استراتژی بهینه سازی انکرتکست های سایت!

Tuesday، ۲۲ Mehr ۱۳۹۹

روزهای اولیه سئو مانند غرب وحشی ، وحشی بود.

کارشناسان SEO Blackhat برای رتبه بندی سایت های خود در گوگل هر آنچه را می توان تصور کرد ، انجام می دهند.

این شامل پر کردن کلمات کلیدی و ایجاد بک لینک اسپمی به طور منظم است.

و برای مدتی کاملاً جواب داد.

اما این روزها دیگر هک های قدیمی سئو دیگر از بین رفته اند.

اکنون ما با یک الگوریتم بسیار پیچیده تر روبرو هستیم که به روزرسانی هایی با صدای بی گناه مانند Hummingbird و Panda را تحت فشار قرار می دهد.

اما به همان اندازه که به نظر بی گناه می آیند ، می توانند برخی مشکلات واقعی را برای تلاش های مداوم در جستجوگرها ایجاد کنند.

یکی از آن به روزرسانی هایی که برای همیشه SEO را تحت تأثیر قرار داده است ، به نام Penguin شناخته می شود و به طور خاص در مورد چگونگی استفاده گوگل از بک لینک برای ارزیابی رتبه صفحه است.

و با توجه به اینکه پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است ، انکرتکست گاهی که در بک لینک ها و پیوندهای داخلی خود استفاده می کنید بیش از هر زمان دیگری مهم است.

بنابراین در این راهنما ، من می خواهم به شما نشان دهم که چگونه متن های انکر خود را بهینه کنید تا بر SEO شما تأثیر مثبت بگذارند.

اما قبل از رفتن به آنجا ، شما باید بفهمید که انکرتکست اصلاً چگونه کار می کنند.

انکرتکست چیست و چرا باید زحمت کشید؟

حتی اگر متوجه این موضوع نشوید ، این احتمال وجود دارد که روزانه از انکرتکست استفاده کنید.

Anchor text متنی است که با کلیک قابل کلیک است و در یک پیوند لینک مشاهده می کنید.

بنابراین اگر اینترنت بزرگراه است ، می توانید متن هایی مانند تابلوها را برای خروجی های آینده انکر بیاندازید.

آنها هم به کاربر وب سایت و هم به موتورهای جستجو سیگنال می فرستند.

و در صورت استفاده صحیح ، با اجازه دادن به شما اطلاعات معتبری از وب سایت دیگری ، شما را به "خط" دیگری متصل می کنند.

آنها همچنین در کمک به کاربران در پیمایش سایت شما نیز نقش دارند.

اگر بخواهید کد سایت خود را جستجو کنید ، خطی شبیه این را می بینید:

این بخشی از سایت شما است که گوگل قصد دارد آن را مشاهده کند.

بخشی وجود دارد که به مرورگر وب و موتورهای جستجو شما می گوید کدام یک از پیوندها را دنبال کنید.

در اینجا نحوه ترجمه آن به آنچه در صفحه شماست وجود دارد:

یا وقتی یک کاربر روی پیوند کلیک می کند ، آنها را به صفحه مشخص شده هدایت می کند.

اگر قبلاً هرگز جزئیات URL ها را جستجو نکرده اید ، تصور اینکه صرفاً ایجاد پیوند جایی است که آتش بازی پایان می یابد ، آسان است.

اما دلیل بسیار عمیق تری برای تمرکز مارکها بر روی این یک عنصر ساده وجود دارد.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، در سال 2012 گوگل تصمیم گرفت تا با انتشار الگوریتم Penguin دنیای سئو را زیر و رو کند.

با توجه به این تغییر ، انکرتکست به سرعت به ساده ترین راه برای تعیین میزان مرتبط بودن یک وب سایت معتبر تبدیل شد.

گوگل همچنین شروع به استفاده از بک لینک و انکرتکست آن کرد تا ببیند آیا وب سایتی بیش از حد بهینه شده است.

و از آنجا که گوگل در این مورد بهینه سازی بیش از حد را مجازات می کند ، نقش انکرتکست بیش از اندازه بزرگ شده است.

