تحلیل نرخ کلیک ارگانیک در 5 میلیون نتیجه جستجوی گوگل

Wednesday، ۲۳ Mehr ۱۳۹۹

ما 5 میلیون نتیجه جستجوی GOOGLE را تجزیه و تحلیل کردیم

ما 5 میلیون نتیجه جستجوی Google را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم تا نرخ کلیک ارگانیک را بهتر درک کنیم.

ابتدا داده های CTR را در 874،929 صفحه و 5،079،491 سوالات جستجو تجزیه و تحلیل کردیم.

سپس ، بررسی کردیم که چگونه عواملی مانند طول برچسب عنوان ، احساسات و متا توضیحات بر CTR آلی تأثیر می گذارند.

به لطف داده های ارائه شده از ClickFlow ، ما توانستیم داده های CTR را از چندین حساب مختلف کنسول جستجوی Google دریافت کنیم.

بنابراین بدون نگرانی بیشتر ، بیایید نتایج را ببینیم.

در اینجا خلاصه ای از یافته های اصلی ما وجود دارد:

1. نتیجه شماره 1 در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل دارای CTR متوسط ​​31.7٪ است.

2. نتیجه ارگانیک شماره 1 10 برابر بیشتر از یک صفحه در 10 نقطه است.

3. CTR آلی برای موقعیت های 7-10 تقریباً یکسان است. بنابراین حرکت به چند نقطه در پایین صفحه اول ممکن است منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر نشود.

4. به طور متوسط ​​، افزایش 1 نقطه ای در نتایج جستجو 30.8٪ CTR را افزایش می دهد. با این حال ، این به مکان و مکان شما بستگی دارد. حرکت از موقعیت شماره 3 به موقعیت شماره 2 معمولاً منجر به افزایش قابل توجه CTR می شود. با این حال ، حرکت از شماره 10 # 9 از نظر آماری تفاوت معناداری ندارد.

5- برچسب های عنوان که حاوی س questionال هستند 14.1٪ CTR بالاتر در مقابل صفحاتی است که س inالی در عنوان خود ندارند.

6. برچسب های عنوان بین 15 تا 40 حرف بیشترین CTR را دارند. طبق اطلاعات ما ، صفحات با طول برچسب عنوان بین 15 تا 40 کاراکتر در مقایسه با صفحه هایی که خارج از این محدوده هستند ، 8.6٪ CTR بالاتر دارند.

7. URL هایی که حاوی کلمه کلیدی هستند در مقایسه با URL هایی که حاوی کلمه کلیدی نیستند ، 45٪ سرعت کلیک بالاتری دارند .

8- افزودن "Power Words" به عنوان عنوان ممکن است CTR شما را کاهش دهد. ما دریافتیم که عناوین دارای Power Words در مقایسه با عناوینی که حاوی Power Words نبودند ، CTR 13.9٪ پایین تر داشتند .

9. عناوین احساسی ممکن است CTR شما را بهبود بخشد. ما دریافتیم که عناوین با احساس مثبت یا منفی CTR را تقریباً 7٪ بهبود می بخشند.

10. نوشتن توضیحات متا برای صفحات شما ممکن است منجر به CTR بالاتر شود. صفحات با توضیحات متا 5.8٪ کلیک بیشتر از آنهایی که بدون شرح هستند ، دریافت می کنند.

من اطلاعات و اطلاعات دقیق مربوط به تجزیه و تحلیل ما را در زیر دارم.

نتیجه شماره 1 در Google 31.7٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد

هدف اولیه مطالعه ما ایجاد معیارهای CTR بود.

با استفاده از مجموعه داده های کامل 5 میلیون پوندی ما ، دریافتیم که نتیجه شماره 1 بالاترین CTR را دارد (تا حد زیادی).

ما همچنین شاهد افت شدید CTR در صفحه 2 نتایج هستیم.

در واقع ، فقط 0.78٪ از جستجوگران Google روی صفحه دوم کلیک کرده اند.

این روند CTR با سایر مطالعات صنعت CTR مطابقت دارد ، مانند این مقاله از Advanced Web Ranking .

از آنجا که CTR از صفحه 2 شروع می شود بسیار کم است ، ما می خواهیم نتایج صفحه اول را صفر کنیم. بنابراین ما این تجزیه و تحلیل را با داده هایی که نتایج صفحه 2 و بالاتر را حذف می کند ، دوباره اجرا کردیم. ما همچنین سeriesالهایی را که ممکن است نتایج را با CTR غیرطبیعی زیاد منحرف کنند (به عنوان مثال سوالات مارک دار) حذف کردیم.

