الگوریتم گوگل

    Sunday، ۲ Aazar ۱۳۹۹

    الگوریتم گوگل چیست؟

    الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که به Google امکان می دهد مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا ، رتبه بندی و برگرداند.

    به طور دقیق ، کل سیستم رتبه بندی از تعدادی الگوریتم تشکیل شده است که فاکتورهای مختلف مانند کیفیت ، ارتباط یا قابلیت استفاده صفحه را در نظر می گیرند.

    1. معنی درخواست

    برای بازگرداندن نتایج مربوطه ، Google باید دقیقاً بداند کاربر به دنبال چه چیزی است و هدف جستجوی او چیست.

    آنها باید چیزهای مختلف را درک و قدردانی کنند:

    • معنی کلمات - کلمات استفاده شده در زبان طبیعی دقیقاً به چه معنا هستند؟
    • قصد جستجوی پشت پرس و جو - کاربر با استفاده از پرس و جو خاص چه چیزی می خواهد - تعریف ، بررسی ، خرید ، یافتن وب سایت خاصی؟
    • نیاز به تازه بودن مطالب - آیا زمان درخواست حساس است و به اطلاعات تازه ای نیاز دارد؟
    • گاهی اوقات این بسیار آسان است. اگر کسی از عبارت جستجو "خرید آیفون جدید" استفاده کند ، این مسئله از همه جنبه ها - معنا ، قصد و نیاز به طراوت کاملاً روشن است.

    اما گاهی اوقات ، به ویژه در سوالات عمومی ، درک دقیق منظور کاربر دشوار است. در این موارد ، Google آنچه را بهترین نتیجه می داند نشان می دهد ، اما گزینه های اضافی را برای تعیین نتایج جستجو ارائه می دهد.

    به عنوان مثال ، این ابهام را برای کلمه کلیدی "rock" مشاهده کنید:

    2. مرتبط بودن صفحات

    دوم ، موتور جستجو باید پیدا کند که کدام صفحات مربوط به جستجوی جستجو هستند. به عبارت دیگر ، صفحاتی را که با درخواست جستجوگر کاربر مطابقت دارد ، به بهترین شکل پیدا کنید.

    این کار با خزیدن و نمایه سازی منظم تمام وب سایت ها در اینترنت و تجزیه و تحلیل محتوای آنها انجام می شود.

    نقش اصلی را کلمات کلیدی بازی می کنند. اگر عبارت جستجو و عبارات مرتبط با درخواست جستجو در صفحه ظاهر شود ، احتمال ارتباط این صفحه با کاربر بسیار زیاد است.

    3. کیفیت مطالب

    احتمالاً میلیون ها صفحه برای هر جستجوی جستجو وجود دارد ، بنابراین Google باید اولویت بندی آنهایی را که محتوای با کیفیت ارائه می دهند قرار دهد و نمایش دهد:

    • تجربه و تخصص
    • قدرت

    یکی از عناصر اصلی الگوریتم اصطلاحاً PageRank است که کیفیت و کمیت پیوندهای اشاره به یک صفحه را در نظر می گیرد.

    علاوه بر این ، Google از تعدادی الگوریتم هرزنامه استفاده می کند که صفحات بی کیفیت را که سعی در رتبه بندی با استفاده از تکنیک های اسپم SEO سیاه و سفید دارند ، شناسایی می کند.

    4. قابلیت استفاده از صفحات

    هنگامی که Google ارتباط و کیفیت محتوا را پوشش داد ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که وب سایت از قابلیت استفاده و کاربرپسندی خوبی برخوردار است.

    این شامل جنبه های فنی مانند:

    • پاسخگو بودن صفحه
    • ظاهر مناسب در همه مرورگرها
    • سرعت صفحه
    • امنیت وب سایت

    اینها ممکن است مهمترین عوامل نباشند ، اما مطمئناً در مواردی که عوامل دیگر (مانند ارتباط و کیفیت) برابر هستند ، مورد توجه قرار می گیرند.

    5. زمینه و هیستوری

    آخرین و نه مهمترین ، نتایج جستجو به شدت تحت تأثیر شرایط فردی و تنظیمات کاربر قرار دارد.

    این موارد می تواند مواردی از قبیل:

    محل کاربری

    تاریخچه جستجو

    تنظیمات جستجو

    در اینجا یک مثال معمولی از تأثیر مکان بر نتایج جستجو وجود دارد - نتایج کلمه کلیدی "فوتبال" در ایالات متحده در برابر انگلستان:

    ارزیابی کنندگان کیفیت جستجوی Google

    علاوه بر الگوریتم ها و سیستم های یادگیری ماشین (مانند RankBrain) ، Google از ورودی به صورت بازخورد شخص واقعی نیز استفاده می کند.

    Google هزاران ارزیابی کننده کیفیت جستجوی خارجی را برای ارزیابی نتایج واقعی جستجو و ارزیابی کیفیت صفحات رتبه بندی شده استخدام می کند.

    روش او در توضیح چگونگی استفاده Google از داده ها:

    توجه به این نکته مهم است که این رتبه بندی مستقیماً بر نحوه رتبه بندی این صفحه یا سایت در جستجو تأثیر نمی گذارد. هیچ کس تصمیم نمی گیرد که یک منبع "معتبر" یا "قابل اعتماد" باشد. […]

    در عوض ، رتبه بندی یک نقطه از داده است که اگر به طور کلی در نظر گرفته شود ، به ما کمک می کند تا اندازه گیری سیستم های ما در ارائه محتوای عالی را ارزیابی کنیم ...