از سال 2012 ، گوگل الگوریتم پنگوئن را چندین بار با اثر چشمگیر هر بار به روز کرده است.

همانطور که با خط نارنجی نشان داده شده است ، بیش از چند مارک شاهد افت گسترده ترافیک هستند:

در بسیاری از موارد ، کاهش این میزان ترافیک به معنای افت درآمد نیز خواهد بود.

خیلی از بازدیدها دور شوید و نام تجاری شما ممکن است به دردسر بیفتد.

یا در سمت مقابل آن سکه ، اگر این روزها از ابتدا انکرتکست های خود را بهینه نکنید ، به هیچ وجه ترافیک نخواهید دید.

این تغییرات 3.1٪ از وب سایتهایی را که بیش از حد بهینه سازی انکرتکست خود را انجام داده بودند ، مورد حمله قرار داد.

و اینها فقط وب سایتهای بزرگتری هستند که با هر به روزرسانی متوالی قابل مشاهده بودند.

حداقل ، واضح است که انکرتکست استفاده شده در بک لینک ها یک سیگنال SEO برای آینده قابل پیش بینی است.

در حقیقت ، انکرتکست همانطور که برای بک لینک ها اعمال می شود ، برای پیوندهای داخلی نیز کاربرد دارد.

و با بروزرسانی اخیر Penguin 4.0 در سال 2016 ، بازی یک بار دیگر تغییر کرده است.

بجای اینکه به صورت پیش رونده گسترش یابد ، اکنون پنگوئن سایت های متخلف را در زمان واقعی برای هرگونه خطای انکرتکست مجازات می کند.

Google اکنون به جای کل سایتها فقط صفحه متخلف را جریمه می کند ، اما این همچنان می تواند در طولانی مدت بر میزان بازدید و درآمد شما تأثیر بگذارد.

بنابراین اکنون که دانستید متن های انکر برای بازدید شما چقدر مهم هستند ، بیایید شروع به غواصی در روش های مختلف ایجاد یک انکرتکست کنیم.

انواع مختلف انکرتکست

وقتی صحبت از موتورهای جستجو می شود ، متخصصان سئو دوست دارند بدون هیچ مشکلی از این کار بگذرند.

و در مورد انکرتکست ، بیش از یک دهه فرصت داشتیم تا تمام اطلاعات موجود را تجزیه و تحلیل کنیم.

بنابراین نباید تعجب کرد که روشهای متنوعی وجود دارد که می توانید انکرتکست ها را گاهی ایجاد کنید که هم مفید و هم بی فایده باشند.

اول از همه ، انکرتکست ها مطابقت دقیق وجود دارد.

انکرتکست منطبق دقیق زمانی است که شما از کلمات کلیدی کلمات کلیدی مورد نظر برای کل صفحه خود استفاده کنید.

در روزهای اولیه سئو ، استفاده دقیق از موارد منطبق دقیق در یک صفحه تقریباً تضمین می کند که پست شما عملکرد خوبی خواهد داشت.

استفاده از آنها تا حد زیادی زیاد بود ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، Google شروع به مجازات استفاده بیش از حد کرد.

هنوز استفاده از برخی از آنها ایده خوبی است ، اما به طور کلی ، باید به انواع دیگر انکرتکست های متمایل شوید.

بعدی یک انکرتکست مطابقت جزئی است ، این زمانی است که شما کلید واژه خود را همراه با کلمات دیگر وارد می کنید.

همانطور که در اینجا مشاهده می کنید ، من به طور معمول سعی می کنم از تعدادی از این موارد در سایت خودم استفاده کنم:

این یک روش مفید برای انکر انداختن متن است زیرا من هنوز هم می توانم کلمه کلیدی خود را به طور موثر وارد کنم بدون اینکه به عنوان نامه ناخواسته برسم.

گوگل هنوز می تواند پیوند من را دنبال کند و ایده بهتری از محتوای موجود در صفحه من داشته باشد بدون اینکه شک کند من سعی در دستکاری الگوریتم آن دارم.

