بررسی Ahrefs: آیا این ابزار SEO ارزش پول دارد؟

Monday، ۵ Aabaan ۱۳۹۹

این بررسی عمیق من درباره Ahrefs است.

در این پست به شما نشان می دهم:

بهترین ویژگی های Ahrefs

بدترین ویژگی های Ahrefs

چگونه Ahrefs با SEMrush مقایسه می کند

خواه آن را توصیه نمی کنم یا نه

خیلی بیشتر

بیایید درست داخل شیرجه برویم.

تجربه شخصی من با Ahrefs

قبل از اینکه وارد بررسی Ahrefs خودم بشویم ، می خواهم به چند نکته اشاره کنم.

اول ، من از آگوست 2012 یکی از کاربران پردرآمد Ahrefs هستم.

در آن زمان ، Ahrefs اساساً یک ابزار ایجاد پیوند بود ... و این در مورد آن بود. از آن زمان ، Ahrefs تعداد زیادی ویژگی اضافه کرده است. بسیاری از آنها را در این بررسی مرور خواهم کرد.

من این را به شما می گویم تا اشاره کنید که من هفته گذشته در Ahrefs ثبت نام نکردم. طی 8 سال گذشته هر روز تقریباً هر روز از این ابزار استفاده می کردم.

دوم ، ممکن است متوجه شده باشید که من در صفحه اصلی Ahrefs معرفی شده ام.

خیر: برای گفتن آن چیزی توسط اهرفس به من پرداخت نشده است. و من هیچ رابطه رسمی با Ahrefs ندارم.

در واقع ، من هنوز هم هر ماه هزینه حساب Ahrefs خود را پرداخت می کنم.

به عنوان یک خط مشی ، من فیلم های رایگان را قبول نمی کنم. به این ترتیب ، بررسی های من (مانند این مورد) بی طرفانه باقی می ماند.

با توجه به این هشدارها ، اجازه دهید درست وارد بررسی شویم.

Site Explorer: ترافیک ارگانیک سایت و بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنید

Site Explorer ویژگی نان و کره Ahrefs است.

نحوه کار آن در اینجا است:

URL یک سایت را وارد کنید. و مروری بر عملکرد کلی آن سایت (یا صفحه) در مورد سئو سایت داشته باشید.

این گزارش به شما نشان می دهد که سایت (یا صفحه وب) چند بک لینک دارد. چقدر از گوگل بازدید می کند. این ترافیک چقدر ارزش دارد. و خیلی بیشتر

در واقع داشبوردی است که تعداد زیادی اطلاعات مربوط به SEO را در یک صفحه به شما نشان می دهد.

که گفت:

این ویژگی در واقع دو ویژگی اصلی (بک لینک و ترافیک ارگانیک) است که با هم ترکیب شده اند. بنابراین بیایید هر یک از این ویژگی ها را جداگانه تجزیه کنیم.

نمایه بک لینک: جستجوگر بک لینک

Ahrefs Backlink Profile: The Ahrefs Backlink Checker

این ویژگی نمایه کامل بک لینک سایت را به شما نشان می دهد:

از نظر ظاهری ، این گزارش بک لینک همانند بسیاری دیگر از جستجوگرهای بک لینک موجود در آنجا است (مانند SEMrush و Moz Pro).

مانند آن ابزارهای دیگر ، یک URL قرار می دهید. و لیستی از بک لینک های آنها را دریافت کنید.

چه چیزی Ahrefs را از سایر جستجوگرهای بک لینک متفاوت می کند؟

اول از همه ، Ahefs دارای ویژگی های فیلتر و مرتب سازی عالی است.

این اباحه مهم است.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که شما می خواهید بک لینک هایی را که به یک سایت معتبر اصلی مانند NerdWallet نشان می دهند ، بررسی کنید.

طبق گفته Ahrefs ، NerdWallet 2 میلیون بک لینک دارد.

موفق باشید که یکی یکی از آن پروفایل پیوند عبور کنید.

اما بگذارید بگوییم که شما فقط می خواهید پیوندهای سایت های دارای دامنه بالا را ببینید. یا صفحاتی با رتبه بندی URL بالا. به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

یا شاید فقط می خواهید پیوندهای nofollow را ببینید . باز هم ، انجام این کار در Ahrefs آسان است.