و بعد از آنکه فقط نتایج صفحه اول را با این زیر مجموعه داده تجزیه و تحلیل کردیم ، دریافتیم که نتیجه شماره 1 در Google دارای 31/7 درصد CTR است.

در اینجا تجزیه و تحلیل کامل CTR برای نتایج ارگانیک صفحه اول Google وجود دارد:

همانطور که مشاهده می کنید ، نتیجه شماره 1 در Google 10 برابر CTR بالاتر از نتیجه شماره 10 است.

برای هر کسی که به مدت طولانی در زمینه SEO کار می کند ، این یافته تعجب آور نیست. به خوبی شناخته شده است که رتبه بندی شماره 1 به طور قابل توجهی از هر موقعیت دیگری با ارزش تر است.

دلیل آن این است که ، طبق یک نظرسنجی اخیر Moz ، بسیاری از کاربران Google به طور غریزی بر روی اولین نتیجه در Google کلیک می کنند. این احتمالاً توضیح می دهد که چرا نتیجه شماره 2 ، که فقط چند پیکسل زیر نقطه شماره 1 است ، دارای افت بزرگ CTR است.

Key Takeaway: نتیجه شماره 1 در Google 31.7٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد.

خوشه های آلی CTR در موقعیت شماره 5 و دوباره در موقعیت شماره 3

همانطور که عرض کردم ، نتیجه شماره 1 در Google (با اختلاف) بالاترین CTR را دارد.

با این حال ، هنوز کلیک هایی وجود دارد که باید خارج از موقعیت بالایی انجام شود.

به طور خاص ، در حالی که CTR بین موقعیت های # 6- # 10 نسبتاً مسطح است ، یک سنبله CTR قابل توجهی وجود دارد که از موقعیت شماره 5 شروع می شود.

این دو چیز را نشان می دهد:

بیشتر کاربران از نتیجه 5 عبور نمی کنند.

حرکت از موقعیت شماره 6 به شماره 5 ممکن است منجر به افزایش قابل توجه CTR شود.

ما شاهد افزایش شدید CTR دیگری هستیم که از موقعیت شماره 3 شروع می شود.

این ممکن است به این دلیل باشد که ، برای نتایج بدون تبلیغات یا ویژگی های SERP ، نتیجه # 3 اغلب بالای صفحه ظاهر می شود.

در واقع ، ما دریافتیم که 3 نتیجه برتر جستجوی Google 75.1٪ از کل کلیک ها را بدست می آورند.

Takeaway Key: داده های ما نشان می دهد که "رتبه بندی در صفحه اول" ممکن است یک هدف SEO مناسب نیست. درعوض ، همه چیز در مورد رتبه بندی در جایگاه برتر (یا حداقل در 3 رتبه برتر) است. 3 نتیجه ارگانیک برتر 75٪ کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.

حرکت به سمت بالا ، CTR را 30.8 درصد افزایش می دهد

ما کشف کردیم که همه چیز مساوی است ، حرکت به سمت بالا در یک موقعیت Google در 30.8٪ CTR نسبی را افزایش می دهد.

با این حال ، این افزایش CTR به طور مساوی توزیع نمی شود. حتی نزدیک نیست

تأثیر CTR حرکت در SERP به طور گسترده ای بسته به موقعیت متفاوت است.

به عنوان مثال ، انتقال از موقعیت شماره 9 به شماره 8 منجر به 5٪ کلیک بیشتر می شود. تفاوت زیادی نیست.

با این حال ، بالا رفتن از شماره 6 به نقطه شماره 5 منجر به 53.2٪ کلیک بیشتر می شود.

Key Takeaway: افزایش یک موقعیت در Google CTR نسبی شما را به طور متوسط ​​30.8٪ افزایش می دهد. با این حال ، این افزایش بسته به موقعیت بسیار متفاوت است. ما دریافتیم که بیشترین افزایش CTR ناشی از حرکت از # 6 به # 5 است که منجر به افزایش CTR نسبی 53.2٪ می شود.

بیشتر وب سایت ها به ازای هر س Quال 8.1 کلیک دریافت می کنند

ما همچنین بررسی کردیم ، برای همه سوالات گزارش شده در کنسول جستجوی Google ، چند مورد منجر به کلیک شده است.

ابتدا متوجه شدیم که اکثر سالاتی که یک سایت برای آنها در Google رتبه بندی می کند ، برداشت بسیار کمی دارند.