و از آنجا که این به عنوان یک عمل پیوندکاری دستکاری دیده نخواهد شد ، روشی کاملاً توصیه شده برای افزایش اقتدار صفحه شما است.

در مرحله بعدی ، شما همچنین انکرتکست برند دارید که برای ایجاد اقتدار به نام یک مارک متکی هستند.

به عنوان یک لینک برگشتی ، این یک روش عالی است.

این روش ایمن و موثر دیگری برای ایجاد نمایه انکرقوی تر است ، زیرا به گوگل نشان می دهد که شما به سمت سایر ابزارها و خدمات با کیفیت بالا هستید.

البته ، شما همچنین می خواهید مارک های دیگری را پیدا کنید که به تلاش شما در ساخت لینک نیز کمک کنند.

اما دریغ نکنید که به یک مارک تجاری دیگر پیوند دهید ، به ویژه با یک کلمه کلیدی به آن پیوند دهید.

Google تا زمانی که پیوند بیش از حد با آن مارک تجاری نداشته باشید ، این را یک عمل سالم می داند.

بعدی انکرتکست برهنه است که در واقع فقط نام وب سایت است.

در بیشتر موارد ، این کار غیر مفیدی تلقی می شود.

هنگام خواندن محتوا ، خواندن ناگهانی یک URL به جای متن مناسب ترین موضوعات کاملاً مخل است.

این نوع وقفه می تواند جایگزین باشد و در نهایت آنها را از سایت شما دور کند.

همچنین ممکن است بازدیدکننده شما را به این باور برساند که از نظر فنی تمایل چندانی ندارید ، که در نهایت اقتدار شما را زیر سوال می برد.

بنابراین هر زمان ممکن است از این نوع انکرتکست خودداری کنید.

پس از آن استفاده کمی بهتر به نام متن عمومی انکر وجود دارد.

احتمالاً بسیاری از این موارد را دیده اید ، زیرا برای استفاده از جریان در محتوای شما و حتی درخواست فراخوان بسیار مناسب ترند.

نمی توانید موافقت کنید که این متن های انکر ساده و عمومی هستند ، از این رو نام آن است.

وقتی می خواهید مخاطب خود را به یک منبع معتبر یا ابزار مفید جلب کنید ، از این نوع متن انکر استفاده کنید.

اما زیاد از آن استفاده نکنید

یک تمرین تکراری پیوند "این صفحه" و "اینجا" می تواند خیلی سریع خسته کننده شود ، و در مورد محتوایی که به آن پیوند می دهید چیزی به گوگل نمی گوید.

گزینه بعدی به عنوان کلمات کلیدی Latent Semantic Index یا به اختصار LSI شناخته می شود.

اگرچه به نظر پیچیده می رسد ، اما در واقع فقط روشی است که موتورهای جستجو برای پیش بینی نوع تایپ کاربران در نوار جستجو استفاده می کنند.

هنگامی که "What is anchor" را در گوگل تایپ می کنم ، نوار جستجو مجموعه ای از گزینه های جستجوی محبوب دیگر را برای انتخاب در اختیار من قرار می دهد.

ایده استفاده از کلمات کلیدی LSI به عنوان انکرتکست ایجاد عناصر جستجوی دوستانه در سایت شما است که گوگل بلافاصله می تواند آنها را به عنوان یک جستجوی منحصر به فرد مرتبط تشخیص دهد.

و گرچه بحث در مورد اعتبار این رویکرد وجود دارد ، اما هنوز هم ایده بدی نیست که بتوانید این رویکرد را پیاده کنید.

البته ، شما می خواهید مطمئن شوید که به طور طبیعی می توانید از این نوع کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.

استفاده از "کودک لنگر چیست" یا "چه چیزی لنگرگاه است" ممکن است دشوار باشد به روشی که به عنوان یک فکر منسجم جریان یابد ، بنابراین هنگام افزودن این موارد به وبلاگ یا وب سایت خود ، از آن آگاه باشید.

آخرین و نه کمترین ، شما همچنین می توانید از یک انکرتکست تصویر برای کمک به کاربران در پیمایش در وب سایت خود و اطراف آن استفاده کنید.

