تحقیق کلمات کلیدی برای سئو

Wednesday، ۵ Aazar ۱۳۹۹

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم ، بیایید نگاهی به اصطلاحات و مفاهیم اساسی مرتبط با تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو بیندازیم.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی (که بعضا "کلمات کلیدی SEO" نامیده می شوند) هر کلمه یا عبارتی است که کاربر برای یافتن اطلاعات خاصی در اینترنت وارد موتور جستجو می کند. کلمه کلیدی دروازه ای است که افراد را به سمت نتایج جستجوی ارگانیک و در نهایت به وب سایتی رهنمون می کند که در آن جستجوی خود را پیدا می کنند.

به همین دلیل یافتن کلمات کلیدی مناسب در بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است. به شما کمک می کند عباراتی را که مردم هنگام جستجوی اطلاعات استفاده می کنند ، پیدا کنید تا بتوانید وب سایت خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مناسب نشان داده شود.

کلمات کلیدی از طریق فرایندی به نام تحقیق کلمات کلیدی کشف می شوند.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یک روش جستجوگرها برای یافتن ، تجزیه و تحلیل و استفاده از عباراتی است که افراد برای جستجوی اطلاعات در اینترنت استفاده می کنند.

به عبارت دیگر ، این در مورد یادگیری زبان بازدیدکنندگان بالقوه شما و استفاده از این دانش برای بهینه سازی محتوای شما است.

چرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می شود؟

زیرا این یکی از مهمترین وظایف سئو و راهی عالی برای دسترسی بیشتر افراد به مطالب شماست.

چگونه می توانم تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهم؟

خوب ، این چیزی است که این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

جای نگرانی نیست ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی علم موشک نیست. هنگامی که اصول را درک کردید و چند استراتژی اثبات شده (و همچنین برخی نکات و ترفندهای مفید) را یاد گرفتید ، می توانید شروع کنید! 😉

چه وقت تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می شود؟

تحقیقات کلمات کلیدی معمولاً اولین قدم در بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو است.

بیشتر اوقات در مواردی که نیاز دارید مورد نیاز است:

به دنبال طاقچه جدید است

ایده های محتوای جدید را جستجو کنید

بهینه سازی محتوای موجود

چه کسی باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهد؟

هر صاحب وب سایت ، وبلاگ نویس ، بازاریاب آنلاین یا متخصص سئو.

تاریخچه بسیار مختصری از تحقیقات کلمات کلیدی

روشی که افراد در مورد تحقیقات کلمات کلیدی انجام می دهند با گذشت زمان تکامل یافته است.

در دهه 2000 ، تحقیقات کلمات کلیدی اغلب شامل بازدید از Google Keyword Planner ، یافتن کلمات کلیدی با بیشترین جستجو و پر کردن متن وب سایت بود.

از آنجا که بسیاری از آن به اشتباه استفاده کرده اند ، گوگل طی چندین سال با چندین به روزرسانی الگوریتم پاسخ داده است. هدف از این به روزرسانی ها ، درک خواسته های کاربران و ارائه بهترین نتایج ممکن به آنها بود.

مهمترین به روزرسانیهای الگوریتم که بر نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی تأثیر می گذارد:

Google Panda - محتوای بی کیفیت ، بی کیفیت و متن تکراری را مجازات می کند

Google Penguin - استفاده غیر طبیعی از کلمات کلیدی را مجازات می کند

Google Hummingbird - جستجوی معنایی را بهبود می بخشد و بر هدف جستجو تمرکز می کند

امروزه ، تحقیق درباره کلمات کلیدی بسیار بیشتر از یافتن کلمات کلیدی "مناسب" و قرار دادن آنها در مکان های "مناسب" است.

گوگل بهتر و بهتر درک می کند که مردم به دنبال چه چیزی هستند. هدف اصلی آن ارائه محتوای مناسب با نیازهای آنها است.

Google RankBrain

RankBrain جز component الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است.

چندین سال است که وجود دارد اما مدتی طول کشید تا اینکه به طور کامل معرفی شد. در سال 2015 ، گوگل اعلام کرد که RankBrain سومین سیگنال مهم رتبه بندی است.

