Ahrefs یا SEMrush: از کدام ابزار سئو استفاده می کنید؟

Tuesday، ۶ Aabaan ۱۳۹۹

در این پست قصد دارم Ahrefs و SEMrush را آزمایش کنم.

بنابراین اگر به دنبال مقایسه عمیق این دو ابزار محبوب SEO هستید ، به جای مناسب رسیده اید.

زیرا در پست امروز قصد دارم مقایسه Ahrefs و SEMrush از نظر:

ویژگی های تحقیق کلمات کلیدی

تحلیل بک لینک

ابزارهای SEO فنی

قیمت گذاری و ارزش

ویژگی های منحصر به فرد

و خیلی بیشتر

بیا انجامش بدیم!

معرفی: دو رقیب

در گوشه آبی ، Ahrefs داریم .

Ahrefs بیشتر به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک شناخته می شود. اما طی دو سال گذشته آنها یک TON ویژگی جدید اضافه کرده اند.

به همین دلیل حتی می توان مقایسه SEMrush در مقابل Ahrefs را انجام داد. چند سال پیش Ahrefs 100٪ روی پیوندها تمرکز داشت.

امروز ، Ahrefs دارای تعداد زیادی ویژگی است که آن را به یک رقیب مستقیم برای SEMrush تبدیل می کند ، از جمله:

ویژگی های تحقیق کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل رقبا کلمه کلیدی

ابزارهای SEO فنی (مانند ویژگی ممیزی سایت )

ردیابی رتبه

و در گوشه قرمز ، SEMrush داریم .

برنامه SEMrush این واقعیت است که به شما امکان می دهد در رتبه بندی رقیب خود جاسوسی کنید.

به این ترتیب نیازی به نشستن و کلمات کلیدی طوفان فکری نیست. فقط یک رقیب را وارد SEMrush کنید و لیست کاملی از کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنند ، دریافت کنید.

همانطور که به زودی خواهید دید ، Ahrefs اکنون یک ویژگی مشابه دارد. و بعداً این دو را با هم مقایسه خواهیم کرد.

اما مهم است که بدانید SEMrush به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی شروع به کار کرده است ، جایی که تمرکز آنهاست.

با این اوصاف ، SEMrush اخیراً بازی ویژگی های خود را کاملاً بالا برد.

در واقع ، امروز می توانید از SEMrush استفاده کنید تا:

محتوای خود را برای سئو بهینه کنید

مبارزات رقابتی PPC را تجزیه و تحلیل کنید

مهندسی معکوس بهترین منابع ترافیکی یک سایت

تجزیه و تحلیل پرونده های ورود به سیستم

خیلی بیشتر

SEMrush حتی شروع به ورود به بازی تحلیل لینک کرده است. آنها سالها یک فهرست پیوند دارند.

(در واقع ، من اخیراً اندازه و طراوت شاخص Ahrefs و SEMrush را مقایسه کردم).

Ahrefs و SEMrush در این تحلیل نقش داشتند. اما چند هفته پیش SEMrush از بروزرسانی عظیم در فهرست پیوندهای خود خبر داد .

نکته اصلی این است که Ahrefs و SEMrush مجموعه ویژگی های مشابهی دارند.

بنابراین وقت آن است که به این س theال کلیدی پاسخ دهیم: کدام ابزار SEO به طور کلی بهترین است؟

بیایید شروع کنیم.

کدام ابزار برای تحقیقات کلمات کلیدی SEO بهترین است؟

ابتدا تصمیم گرفتم ببینم کدام ابزار برای یافتن کلمات کلیدی جدید بهترین است.

بیایید ببینیم چه کسی از بالا بیرون آمد.

Ahrefs‏ ‏

Ahrefs دارای دو ویژگی اصلی تحقیق در مورد کلمات کلیدی است:

جستجوگر کلمات کلیدی

کلمات کلیدی ارگانیک

بیایید ببینیم که هر کدام چگونه کار می کنند.

کاوشگر کلمات کلیدی مانند بسیاری دیگر از ابزارهای کلمات کلیدی موجود در بازار است.

یک کلمه کلیدی را تایپ کنید. و لیستی از ایده ها را بدست آورید.

آنچه در مورد Keyword explorer منحصر به فرد است این واقعیت است که Ahrefs فقط حجم جستجو را به شما نشان نمی دهد.

(اگرچه آنها این داده ها را نیز به شما می دهند).