بله ، من فیلترها و گزینه های مرتب سازی در Ahrefs را خیلی دوست دارم. این یک صرفه جویی در وقت بزرگ است.

نقطه قوت دیگر در مورد ابزار تجزیه و تحلیل پیوند Ahrefs بزرگ بودن شاخص آنها است. به علاوه ، همیشه به روز می شود.

که بدان معنی است که شما هرگز نگران نگاه کردن به داده های پیوند قدیمی نیستید.

در واقع ، Ahrefs اظهار داشت که خزنده آنها دومین فعال است (البته بعد از گوگل).

در واقع ، Ahrefs واقعاً در یافتن پیوندهای جدید تبحر دارد. اما نه لزوماً بهترین موارد موجود.

من اخیراً آزمایشی انجام داده ام تا ببینم Ahrefs ، Moz ، SEMrush و Majestic چقدر سریع پیوندهای جدیدی پیدا می کنند.

ما دریافتیم که Ahrefs سریعتر از SEMrush است. اما کاملاً سریع Moz یا Majestic نیست.

در مجموع ، من داده های بک لینک Ahrefs را قابل اعتماد و تازه می دانم. اما حداقل طبق آزمایش کوچک من ، از نظر یافتن سریع پیوندهای جدید کمی از Moz و Majestic عقب است.

به طور کلی ، من فکر می کنم ویژگی تجزیه و تحلیل بک لینک Ahrefs نقطه قوت اصلی این ابزار است. استفاده از آن آسان است. به طور منظم به روز می شود. و به من کمک می کند دقیقاً همان چیزی را که نیاز دارم پیدا کنم.

حتی اگر بیشتر وقتم را در Ahrefs می گذرانم و مشخصات نمایه پیوند یک سایت را تحلیل می کنم. باید اشاره کنم که Ahrefs همچنین دارای چند ویژگی جالب و مرتبط با بک لینک است که من بارها و بارها از آنها استفاده می کنم.

به عنوان مثال ، من گاهی اوقات از Ahrefs برای یافتن پیوندهای جدیدی که یک سایت به تازگی خریداری کرده است استفاده می کنم.

یا اینکه ببینید کدام صفحات بیشترین رشد پیوند را در طول 30 روز گذشته دارند.

هر دوی اینها به من کمک می کند تا بفهمم چه نوع لینک سازی برای یک سایت خاص بهتر کار می کند.

جستجوی ارگانیک: تحقیقات رقبا در سئو

Organic Search: SEO Competitor Research

این ویژگی در واقع یافتن کلمات کلیدی برتر SEO در رقابت شما است.

بدیهی است که این گزارش 100٪ با داده های کنسول جستجوی Google کسی مطابقت ندارد .

اما Ahrefs خیلی لعنتی نزدیک می شود.

به عنوان مثال ، آنچه Ahrefs به عنوان برترین کلمات کلیدی من در Google گزارش می دهد ، در اینجا است.

و در اینجا 10 کلمه کلیدی برتر مطابق با Search Console آورده شده است.

بد نیست.

بنابراین ، Ahrefs تمایل دارد که در یافتن کلمات کلیدی که یک سایت برای آنها رتبه بندی می کند ، یک کار خوب انجام دهد. و برآورد اینکه این کلمات کلیدی چقدر ترافیک جستجو ایجاد می کنند.

دقیقاً مانند ابزار بک لینک Ahrefs ، قدرت واقعی این ابزار از مرتب سازی و فیلتر کردن ناشی می شود.

به عنوان مثال ، یکی از اصلی ترین رقبای من در سئو سایت HubSpot است .

Ahrefs اظهار داشت که HubSpot در حال حاضر دارای 1.5 میلیون کلمه کلیدی است.

این ... دیوانه است

چگونه قرار است من از آن لیست کلمات کلیدی را پیدا کنم که برای من منطقی باشد؟

وارد شوید: فیلترهای عالی Ahrefs.

این فیلترها یافتن کلمات کلیدی حاوی کلمه یا عبارت خاصی را برای من آسان می کند:

سطح دشواری کلمه کلیدی خاصی را داشته باشید:

رتبه بندی در قسمت قطعه ویژه :

و بیشتر.