با تشکر از RankBrain ، Google 2 چیز را می فهمد:

نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجوی ارگانیک

هدف از جستجوی پشت پرس و جو چیست

به عبارت دیگر ، تحقیقات کلمات کلیدی بیشتر مرتبط می شود. دیگر پیدا کردن کلمه کلیدی کامل نیست. این در مورد درک مخاطب و پوشش موضوع به صورت پیچیده است.

به زبان ساده - اگر موضوع به خوبی پوشش داده شده باشد ، می توانید بر اساس کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که حتی در متن استفاده نکرده اید! تو من را باور نداری؟ خودت را بفهم!

این بدان معنا نیست که تحقیقات کلمات کلیدی دیگر مهم نیست - کاملاً برعکس. فقط کمی متفاوت از گذشته به نظر می رسد.

مراحل تحقیق در مورد کلمات کلیدی

برای اهداف این راهنما ، من کل مراحل را به 3 مرحله اصلی تقسیم کرده ام:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم

برای نوشتن محتوای جذاب که پاسخگوی نیازهای افراد علاقه مند به جایگاه شما باشد ، باید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند.

اولین توصیه من برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این خواهد بود: جایگاه خود را حدس بزنید!

تحقیقات کلمات کلیدی به شما امکان می دهد زیرموضوعات و موضوعات تکراری را در جایگاه خود بهتر درک کنید.

در این فصل ، من به ابزارها و سیستم عامل های زیر نگاه می کنم که می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید:

Google Keyword Planner ابزار کلمات کلیدی پیشنهادات Google پاسخ ThePublic | یوتیوب | کنسول جستجوی Google Reddit | Quora | انجمن ها آمازون | غذایی

فرض کنید یک وبلاگ گردشگری دارید. لازم نیست نبوغ داشته باشید تا بدانید که یکی از کلمات کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید "پیاده روی" یا "مسیرهای پیاده روی" است.

مشکل این کلمات کلیدی (که بعضا کلمات کلیدی ضخیم سر نیز نامیده می شوند) این است که به طور طبیعی رقابت بسیار بالایی دارند.

اما اگر بیشتر در این طاقچه فرو بروید ، متوجه خواهید شد که افرادی که به گردشگری علاقه مند هستند می توانند از کلمات کلیدی مانند:

"ساعت GPS با مانیتور ضربان قلب"

"بهترین برنامه اندروید برای geocaching"

"چه مدت طول می کشد تا بر روی Appalachian راه برویم"

"گردشگری چه مقدار کالری می سوزاند؟"

همه اینها کلمات کلیدی به اصطلاح دم بلند هستند. یک کلمه کلیدی دم بلند دارای ویژگی های زیر است:

این شامل 3 یا بیشتر کلمات است

تقاضای کمتری وجود دارد اما معمولاً رقابت نیز کمتر است

به طور خاص = میزان تعامل و تبدیل بالاتر است

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، بازدیدکنندگانی که از میان کلمات کلیدی صف طولانی عبور می کنند می توانند قسمت قابل توجهی از کل ترافیک ارگانیک دریافتی شما را تشکیل دهند.

اینترنت مکانی برای ارائه اطلاعات ، پاسخ به سئوالات و حل مشکلات است.

هدف از استراتژی محتوای شما پاسخگویی به تمام سالاتی است که ممکن است شخص در مورد مکان شما داشته باشد. کلمات کلیدی در صف طولانی راهی عالی برای یافتن آنها هستند.

مشاوره حرفه ای: کلمات کلیدی دنباله دار موضوعات فرعی خاصی در مکان شما هستند. این بدان معنی نیست که محتوای شما همیشه باید از الگوی 1 کلمه کلیدی با یک صف طولانی = 1 پست وبلاگ پیروی کند.

تقریباً تعداد بی نهایت ترکیب احتمالی با یک صف طولانی برای یک موضوع وجود دارد. ایجاد نشریه برای هر یک از آنها غیرممکن است.

درعوض ، می توانید محتوای طولانی مدت ایجاد کنید که کل موضوع را پوشش دهد و به طور طبیعی برای کلمات کلیدی در صف طولانی قرار گیرد.

درباره استفاده صحیح از کلمات کلیدی در فصل 4 بیشتر خواهید آموخت.