این نشان می دهد که بیشتر کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه بندی می کند ، دنباله های طولانی با حجم جستجوی کم است. یا اینکه سایت از نظر این شرایط رتبه بالایی ندارد. یا هر دو.

و احتمالاً به دلیل تعداد کم نمایش ، اکثر سوالات تعداد کمی کلیک (8.1 در هر سeryال) را در پی دارد.

Takeaway Key: "رتبه بندی برای کلمات کلیدی X" ممکن است یک معیار ارزشمند SEO نباشد. به این دلیل که بیشتر صفحات برای کلمات کلیدی با حجم کم جستجو رتبه بندی می شوند. درعوض ، بیشترین بازبینی ها و کلیک ها از تعداد نسبتاً کمی پرس و جو حاصل می شود.

عناوین سوالات دارای CTR بالاتر از حد متوسط ​​هستند

ما میانگین CTR ارگانیک را بین عناوینی که حاوی سالی بودند و شامل آنها نبود مقایسه کردیم.

(ما یک س questionال را به عنوان عنوانی تعریف کردیم که از اصطلاحات "چگونه ، چرا ، چه چیزی ، چه کسی" یا عنوانی با علامت سوال استفاده شود).

ما دریافتیم که عناوین دارای سوال در مقایسه با عناوین بدون س 14ال 14.1٪ نرخ کلیک بالاتر دارند.

در اینجا تجزیه و تحلیل کامل CTR در 10 نتیجه برتر وجود دارد.

این یافته با مطالعات تیتر CTR مطابقت دارد ، مانند این تحقیق که در مجله Social Influence منتشر شده است .

سوالات ممکن است CTR را بهبود بخشد زیرا ، وقتی کسی به دنبال چیزی در Google می گردد ، اساساً بدنبال پاسخ س questionالی است .

(به هر حال آنها "کوئری" نامیده می شوند).

و استفاده از عنوان س mayال ممکن است برای خواننده تأیید کند که نتیجه شما حاوی پاسخ س exactال دقیق آنها است.

به عنوان مثال ، من از عنوان سوالی در این صفحه استفاده کردم که در اصطلاح "پیوند nofollow" بهینه شده است.

طبق اطلاعات GSC من ، CTR آن صفحه 29.2٪ است.

بیشتر افرادی که اصطلاح گسترده ای مانند "لینک nofollow" را جستجو می کنند می خواهند بدانند که لینک nofollow در واقع چیست. و عنوان سوال من نشان می دهد که نتیجه من جوابی را که جستجو می کند به جستجوگر می دهد.

Key Takeaway: برچسب های عنوان مبتنی بر س 14ال 14.1٪ CTR بیشتر از عناوین غیر سوالی دارند.

عنوان برچسب ها بین 15 تا 40 شخصیت دارای بهترین CTR هستند

طول برچسب عنوان ایده آل چیست؟ آیا باید عناوین خود را کوتاه و شیرین نگه دارید؟ یا از عناوین طولانی استفاده کنید که حاوی اطلاعات زیادی در مورد محتوای شما هستند؟

طبق اطلاعات ما ، شما می خواهید جایی را در وسط هدف قرار دهید.

به طور خاص ، ما دریافتیم که عناوین بین 15 تا 40 حرف دارای بالاترین CTR آلی هستند.

اگرچه ممکن است برچسب های عنوان طولانی (عناوین طولانی تر = کلمات کلیدی بیشتر) یک مزیت SEO داشته باشند ، اما این ممکن است تا حدی با CTR ارگانیک کمتری جبران شود.

در حقیقت ، Etsy به عنوان بخشی از یک آزمایش گسترده SEO ، تغییرات مختلف برچسب عنوان را آزمایش کرد. و آنها دریافتند که "در نتایج ما به نظر می رسد که برچسب های عنوان کوتاه تر عملکرد بهتری نسبت به برچسب های طولانی تر دارند."

نویسنده آن پست فرض کرد که عنوان های کوتاه تر ممکن است به دلیل تطبیق سeryال در Google عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال ، طبق تجزیه و تحلیل ما ، CTR همچنین می تواند در چرایی عملکرد بهتر عناوین کوتاه و متوسط ​​نقش داشته باشد.

Key Takeaway: برچسب های عنوان بین 15 تا 40 حرف دارای بهترین CTR آلی هستند. عناوین موجود در این محدوده در مقایسه با عناوینی که خارج از این محدوده هستند ، میانگین نرخ کلیک 8.6٪ بهتر است.