آنها همچنین به شما اطلاع می دهند که در صورت رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی ، چند کلیک دریافت خواهید کرد.

چرا این مهم است؟

هیچ رازی نیست که Google در حال بسته بندی SERP ها با ویژگی هایی است که "از نتایج ارگانیک" کلیک می کند ".

و Keyword explorer این را در نظر می گیرد.

به عنوان مثال ، کلمه کلیدی "leonardo dicaprio age" هر ماه 12 هزار جستجو می کند:

هنگامی که آن کلمه کلیدی را جستجو می کنید ، پاسخ در یک قطعه ویژه نشان داده می شود.

به همین دلیل است که 1.2 میلیون نفر (حدود 10٪ از کل جستجوگران) در واقع بر روی یک نتیجه آلی کلیک می کنند.

فوق العاده مفید

یکی دیگر از مواردی که باعث جذابیت کاوشگر کلمات کلیدی می شود این واقعیت است که می توانید نتایج را گسترش دهید تا صدها ایده مختلف برای کلمات کلیدی بدست آورید.

خوب.

همچنین می توانید با استفاده از گزارش "Organic Keywords" سایت رقبا را مهندسی معکوس کنید.

همانطور که می خواهید ببینید ، این بسیار شبیه به ویژگی کره و نان SEMrush است.

SEMrush

مانند Ahrefs ، می توانید تمام کلمات کلیدی را که یک سایت رقیب در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کند ، مشاهده کنید.

باز هم می گویم: این ویژگی اساساً همان Ahrefs با تفاوت های جزئی است.

(به عنوان مثال ، آنها روش های مختلفی برای تخمین میزان بازدید ارگانیک سایت از رتبه بندی صفحه اول خود دارند).

نکته منحصر به فرد در مورد SEMrush در اینجا این است که شما در این گزارش اطلاعات کلمات کلیدی بسیار عمیق تری دریافت می کنید.

Ahrefs اساساً حجم جستجو ، CPC و رقابت را به شما نشان می دهد. اما SEMrush در هر اصطلاح TON داده ، مانند روند حجم جستجو و تعداد نتایج ، به شما نشان می دهد.

خوب یا بد بودن این مسئله به نیاز شما بستگی دارد. من شخصاً ترجیح می دهم روی معیارهای اصلی تمرکز کنم. و من رابط کاربری SEMrush را در اینجا بسیار نامرتب می بینم.

اما اگر تحلیل گر کلمات کلیدی هستید و باید سریع 100 اصطلاح را تجزیه و تحلیل کنید ، داشتن همه چیزهایی که در یک مکان نیاز دارید بسیار مفید است.

SEMrush همچنین دارای یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی سنتی است.

مانند اکثر ابزارهای کلمات کلیدی ، شما می توانید میزان جستجو و رقابت آن کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

و لیستی از پیشنهادات را براساس آنچه تایپ کرده اید دریافت کنید.

آنچه ویژگی تحقیق کلمات کلیدی SEMrush را منحصر به فرد می کند این است که شما همچنین از Google PPC داده می گیرید.

بنابراین اگر یک SEO داخلی هستید یا یک آژانس دارید ، احتمالاً همزمان SEO را انجام می دهید و کمپین های Google Ads را اجرا می کنید.

و داشتن اطلاعات SEO و PPC در نوک انگشتان شما می تواند فوق العاده مفید باشد.

به طور کلی ، باید بگویم که SEMrush در این ویژگی ویژگی های مو را به دست می آورد. Ahrefs ممکن است رابط کاربری کلی بهتری داشته باشد. اما SEMrush فقط داده های بیشتری به شما می دهد (هم SEO و هم PPC) ، که آن را به ابزاری مناسب تر برای کلمات کلیدی تبدیل می کند.

کدام ابزار برای تجزیه و تحلیل بک لینک بهتر است؟

بعد ، می خواستم ببینم کدام ابزار بهترین ویژگی بررسی بک لینک را دارد .

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، چند ماه پیش در واقع شاخص پیوند را در SEMrush و Ahrefs (همراه با Moz Pro و Majestic) مقایسه کردم.

در آن تجزیه و تحلیل ، SEMrush و Ahrefs عملاً با هم گره خورده بودند.

بیایید ببینیم که کدام ابزار می تواند بیشترین بک لینک ها را امروز پیدا کند.