بیایید چند مکان را بررسی کنیم که به شما کمک می کنند کلمات کلیدی را پیدا کنید که مردم هنگام بحث در مورد موضوعات مرتبط به طور طبیعی از آنها استفاده می کنند.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner مدتهاست که برای بسیاری از افراد یک ابزار رایگان کلمه کلیدی است.

با گذشت زمان ، تحقیقات درباره کلمات کلیدی پیچیده تر شده است. امروزه بیشتر افراد خوش بین سئو ابزارهای مدرن تری را جایگزین GKP کرده اند.

برای استفاده از این ابزار ، باید یک حساب Google Ads ایجاد کنید (اگر قبلاً یک حساب Google داشته باشید ، چند ثانیه طول می کشد).

یافتن کلمات کلیدی جدید را انتخاب کرده و کلمات کلیدی اولیه را وارد کنید تا پیشنهادها را دریافت کنید.

سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتب شده بر اساس ارتباط کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

Google Keyword Planner ابزاری عالی است که داده های ارزشمند زیادی را برای فعالیت های PPC ارائه می دهد (شما می توانید از راهنمای مبتدیان ما در SEOpedia دیدن کنید).

برای سئو ، صدها ایده کلمات کلیدی را ارائه می دهد ، اما به طور کامل جایگزین ابزار کلمات کلیدی نمی شود.

به شرط اینکه دو چیز را به یاد بیاورید ، هنوز هم می تواند یک ابزار مفید باشد:

  • حجم جستجو اغلب بر اساس کلمات کلیدی مرتبط نزدیک گروه بندی می شود. علاوه بر این ، فقط محدوده حجم جستجو را مشاهده خواهید کرد (به عنوان مثال 1K - 10K) مگر اینکه پول کافی در Google Ads خرج کنید.
  • Google Keyword Planner بخشی از Google Ads (Google AdWords سابق) است. ستون رقابت آن نشان دهنده دشواری ارگانیک نیست ، بلکه فقط رقابت در مبارزات PPC است.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

متداول ترین روش برای یافتن بسیاری از گزینه های کلمات کلیدی استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد - KWFinder ، KeywordTool ، Long Tail Pro ، فقط چند مورد ...

ممکن است بپرسید - آیا من باید هزینه ابزار تحقیق کلمات کلیدی را بپردازم؟

مزایای اصلی استفاده از ابزار تحقیق حرفه ای کلمات کلیدی:

  • در وقت شما صرفه جویی می کند (صدها ایده کلمه کلیدی را فقط با یک کلیک دریافت می کنید)
  • داده هایی را ارائه می دهد که در جاهای دیگر پیدا نمی کنید (مانند مشکل کلمات کلیدی ، میزان جستجو ، داده های SERP)
  • این به شما یک مزیت رقابتی می دهد (نسبت به کسانی که از هیچ ابزار کلمه کلیدی استفاده نمی کنند)

من اشاره کردم که هر تحقیق در مورد کلمات کلیدی معمولاً شامل سه مرحله اصلی است: یافتن ، تجزیه و تحلیل و استفاده از کلمات کلیدی.

با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی ، مراحل اول و دوم را پوشش خواهید داد.

دو روش اصلی برای نزدیک شدن به تحقیق در یک ابزار کلمه کلیدی وجود دارد:

  • جستجو بر اساس کلمه کلیدی
  • تحقیق بر اساس رقبا

1. جستجو بر اساس کلمه کلیدی

همانطور که در نام پیشنهاد شده است ، این روش با کلمه کلیدی seed شروع می شود. این می تواند هر عبارتی باشد که موضوع را توصیف می کند.

اگر می خواهید برای دستگاه های قهوه محتوا ایجاد کنید ، فقط کلمه کلیدی دستگاه های قهوه را در ابزار وارد کنید.

می توانید به سرعت حجم دقیق جستجو ، دشواری کلمات کلیدی و صفحه نتایج جستجو (SERP) را بررسی کنید.

در مورد اهمیت این معیارها و چگونگی تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی شما در فصل بعدی صحبت خواهیم کرد.

2. تحقیق کلید واژه بر اساس رقبا

تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقبا یکی از ارزشمندترین ویژگی های ابزار کلمات کلیدی است.

چرا؟ زیرا یافتن کلمات کلیدی رقبا به صورت دستی بسیار خسته کننده است.

