلمه کلیدی اصلی شما

رقابت در Google Ads

برآورد نمایش و کلیک براساس پیشنهادات شما

موقعیت مکانی و پیش بینی های دستگاه

موقعیت میانی ارگانیک و سهم برداشت ها

نحوه استفاده از Google Keyword Planner

همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانید مطالعه را به دو روش شروع کنید:

  • کلمات کلیدی جدید پیدا کنید - این به شما کمک می کند ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کنید
  • حجم و تخمین جستجو را دریافت کنید - این به شما کمک می کند حجم جستجو و تخمین کلمات کلیدی خود را بدست آورید

1. کلمات کلیدی جدید پیدا کنید

کلمات ، عبارات یا URL های مربوط به تجارت خود را وارد کنید و اطلاعات زیر را دریافت خواهید کرد (این ایده های کلمات کلیدی برای "کلوچه بلوبری" است):

با تغییر مکان ، زبان یا دوره زمانی می توانید نتایج را تنظیم کنید. برنامه کلید واژه 749 ایده کلمه کلیدی با معیارهای زیر پیدا کرد:

حجم جستجوی ماهانه

رقابت در Google Ads

دامنه پیشنهادها

اگر کنسول جستجوی Google را به Google Ads پیوند دهید ، در صورت رتبه بندی برای هر یک از کلمات کلیدی ذکر شده ، میانگین موقعیت ارگانیک و سهم نمایش را نیز خواهید دید.

2. حجم جستجو و پیش بینی ها را بدست آورید

پس از داشتن لیستی از کلمات کلیدی ، آنها را وارد کنید تا داده های زیر را بدست آورید:

برنامه ریز کلمات کلیدی مجموعه ای از اعداد مفید را از جمله نمایش ، کلیک ، هزینه ، CTR ، تبدیل یا CPA محاسبه می کند.

نکته جالب این است که علی رغم اینکه این ویژگی "دریافت جلد و برآورد جستجو" نامیده می شود ، حجم جستجو را نمی بینید.