برای این تست کوچک ، من از وبلاگ خودم ، Backlinko.com استفاده کردم.

Ahrefs در مجموع 17،463 پیوند دامنه ارجاع داده است. و SEMrush 19،114 را پیدا کرد.

ارجاع داده های دامنه برای backlinko.com

ابزار جستجوگرها مجموع دامنه های مراجعه کننده

Ahrefs‏ ‏ 17،463

SEMrush 19،114

و وقتی صحبت از کل بک لینک ها می شود ، Ahrefs 54،444 مورد را پیدا کرد. SEMrush 714،477 پیدا کرد.

داده ها را برای backlinko.com بک لینک دهید

ابزار جستجوگرها کل بک لینک ها

Ahrefs‏ ‏ 54،444

SEMrush 714،477

بنابراین بر اساس این مطالعه موردی کوچک ، SEMrush دارای شاخص پیوند بزرگتری است. که نشان می دهد آنها به طور جدی روی شاخص ویژگی پیوند و تحلیل لینک بازگشت سرمایه گذاری می کنند.

همانطور که گفته شد ، اندازه شاخص فقط یک عامل است که باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال ، رابط کاربری نیز بسیار مهم است.

اگر بدون نیاز به کلیک 57 بار هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید ، این یک برد بزرگ است. لینک سازی به اندازه کافی وقت گیر است. شما نمی خواهید این کار حتی بیشتر طول بکشد زیرا استفاده از ابزار شما سخت است.

به عنوان مثال ، من این واقعیت را دوست دارم که Ahrefs پیش نمایش دزدکی حرکت از متنی را که در اطراف هر بک لینک وجود دارد ، به شما نشان می دهد.

این باعث می شود که ببینید چرا افراد در حال پیوند به یک صفحه خاص هستند ، آسان است.

من شخصاً استفاده از Ahrefs را به طور کلی برای موارد لینک بسیار آسان تر می دانم. برای دیدن بهترین پیوندهای یک صفحه کلیک کمتری لازم است. صفحه هایی که بیشترین لینک را دارند. و بیشتر.

این یکی دیگر از موارد سخت بود. اما باید بگویم وقتی صحبت از ویژگی های بک لینک می شود ، SEMrush و Ahrefs گره خورده اند. شاخص تازه توسعه یافته SEMrush عالی است. و UI مسیری طولانی را طی کرده است. اما وقتی می خواهم نمایه پیوند یک سایت را تجزیه و تحلیل کنم ، هنوز متوجه می شوم که یک برگه جدید باز می کنم و Ahrefs را شلیک می کنم (بیشتر به این دلیل که GIRE UI دارد).

کدام ابزار بهترین ویژگی ممیزی سایت SEO فنی را دارد؟

ویژگی بعدی که می خواستم بررسی کنم ، تجزیه و تحلیل SEO فنی بود.

به عبارت دیگر:

کدام ابزار برای یافتن مشکلات فنی SEO (و فرصت ها) بهترین است؟

مانند تجزیه و تحلیل بک لینک ، سایت خود را از طریق هر یک از ابزارهای بررسی سایت آنها اجرا کردم.

بیایید ببینیم بعد چه اتفاقی افتاد

Ahrefs‏ ‏

Ahrefs به سایت من امتیاز کلی سلامتی 81٪ را داده است.

این بیشتر به این دلیل بود که سایت من بیش از 300 صفحه با برچسب "noindex" دارد.

در واقع این مشکلی نیست (ما آنها را به صفحاتی اضافه می کنیم که نمی خواهیم Google آنها را فهرست کند).

بنابراین من با Ahrefs موافق نیستم که این در واقع یک مشکل است. قطعاً می تواند یک مسئله باشد. اما این چیزی است که باید در زیر "چیزی که باید مشاهده شود" قرار گیرد در مقابل چیزی که بر نمره سلامتی شما تأثیر می گذارد.

آنها همچنین چند موضوع دیگر مانند صفحات کم بارگیری و توضیحات متا را که بسیار کوتاه بودند ، یافتند.

برای من ، این مشکلات واقعی هستند که ارزش رفع آنها را دارند. بنابراین خوب است که ببینیم Ahrefs آنها را پیدا کرده است. متأسفانه ، این مسائل واقعی به نوعی در زیر "مسائل" مانند برچسب ها و صفحات noidex که دارای 301 تغییر مسیر هستند ، دفن شده اند.