شما به معنای واقعی کلمه باید صفحه به صفحه بروید و کلمات کلیدی مورد توجه رقبای خود را حدس بزنید.

اما این چند کلیک با ابزار مناسب است.

برای انجام این کار دو روش اصلی وجود دارد:

الف) دامنه رقیب خود را بررسی کنید تا ایده های جدیدی در مورد موضوع بدست آورید

با بررسی کلمات کلیدی که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند ، می توانید ایده های جالب جدیدی را برای موضوعاتی پیدا کنید که می توانید با وب سایت خود پوشش دهید.

در مثال زیر ، من وارد دامنه وبلاگ معروف قهوه homegrounds.co شدم. این ابزار لیستی از صدها کلمه کلیدی را که این وب سایت برای آنها رتبه بندی کرده است نمایش می دهد.

خیلی ساده.

ب) برای بدست آوردن ایده های کلمات کلیدی برای یک موضوع خاص ، یک URL خاص را بررسی کنید

این روش معمولاً در صورت استفاده از موضوعی در ذهن شما استفاده می شود.

بیایید بگوییم شما می خواهید برای وبلاگ قهوه خود مقاله سرریز قهوه بنویسید.

فقط کلمه کلیدی را در Google تایپ کنید و ببینید چه کسی رتبه بندی آن را دارد. اگر شما نباشید ، این رقیب شماست

پس از یافتن مسابقه ، به سادگی URL مقاله وی را وارد کنید و سایر کلمات کلیدی را که مقاله برای آنها رتبه بندی شده است ، مشاهده خواهید کرد.

همه آنها کلمات کلیدی نزدیک با موضوع اصلی شما هستند.

در تصویر می بینید که مقاله ای در مورد "سرریز قهوه" برای سایر اصطلاحات مرتبط طبقه بندی شده است مانند:

  • "دمای قهوه را بریزید"
  • "فیلتر بریزید"
  • "دستورالعمل های قهوه را بریزید"
  • "آنچه ریخته می شود"

همه آنها کلمات کلیدی هستند که می توانید از آنها در محتوای خود استفاده کنید.

خیلی باحاله ، نه؟

پیشنهادات Google

Google بسیاری از پیشنهادات کلمات کلیدی را مستقیماً در جستجو ارائه می دهد تا به افراد در یافتن مرتبط ترین نتایج کمک کند.

بیایید نگاهی بیندازیم به 3 ویژگی که می توانید برای یافتن ایده های جدید کلمات کلیدی استفاده کنید:

تکمیل خودکار

احتمالاً متوجه شده اید که Google سعی می کند س inالات جستجوی مرتبط را مستقیماً در فرم جستجو ارائه دهد. از آنجا که آنها براساس جستجوهای واقعی از افراد ساخته شده اند ، می توانند الهام بخش خوبی برای کلمات کلیدی جالب باشند.

با تایپ کردن کلمه کلیدی خود در جستجوی Google و افزودن حروف (یا اعداد) برای دیدن پیشنهادها ، شروع کنید.

People also ask

یکی از ویژگی هایی که می توانید در نتایج جستجوی Google پیدا کنید ، قطعه اصطلاحاً "مردم نیز می پرسند" است. بیشتر برای سئوالات پرسش به نظر می رسد و سئوالات مرتبط دیگر را پیشنهاد می کند.

پیشنهادات در YouTube

YouTube دومین موتور جستجو در جهان است.

اگرچه تحقیقات کلمات کلیدی برای این پلت فرم مشخصات خاص خود را دارد ، اما می تواند برای تحقیقات کلمات کلیدی Google نیز مفید باشد.

هزاران جستجو در پس محبوب ترین موضوعات وجود دارد. یک احتمال خوب وجود دارد که کلمات کلیدی محبوب YouTube حجم بالایی از جستجو را در گوگل نیز داشته باشند.

بیایید مثالی بزنیم.

اگر در YouTube "فیلتر آب" را جستجو کنیم ، ایده واضحی برای کلمات کلیدی در عنوان یکی از نتایج ویدیو پیدا خواهیم کرد - "یک فیلتر آب بسازید".

روش دیگر استفاده از ویژگی تکمیل خودکار YouTube است. هنگام جستجوی فیلم ها در YouTube ، افراد معمولاً از عبارت های جستجو که "عملی تر" هستند استفاده می کنند.