به طور خلاصه: این فیلترها صفر کردن مجموعه ای از کلمات کلیدی را که برای من بهترین نتیجه را دارند آسان می کند.

همچنین در جستجوی ارگانیک ویژگی های مینی دست کمی وجود دارد که بسیار جالب هستند.

به عنوان مثال ، "بالای صفحه" صفحات یک سایت را به شما نشان می دهد که بیشترین بازدید ارگانیک را دارد.

و "دامنه های رقابتی" رقبای اصلی سایت در زمینه سئو را به شما نشان می دهد.

به این ترتیب می توانید سایت های دیگری برای مهندسی معکوس برای بک لینک یا کلمات کلیدی پیدا کنید.

Keywords Explorer: کلمات کلیدی را برای سئو جستجو کنید

بعد ، بیایید نگاهی به کلید واژه Explorer ، ابزار کلمات کلیدی Ahrefs بیندازیم.

برخلاف بسیاری دیگر از ابزارهای کلمات کلیدی ، Keyword Explorer شما را محدود به یک موتور جستجو نمی کند: Google.

برای یافتن و تحلیل کلمات کلیدی در YouTube ، Amazon ، Yandex و Bing می توانید از Keyword Explorer استفاده کنید.

به طور کلی ، کلید واژه Explorer دارای نقاط قوت عمده است. و برخی نقاط ضعف عمده.

بیایید با نقاط قوت شروع کنیم. در ابتدا ، کلید واژه Explorer عالی است که شما را در یک کلمه کلیدی خاص غوطه ور می کند.

این گزارش واحد اطلاعات مفیدی درباره حجم جستجو ، رقابت ، CPC ، CTR ، سابقه موقعیت SERP و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

بنابراین اگر تصمیم دارید بین مجموعه ای از کلمات کلیدی مختلف تصمیم بگیرید ، این ویژگی ها به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی را برای خود پیدا کنید.

این خبر خوب است: Ahrefs در تجزیه و تحلیل یک عبارت خاص بسیار جذاب است.

خبر بد این است که Ahrefs در ارائه ایده های کلمات کلیدی جدید عالی نیست.

در حقیقت ، ما اخیراً تجزیه و تحلیل ابزار تحقیق کلمات کلیدی در مقیاس بزرگ را اجرا کردیم .

و متوجه شدیم که Ahrefs بیش از هر ابزار دیگری پیشنهادهای کلمات کلیدی را ایجاد کرده است.

همه خوب ، درست است؟ خوب ... واقعاً نیست.

وقتی واقعاً به این پیشنهادات کلمات کلیدی نگاه می کنید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها کاملاً با آنچه که تایپ کرده اید ارتباط ندارند.

به عنوان مثال ، در اینجا برخی از ایده های کلمات کلیدی برای "رژیم غذایی سرخپوشان" آورده شده است.

برخی از ایده های مناسب کلمات کلیدی در اینجا وجود دارد.

همچنین بسیاری از ناخواسته ها برای مرتب سازی.

و این داستان برای اکثر کلمات کلیدی یکسان است. شما باید لیستی مرتب کنید که دارای بسیاری از اصطلاحات کاملاً بی ربط باشد.

از نظر من ، SEMrush در ارائه ایده های مربوط به کلمات کلیدی کار بسیار بهتری انجام می دهد.

بنابراین اگر می خواهید "یک اینچ عرض و یک مایل عمق" بر روی یک کلمه کلیدی خاص قرار دهید ، Keyword Explorer 10/10 است.

اما اگر ابزاری می خواهید که به شما در یافتن کلمات کلیدی جدید برای رتبه بندی کمک کند ، فکر نمی کنم 100٪ از Keyword Explorer راضی باشید.

بررسی سایت: مشکلات SEO فنی را پیدا کنید

Site Audit: Find Technical SEO Problems

بیایید نگاهی سریع به ویژگی ممیزی سایت SEO Ahrefs بیندازیم .

اگر قبلاً از ابزار ممیزی سایت SEO استفاده کرده باشید ، از آنچه اینجا می گیرید تعجب نخواهید کرد.