Ahrefs همچنین اخیراً ویژگی "ساختار سایت" را اضافه کرده است.

همانطور که از نام آن مشخص است ، این به شما نشان می دهد که صفحات مختلف از صفحه اصلی شما تا چه اندازه "عمیق" هستند.

به طور کلی ، شما می خواهید یک معماری سایت "مسطح" داشته باشید . بنابراین این یک روش واقعاً آسان برای فهمیدن اینکه آیا سایت شما صفحاتی دارد که با کلیکهای بسیار زیادی از صفحه اصلی شما فاصله دارد یا خیر.

SEMrush

SEMrush همچنین دارای ویژگی کاملاً ممیزی سایت است.

بله ، شما یک نمره کلی سلامتی کسب می کنید که به شما ایده کلی در مورد چگونگی SEO سایت شما می دهد.

(حداقل وقتی صحبت از سئو فنی می شود).

و SEMrush همچنین به شما اطلاع می دهد که سایت شما از نظر موارد زیر دارای مشکل است:

پیوندهای شکسته

خطاهای کد وضعیت HTTP

خطاهای خزش

مشکلات مربوط به robots.txt

به علاوه ، آنها لیستی از موارد را برای شروع کار فوری به شما می دهند.

سرانجام ، SEMrush یک گزارش جالب "توزیع پیوند داخلی" دارد.

این باعث می شود که پیوندهای داخلی شما برای سئو به خوبی تنظیم شده باشد. به طور کلی ، شما می خواهید از صفحات با اقتدار بالا به صفحاتی که نیاز به اعتبار بیشتری دارند پیوند داخلی دهید.

و این گزارش به شما اطلاع می دهد که آیا قدرت پیوند سایت شما در مسیر درستی جریان دارد یا خیر.

وقتی صحبت از ویژگی های فنی سئو می شود ، SEMrush در رتبه اول قرار می گیرد. این ویژگی ممیزی سایت از قدرت بیشتری برخوردار است. و به نظر من ، این کار بهتر است که به شما اطلاع می دهد که در ابتدا لازم است چه اقدامی انجام دهید.

کدام ابزار برای ردیابی رتبه بهترین است؟

هر دو Ahrefs و SEMrush دارای ابزار ردیابی رتبه هستند.

بیایید ببینیم کدام یک بهترین است.

Ahrefs‏ ‏

مانند هر ردیاب رتبه بندی ، Ahrefs به طور منظم بررسی می کند که شما در کجای Google رتبه بندی می کنید برای مجموعه ای از کلمات کلیدی که به آن می دهید.

من برخی از کلمات کلیدی را بررسی کردم ، و به نظر می رسید رتبه بندی با آنچه Ahrefs گزارش کرده مطابقت دارد. در اینجا چیز دیگری برای گفتن وجود ندارد.

SEMrush

SEMrush همچنین دارای یک ردیاب رتبه فوق العاده دقیق است.

همانطور که گفته شد ، SEMrush در اینجا چند ویژگی بیشتر از Ahrefs دارد. به عنوان مثال ، آنها نمره "دید" دارند.

نکته دیگری که SEMrush را جدا می کند این است که آنها هر روز کلمات کلیدی ردیابی شده را به روز می کنند.

و Ahrefs فقط یک یا دو بار در هفته نسخه های خود را به روز می کند (بستگی به برنامه شما دارد).

بنابراین اگر کسی هستید که باید در بالای تغییرات رتبه بندی باقی بمانید ، ممکن است هفته ای یک بار آن را کاهش ندهد.

از نظر ردیابی رتبه ، SEMrush Ahrefs را شکست می دهد. هر دو کاری را انجام می دهند که قرار است ردیاب های رتبه بندی انجام دهند: رتبه بندی خود را دنبال کنید. اما SEMrush بیشتر به روز می شود و از ویژگی های قوی تری برخوردار است.

کدام ابزار بهترین پشتیبانی را دارد؟

برای برخی از افراد ، پشتیبانی پشتیبانی شده از یک نرم افزار جستجوگرها به اندازه هر ویژگی مهم است.

به همین دلیل است که تصمیم گرفتم پشتیبانی هر ابزار را در این آزمون قرار دهم.