اگر پیشنهادهای پر کردن خودکار گوگل و YouTube را مقایسه کنید ، می توانید متفاوت باشید.

برخی از ابزارهای مفید مانند ابزار کلید واژه YouTube وجود دارد که به طور خودکار نتایج تکمیل خودکار را حذف می کند.

Reddit

Reddit یکی از بزرگترین انجمن های آنلاین است که تقریباً هر موضوعی را که تصور کنید در بر می گیرد. به همین ترتیب ، می تواند مکانی عالی برای یافتن افراد علاقه مند به جایگاه ویژه شما و کشف موضوعات مورد بحث آنها باشد.

ابتدا به دنبال ویرایش های فرعی مربوط به جایگاه خود باشید. همانطور که می بینید ، حتی یک مکان خاص مانند aquascaping هزاران دنبال کننده در زیر ویرایش های مختلف دارد.

می توانید ویرایشگر خاصی را انتخاب کرده و محبوب ترین پست ها را مشاهده کنید. متناوباً ، می توانید پست های نوع سوال را در ویرایش جستجو کنید.

عبارات جستجوی شما می توانید استفاده کنید:

"سوال"

"چگونه می توانم"

"چطور هستید"

"پیشنهادات"

"مشاوره"

مسائل مختلف مربوط به طاقچه را پیدا خواهید کرد. آنها می توانند الهام بخش محتوای بعدی شما بر اساس آنچه مردم آنلاین بحث می کنند باشند.

انجمن های تخصصی

اگرچه تالارهای گفتمان مانند گذشته محبوب نیستند ، اما اشکال مختلفی از تالارهای گفتگوی کم تمرکز باقی مانده است.

برای یافتن انجمن های مرتبط با موضوع خود می توانید از این سئوالات جستجو استفاده کنید:

انجمن + کلمات کلیدی

کلید واژه + انجمن

کلید واژه + انجمن ها

نحوه تحلیل کلمات کلیدی

هدف شما یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی زیاد و سختی کلمات کلیدی کم است - ترکیبی کامل از سه عامل مهم برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی.

ما در تحقیق کلمات کلیدی این رویکرد را قانون سه پایه می نامیم و این سه عامل نمایانگر سه پایه هستند.
به محض این که یک پا را بگیرید ، سه پایه سقوط می کند.

میزان جستجو

در گذشته ، سازندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با جستجوی بالا ، روی کلمات کلیدی تحقیق می کردند.
آنها آنها را در محتوا قرار دادند تا الگوریتم های موتور جستجو را گمراه کنند و از رتبه بندی بالایی در جستجوی ارگانیک اطمینان حاصل کنند. از آن زمان ، تحقیقات کلید واژه بسیار پیچیده تر شده است.
علاوه بر این ، رتبه بندی فقط برای حجم بالای کلمات کلیدی همیشه امکان پذیر نیست.
حقیقت این است که شما به عنوان یک وب سایت جدید ، به راحتی قادر به رتبه بندی کلمات کلیدی عالی نخواهید بود. این بدان معنا نیست که وقتی خود را در بازار تثبیت کردید و مقامی کسب کرد ، نباید آن را امتحان کنید.
این همه در مورد ارزیابی شانس واقعی شما است. معیارهایی به نام دشواری کلمات کلیدی می توانند در این امر به شما کمک کنند.

دشواری کلمه کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی را پیدا کردید ، باید درک کنید که ارزیابی رقابت کلمات کلیدی شما دشوار است. این معمولاً با نشانگر کلمه کلیدی دشواری بیان می شود.
در بیشتر ابزارها ، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاس 0 تا 100 نشان داده می شود. هرچه امتیاز بالاتر باشد ، درجه بندی SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است.
این براساس اقتدار صفحاتی است که برای یک کلمه کلیدی مشخص شده است.

3. ارتباط (قصد جستجو)

تجزیه و تحلیل SERP باید بخشی جدایی ناپذیر در هر تحقیق در مورد کلمات کلیدی باشد.

اول ، شما می توانید با جستجوی اقتدار رتبه بندی وب سایت ها ، مشکل کلمه کلیدی را بهتر ارزیابی کنید.

