نرخ پرش

Tuesday، ۱۱ Aazar ۱۳۹۹

میزان نرخ پرش چقدر است؟

میزان نرخ پرش مقیاسی از میزان بازدید وب سایت است که درصدی از بازدیدکنندگانی را نشان می دهد که هنگام بازدید از یک صفحه از وب سایت خارج می شوند.

شامل تمام بازدیدکنندگان وب سایت است که در حالی که هیچ تعامل دیگری از قبیل کلیک کردن روی زبانه های منو ، دکمه های CTA یا هر قسمت قابل کلیک دیگر را انجام نداده اند ، وب سایت را ترک کرده اند (آن را پس زده اند)

هرچه میزان بانس ریت بیشتر باشد ، وب سایت شما در جذب بازدید کننده تأثیر کمتری دارد.

مثال:

بیایید بگوییم وب سایت شما توسط 100 نفر بازدید شده است. 50 نفر از آنها بدون هیچ تعامل دیگری ترک کردند. میزان نرخ پرش 50٪ است.

نوع ذکر شده میزان نرخ پرش رایج ترین است.

با این حال ، ممکن است برخی از مدیران وب این معیار را متفاوت حساب کنند:

در صورت انجام هرگونه اقدام (رویداد) دیگر ، مانند فرم ثبت نام تکمیل شده ، به ویژه در صفحات یک منظوره ، میزان بانس ریت هنوز 0٪ است.

اگر نمونه کارهایی از وب سایت ها در دامنه های مختلف وجود داشته باشد و بازدیدکنندگان برای انجام عملی نیاز به ترک صفحه مقصد و فرود در دامنه مختلف داشته باشند ، میزان نرخ پرش ها هنوز 0٪ است.

چگونه می توان میزان بانس ریت در Google Analytics را پیدا کرد

نرخ پرش یکی از شاخص های اصلی تعهد تجزیه و تحلیل وب سایت است.

در Google Analytics ، تقریباً در هر گزارش گنجانده شده است.

میزان نرخ پرش کاربران را از منابع ، کمپین ها ، کشورها ، مراجعات و غیره می توانید مشاهده کنید.

همچنین در نمای کلی مخاطبان گنجانده شده است.

چگونه Google Analytics میزان بانس ریت را محاسبه می کند؟

طبق گفته گوگل ، میزان بانس ریت به شرح زیر است:

"... جلسات تک صفحه ای تقسیم شده بر همه جلسات یا درصد کل جلسات سایت شما که کاربران فقط یک صفحه را مشاهده کرده و فقط یک پرسش را در سرور Google Analytics ایجاد کرده اند."

میزان بانس ریت خوب چیست؟

هیچ چیزی مانند نرخ ایده آل بانس ریت وجود ندارد.

این نه تنها به صنعت یا نوع وب سایت بستگی دارد ، بلکه از هر مورد به مورد دیگر متفاوت است.

بدیهی است که هر مدیر وب سایت می خواهد بازدیدکننده وب سایت درگیر خود را داشته باشد ، بنابراین کاهش تعداد بازدیدکنندگان بدون تعامل همیشه یکی از اولویت های اصلی است.

به خاطر داشته باشید که میزان بانس ریت به عوامل زیر بستگی دارد:

1. نوع محتوا ، صفحه یا وب سایت

پست های وبلاگ تمایل به بانس ریت بیشتری دارند زیرا وقتی بازدیدکنندگان آنچه را که به دنبال آن هستند می یابند ، می توانند آن را ترک کنند و این خوب است.

اگر برای محصول یک صفحه فرود دارید و میزان بانس ریت آن 80٪ است ، به این معنی است که یا مشکلی در وب سایت ، محصول وجود دارد یا افراد ناخواسته را هدف قرار می دهید.

2. منبع ترافیک

ترافیک ارگانیک ، مستقیم و مراجعه معمولاً به میزان کمتری نسبت به تبلیغات پولی یا ترافیک شبکه های اجتماعی می رسد.

اگر از سه مورد ذکر شده درجه بالایی از تحصیل داشته باشید ، قطعاً مشکلی وجود دارد. با این حال ، اعداد بالاتر از فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی حواس شما را پرت نکنند.

در مورد تبلیغات پولی ، در طولانی مدت ، بسته به میزان بهینه سازی تبلیغات ، باید میزان بانس ریت کاهش یابد.

3. بازدیدکنندگان را هدف قرار دهید

آیا افرادی را هدف قرار داده اید که هرگز نام تجاری شما را نشنیده اند؟ در ابتدا انتظار می رود نرخ بانس ریت بالاتر از بازدیدکنندگانی باشد که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند ، در وبلاگ مشترک شده اند یا یک حساب رایگان برای آزمایش خدمات شما ایجاد کرده اند.

4. سرعت وب سایت

این فاکتور نه تنها برای گوگل بسیار مهم است. این برای بازدیدکنندگان وب سایت بسیار مهم است.

آیا بیشتر از 3 ثانیه صبر می کنید تا صفحه بارگیری شود؟ احتمالا نه.

بهینه سازی سرعت صفحه یکی از وظایف اساسی در مورد سئو سایت است.

5. طراحی و UX کلی

عامل دیگری که تأثیر کلی وب سایت را تعیین می کند. اگر کالاهایی را می فروشید که به نظر خوب می آیند در وب سایتی که نمی توانید روی دکمه CTA کلیک کنید ، انتظار جذابیت بازدیدکنندگان را نداشته باشید.

نحوه کاهش میزان بانس ریت

در اینجا بهترین روش ها برای کاهش بانس ریت وجود دارد:

وب سایت خوب بهینه سازی شده

محتوای با کیفیت

بخشهای CTA برای جذب بازدید کنندگان

سرعت صفحه بهبود یافته است

کمپین های پولی را بهینه کنید

لینک های مرتبط ایجاد کنید

از استفاده از پنجره های بازشو (پاپ آپ) آزار دهنده خودداری کنید

دروغ نگو

تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید

صفحات خاص فرود را ایجاد کنید

به طراحی و UX کلی توجه کنید