قصد جستجو

Monday، ۱۰ Aazar ۱۳۹۹

قصد جستجو چیست؟

قصد جستجو دلیل جستجو است - چرا کاربر تصمیم گرفت از این کلمه یا کلمات خاص در جستجوی خود استفاده کند؟ به دنبال پاسخ به یک سوال هستید؟ تعریف کلمه؟ آیا می خواهید محصول را خریداری کنید؟ آیا به دنبال وب سایت مشخصی هستید که می شناسید؟

انواع اهداف جستجو

به طور کلی ، ما 4 نوع اصلی از کلمات کلیدی را بر اساس قصد جستجو از یکدیگر تفکیک می کنیم:

کلمات کلیدی پیمایش

کلمات کلیدی که فقط برای رفتن به یک وب سایت خاص کار می کنند.

درصد قابل توجهی از کاربران اینترنت با جستجو در Google از وب سایت های معروف دیدن می کنند (به عنوان مثال ، به جای تایپ facebook.com در نوار آدرس ، "facebook" را جستجو می کنند و بر روی اولین نتیجه کلیک می کنند). در بعضی موارد ، راحت تر از به خاطر سپردن URL دقیق است.

رتبه بندی این کلمات کلیدی معمولاً آسان است زیرا نشان دهنده نام تجاری شما است و معمولاً منطقی نیست که تلاش کنید برای کلمات کلیدی رقیب رتبه بندی کنید ، زیرا CTR سایر نتایج قابل اغماض است.

نمونه های معمولی: "اشکال زدایی فیس بوک" ، "کنسول جستجوی گوگل" ، "اسباب بازی با ما"

کلمات کلیدی اطلاعات

کلمات کلیدی اطلاعات بیشتر جستجوهای Google را تشکیل می دهند.

مردم همیشه به دنبال اطلاعات هستند - سوالات (چه ، چرا ، چگونه ، کجا ، چه زمانی ، ...) ، تعاریف کلمه ، اطلاعات در مورد سایت ها ، ساعت کار فروشگاه ، اطلاعات آب و هوا ...

نمونه های معمولی: "به وقت لندن" ، "استیون کینگ" ، "طرز پخت کلوچه"

کلمات کلیدی معامله ای

این نوع کلمات کلیدی معمولاً برای هر کسی که تجارت آنلاین انجام می دهد جالبترین است ، زیرا نتایج این کلمات کلیدی در مورد محل خرید تصمیم می گیرد.

کلمات کلیدی معامله گر کلمات کلیدی مورد استفاده کاربرانی هستند که قصد خرید کاملاً واضحی دارند.

نمونه های معمولی: "Apple iPhone خرید" ، "mangools subscribe" ، "netflix discount"

کلمات کلیدی تجاری

گاهی اوقات مرز بین یک کلمه کلیدی اطلاعاتی و یک کلمه کلیدی معامله بسیار کم است. بسیاری از کلمات کلیدی با قصد وجود دارد که به احتمال زیاد معامله ای است ، اما بلافاصله منجر به معامله نمی شود.

کلمات کلیدی تجاری معمولاً بخشی از تحقیق انجام شده قبل از معامله هستند. اینها همچنین یکی از سودآورترین کلمات کلیدی هستند.

نمونه های معمولی: "بهترین دستگاه قهوه" ، "بررسی canon 6d" ، "قیمت کهکشان سامسونگ" ، "جایگزین برای ..."

قصد ناشناخته جستجو

البته برخی از کلمات کلیدی مبهم هستند و حدس زدن قصد بدون اطلاعات اضافی دشوار است.

علت آن هم می تواند چندین معنی کلمه باشد و هم اینکه کلمه کلیدی خیلی کلی است.

به عنوان مثال ممکن است کاربری باشد که کلمه کلیدی "Alexa" را جستجو می کند.

شاید او بخواهد یک دستگاه Amazon Echo (قصد معامله ای) بخرد ، به وب سایت رسمی Amazon Echo (هدف ناوبری) برود یا فقط بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا کند (هدف اطلاعاتی / تجاری) ، اما همچنین ممکن است بخواهد از وب سایت بازدید کند ارائه دهنده داده های ترافیک وب به نام الکسا (قصد ناوبری) یا فقط معنی نام (هدف اطلاعات) را پیدا کنید.

همانطور که مشاهده می کنیم ، Google تخمین می زند که به احتمال زیاد درخواست برای دستیار مجازی Amazon Echo وجود داشته باشد ، اما در صورتی که این معنی در جستجوی جستجو باشد ، می توانید نتایج را برای "Alexa Alexa" مشاهده کنید.

این هسته اصلی جستجوی Google و همه به روزرسانی های سال های اخیر (به ویژه Hummingbird و RankBrain) است - برای شناسایی هدف درمورد سeryال و ارائه دقیق ترین نتایج ، حتی اگر روشن نباشد.

چرا دانستن قصد جستجو بسیار مهم است؟

وقتی نظریه هدف جستجو را دانستید ، می توانید نحوه عملی کردن آن را بپرسید.

فرض کنید یک فروشگاه الکترونیکی با دستگاه های قهوه دارید.

شما تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می دهید و یک کلمه کلیدی پیدا می کنید - "بهترین قهوه ساز قطره ای".

دارای حجم جستجوی زیاد ، دشواری نسبتاً کم و مناسب وب سایت است. خیلی خوب است که با آن در صفحه محصول با محبوب ترین دستگاه های قهوه فوری که در فروشگاه می فروشید ، رتبه بندی کنید.

مشکلی وجود دارد - با یک نگاه سریع به نتایج SERP به شما اعلام می شود که اگرچه وب سایت شما مناسب به نظر می رسد ، اما Google در واقع هیچ صفحه ای از محصولات را رتبه بندی نمی کند ، فقط مقالاتی با بررسی و مقایسه محصولات را رتبه بندی می کند.

به عبارت دیگر ، گوگل معتقد است که کلمه کلیدی "بهترین دستگاه قهوه قطره ای" به جای هدف جستجوی معامله ، یک هدف تجاری دارد و صفحات محتوای معامله را رتبه بندی نمی کند.

تلاش شما برای رتبه بندی با صفحه محصول eshop بی فایده خواهد بود.