رقابت کلمات کلیدی

    Monday، ۱۰ Aazar ۱۳۹۹

    رقابت کلمات کلیدی چیست؟

    رقابت کلید واژه ها (همچنین به عنوان دشواری کلمات کلیدی یا سختی SEO شناخته می شود) اصطلاحی است که برای توصیف درجه بندی یک کلمه کلیدی خاص دشوار است.

    فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر میزان رقابت کلمات کلیدی تأثیر می گذارد ، از جمله کیفیت صفحات رقبا و کیفیت صفحه شما.

    توجه: Google Keyword Planner شاخصی به نام "رقابت" دارد.

    لطفا توجه داشته باشید که این معیار رقابت کلمات کلیدی پولی را برای فعالیتهای PPC ارزیابی می کند و هیچ ارتباطی با نتایج ارگانیک و سئو ندارد.

    این اصطلاح معمولاً با دو معنی کمی متفاوت به کار می رود:

    • رقابت کلمات کلیدی به عنوان یک اصطلاح کلی که تمام جوانب را (چه داخلی و چه خارجی) در نظر می گیرد
    • رقابت کلمات کلیدی به عنوان شاخص دشواری کلمات کلیدی در مقیاس 0 تا 100
    • رقابت کلمات کلیدی به عنوان یک اصطلاح کلی

    هنگامی که در نظر می گیرید رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص برای شما دشوار است ، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید ، چه عوامل داخلی و چه خارجی.

    مهمترین عوامل عبارتند از:

    1. رقبای شما

    SEO به معنای جلو ماندن از رقبا است.

    بنابراین مرور وب سایت های رقیب یکی از بهترین روش ها برای ارزیابی دشواری رتبه بندی کلمه کلیدی است. شما باید روی کیفیت آنها تمرکز کنید:

    منابع

    بازخورد هنوز یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است ، بنابراین تخمین می زند که درجه بندی بر اساس کلمه کلیدی دشوار خواهد بود.

    همچنین این تنها عاملی است که می تواند در معیار اندازه گیری و جاسازی شود.

    به همین دلیل ارزیابی رقابت کلمات کلیدی معمولاً به تعیین معتبر بودن (از نظر مشخصات پیوند) رقبا بستگی دارد.

    هرچه وب سایت های معتبر بیشتر برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنند ، شکست دادن آنها دشوارتر خواهد بود.

    اعتبار رقبای شما از راه های مختلف قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال ، در KWFinder می توانید مشخصات قدرت نمایه پیوند را پیدا کنید که کیفیت نمایه پیوند را در وب سایت ارزیابی می کند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقابت کلمات کلیدی به عنوان شاخص ، به بخش بعدی این راهنما بروید.

    2. اعتبار وب سایت شما

    علاوه بر رقبا ، توانایی شما در رتبه بندی در یک کلمه کلیدی نیز توسط اعتبار وب سایت خود تعیین می شود.

    این نکته به ویژه مهم است که اگر وب سایت جدیدی دارید به خاطر بسپارید. حتی اگر رقابت برای یک کلمه کلیدی نسبتاً کم باشد و محتوای عالی بنویسید ، احتمالاً در رتبه بندی سایت با نام تجاری جدید خود با لینک صفر نخواهید بود.

    توجه: معیارهای مختلفی وجود دارد که سعی می کند اقتدار یک وب سایت یا یک صفحه خاص را ارزیابی کند (به عنوان مثال Domain Authority / Authority در هر صفحه توسط Moz یا Citation Stream / Trust Stream by Majestic).

    به یاد داشته باشید که آنها به هیچ وجه توسط Google استفاده نمی شوند و فقط به عنوان راهنما برای شما عمل می کنند. به یاد داشته باشید که مقادیر داخل یک شاخص را مقایسه کنید.

    3. کیفیت مطالب شما

    یک سکه دیگر نیز وجود دارد - اگر کیفیت محتوای شما قادر به رقابت با صفحات رتبه بندی شده در SERP 1 نباشد ، اقتدار وب سایت شما به شما کمک نخواهد کرد.