مانند اکثر ابزارهای دیگر حسابرسی ، Ahrefs به سایت شما "نمره سلامتی" کلی می دهد.

(بکلینکو فقط 84٪ است. من باید روی آن کار کنم ...)

و شما لیست معمول مسائل فنی SEO را برای رفع این مشکل در اختیار شما قرار می دهد: برچسب های متا تکراری ، هدایت مجدد خراب ، مواردی از این دست.

به طور کلی ، این یک ابزار حسابرسی سایت SEO بسیار محکم است. برای تازه کارهای سئو آسان است که به سرعت بفهمند چه کاری باید انجام دهند.

و موارد زیادی برای متخصصان سئو وجود دارد تا دندان های خود را در آن فرو ببرند.

به علاوه ، دوست دارم که به صورت منظم و به تنهایی اجرا شود. به این ترتیب نیازی نیست که به خاطر بیاورم که یک خزنده را اجرا کنم.

ردیاب رتبه: مهمترین کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید

Rank Tracker: Track Your Most Important Keywords

اکنون وقت آن است که "Rank Tracker" را بشکنید: ابزار ردیابی رتبه Ahrefs.

ابزار ردیابی رتبه بندی Ahrefs مانند سایر موارد است: در دسته ای از کلمات کلیدی پاپ کنید. و ببینید رتبه آنها در گوگل چیست. به علاوه ، می توانید تغییرات رتبه بندی را با گذشت زمان پیگیری کنید.

مشکل این است:

برخلاف اکثر ردیاب های رتبه بندی ، هر روز به روز نمی شود.

اینکه هر چند وقت یک بار به روزرسانی های رتبه بندی دریافت می کنید به برنامه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.

به عنوان مثال ، اگر با Ahrefs Lite بروید ، رتبه بندی کلمات کلیدی شما فقط یک بار در هفته به روز می شود.

این خوب نیست. اگر سئو سایت قسمت بزرگی از بازاریابی دیجیتال سایت شما نیست ، پس بررسی رتبه بندی هفته ای یک بار ممکن است مسئله چندانی نباشد.

اما اگر طرفدار SEO هستید ، باید 24/7 در بالای رتبه خود باشید. تصور کنید اگر مشتری با شما تماس گرفته و از شما می پرسد که چگونه رتبه بندی شما امروز تغییر کرده است. شما به ابزاری نیاز دارید که بتواند آن اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

و متأسفانه ، Ahrefs به روزرسانی های روزانه ارائه نمی دهد. بهترین آنها برای برنامه های سطح بالاتر "هر 3 روز" است.

به طور کلی ، من فکر می کنم Ahrefs دارای یک ابزار ردیابی درجه یک است. استفاده از آن آسان است. و UI عالی دارد. فقط شرم آور است که داده ها هر روز به روز نمی شوند.

مقایسه دامنه: مقایسه چندین سایت در کنار هم

Domain Comparison: Compare Multiple Sites Side-By-Side

در اینجا جایی است که می توانید بک لینک های حداکثر 5 سایت مختلف را همزمان با یکدیگر مقایسه و تضاد کنید.

بعلاوه ، یک نمودار وجود دارد که می توانید با استفاده از آن مشاهده کنید که پروفایل پیوند هر سایت با گذشت زمان تغییر کرده است.

بسیار خوب است اگر Ahrefs همین ویژگی را برای ترافیک ارگانیک داشته باشد. به این ترتیب می توانید ببینید که دسته ای از ترافیک جستجوی سایت های مختلف باعث تغییر اضافه کاری شده اند.

اما در غیر این صورت ، من فکر می کنم این ویژگی بسیار جالب است.

Explorer محتوا: ابزار بازاریابی محتوای Ahrefs

Content Explorer: Ahrefs’ Content Marketing Tool

Explorer محتوا مشابه "تحلیل محتوا" در BuzzSumo است .

برای استفاده از آن ، موضوعی را تایپ کنید. و لیستی از محتوای مربوط به آن موضوع را با تعداد زیادی اشتراک در شبکه های اجتماعی ، بک لینک یا هر دو دریافت خواهید کرد.

این قطعاً یک ویژگی مفید است. و قابلیتی که SEMrush و Moz Pro ندارند.