برای این آزمون ، من سوال دقیق یکسانی را برای هر تیم پشتیبانی ارسال می کنم:

سلام بچه ها ، من تعجب می کنم که چگونه حجم جستجو را برای کلمات کلیدی محاسبه می کنید؟ آیا داده های Google Keyword Planner یا منبع دیگری است؟

این س relativelyال نسبتاً ساده ای بود. اما نه چیز فوق العاده اساسی مانند "چگونه رمز ورود خود را تغییر دهم؟".

بیایید ببینیم که هر ابزار چگونه کار می کند.

Ahrefs‏ ‏

برای ارسال س myال خود به Ahrefs ، تمام کاری که لازم بود انجام دهم کلیک کردن روی یک دکمه کوچک چت در گوشه پایین سمت راست صفحه بود.

در واقع چت زنده نبود. اما من از این واقعیت خوشحال شدم که پرسیدن یک سوال در حدود 5 ثانیه طول کشید.

(چیزی که همانطور که در یک دقیقه مشاهده خواهید کرد ، SEMrush صدق نمی کند).

و حدود 10 دقیقه بعد ، این پاسخ مفید را دریافت کردم:

خوب.

SEMrush

متأسفانه ، پرسیدن سوال پشتیبانی مشتری از SEMrush تقریباً ساده نیست.

اول از همه ، هیچ پیوندی برای تماس با پشتیبانی وجود ندارد که بتوانم از داشبوردم ببینم.

در واقع مجبور شدم به پایین صفحه برویم و روی پیوند "تماس با ما" کلیک کنم.

سپس ، جزئیات مربوط به س myال من را پر کنید.

من حتی مجبور شدم کادر "شرایط و ضوابط و سیاست حفظ حریم خصوصی" را علامت بزنم.

سپس توانستم آنچه را که می خواستم بپرسم بپرسم.

برای اینکه روشن شود: این فقط چند دقیقه طول کشید. اما به معنای واقعی کلمه 5 برابر سخت تر از Ahrefs بود.

از طرف مثبت ، حدود 30 دقیقه پس از ارسال سوالم ، پاسخ مفیدی دریافت کردم.

اگرچه هر دو ابزار بلافاصله به س myال من بازگشتند ، اما من باید اینجا را به Ahrefs بدهم. س askال کردن 5 برابر راحت تر است. و من کمی سریعتر پاسخ دادم.

کدام ابزار دارای ویژگی های منحصر به فرد جالب است؟

در این مرحله ما ویژگی های اصلی هر ابزار را مقایسه کرده ایم. اکنون وقت آن است که به برخی از ویژگی های منحصر به فرد که Ahrefs و SEMrush را منحصر به فرد می کند ، نگاه کنیم.

Ahrefs‏ ‏

به نظر من ، یکی از ویژگی های متفاوت Ahrefs نسبت به سایر ابزارهای جستجوگر SEO: "Content Explorer".

اگر قبلاً از BuzzSumo استفاده کرده اید ، می دانید که این ویژگی چگونه کار می کند.

موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنویسید تایپ کنید

… و ببینید کدام محتوا از نظر بک لینک ، اشتراک اجتماعی و موارد دیگر به خوبی کار کرده است.

Ahrefs همچنین دارای تعداد کمی "ویژگی کوچک" است که من همیشه از آنها استفاده می کنم ... ویژگی هایی که تعداد کمی ابزار دیگر دارند.

به عنوان مثال ، من تمایل دارم که برای ساخت پیوند خراب به Ahrefs اعتماد کنم .

این به این دلیل است که من به راحتی می توانم لینک های خارجی و داخلی خراب را در Ahrefs پیدا کنم. در واقع ، این ویژگی ساده ده ها ساعت در من صرفه جویی کرده است.

Ahrefs Content Explorer

SEMrush

SEMrush همچنین دارای چند ویژگی جالب است که Ahrefs ندارد.

بزرگترین مجموعه نرم افزاری جستجوی پولی کامل آنهاست. Ahrefs به معنای واقعی کلمه صفر ویژگی PPC دارد.

و SEMrush دارای یک TON ویژگی تجزیه و تحلیل رقبا PPC است تا به شما کمک کند از کمپین های تبلیغات Google خود بیشترین بهره را ببرید.

و اگر سئو محلی زیادی انجام می دهید ، SEMrush دارای ابزاری با عنوان "لیست ها" است که به شما کمک می کند NAP های خود را به روش صحیح تنظیم کنید .

(و فرصت های NAP را پیدا کنید که ممکن است از دست داده باشید).

