داده های ساخت یافته

Tuesday، ۱۱ Aazar ۱۳۹۹

"داده های ساخت یافته" در سئو چیست؟

داده های ساختاری یک قالب استاندارد برای علامت گذاری اطلاعات صفحه وب است.

این موتورهای جستجوگر مانند Google ، Bing و دیگران از آن برای درک بهتر وب سایت استفاده می کنند.

هنگامی که یک موتور جستجو محتوای یک صفحه وب را می فهمد ، می تواند از آن برای سوالات جستجوی مرتبط استفاده کند.

داده های ساختاری را می توان در اصطلاحاً قطعه های غنی برای افزایش بصری تجربه کاربر استفاده کرد.

داده های ساختاریافته قالب بندی شده

روش های مختلفی برای برچسب گذاری داده های ساخت یافته در صفحه شما وجود دارد.

JSON-LD: اسکریپت JSON که در عنوان صفحه استفاده شده است. توصیه شده.

RDFa: بر عناصر صفحه و مقادیر در نوع و ویژگی های HTML تأکید دارد.

Microdata: بر عناصر صفحه و مقادیر موجود در ویژگی های HTML نوع نوع و itemprop تأکید دارد.

انواع زیر برچسب گذاری معمولاً استفاده نمی شوند ، اما Google می تواند آن را تجزیه و تحلیل کند:

Microformats: برچسب های HTML که داده ها را در هر صفحه در یک ویژگی کلاس ساختار می دهد.

فرهنگ لغت کامل در microformats.org است

تاریخ صفحه: Google می تواند تاریخ را مستقیماً از متن صفحه تجزیه و تحلیل کند.

برای بهترین نتیجه ، از قالب های تاریخ ISO 8601 با یک سال کامل استفاده کنید.

نمونه هایی از برچسب گذاری داده های ساختاریافته

در اینجا نمونه هایی از چهار روش متداول برای برچسب گذاری داده های ساختاری آورده شده است.

<script type="application/ld+json">

{

"@context": "http://schema.org",

"@type": "LocalBusiness",

"address": {

"@type": "PostalAddress",

"addressLocality": "San Francisco",

"addressRegion": "CA",

"streetAddress": "902 Corner street 10"

},

"description": "Tasty pizza located in the heart of San Francisco.",

"name": "Pizza Example",

"telephone": "123-456-1111"

}

</script>

رایج ترین و توصیه شده ترین روش برای علامت گذاری داده های ساختاریافته ، JSON-LD است. کد را تمیز و از ساختار خوبی برخوردار می کند.

این هنگامی راحت است که علامت گذاری به صورت دستی ویرایش شود و تولید چنین علامت گذاری برای ژنراتورها آسان باشد.

چه عناصری را می توان در داده های ساختاری علامت گذاری کرد

اشیا and و اطلاعات بسیاری وجود دارد که می تواند علامت گذاری شود.

خلاصه ای از همه آنها را می توان در فرهنگ لغت داده ساختاریافته مشترک بنام Schema.org یافت.

این شامل لیستی از تمام طرح های علامت گذاری ساختار داده ای است که در حال حاضر پشتیبانی می شود.

موارد جستجوی Google که در حال حاضر پشتیبانی می شوند:

مقاله

تجارت محلی

موسیقی

دستور آشپزی

بررسی انتقاد

ویدئو

تلویزیون و فیلم

تولید - محصول

رویداد

همه این عناصر را می توان با جذابیت بصری بیشتری در SERP نمایش داد (در مقایسه با نتایج جستجوی ارگانیک). به این موارد بهبود یافته نتایج جستجوی پیشرفته می گویند.

برای توضیحات دقیق و راهنماهای پیاده سازی ، لطفاً برای 28 توضیح پیشرفته که باید بدانید ، به مقاله ما مراجعه کنید.

چرا وب سایت به عنوان یک قطعه غنی ظاهر نمی شود؟

قرار دادن داده های ساخت یافته در وب سایت شما تضمین نمی کند که صفحه وب به عنوان یک قطعه غنی در نتایج جستجو ارائه شود.

داده های ساختاری به سادگی آنچه در صفحه شماست را توصیف می کند.