گفته شد: مقایسه مقایسه Explorer محتوا و کل ابزار BuzzSumo واقعاً عادلانه نیست. BuzzSumo دارای بسیاری از ویژگی های جالب خارج از Content Analyzer است.

و به نظر من ، تجزیه و تحلیل محتوای BuzzSumo بسیار قوی تر است. به عنوان مثال ، در واقع می توانید ببینید که چه کسی محتوای خاصی را در توییتر به اشتراک گذاشته است.

کاری که نمی توانید با Content Explorer انجام دهید.

بنابراین بله ، هیچ BuzzSumo نیست. اما Content Explorer مفید است.

پشتیبانی Ahrefs

پشتیبانی می تواند تجربه من را با استفاده از یک ابزار ایجاد کند یا از بین ببرد. پشتیبانی عالی به من کمک می کند تا از طریق سد معبرها عبور کنم. و ارزش بیشتری را از هر ویژگی خارج کنید.

حمایت بد می تواند باعث شود من سرم را خراش دهم. و فکر می کنم بعد چه باید بکنم.

اکنون: من قبلاً در پست SEMrush در مقابل Ahrefs تست سریع پشتیبانی Ahrefs را انجام دادم .

اما آن تست تقریباً یک سال پیش بود. بنابراین من می خواستم ببینم آیا پشتیبانی آنها هنوز به جیب زدن است.

برای آزمون ، من این سوال را در 5:56 صبح شرقی پرسیدم.

من این سوال را به دو دلیل انتخاب کردم:

اول ، من واقعا در مورد آن کنجکاو شدم.

دوم ، سوال سختی بود. س tال سختی که احتمالاً کارکنان پشتیبانی آنها اسکریپت «کپی و جایگذاری» برای آن ندارند.

و 8 دقیقه بعد ، این پاسخ را دریافت کردم:

راستش را بخواهید ، خیلی مفید نیست. من سوال را پرسیدم چون فوق العاده فنی نیستم.

اما به نظر می رسید که این پاسخ فرض می کند که من یک رمزگذار حرفه ای هستم. بنابراین من را بیشتر به درک اینکه تفاوت بین ارجاع به IP و زیر شبکه ارجاع شده نزدیک نمی کند.

قیمت گذاری Ahrefs

Ahrefs چهار برنامه مختلف دارد ، از 99 دلار در ماه تا 999 دلار در ماه.

هر طرحی از ویژگی های اصلی یکسانی برخوردار است .

تفاوت مقدار داده ای است که از هر ویژگی دریافت می کنید.

به عنوان مثال ، می توانید 500 کلمه کلیدی را در طرح Lite ردیابی کنید. اما می توانید 10k کلمات کلیدی را در یک طرح آژانس ردیابی کنید.

همان ویژگی اما یکی از آنها 50 برابر داده بیشتری برای کار با شما فراهم می کند.

و این داستان برای بک لینک ، کلمات کلیدی ، خزیدن ممیزی سایت و موارد دیگر است.

هر طرح به شما دسترسی مشابه سایر طرح ها را می دهد. اما هرچه بیشتر بپردازید ، می توانید از هر ویژگی بیشتری بهره مند شوید.

توجه: چند مورد استثنا در این قانون وجود دارد. به عنوان مثال ، با یک برنامه Lite به هیچ وجه نمی توانید رتبه بندی موبایل را ردیابی کنید. اما در بیشتر موارد ، تفاوت اصلی بین هر طرح ، مقدار داده ای است که به آن دسترسی دارید.

Ahrefs: چیزهایی که من دوست دارم

Great UI and UX: مانند هر ابزاری ، ممکن است مدتی طول بکشد تا از Ahrefs استفاده کنید. اما هنگامی که به Ahrefs عادت کردید ، یافتن آنچه باید پیدا کنید فوق العاده آسان است. و برای رسیدن به آنجا معمولاً فقط یک یا دو کلیک طول می کشد. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که من می خواهم خرابی متن لنگر یک سایت را ببینم. من می توانم از نوار کناری مستقیماً به آن گزارش بروم:

و این همان داستان برای صفحات برتر ، ارجاع دامنه ها ، پیوندهای خراب و موارد دیگر است.