باید بگویم SEMrush برنده کلی بخش "ویژگی جالب" است. راستش را بخواهید ، هر دو Ahrefs و SEMrush دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که هیچ ابزار دیگری ندارد. اما ویژگی های منحصر به فرد SEMrush (به ویژه نرم افزار PPC کامل آنها) در صورت اجرای کمپین های Google Ads همراه با سئو الزامی است.

ارزش کدام ابزار بهتر است؟

اکنون زمان س theالی است که احتمالاً در ذهن شماست:

"کدام ابزار بیشترین ضربه را به من خواهد زد؟".

بدیهی است که این مسئله به آنچه برای شما مهم است بستگی دارد. و آنچه بیشتر روی آن کار می کنید.

به عنوان مثال ، اگر بیشتر روز خود را به ایجاد پیوند اختصاص دهید ، از اینکه می توانید آنچه را که نیاز دارید در Ahrefs FAST پیدا کنید ، قدردانی می کنید.

اما اگر آژانسی هستید که PPC و SEO را برای مشتریان انجام می دهد ، دوست دارید که SEMrush PPC و SEO را در یک ابزار (و هزینه ماهانه) ترکیب کند.

با توجه به این نکته مهم ، نحوه شکست قیمت گذاری برای هر ابزار در اینجا آمده است.

اگر ماهانه پرداخت کنید ، Ahrefs از 99 دلار تا 999 دلار متغیر است.

با 99 دلار دسترسی به بیشتر ویژگی های مهم (مانند تجزیه و تحلیل بک لینک و تحقیق در مورد کلمات کلیدی) امکان پذیر است. اما نمی توانید به ویژگی هایی مانند نمایه تاریخی آنها دسترسی پیدا کنید.

بله ، محدودیت اصلی برنامه 99 دلار این است که چه مقدار داده می توانید از هر ویژگی بگیرید… مانند تعداد پیوندهایی که می توانید ببینید. و چند گزارش کلمه کلیدی می توانید اجرا کنید.

من شخصاً از برنامه پیشرفته (399 دلار در ماه) استفاده می کنم زیرا از بیشتر ویژگی های Ahrefs به صورت هفتگی استفاده می کنم. اما اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، برنامه 99 دلاری می تواند شما را شروع کند.

قیمت SEMrush اساساً همان Ahrefs است (99- 399 دلار… با برنامه تصدی گری که به نیاز بستگی دارد).

مانند SEMRUsh ، با برنامه 99 دلاری همچنان می توانید از بسیاری از ویژگی های اصلی استفاده کنید. اما به نوعی محدود است.

وقتی صحبت از ارزش خالص می شود ، SEMrush برنده می شود. این بیشتر به این دلیل است که شما یک مجموعه نرم افزاری کاملاً SEO و نرم افزار Google Ads با همان قیمت ماهانه دریافت می کنید.

SEMrush در مقابل Ahrefs

من شخصاً از سال 2012 از هر دو ابزار استفاده کرده ام. من خوشبختانه هر ماه هزینه هر ابزار را پرداخت می کنم زیرا فکر می کنم آنها به خوبی مکمل یکدیگر هستند.

بنابراین برای رسیدن به یک برنده ، عوامل زیادی را در نظر گرفتم:

ویژگی های پیوند

ویژگی های کلمه کلیدی

ارزش

پشتیبانی و مستندات

به روزرسانی های ویژگی جدید

اشکالات و مشکلات

ارزش کلی

اما اگر مجبور شدید که یک ابزار را برای استفاده از SEO جستجو کنم ، باید با Ahrefs بروم.

این یک تماس واقعاً سخت برای برقراری تماس بود. صادقانه فکر می کنم با هیچ یک از دو ابزار نمی توانید اشتباه کنید.

و اگر کلاً PPC انجام می دهید ، من SEMrush را بیش از Ahrefs توصیه می کنم.

اما با نگاهی کلی به ویژگی ها ، مقدار ، رابط کاربری ، به روزرسانی ها و اشکالات ، من در اینجا Ahrefs را برنده می کنم.

حالا نوبت شماست

و اکنون وقت آن است که سخنان شما را بشنویم.

وقتی صحبت از نبرد SEMrush vs. Ahrefs می شود ، کدام ابزار را ترجیح می دهید؟

آیا شما Ahrefs هستید تمام راه؟

یا شما ترجیح می دهید از SEMrush استفاده کنید؟

با گذاشتن یک نظر در زیر همین حالا به من اطلاع دهید.