دوم ، به شما کمک می کند هدف جستجو را در پشت کلمه کلیدی پیدا کنید تا ببینید آیا به محتوای شما مرتبط است یا خیر.

4 هدف اصلی برای هدف جستجو وجود دارد:

پیمایش - کاربر یک وب سایت / برند خاص را جستجو می کند

اطلاعات - کاربر به دنبال اطلاعات عمومی است

معامله ای - مصرف کننده می خواهد چیزی را بصورت آنلاین خریداری کند

تجاری - مصرف کننده می خواهد قبل از خرید تحقیق کند

در اینجا برخی از کلمات کلیدی نمونه و انواع محتوا برای هر هدف جستجو وجود دارد:

بهترین راه برای پیدا کردن هدف یک کلمه کلیدی این است که آن را در Google جستجو کنید و ببینید در SERP اول چه رتبه ای قرار دارد.

بعضی اوقات ممکن است یک کلمه کلیدی مربوط به صفحه شما باشد ، اما از نظر قصد جستجو اینگونه نیست.

بگذارید برای شما مثالی بزنم:

بیایید بگوییم شما یک فروشگاه آکواریوم آنلاین دارید و می خواهید یک کلمه کلیدی تمرکز برای صفحه محصول فیلتر جدید آکواریوم پیشرفته AquaClear پیدا کنید.

شما کلمه کلیدی "بهترین فیلتر آکواریوم" را پیدا می کنید. این حجم جستجوی کافی دارد و رتبه بندی آن بسیار آسان به نظر می رسد.

AquaClear - بهترین فیلتر آکواریوم برای آکواریوم شما! عنوانی کاملا خنده دار ، نه؟

با این حال ، یک نگاه سریع به SERP به شما نشان می دهد که کلمه کلیدی انتخابی به محتوای شما ارتباط ندارد.

چرا؟ قصد جستجو مطابقت ندارد.

Google به وضوح "بهترین فیلتر آکواریوم" را به عنوان یک کلمه کلیدی تجاری درک می کند - همه نتایج بررسی و راهنمای خرید است.

شما نمی توانید با صفحه محصول خود رتبه بندی کنید زیرا این کار معامله ای است.

اکنون دو گزینه دارید:

  • یک کلمه کلیدی تمرکز را با هدف مناسب پیدا کنید (به عنوان مثال ، "خرید فیلتر آکواریوم" ، "قیمت فیلتر آبزی پروری")
  • محتوای جدیدی ایجاد کنید که با هدف جستجوی شما مطابقت داشته باشد (به عنوان مثال ، بهترین فیلترهای آکواریوم را با لینک های فروشگاه آنلاین خود مقایسه کنید)

هدف اصلی در اینجا مطابقت با هدف موجود در پرسش با نوع محتوای شما است.

مشاوره حرفه ای: فقط روی کلمات کلیدی معاملات و تجارت تمرکز نکنید. ارسال پست های آموزنده وبلاگ و ارائه برخی از ارزش به صورت رایگان.

ممکن است برخی از بازدیدکنندگان شما فوراً تمایلی به خرید نداشته باشند ، اما وقتی آماده خرید در آینده باشند ، شما را به عنوان مرجعی در این زمینه به یاد می آورند.

ما دو مرحله اول را پیدا کردیم - پیدا کردن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی.

وقت آن است که به مرحله سوم برویم.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کردید ، می توانید در مورد چگونگی استفاده از آنها در محتوای خود فکر کنید.

بسیاری از راهنماهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی در این مرحله تکمیل شده اند.

کلمه کلیدی را پیدا کردید شما آنهایی را انتخاب کرده اید که بهترین شاخص ها را دارند.

سوال اینجاست: بعد باید چه کار کنم؟

در این فصل ، برخی از اصول و نکات مفید برای استفاده صحیح از کلمات کلیدی را بررسی خواهیم کرد.

آنها ارتباط نزدیک با استراتژی بهینه سازی صفحه و محتوا دارند ، اما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیز بسیار مناسب هستند.

کلمات کلیدی را به عنوان موضوعات در نظر بگیرید (مدل توپی محتوا - hub)

به جای سازماندهی مقالات در دسته های مصنوعی (یا بدتر از آن ، هیچ ساختاری) ، آنها را به موضوعاتی تقسیم شده به مراکز محتوا (که بعضا خوشه های موضوعی نامیده می شوند) سازماندهی کنید.

