بک لینک

Tuesday، ۱۱ Aazar ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک ها لینک هایی هستند که از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت می شوند.

به عبارت دیگر ، اگر وب سایتی به وب سایت دیگری لینک یابد ، آن وب سایت دارای لینک برگشتی است.

بک لینک یکی از قوی ترین عوامل رتبه بندی است که توسط موتورهای جستجو برای تعیین اقتدار وب سایت و موقعیت ارگانیک آن در نتایج جستجو استفاده می شود.

تاریخچه بک لینک

در گذشته سئو همه موارد ارجاع بود. هرچه بک لینک بیشتری داشته باشید ، رتبه Google شما بالاتر می رود.

بسیاری از وب مسترها ، بازاریابان و متخصصان سئو از این نقص سو abuse استفاده می کنند که این امر منجر به ایجاد ارتباطات مزرعه ، ارتباطات متقابل و سایر تکنیک های ایجاد لینک های دستکاری شده شده است.

در سال 2012 ، گوگل برای جلوگیری از این شرایط ، بروزرسانی الگوریتم پنگوئن را راه اندازی کرد.

قبل از به روزرسانی ، نتایج جستجو به شدت تحت تأثیر حجم لینک قرار داشت ، نه کیفیت و ارتباط.

هدف این بود که به وب سایت ها با لینک های طبیعی ، معتبر و مرتبط با موقعیت های بالاتر SERP پاداش دهید.

چرا شما نیاز به دریافت بک لینک دارید؟

بک لینک یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است زیرا محبوبیت و کیفیت (قابلیت اطمینان) وب سایت را نشان می دهد.

ایجاد نمایه بک لینک قوی یکی از مهمترین قسمتهای سئو است.

به طور کلی ، اصطلاحات "بک لینک" و "ایجاد لینک" بزرگترین کلمات در جهان جستجوگرها به همراه تحقیق درباره کلمات کلیدی هستند.

موتورهای جستجو از لینک ها به عنوان ناوبری در میان وب سایت ها استفاده می کنند.

آنها وب سایت های جدید را کاوش می کنند و اقتدار خود را براساس اقتدار داده شده توسط لینک ها ارزیابی می کنند.

انکر تکست

متن انکر تکست قسمت بسیار مهمی از بک لینک است. این شاخصی است برای موتورهای جستجو درباره وب سایت. بنابراین ، روی رتبه بندی کلمه کلیدی مورد استفاده به عنوان متن انکر تکست تأثیر می گذارد.

متن های مختلفی از انکر تکست وجود دارد:

کلمه کلیدی بهینه شده ("بهترین پیتزا")

مارک های تجاری ("کلبه پیتزا")

اصطلاحات مارک دار ("پیتزای خوشمزه از کلبه پیتزا")

عمومی ("صفحه")

URL های برهنه ("pizzahut.com")

CTA (اینجا را کلیک کنید ، "بیشتر بخوانید")

اشاره کوتاه:

متنهای انکر تکست دار را بیش از حد بهینه نکنید. تعداد زیاد انکر تکست های بهینه شده تأثیر مثبتی در رتبه بندی شما نخواهد داشت. علاوه بر این ، آنها غیر طبیعی به نظر می رسند ، بنابراین می تواند منجر به مجازات گوگل شود.

چگونه لینک کسب کنیم - تکنیک های ساخت لینک

با تشکر از ایجاد لینک هایی برای به روزرسانی Pengo algo ، دیگر مسئله برنده شدن هرچه بیشتر لینک ها نیست. اکنون کل روند کمی پیچیده تر شده است. بسیاری از تکنیک ها ، ترفندها و نکات مفید برای کسب مراجعه وجود دارد.

اینها فقط چند مورد از آنهاست:

محتوای مرتبط ایجاد کنید

انتشار مهمانان

دامنه ایمیل

لینک های پولی

تکنیک آسمان خراش

لینک از انجمن ها ، سایت های دارای پرسش و پاسخ

توصیه هایی بنویسید

برنامه مشارکت

مراجع رقبایتان را تکرار کنید

اتصال شکسته ساختمان

نام های تجاری

تبادل لینک

سندیکا محتوا

لینک Dofollow در مقابل nofollow

بک لینک های Dofollow صلاحیت وب سایت ارجاع دهنده را به وب سایت لینک داده شده انتقال می دهند.

ربات های موتور جستجو این لینک ها و متن های انکر تکست شده آنها را می شمارند.

لینک Nofollow بیش از حد مجاز نیستند.

آنها با استفاده از برچسب rel = "nofollow" در کد HTML مشخص شده اند.

Google اعتبارنامه یا متن را به لینک های nofollow منتقل نمی کند.

نمونه لینک dofollow:

<a href=”https://example.com”>anchor text</a>

نمونه لینک nofollow:

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>anchor text</a>

نسبت Dofollow به nofollow

هیچ چیزی مانند یک نسبت کامل بازخورد dofollow و nofollow وجود ندارد.

به طور کلی ، بیشتر بازخورد هایی که به طور طبیعی بدست می آید همان بازخوردی است که در پی می آید.

وقتی نوبت به لینک دادن کمپین ها می رسد ، ممکن است در نوع ارجاعاتی که بیشتر به شما علاقه مند است متفاوت باشد. مطمئناً دریافت بازخورد مناسب برای dofollow بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

از طرف دیگر ، اگر هدف اصلی شما ایجاد ترافیک ارجاع زیاد است ، لینک نباید dofollow باشد.

بازخورد ارسال دامنه ها به بازارسال آدرس های IP

از آنجا که بازخورد مربوط به کیفیت است تا کمیت ، خوب است پشت این اعداد را ببینید. تعداد مراجعه تنها شاخصی نیست که باید از آن مراقبت کنید.

چرا؟ زیرا همه لینک ها از دامنه های منحصر به فرد نیستند. به راحتی می تواند صدها یا حتی هزاران لینک از یک دامنه باشد!

اینها لینک هایی در سراسر سایت هستند و ممکن است مشارکت آنها س questionال برانگیز باشد یا حداقل کمتر از لینک های تک باشد. لینک های گسترده در سایت در پاورقی ها ، ستون های کناری یا وبلاگ نویسی قرار می گیرند.

نیازی به محاسبه دقیق نسبت لینک ها به دامنه ها یا نسبت دامنه ها به آدرس های IP نیست. برای ارزیابی وضعیت نمایه لینک ، PBN احتمالی (شبکه وبلاگ های خصوصی) یا لینک های ناخواسته ، یک بررسی کافی است.