وقتی یک موتور جستجو این داده ها را پیدا می کند ، ارزیابی می کند که آیا آنها به اندازه کافی برای ارائه مناسب هستند.

Google متغیرهایی مانند قابلیت اطمینان و اعتبار تاریخچه جستجو ، مکان و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

بخاطر داشته باشید که Google داده های ساختاریافته را نادیده می گیرد و قطعه های غنی را برای صفحات اصلی نشان نمی دهد ، حتی اگر به درستی اجرا شده باشد. این کار به طور رسمی توسط یکی از کارمندان Google در اینجا اعلام شد.

بهترین روش ها

در صورت امکان از قالب JSON-LD استفاده کنید.

محتوایی را که در صفحه قابل مشاهده نیست علامت گذاری نکنید - این روش هرزنامه است!

از مشخص ترین نامهای کاربردی انواع و خصوصیات ممکن استفاده کنید

علامت گذاری ساختار یافته در صفحه اصلی شما بی فایده است (به عنوان مثال Mangools.com) ، Google آنها را نادیده می گیرد

تهیه خصوصیات کمتر اما کامل و دقیق مهمتر از تلاش برای تهیه داده های کم کامل ، قالب بندی نشده یا نادرست برای هر ویژگی توصیه شده ممکن است.

تأثیر داده های ساخت یافته بر SEO

در رتبه بندی تقویت کنید

داده های ساختاری فاکتور رتبه بندی نیست. به عبارت دیگر ، استفاده از SD افزایش رتبه را تضمین نمی کند.

با این وجود ، داده های ساخت یافته می توانند به Google کمک کنند تا محتوای یک صفحه را بهتر بشناسد ، که این امر می تواند صفحه را بیشتر به درخواستهای جستجو مرتبط کند.

CTR بالاتر

داده های ساختاریافته می توانند SERP را از نظر بصری جذاب تر کنند ، خصوصاً برای محصولات یا بررسی ها (رتبه بندی ستاره ها).

این می تواند میزان کلیک وب سایت ارائه شده را افزایش دهد.

تبدیل بیشتر

CTR بالاتر به معنای بازدید کنندگان بیشتر وب سایت است. این یک ریاضی ساده است.

قدرت

Google به آنچه در SERP ارائه می شود توجه می کند. این بدان معنی است که نتیجه بهبود یافته SERP می تواند وب سایت را از نظر کاربر معتبر و قابل اعتماد نشان دهد.

طرح در برابر گرافیک باز

تفاوت بین برچسب گذاری Schema.org و Open Graph این است که Schema.org موتورهای جستجو را هدف قرار می دهد تا به آنها در درک بهتر مطالب کمک کند ، در حالی که Open Graph در رسانه های اجتماعی برای نمایش مناسب عنصر محتوا استفاده می شود.

"من در حال حاضر از Open Graph استفاده می کنم ، آیا هنوز هم باید از Schema استفاده کنم؟" یک سوال کاملاً رایج است.

پاسخ ساده است: بله ، شما باید هر دو را اعمال کنید.

Open Graph چیست؟

Open Graph عمدتا در هنگام اشتراک مطالب توسط شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

گرافیک باز معمولاً شامل اطلاعات اساسی درباره محتوای به اشتراک گذاشته شده ، مانند عنوان ، URL ، تصویر ارسالی ، نویسنده و موارد دیگر است.

شبکه های اجتماعی از آن برای ساختن شی مشترک در فیدهای خود استفاده می کنند.

برچسب گذاری schema.org چیست؟

طرح برچسب گذاری توسط موتورهای جستجو مانند Google یا Bing برای درک بهتر محتوای یک صفحه وب استفاده می شود.

آنها همچنین از آن برای ساخت قطعات غنی در SERP استفاده می کنند.

چگونه داده های Schema ساخت یافته را به یک وب سایت اضافه کنیم

همانطور که قبلاً ذکر شد ، بیشترین استفاده از قالب برای برچسب گذاری داده های ساخت یافته در یک وب سایت ، JSON-LD است.

می توانید از schema.org الهام بگیرید و کد خود را بنویسید.

بهترین نقطه شروع عملی برای یادگیری نحوه کارکرد ساختار ، Codelab Google و آموزش کوتاه آن با مثال کد است.