در اینجا نمودار یک مدل متمرکز کننده محتوای معمولی آمده است:

در مدل توپی محتوا دو نوع محتوای اصلی وجود دارد:

  • محتوای ستون - پست اصلی یا صفحه ای که به طور گسترده موضوع را پوشش می دهد - کلمات کلیدی گسترده تری را هدف قرار می دهد
  • محتوای خوشه - پشتیبانی از پست های وبلاگ با توضیح جزئیات عناوین فرعی - هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص تر

محتویات نردبان و موارد خوشه پشتیبان به روشی که در نمودار بالا نشان داده شده بهم پیوسته اند.

خوشه های موضوعی ارتباط معنایی بین مقالات را تقویت می کنند. در نتیجه می تواند به موتورهای جستجو در ارزیابی بهتر ارتباط پست ها کمک کند.

می توانید از این مدل برای سازماندهی کلمات کلیدی خود در لیست کلمات کلیدی استفاده کنید که در آن 1 لیست = 1 مرکز محتوایی باشد.

این تئوری است ، بیایید به یک مثال خاص نگاه کنیم:

اگر یکی از مراکز محتوای وبلاگ قهوه شما روی انواع قهوه تمرکز دارد ، کلمات کلیدی و عناوین محتوایی ممکن است به این شکل باشد:

تمرکز بر روی کلمه کلیدی و عنوان مقاله:

انواع قهوه (بهترین راهنما برای انواع مختلف قهوه)

کلمات کلیدی و عناوین را بر روی مقالات احتمالی خوشه متمرکز کنید:

لته تخت سفید (راهنمای مبتدیان برای تخت سفید)

چگونه اسپرسو درست کنیم (چگونه اسپرسو کامل درست کنیم)

تفاوت لاته و موکا (تفاوت لاته و موکا چیست؟)

بهترین دانه های اسپرسو برای قهوه (بهترین دانه های اسپرسو موجود در بازار (بررسی تخصصی))

اگر کلمات کلیدی را به عنوان عناوین جداگانه محتوایی بپذیرید ، باعث می شود که در مورد رابطه طبیعی بین آنها فکر کنید.

خواهید فهمید که تحقیق در مورد کلمات کلیدی فقط مربوط به حجم و دشواری جستجو نیست. اول از همه ، این باید به شما کمک کند روش جستجو و تفکر مردم در اینترنت را درک کنید.

این به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که موضوع را کاملاً پوشش دهد و نیازهای کاربران را برآورده کند.

تمرکز کلید واژه را انتخاب کنید

یک کلمه کانونی را انتخاب کنید که نشان دهنده موضوع باشد.

با کلمه کلیدی زیاده روی نکنید. بهترین روش استفاده از کلمه کلیدی منطبق دقیق در:

عنوان (هم H1 و هم برچسب عنوان)

توضیحات متا

یکی از اولین پاراگراف های متن

حداقل یک زیرنویس

چندین بار در متن (البته)

این است.

همه می دانند که پر کردن کلمات کلیدی یک روش قدیمی است.

سعی نکنید یک کلمه کلیدی را با یک مطابقت دقیق در پست جمع کنید تا با تراکم کلمه کلیدی خاصی مطابقت داشته باشد (تعداد مناسبی ندارد و هرگز نبود).

نکته: برخی از افزونه های سئو (مانند Yoast SEO) تراکم کلمات کلیدی بهینه را ارائه می دهند. آن را به عنوان یک نکته تلقی کنید ، اما هرگز تجربه کاربر را فراموش نکنید.

اگر کلمه کلیدی تمرکز شما "برنامه رسانه های اجتماعی برای آژانس ها" باشد ، استفاده از آن 5 بار در یک مقاله 1000 کلمه ای غیر طبیعی به نظر می رسد. همیشه طول کلمه کلیدی را در نظر بگیرید.

در مورد کلمات کلیدی LSI چطور؟

نمایه سازی معنایی نهفته اصطلاحی است که به روش خاصی از پردازش زبان طبیعی اشاره دارد. توسط موتورهای جستجو استفاده می شود تا مشخص شود کدام کلمات کلیدی از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند.