داده های جامد: ابزاری مانند Ahrefs فقط به خوبی داده های آن است. چه حجم جستجو ، بک لینک ، رتبه بندی یا اشتراک اجتماعی باشد ، داده های موجود در Ahrefs واقعاً خوب است.

ویژگی عالی حسابرسی سایت: به نظر من ابزار حسابرسی سایت Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای موجود در این سایت است. و حتی در حد ابزارهایی که در ممیزی سایت تخصص دارند.

کلمه کلیدی Deep Dives: اگر می خواهید در یک کلمه کلیدی خاص شیرجه بزنید ، Ahrefs Keyword Explorer مناسب شماست. در یک صفحه تقریباً هر آنچه برای تصمیم گیری در مورد یک کلمه کلیدی خاص لازم دارید ، به دست می آورید.

"ویژگی های کوچک" جالب: Ahrefs دارای چندین ویژگی کوچک مفید است که من در اینجا جایی برای پوشش آنها ندارم.

به عنوان مثال ، "Link Intersect" سایتهایی را نشان می دهد که به چندین رقبا لینک می دهند.

و "بک لینک داخلی" پیوندهای داخلی را به شما نشان می دهد که به یک صفحه خاص اشاره دارد.

"شکاف محتوا" کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد که رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند (اما شما این کار را نمی کنید).

اینها فقط سه نمونه است. به معنای واقعی کلمه ده ها مورد دیگر وجود دارد.

Ahrefs‏ ‏: چیزهایی که دوست نداشتم

پیگیری رتبه ضعیف: Ahrefs فقط هر 7 روز یکبار گزارش ردیابی رتبه شما را برای برنامه خود به روز می کند. و هر 5 روز یک بار برای برنامه استاندارد خود. به نظر من ، ردیاب رتبه باید هر روز به روز شود. عادت زنانه.

ویژگی های محدود PPC: Ahrefs یک مجموعه ابزار PPC دارد.

به نظر من ، خیلی خوب است. و اگر Google Ads را برای سایت خود و تعداد معدودی مشتری اجرا کنید ، ممکن است برای شما کافی باشد. اما وقتی صحبت از ویژگی PPC می شود ، Ahrefs در همان جهان SEMrush نیست.

پیشنهادهای بی ربط برای کلید واژه: من رابطه ای عاشقانه و نفرت با کلیدواژه اکسپلورر دارم. من عاشق عمق اطلاعاتی هستم که شما در مورد یک کلمه کلیدی دریافت می کنید. اما من متنفرم که واقعاً نمی توانم از آن برای کشف ایده های جدید کلمات کلیدی استفاده کنم زیرا پیشنهادهای زیادی وجود دارد که منطقی نیست.

Ahrefs Review: The Bottom Line

Ahrefs یک مجموعه نرم افزاری پیشرو در جستجوگرها است که دارای لیستی قوی از ویژگی ها ، از جمله تجزیه و تحلیل بک لینک ، تحقیقات کلمات کلیدی و ممیزی فنی SEO است. این را با داده های کلاس جهانی و یک رابط کاربری عالی جفت کنید و جای تعجب نیست که Ahrefs خود را به عنوان یک رهبر در فضای نرم افزار SEO تثبیت کرده است.

من شخصاً روزانه از Ahrefs استفاده می کنم. معمولاً چند بار در روز. این بخشی از کارهای روزمره من شده است. هر زمان که می خواهم بک لینک سایت را بررسی کنم ، یک کلمه کلیدی جدید پیدا کنم یا رتبه بندی خود را پیگیری کنم ، برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود وارد Ahrefs می شوم.

به طور کلی ، من Ahrefs را بسیار توصیه می کنم. به نظر من ، این بهترین ابزار سئو در حال حاضر در بازار است.

حالا دوست دارم از تو بشنوم

بنابراین این برای بررسی Ahrefs من است.

اکنون می خواهم در مورد تجربه شما با Ahrefs بشنوم.

چه چیزی را درباره آن دوست داری؟

به نظر شما چه مواردی برای بهبود نیاز دارند؟

با گذاشتن یک نظر در زیر همین حالا به من اطلاع دهید.