معمولاً این روش را با دکمه فراخوان برای عمل مشاهده خواهید کرد یا از آن استفاده می کنید و مانند یک آگهی قابل کلیک است.

در این موارد ، Google برچسب alt تصویر شما را به عنوان انکرتکست می خواند.

و اگر برچسب alt را بهینه نکرده اید ، Google آن را به عنوان انکر noText می خواند که باید از آن اجتناب کنید.

این روش یک روش عالی برای تغییر روشهای انکرتکست شما و ارائه یک رویکرد غیر سنتی است.

تا زمانی که کاربر شما بداند می تواند روی آن کلیک کند ، در صورت تمایل یکی را در یک پست وبلاگ یا در سایت خود قرار دهید.

اما اکنون که در مورد انواع انکرتکست اطلاعات بیشتری کسب کرده اید ، وقت آن است که شروع به غواصی در برخی از نکات بهترین سئو کنید.

اینها راهنماهای اساسی و ساده ای خواهند بود که می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی دقیق تری را با گذشت زمان ایجاد کنید.

برای شروع ، بیایید در مورد متناسب و مفید نگه داشتن متن برای مطالب خود صحبت کنیم.

نکته شماره 1: با موضوع همراه باشید

حقیقت تأسف بار این است که بسیاری از سو mتفاهمات در مورد خوب بودن انکرتکست وجود دارد.

اما وقتی صحبت از سئو در شیوه های پیوند شما می شود ، ارتباط با آنچه Google می خواهد ببیند ، در لیست قرار دارد.

این بدان معنی است که انکرتکست شما باید شامل کلمات و عباراتی باشد که با موضوع پیوند تعبیه شده شما مطابقت دارد.

برای مثال بگویید شرکتی را اداره می کنید که خدمات بازاریابی محتوا را به مشاغل کوچک ارائه می دهد.

اگر می خواهید بازدید کنندگان از سایت خود به یک پست وبلاگ که در مورد اهمیت مطالب ایجاد کرده اید بروند ، باید پیوندی اضافه کنید.

در آن پیوند ، شما باید یک کلمه یا عبارت را به عنوان انکرتکست خود انتخاب کنید که مربوط به محتوای وبلاگ شما باشد.

در غیر این صورت ، گوگل مشاهده خواهد کرد که این لینک اضافی به عنوان دستکاری شده است و به طور بالقوه سایت شما را مجازات می کند.

در اینجا مثالی از آنچه که در محتوای شما به نظر می رسد آورده شده است:

در تصویر بالا ، من از انکرتکست "نحوه ساختن URL های خود" استفاده کرده ام.

این مفهومی را ارائه می دهد که من می خواهم خواننده من آن را درک کند و به آنها نشان می دهد که باید بتوانند اطلاعات مربوط به آن موضوع را پیدا کنند.

این مواردی است که اگر آن پیوند را دنبال کنید می بینید:

در طرف دیگر یک پست وبلاگ وجود دارد که دقیقاً با موضوعی که من معرفی کردم مطابقت دارد.

تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر به جای یک پست مفید وبلاگ ، به صفحه ای پیوند دهم که سعی در فروش عینک آفتابی به شما داشت.

گیج خواهید شد و احتمالاً هرگز نمی خواهید پیوند دیگری را در وبلاگ من دنبال کنید.

احتمالاً برنخواهید گشت و مطالب من را نخواندید زیرا این مطالب را دستکاری می کنند.

بنابراین گوگل تنها کسی نیست که در اینجا به دنبال ارتباط است.

اگر می خواهید با بازدید کننده وب سایت خود اعتماد ایجاد کنید ، آنها باید بدانند که شما از منابع استفاده می کنید و روش هایی را که به نفع آنها است پیوند می دهید.

در یک مطالعه ، این نشان می دهد که داشتن حداقل یک انکر کلمه کلیدی که ارتباط را نشان می دهد ، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر ایجاد می کند.

این بدان معناست که گوگل هنوز هم یک انکرتکست مربوط به کلمات کلیدی را ارزیابی می کند که ایده خوبی در مورد موضوع محتوای شما ارائه می دهد.