مشکل این است که بسیاری از "متخصصان سئو" می گویند شما باید "از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید" حتی بدون اینکه بدانید واقعاً چیست.

مطالب را به صورت طولانی بنویسید

مطالعات مختلف نشان داده است که به طور متوسط ​​، محتوای طولانی مدت (بیش از 1500 کلمه) از مقالات کوتاه رتبه بهتری دارد.

مزایای محتوای طولانی مدت:

  • در متن طولانی ، از کلمات کلیدی LSI به طور طبیعی استفاده می شود که باعث افزایش ارتباط موضوع می شود
  • محتوای طولانی مدت معمولاً جذاب تر است زیرا به طور جامع به س user'sال کاربر پاسخ می دهد (یا مشکل را حل می کند)
  • طبیعتاً پیوندهای بیشتری نسبت به مقالات کوتاه و متوسط ​​جذب می کند
  • تصویر برند شما را به عنوان مرجعی در این زمینه بهبود می بخشد

سوال این است: چگونه می توانم از کلمات کلیدی در محتوای طولانی مدت استفاده کنم؟

همانطور که در نکته قبلی اشاره کردم ، لازم نیست از هر کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید.

در واقع ، شما می توانید براساس کلمات کلیدی که حتی در متن استفاده نکرده اید ، رتبه بندی کنید.

بیایید به این مثال نگاه کنیم:

اگر به دنبال کلمه کلیدی "چگونه قهوه غلیظ درست کنیم" هستید ، اولین نتیجه راهنمای نهایی وبلاگ قهوه Enjoy Java است.

با نگاهی اجمالی به مقاله ، این مقاله نشان می دهد که این یک انتشارات جامع ، کاملاً مکتوب و دارای اطلاعات ، نکات و فیلم های مفید فراوان است.

با 2780 کلمه ، این یک مقاله معمولی بلند مدت است که از A تا Z موضوع را پوشش می دهد.

اگر پست را با استفاده از یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی اجرا کنیم ، خواهیم دید که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی که به دنبال آن بودیم ("چگونه قهوه غلیظ درست کنیم") ، از نظر 18 کلمه کلیدی دیگر در ایالات متحده در اولین SERP قرار دارد.

حال ، بیایید به دنبال شکل ظاهری این کلمات کلیدی در مقاله بگردیم.

من در مقاله به دنبال مطابقت دقیق تمام این کلمات کلیدی بودم.

در کل ، 14 مورد از 19 کلمه کلیدی که مقاله برای آنها در SERP اول رتبه بندی شده است ، حتی در فرم دقیق در کل متن ذکر نشده است!

من کد منبع را بررسی کردم - کلمات کلیدی در برچسب های متا یا alt نیز وجود ندارند.

نویسنده راهنما می تواند 3 مقاله جداگانه با این کلمات کلیدی کانونی بنویسد:

قهوه به شدت دم کرده

کدام قهوه قویترین است

دانه های قهوه قوی

درعوض ، وی یک راهنمای نهایی نوشت که کل موضوع "قهوه غلیظ" را پوشش می داد و به طور طبیعی برای همه این کلمات کلیدی (و بسیاری دیگر) رتبه بندی شده بود.

چه مفهومی داره؟

اگر Google ببیند محتوای شما درجه یک و مرتبط است ، می توانید کلمات کلیدی را که برای آنها بهینه سازی نکرده اید رتبه بندی کنید.

tldr نحوه استفاده از کلمات کلیدی در استراتژی محتوای خود

ساخت:

کلمات کلیدی اصلی را به عنوان موضوعات در نظر بگیرید

یک کلمه کلیدی تمرکز را انتخاب کنید که نشان دهنده موضوع باشد و بهترین روشهای قرار دادن کلمات کلیدی را دنبال کنید

مقالاتی طولانی و عمیق بنویسید که کل موضوع را پوشش دهد

برای افزایش ارتباط موضوع از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید

تو نباید:

از الگوی 1 کلمه کلیدی با یک صف طولانی = 1 مقاله پیروی نکنید

  • در تعداد و قرار دادن کلمات کلیدی زیاده روی نکنید
  • توصیه های تراکم کلمات کلیدی را دنبال نکنید
  • کلمات کلیدی را به طور غیر طبیعی وارد متن نکنید