    بنابراین ارزیابی کنندگان کیفیت مستقیماً بر نتایج و رتبه بندی تأثیر نمی گذارند ، اما داده های جمع آوری شده توسط ارزیاب ها برای بهبود الگوریتم گوگل استفاده می شود.

    اگر به این موضوع علاقه مند هستید ، این مصاحبه را با نمره کیفیت جستجوی Google در جستجوی زمین بخوانید.

    به روز رسانی الگوریتم

    به طور کلی ، می توانیم به روزرسانی های الگوریتم گوگل را به دو دسته تقسیم کنیم:

    1. به روزرسانی های جزئی
    2. عمده به روزرسانی ها
    3. گوگل اغلب الگوریتم خود را اصلاح می کند.

    و منظور ما اغلب چندین بار در روز است. بیشتر این تغییرات بسیار اندک است و مردم متوجه آن نمی شوند.

    علاوه بر این به روزرسانی های کوچک ، گوگل هر ساله چندین به روزرسانی عمده برای الگوریتم اساسی منتشر می کند. آنها معمولاً سر و صدای زیادی در جامعه جستجوگرها ایجاد می كنند و غالباً نام های جذابی پیدا می كنند.

    مهمترین به روزرسانیهای اصلی الگوریتم های گوگل

    در اینجا لیستی از محبوب ترین به روزرسانی های الگوریتم در دهه گذشته وجود دارد که نحوه کار الگوریتم Google را شکل داده است:

    Panda (2011)

    Google Panda یک فیلتر است که روی صفحات با کیفیت پایین ، محتوای بی کیفیت، پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری متمرکز شده است. در سال 2016 در الگوریتم اصلی قرار گرفت و به طور منظم منتشر می شود.

    پنگوئن (2012)

    یک بروزرسانی مهم از الگوریتم ، که بر انواع لینک ها دستکاری (کیفیت پایین ، ناخواسته ، نامناسب ، بیش از حد بهینه) تمرکز دارد.

    Hummingbird (2013)

    به روزرسانی Hummingbird نحوه درک و تفسیر Google از سوالات جستجو را بهبود بخشیده است. تغییر از کلمات کلیدی دقیق به موضوعات

    Pigeon (2014)

    تمرکز کبوتر بر بهبود نتایج محلی از نظر کیفیت و دقت است.

    بروزرسانی موبایل (2015)

    این به روزرسانی در انجمن جستجوگرها با نام Mobilegeddon نیز شناخته می شود. این صفحات مناسب برای موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه را ترجیح می دهد.

    RankBrain (2015)

    همانطور که قبلاً ذکر شد ، RankBrain یک یادگیری ماشینی الگوریتم Hummingbird گوگل است که به ارائه نتایج جستجوی مرتبط تر کمک می کند.

    Fred (2017)

    Fred یک به روزرسانی تأیید نشده است که به نظر می رسد بر محتوای بی کیفیت و تبلیغ محور متمرکز است که دستورالعمل های کیفیت جستجوی Google را نقض می کند.

    Medic (2018)

    به روزرسانی الگوریتم جامع که به شدت تحت تأثیر صفحات به اصطلاح YMYL (پول زندگی شما) ، به ویژه مطالب مرتبط با سلامتی است.

    Bert (2019)

    یکی دیگر از الگوریتم های یادگیری ماشین بر درک بهتر زمینه جستجوی جستجو متمرکز است. این مدل مبتنی بر مدل پردازش زبان طبیعی به نام BERT است.

    هرگونه بروزرسانی الگوریتم جامع معمولاً منجر به طیف گسترده ای از گمانه زنی ها و بحث ها در گروه ها و انجمن های رسانه های اجتماعی SEO می شود.

    از سال 2020 ، گوگل تمایل دارد با اعلام نام آنها از قبل ، از نامگذاری به روزرسانی های اصلی الگوریتم از انجمن SEO جلوگیری کند.

    اگر تحت تأثیر به روزرسانی الگوریتم Google قرار بگیرید ، چه می کنید؟

    صبور باشید - بیشتر به روزرسانی های مهم در طی چند روز توزیع می شوند ، بنابراین همیشه بهتر است صبر کنید تا گرد و غبار ته نشین شود. پیگیری "رفع سریع" می تواند بیش از سود آن ضرر داشته باشد.

    به منابع معتبر اعتماد کنید - با مشاوره "100٪ تأیید شده" که پیدا خواهید کرد به هر "متخصص" در انجمن اعتماد نکنید (بسیاری از آنها وجود دارد). در عوض ، منتظر تجزیه و تحلیل کارشناسان و نشریات معتمد مانند Search Engine Journal یا Moz باشید.

    اطمینان حاصل کنید که راه حل شما درست است - بعضی اوقات بهترین کار بعد از ضربه خوردن توسط به روزرسانی الگوریتم انجام هیچ کاری نیست. بسیاری از به روزرسانی ها پس از چند هفته کمی بهبود یافته یا بازگردانده شده اند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مواردی را که نیازی به اصلاح ندارند برطرف نمی کنید.

    بهبود - آخرین و مهمترین ، اگر متوجه می شوید که مشکلی در وب سایت شما وجود دارد که ممکن است دلیل افت رتبه شما باشد ، وقت آن است که آن را برطرف کنید. یا شاید در کل استراتژی SEO خود تجدید نظر کنید تا بیشتر به کیفیت توجه کنید تا کمیت.