تا زمانی که سعی کنید حداقل برخی از انکرتکست های خود را مرتبط نگه دارید ، گوگل راحت تر می تواند محتوای شما را طبقه بندی کرده و بر اساس آن رتبه بندی کند.

نکته شماره 2: همیشه تنوع را با هم ترکیب کنید

اگر همیشه یک مطابقت دقیق می خواهید ، فیلتر هرزنامه گوگل خاموش می شود و شما ضربه خوبی خواهید دید.

اگر همیشه فقط به نام های تجاری لینک می دهید ، احتمالاً تأثیر مشابهی خواهید داشت.

وقتی نوبت به ایجاد استراتژی برای انکرتکست می رسد که به سئو کمک می کند ، متوجه شدم که استفاده از رویکرد منحصر به فرد و متنوع خود بهترین است.

این در مواجهه با توصیه های معمولی که می بینید متمرکز بر این است که براساس کدام معیارها باید از انکرتکست استفاده کنید ، پرواز می کند.

در این مثال ، توصیه می شود از 5٪ مطابقت دقیق ، 20٪ عبارت منطبق و غیره استفاده کنید.

مسئله این نوع توصیه ها این است که براساس هر کسی که به شما توصیه می کند چه کاری انجام دهید بسیار متفاوت است.

همانطور که می بینید ، فاصله زیادی بین این دو توصیه وجود دارد.

در یک حالت ، توصیه می شود فقط از 25٪ انکرتکست برند دار استفاده کنید.

در نسخه دیگر ، نسخه 50٪ است.

چه کسی حق دارد

یا هر کدام درست است؟

پاسخ دقیق و ظریف است ، و در نهایت به آنچه می خواهید انجام دهید بستگی دارد.

در هر دو مورد ، می توانید توصیه های تجویز شده را دنبال کنید و سعی کنید روش پایه ای را برای روش های انکر خود ایجاد کنید.

اما هنگامی که یک خط مبنا دریافت کردید ، باید بهترین کار را برای افزایش رتبه بندی سئو و ارگانیک خود انجام دهید و این نیاز به ارزیابی عمیق تر دارد.

من این پیشنهاد را بر اساس مطالعه ای ارائه داده ام که اثرات پس از پنگوئن 4.0 را بر روی انواع مختلف مارک های مختلف در طیف های مختلف نشان می دهد.

پس از به روزرسانی ، اولین برند "هدف" یا کلمات کلیدی دقیق مطابقت خود را کاهش داد و استراتژی متن انکر خود را به طور گسترده تری توزیع کرد.

هنگامی که تغییرات اعمال شد ، با بازگشت به قبل از Penguin 4.0 که در گوگل ایستاده بود ، جنگید.

اما فقط نمودار بالا را با این نمودار مقایسه کنید:

قابل توجه ترین تفاوت در تفاوت آنها است.

و در هر حالت ، هر دو رتبه خوبی دارند.

بنابراین این برای نسخه های جیره بندی و سایر طرح های بهینه سازی متن انکر مشابه به چه معناست؟

باید آنها را با یک دانه نمک مصرف کنید.

اگرچه ممکن است برای یک مارک کار کند ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که برای شما مناسب باشد.

به علاوه ، کاملاً خسته کننده است که سعی کنید دقیقاً استراتژی یک مارک دیگر را مطابق با حرف خود مطابقت دهید.

در عوض ، شما باید بر ایجاد یک توزیع طبیعی تر برای طرح متن انکر خود تمرکز کنید.

همه این تغییرات به زبان بسیار طبیعی متکی هستند و هدف مشخصی را هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربر شما نشان می دهند.

با تمرکز بر آزمایش و زبان طبیعی در انکرتکست خود ، به احتمال زیاد در دراز مدت نتایج بهتری خواهید دید.

نکته شماره 3: متن های لنگر خود را تست و پیگیری کنید.

پیگیری نحوه استفاده از انکرتکست در سایت شما کمی تلاش خواهد کرد ، اما این تنها راه آزمایش نحوه تأثیر آنها بر SEO شما در طول زمان است.