    شما باید سئوالات زیر را از خود بپرسید:

    • نوشتن محتوایی با کیفیت یا کیفیت بهتر از صفحات رقابتی برای من چقدر دشوار خواهد بود؟
    • آیا می توانم همان تجربه رقبا را ارائه دهم؟
    • آیا منافع بیشتری می توانم نسبت به رقبا به خوانندگان ارائه دهم؟ (کیفیت ، عمق دانش ، داده های منحصر به فرد ، جلوه های بصری و غیره)

    همه اینها عوامل ذهنی هستند که در کل مورد رقابت کلمات کلیدی در مورد خاص شما نقش دارند.

    4. قصد جستجو

    آخرین و نه مهمترین ، شما باید هدف جستجوی پشت پرس و جو را در نظر بگیرید.

    به عبارت دیگر ، افرادی که از کلمه کلیدی خاصی استفاده کرده اند از چه نوع محتوایی انتظار دارند؟

    4 هدف اصلی جستجو وجود دارد:

    بنابراین چگونه می توانید هدف جستجو در پشت یک کلمه کلیدی را بدانید؟

    ساده ترین راه این است که "با استفاده از نتایج جستجو و دیدن اینکه چه نوع صفحاتی برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شود" آن را به مهندسی تبدیل کنید.

    اگر کلمه کلیدی شما "بهترین رطوبت ساز" است و همه صفحات در SERP 1 بررسی هستند ، احتمالاً با صفحه فرود تجارت الکترونیکی خود واجد شرایط آن کلمه کلیدی نیستید. حتی اگر وب سایت شما معتبرتر باشد و محتوای شما بهتر بهینه شود.

    رقابت کلمات کلیدی به عنوان شاخص

    اغلب واژه رقابت کلمات کلیدی به معیار مورد استفاده در ابزارهای SEO اشاره دارد که دشواری رتبه بندی هر کلمه کلیدی در مقیاس 0 تا 100 را ارزیابی می کند.

    متریک معمولاً دشواری کلمه کلیدی نامیده می شود و کاملاً ساده عمل می کند: هرچه امتیاز بالاتر باشد ، درجه بندی کلمه کلیدی دشوارتر است

    در KWFinder ، نتایج دشواری نیز برای تعیین کمک به شما در پیمایش آسانتر لیست کلمات کلیدی ، بر اساس رنگ متفاوت است:

    دشواری کلمات کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

    هنگام تعیین کمیت رقابت کلمات کلیدی ، تنها یک جنبه از کیفیت وب سایت در نظر گرفته می شود - مشخصات بازخورد.

    هر رتبه بندی وب سایت در SERP 1 ارزیابی مشخصی را براساس کیفیت و کمیت پیوندها دریافت می کند.

    سپس میانگین امتیاز برای تعیین مقدار نهایی محاسبه می شود که ارزیابی کند نفوذ به اولین SERP برای این دوره برای وب سایت دشوار است.

    چرا باید به رقابت کلمات کلیدی علاقه مند باشید؟

    بسیاری از وبلاگ نویسان تازه کار فقط یک کلمه کلیدی را انتخاب می کنند ، محتوای عالی می نویسند و صفحه را بهینه می کنند تا بدانند که اصلا رتبه بندی ندارند. شایع ترین دلیل - رقابت بسیار شدید است.

    به همین دلیل در فرایند تحقیق کلمات کلیدی باید همیشه رقابت کلمات کلیدی در نظر گرفته شود.

    مشاهده دشواری کلمات کلیدی:

    شما نمای خوبی از کلمات کلیدی "داغ" و بازیکنان "بزرگ" در مکان خود پیدا خواهید کرد

    شما می توانید کلمات کلیدی جایگزین را در جایگاه خود شناسایی کنید که در واقع شانسی برای رتبه بندی آنها دارید.