URL های غنی از کلمات کلیدی با یک CTR به مراتب بالاتر مرتبط هستند

ما می خواستیم ببینیم آیا URL های غنی از کلمات کلیدی روی CTR تأثیر مثبت دارند یا خیر.

به عنوان مثال ، کسی را جستجو کنید که "سفرهای آخر هفته" را جستجو می کند. آیا نشانی اینترنتی مانند travel.com/weekend-trips CTR بالاتری نسبت به travel.com/travel-page دارد ؟

برای انجام این تجزیه و تحلیل ، هر یک از پرس و جوهای جستجو را بررسی کردیم ، آنها را با URL ها مقایسه کردیم و یک شاخص شباهت ارائه کردیم که از 0 to تا 100 ged بود.

مقدار 0٪ به این معنی است که این دو کلمه به هیچ وجه شبیه هم نیستند ، در حالی که مقدار 100٪ به معنای مطابقت کامل است. همه علائم نگارشی و علائم را نادیده گرفتیم. ما همچنین برخی از کلمات را به صورت یکسان در نظر گرفتیم (کتاب در مقابل کتاب ، کیک در مقابل کیک ، و غیره).

در واقع ، ما یک ارتباط قوی بین URL های غنی از کلمات کلیدی و CTR ارگانیک پیدا کردیم (p-value = 0.01)

اگرچه منطبق بودن یک کلمه کلیدی کلمه پرس و جو به بالاترین CTR منجر شده است ، اما داده های ما نشان می دهد که یک URL که تا حدی با یک کوئری مطابقت دارد نیز می تواند باعث افزایش قابل توجه CTR شود.

راهنمای بهینه سازی موتور جستجوی Google به مدیران وب سایت یادآوری می کند که URL صفحه شما در SERP نشان داده می شود. و آنها توصیه می کنند که از "URL هایی با کلماتی که به محتوای سایت شما مربوط هستند ..." استفاده کنید.

و مقاله سال 2012 منتشر شده توسط مایکروسافت نشان داد که "دامنه های قابل اعتماد" در مقایسه با دامنه هایی که مردم با آنها آشنایی ندارند ، CTR بالاتری در موتورهای جستجو دارند.

تئوری موجود در این مورد این است که کاربران موتور جستجو از URL یک صفحه استفاده می کنند تا بهترین تطابق را برای پرسش خود پیدا کنند.

Key Takeaway: 45٪ افزایش CTR برای صفحاتی که مطابقت کامل پرس و جو دارند (کل جستجوی جستجو در URL است) در مقایسه با عدم مطابقت (هیچ اصطلاح جستجوی جستجو با URL مطابقت ندارد).

"Power Words" ممکن است روی نرخ کلیک تأثیر منفی بگذارد

"Power Words" کلمات و عبارات خاصی هستند که برای کمک به برجسته شدن عناوین شما طراحی شده اند و از نظر تئوری ، کلیک های بیشتری دریافت می کنند.

به عنوان مثال ، Power Words و اصطلاحاتی مانند:

راز

قدرتمند

نهایی

کامل

بهترین

دیوانه

حیرت انگیز

اطلاعات ما نشان داد که Power Words در واقع CTR را 13.9 درصد کاهش می دهد.

نظریه من در این باره این است که گرچه Power Words برای جلب توجه در سیستم عامل های پر سر و صدا بسیار عالی است (مانند فیس بوک) ، اما ممکن است در نتایج جستجوی Google مانند clickbait به نظر برسد.

به عنوان مثال ، به 3 نتیجه برتر برای کلمه کلیدی "نحوه نوشتن عنوان" نگاه کنید.

برای یک کلمه کلیدی مانند این ، شما انتظار عناوین فوق العاده ای مانند "چگونه می توان عناوین شگفت انگیز نوشتنی را نوشت"

با این حال ، 3 نتیجه برتر همه از برچسب های عنوان بسیار زیبا استفاده می کنند.

آماده سازی کلیدی: اگرچه Power Words ممکن است در شبکه های اجتماعی کار کند ، اما می تواند به نرخ ارگانیک شما آسیب برساند. در حقیقت ، عناوین دارای Power Words 13.9٪ CTR بدتر از عناوین بدون Power Words دارند.

عناوین احساسی می توانند کلیک آلی را از طریق نرخ افزایش دهند

داده های ما حاکی از آن است که عناوین احساسی (عناوین با احساس مثبت یا منفی) CTR بالاتری نسبت به عناوین خنثی از نظر احساسی دارند.