برای شروع پیگیری متن انکرتکست مورد استفاده ، توصیه می کنم از Anchor Text Kategorizer Tool توسط Linkio استفاده کنید.

این ابزار از شما می خواهد جزئیات مختلفی از جمله URL ، عنوان صفحه ، نام تجاری و کلمات کلیدی خود را در مورد محتوای خود پر کنید.

همانطور که در زیر می بینید ، باید انکرتکست های دقیق مورد استفاده را در محتوا پر کنید.

در این حالت ، من چند مورد از یک پست وبلاگ واقعی را از سایت خود پر کرده ام.

همچنین یک حسابگر درصد مفید در کنار صفحه شما وجود دارد.

اینجاست که می توانید شروع به ایجاد یک خط پایه برای روش انکرتکست خود کنید.

همانطور که در نکته قبلی اشاره کردم ، شما می توانید سعی کنید طرح مارک دیگری را پیاده کنید یا خود را توسعه دهید.

تا زمانی که متن متنوعی را مشاهده کنید که به SEO شما کمک می کند ، روش درستی را اتخاذ می کنید.

ایده خوب دیگر این است که از SEMrush استفاده کنید تا برگه هایی را که انواع متصل کننده ها به سایت شما لینک می دهند نگه دارید.

برای یافتن این اطلاعات ، باید به برگه Backlinks در داشبورد SEMrush بروید.

از آنجا ، روی گزینه ای که می گوید Anchors است کلیک می کنید.

اکنون می توانید ببینید که مارک های دیگر وقتی به سایت شما لینک می شوند از کدام اصطلاحات استفاده می کنند.

به یاد داشته باشید که انکرتکست های توسط گوگل به عنوان نشانه ای از مرتبط بودن محتوا و اقتدار دامنه مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین این انکرتکست برای سئو سایت شما حیاتی هستند.

در مورد من ، اکثر انکرتکست های سایت من یا نام من یا موارد مرتبط با بازاریابی هستند.

این خوب است زیرا نام من نام تجاری من است و از طریق بازاریابی دیجیتال به رشد مشاغل کمک می کنم.

ساخت این انکرتکست های سال ها به طول انجامیده است ، اما به دلیل محتوایی که تولید می کنم و روابطی که ایجاد کرده ام ، به SEO من کمک می کنند و در بسیاری از موارد ، مقالات من در صفحه اول Google قرار می گیرند.

با داشتن زمان کافی و رویکرد مناسب برای بک لینک دهی شخصی خود ، می توانید این نوع پایه انکرتکست بک لینک را برای برند خود بسازید و نتایج عالی را مشاهده کنید.

«نتیجه گیری»

انکرتکست ها چیز جدیدی نیستند ، اما این به این معنی نیست که مهم نیستند.

از سال 2012 ، گوگل استفاده از پیوندهای متنی و بک لینک سخت تر کرده است ، بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که از بهترین روش برای SEO خود استفاده می کنید.

مارک های تجاری در گذشته مورد آسیب جدی پنگوئن قرار گرفته اند و همیشه این احتمال وجود دارد که دوباره اعتصاب کنند.

دانستن انواع انکرتکست به شما کمک می کند تا یک مجموعه کامل گردآوری برای استفاده در محتوای خود و وب سایت خود ایجاد کنید.

تا زمانی که شما انکرتکست های خود را از نظر متنی مرتبط نگه دارید ، آنها سیگنال مثبتی به خزنده های گوگل ارسال می کنند.

همچنین بهتر است بر اساس یافته های خود ، استراتژی متنوع خود را پیاده سازی کنید.

و صحبت از یافته ها ، استفاده از ابزاری مانند Anchor Text Kategorizer و SEMrush به شما اطمینان می دهد که هیچ تغییر مهمی را در تلاش های خود در مورد انکرتکست از دست ندهید.

اگر این نکات را دنبال کنید ، استراتژی anchor text شما آنقدر قوی خواهد بود که SEO شما را تقویت می کند و به طور بالقوه با هرگونه تغییر در آینده مواجه می شود.

از چه راهکارهایی برای بهبود انکرتکست خود استفاده کرده اید؟