ردیابی رتبه

Tuesday، ۱۱ Aazar ۱۳۹۹

ردیابی رتبه چیست؟

ردیابی رتبه بررسی موقعیت کلمات کلیدی است که وب سایت برای آنها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی می کند.

این کلمات کلیدی شامل انواع زیر است:

  • کلمات کلیدی مورد استفاده در وب سایت.
  • بسیاری از اصطلاحات دیگر که لازم نیست آنها را بهینه کنید.
  • کلمات کلیدی که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند.

ردیابی رتبه شامل ردیابی و تجزیه و تحلیل موقعیت های آلی کلمات کلیدی در طول زمان است.

این بر اساس رتبه بندی فعلی و داده های تاریخی است ، بنابراین می توانید پیشرفت و تأثیر آن بر ترافیک آلی را تجزیه و تحلیل کنید.

آیا من به درجه ردیابی اهمیت می دهم؟

ردیابی رتبه بخشی اساسی در روند کار SEO است.

این به شما اطلاعاتی در مورد میزان خوب وب سایت در بازار می دهد. علاوه بر این ، رتبه بندی کلمات کلیدی همچنان یکی از مهمترین KPI ها در سئو سایت است.

با این حال ، شما نباید فقط روی موقعیت ها تمرکز کنید.

رتبه بندی وسواس ردیابی به شما کمک نمی کند تا درک کنید که چگونه پیشرفت موقعیت کلمات کلیدی شما بر روی پتانسیل کلی بازدید ارگانیک وب سایت شما تأثیر می گذارد.

عواملی که بر رتبه بندی کلمات کلیدی تأثیر می گذارند:

نتایج سفارشی

آدرس / آدرس IP

دستگاه دست دوم

همگام سازی مرکز داده Google

زمان

تنظیمات جستجو

عوامل دیگر

مهم نیست که از کدام ابزار SEO استفاده می کنید ، رتبه بندی همیشه 100٪ دقیق نخواهد بود ، اما کاملاً خوب است زیرا ارائه نتایج براساس عوامل ذکر شده غیرممکن است.

همانطور که در مورد ما یافتیم ، ممکن است اختلافات کمی وجود داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که لازم نیست ردیابی رتبه تنها اولویت بهینه سازی موتور جستجو باشد.

چگونه موقعیت کلمات کلیدی من را ردیابی کنم

به طور کلی ، 2 گزینه اصلی برای ردیابی رتبه وجود دارد:

  • کنسول جستجوی Google
  • ابزار ردیابی رتبه بندی کنید

کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد داده های ارزشمند زیادی را مشاهده کنید ، از جمله پیشرفت موقعیت هایی که وب سایت برای آنها در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کند.

گزارش در برگه عملکرد است ، جایی که شما می توانید فیلترهای خاصی را تنظیم کنید و موقعیت متوسط ​​، CTR ، تعداد نمایش و کلیک برای هر درخواست جستجو را ببینید.

از طرف دیگر ، ابزارهای ردیابی رتبه برای این منظور طراحی شده اند ، بنابراین رابط کاربری و ویژگی های آنها اطلاعات بسیار بیشتری از Search Console را به شما می دهد.

ویژگی های اصلی که ابزار ردیابی رتبه شما باید داشته باشد:

  • موقعیت های دقیق کلمات کلیدی
  • داده های تاریخی
  • داده های روزانه به روز شده
  • ترافیک ارگانیک بالقوه

بسیاری از ابزارها رایگان یا محدود به زمان هستند. حتماً بررسی ها را بخوانید و ابزارها را تست کنید تا بتوانید بودجه خود را عاقلانه خرج کنید.

بهترین روشها برای ردیابی رتبه

برای اینکه از رتبه بندی کلمات کلیدی خود بیشترین بهره را ببرید ، مهم است که بدانید رتبه بندی №1 برای هر کلمه کلیدی تنها اولویت شما نیست.

در غیر این صورت ، انجام همه کارها منطقی نخواهد بود ، بنابراین می توانید منابعی را پیدا کنید که ردیابی رتبه اصلاً مهم نیست.

اگر با وسواس موقعیت ها را ردیابی می کنید ، وقت زیادی را می توانید صرف بهبود موقعیت واقعی کنید.

هدف از ردیابی رتبه ، پیگیری پیشرفت کلی موقعیت های کلمات کلیدی و تأثیر آنها بر ترافیک ارگانیک است.

بعضی اوقات رتبه بندی 10 کلمه کلیدی برتر منجر به ترافیک ارگانیک با کیفیت پایین تری نسبت به 10 کلمه کلیدی دیگر می شود که وب سایت برای آنها در میانه SERP 1 قرار دارد.

به همین ترتیب ، ممکن است افت کمی در یک کلمه کلیدی بسیار مهمتر از افزایش موقعیت های قابل توجه از 10 کلمه کلیدی دیگر باشد.

برای دانستن این موضوع ، باید با شاخص هایی کار کنید که این تغییرات را در نظر گرفته و اطلاعات واضحی را درباره ترافیک آلی بالقوه ارائه دهند.

یکی از این شاخص ها شاخص غالب مورد استفاده در SERPWatcher است.

براساس موقعیت کلمات کلیدی ، حجم جستجو و بازدیدهای ارگانیک تخمین زده شده است.

برای جمع بندی ، پیگیری رتبه بندی را انجام دهید ، موارد زیر را بخاطر بسپارید:

  • با داده های فعلی کار کنید و روزانه به روز شوید.
  • از ابزارهایی با جمع و شاخص استفاده کنید که آنچه را که در پشت تغییرات است محاسبه می کند.