به طور خاص ، ما دریافتیم که عناوین عاطفی در مقایسه با عناوین غیر عاطفی 7.3٪ CTR مطلق بیشتری دارند.

ما همچنین کشف کردیم که عناوین منفی و مثبت به همان اندازه خوب کار می کنند. با کنترل سایر متغیرها (مانند موقعیت رتبه بندی) ، عناوین با احساس مثبت 7.4٪ CTR بیشتر دارند ، در حالی که عناوین با احساس منفی 7.2٪ CTR بالاتر دارند.

برای این تجزیه و تحلیل ، ما هر کلمه در عنوان را برای "قطب متن" تجزیه و تحلیل کردیم. و به هر عنوان بر اساس برآورد احساسات منفی یا مثبت عنوان ، نمره احساسات اختصاص داده شد.

به عنوان مثال ، عنوانی مانند این خنثی تلقی می شد.

و این عنوان به عنوان یک احساس مثبت به ثمر رسیده است.

چندین مطالعه در صنعت ، از جمله این مطالعه از BuzzSumo ، بین عناوین احساسی و درگیری رابطه ای یافته اند.

با این حال ، من نتوانستم هیچ مطالعه صنعتی را پیدا کنم که به طور خاص رابطه بین برچسب های عنوان احساسی و CTR ارگانیک Google را بررسی کند.

و حداقل طبق اطلاعات ما ، عناوین احساسی می توانند منجر به کلیک بالاتر در نتایج ارگانیک شوند.

جالب اینجاست که ، در حالی که متوجه شدیم Power Words به CTR آسیب می زند ، عناوین احساسی به CTR کمک می کنند.

این ممکن است به این دلیل باشد که احساسات معیار دقیق تری نسبت به حضور یا عدم وجود یک Power Word واحد است. به عبارت دیگر ، نوشتن عنوانی با بار احساسی و بدون استفاده از Power Word امکان پذیر است. و عناوینی که به طرز ماهرانه ای دکمه های احساسی را فشار می دهند بدون اینکه به نظر مانند clickbait باشند ، می توانند برجسته باشند و در SERP کلیک های بیشتری دریافت کنند.

غذای اصلی: عناوین با احساسات منفی یا مثبت دارای یک کلیک آلی بالاتر از میزان در مقابل عناوین خنثی هستند.

صفحات دارای متا توضیحات دارای CTR متوسط ​​بالاتر در مقابل صفحات بدون شرح هستند

حتی اگر توصیفات مستقیماً بر SEO تأثیرگذار نباشند ، Google همچنان توصیه می کند برای هر صفحه در سایت خود یک توضیح متای منحصر به فرد بنویسید.

در واقع ، آنها حتی پیشنهاد می کنند که توضیحات خوب نوشته شده می تواند تعداد کلیک های شما از جستجوی Google را بهبود بخشد.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم CTR ارگانیک را بین صفحات دارای و بدون توضیحات متا مقایسه کنیم. ما دریافتیم که صفحات دارای متا توضیحات در مقایسه با صفحات بدون شرح 5.8٪ CTR بهتر داشتند.

این یافته نباید کسی را که دارای تجربه SEO است ، متعجب کند. حتی اگر Google همیشه از توضیحات متایی که برای آنها می نویسید استفاده نمی کند ، توضیحات متای شما می تواند اغلب در SERP ظاهر شود.

بدون اینکه توضیحات متا دوباره روشن شود ، Google مجبور است قطعه هایی را از صفحه شما بیرون بکشد تا فضای موجود در قطعه شما را پر کند.

و متنی که Google از صفحه شما می کشد تقریباً همیشه جذاب تر از توصیفی است که به خوبی نوشته شده باشد.

Key Takeaway: نوشتن توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه می تواند CTR ارگانیک سایت شما را افزایش دهد. ما دریافتیم که صفحات دارای متا توضیحات در مقایسه با صفحات بدون شرح دارای 5.8٪ CTR بیشتر هستند.

خلاصه و نتیجه گیری

باز هم ، من می خواهم از اریک سیو از ClickFlow برای کمک به انجام این مطالعه تشکر کنم .

اگر شما می خواهید در مورد چگونگی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های این مطالعه بیشتر بدانید ، در اینجا یک PDF از روش های ما است .

و حالا دوست دارم از شما بشنوم:

عکس شماره 1 شما از این تحقیق چیست؟

یا شاید سوالی داشته باشید.

در هر صورت ، پیش بروید و در زیر نظر بگذارید.