    شما می توانید با تمرکز روی کلمات کلیدی که می توانند برای شما نتیجه بگیرند ، در وقت خود صرفه جویی کنید ، حتی اگر وب سایت شما هنوز اختیارات زیادی نداشته باشد.

    چگونه می توان از رقابت کلمات کلیدی در استراتژی SEO خود استفاده کرد

    به تصویر کلان نگاه کنید

    رقابت کلمات کلیدی تنها یکی از جنبه هایی است که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در ذهن داشته باشید.

    دو جنبه مهم دیگر محبوبیت و ارتباط کلمات کلیدی هستند.

    اگر رقابت کم باشد اما کلمه کلیدی حجم جستجو نداشته باشد ، ترافیکی دریافت نمی کنید.

    از طرف دیگر ، بدون مرتبط بودن ، حتی اگر رقابت کم باشد ، برای کلمه کلیدی رتبه بندی نخواهید کرد ، زیرا هدف جستجو با نوع محتوای شما مطابقت ندارد.

    نتایج SERP را تجزیه و تحلیل کنید

    هرگز به عددی که توسط ابزار کلمات کلیدی داده شده اعتماد نکنید. معیار دشواری کلمات کلیدی برای این است که یک مرور سریع به شما بدهد ، نه اینکه جای نظر سنجی رقبا را بگیرد. به عبارت دیگر ، تجزیه و تحلیل SERP قابل بحث نیست.

    علاوه بر معیار دشواری ، همیشه به نتایج SERP و وب سایت های واقعی که برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند ، نگاه کنید.

    در مورد قصد جستجو ، نوع محتوایی که برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شود و اینکه رقبای شما عمیقاً چه موضوعی را پوشش می دهند ، چیزهای بیشتری خواهید آموخت.

    همچنین ممکن است متوجه شوید که مقام های برتر توسط "مارک های بزرگ" (به عنوان مثال آمازون ، Pinterest ، YouTube) با اقتدار بالا اشغال می شوند ، که ممکن است در شاخص 0-100 منعکس نشود ، اما بر توانایی شما در رتبه بندی تأثیر می گذارد برای کلمه کلیدی در بالا.

    به این میگن ...

    از رقابت زیاد نترسید

    معیار دشواری کلمه کلیدی به تنهایی نباید شما را از تلاش برای رتبه بندی برای کلمه کلیدی با دشواری متوسط ​​یا بالاتر منصرف کند.

    در عوض ، این در مورد درک کلی از آنچه در مقابل شما هستید و تعریف آنچه باید انجام دهید تا صفحه شما به عنوان یک رقیب مناسب شناخته شود ، است.

    در اینجا برخی موارد وجود دارد که می تواند به شما کمک کند واجد یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی شوید:

    محتوای اختصاصی - شما می توانید با محتوای با کیفیت که تجربه بهتری را نشان می دهد و موضوع را به صورت بسیار عمیق تر پوشش می دهد ، از رقبای بسیار معتبر پیشی بگیرید (نگاه کنید به استراتژی محتوای 10 برابر)

    موضوعی بودن موضوع - وجود یک وب سایت باریک جهت دار و دارای پیوندهای داخلی با کیفیت می تواند به شما کمک کند از وب سایت های معتبری که فقط به صورت پراکنده موضوع را پوشش می دهند و به دلیل اقتدار کلی آنها رتبه بندی می شود ، پیشی بگیرید

    پیوندهای با کیفیت - تعداد زیادی پیوند با کیفیت به یک صفحه خاص می تواند به شما کمک کند تا برای آن صفحه رتبه بندی کنید ، حتی اگر اعتبار دامنه کلی شما پایین باشد

    مقادیر موجود در یک ابزار را مقایسه کنید

    ابزار تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد و همه می توانند از یک پایگاه داده بازخورد متفاوت یا روش دیگری برای محاسبه رقابت کلمات کلیدی استفاده کنند.

    بنابراین ، نمره دشواری کلمات کلیدی ممکن است در ابزار متفاوت باشد و مقایسه مقادیر در یک ابزار مهم است.