حجم جستجوی کلمات کلیدی

Monday، ۱۰ Aazar ۱۳۹۹

حجم جستجوی کلمات کلیدی چیست؟

حجم جستجوی کلمه کلیدی به تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی در مدت زمان انتخاب شده (معمولاً یک ماه) اشاره دارد.

در بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ، تعداد جستجوها براساس 12 ماه گذشته به طور متوسط ​​است.

چرا باید نگران حجم جستجو باشید؟

حجم جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهمترین معیارهایی است که باید هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی مورد توجه قرار گیرد.

دانستن میزان جستجوی کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید می تواند به شما کمک کند:

  • موضوعات محتوا را در اولویت قرار دهید
  • روند جستجوی کلمات کلیدی را مشاهده کنید
  • ارزیابی پتانسیل ترافیک

به زبان ساده: ممکن است فکر کنید کلمه کلیدی کاملی دارید اما اگر کسی در واقع به دنبال آن کلمه کلیدی نباشد ، حتی اگر برای آن رتبه بندی کنید بازدیدکننده را به وب سایت خود جذب نمی کنید.

چگونه حجم جستجوی کلمات کلیدی را بدست آورم؟

برای دریافت داده های حجم جستجو ، باید از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

1) ابزار رایگان

برخی از ابزارهای کلمات کلیدی رایگان دارای داده های حجم جستجو هستند ، اما استفاده از آنها معمولاً بسیار محدود است.

برای مدت طولانی ، Google Keyword Planner برای بسیاری از سئوکاران گزینه آزاد بارز بود ، اگرچه همیشه یک ابزار کلمه کلیدی برای مبارزات PPC بوده است.

مشکل این است که این ابزار دیگر اعداد دقیق را نشان نمی دهد ، مگر اینکه شما برای فعالیت های PPC هزینه کنید.

بنابراین ، اگر Google Keyword Planner را باز کنید و کلمه کلیدی اصلی "بهترین کفش های دویدن" را وارد کنید ، دامنه هایی مانند "10K - 100K" را نشان می دهد که در واقع می تواند 11000 ، بلکه 99،000 باشد. "

خیلی مفید نیست

مشکل کوچک دیگر به اصطلاح خوشه بندی کلمات کلیدی است.

این یک روش معمول در ایجاد گروه های تبلیغاتی PPC است که حاوی کلمات کلیدی مشابه هستند و منجر به سازماندهی بهتر ، نمره کیفیت بالاتر و CTR می شوند.

با این حال ، برای اهداف SEO ، تقریباً همیشه بهتر است که به صورت دستی کلمات کلیدی خود را "گروه بندی" کنید. اعتماد به ابزار کلمات کلیدی PPC برای انجام این کار بدون اینکه بدانید کدام کلمات کلیدی در واقع گروه بندی شده اند ، بهترین ایده نیست.

بنابراین اگر یک کمپین PPC را اجرا می کنید ، Google Keyword Planner یک انتخاب عالی است. اما این برای اهداف SEO کافی نیست.

برای گزینه های بیشتر به لیست 9 ابزار تحقیق رایگان کلمات کلیدی ما مراجعه کنید.

2) ابزار حرفه ای

اگر در زمینه سئو جدی هستید ، تهیه یک ابزار کلمه کلیدی با کیفیت با داده های قابل اعتماد یک امر ضروری است.

یک مزیت بزرگ یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی حرفه ای این است که علاوه بر مقادیر حجم جستجو ، بسیاری از معیارها و داده های مفید دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد که هنگام ارزیابی کلمات کلیدی به آنها نیاز خواهید داشت. آنها عبارتند از:

  • معیارهای دشواری کلمه کلیدی
  • روند تقاضا
  • مقادیر CPC و PPC
  • نتایج SERP با جزئیات رقبای شما ارائه می شود

در اینجا ستون حجم جستجو KWFinder خوب به نظر می رسد:

حال فرض کنید شما قبلا لیستی از کلمات کلیدی داشته اید و باید حجم جستجوی آنها را درک کنید.

می توانید کلمات کلیدی خود را به ابزار وارد کنید - یا با بارگذاری لیست یا وارد کردن کلمات کلیدی به صورت همزمان.

این ابزار کلمات کلیدی شما را با داده های دقیق حجم جستجو برای هر یک از آنها تفکیک می کند:

داده های حجم جستجوی کلمات کلیدی از کجا آمده است؟

به طور کلی ، ابزار دارای دو منبع اصلی حجم جستجو است:

  • داده های گوگل - پایگاه داده گوگل هنوز هم یکی از معتبرترین منابع داده های حجم جستجو است ، اگرچه ممکن است برای دقت لازم پردازش شود ، زیرا گوگل تمایل دارد کلمات کلیدی مشابه را گروه بندی کند. و به جای کلمات کلیدی مجزا ، حجم جستجو را برای کل گروه نشان دهید.
  • داده های نرخ کلیک - داده های میزان کلیک از طریق برنامه های افزودنی مرورگر ، پلاگین ها و سایر برنامه هایی که روی رایانه خود نصب می کنید ، جمع آوری می شوند. داده ها جمع شده و برای استفاده بیشتر فروخته می شوند. ابزارهایی مانند Moz یا Ahrefs حجم جستجو را براساس داده های جریان کلیک نشان می دهند.

داده های Google در مقابل داده های کلیک

هم داده های Google و هم داده های کلیک نکات مثبت و منفی خود را دارند.

بزرگترین عیب حجم جستجوی گوگل این است که هیچ کس واقعاً نمی داند چگونه داده ها را جمع آوری کند.

عامل مهم دیگر این است که Google کلمات کلیدی مشابه موضوعی را به خصوص اصطلاحات طولانی مدت گروه بندی می کند ، بنابراین برای نشان دادن نتایج دقیق تر برای کلمات کلیدی خاص ، داده ها باید بعداً پردازش شوند.

از طرف دیگر ، Google دارای منابع داده شگفت انگیز است ، این بزرگترین پایگاه داده موجود است.

در مورد معایب داده های کلیک ، مهمترین چیز این است که آنها فقط یک قطعه کوچک از داده ها را در مقایسه با Google ارائه می دهند. بنابراین برآورد حجم جستجو از یک نمونه بسیار کوچکتر از کلمات کلیدی انجام می شود و ممکن است دقت کمتری داشته باشد.

در حالی که بیشتر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی از Google Keyword Planner به عنوان منبع اصلی داده های حجم جستجوی کلمات کلیدی استفاده می کنند ، مقادیر حجم جستجو متفاوت است. دلیل آن این است که آنها از منابع مختلف اضافی (مانند داده های کلیکی) استفاده می کنند و سپس کلمات کلیدی را پردازش می کنند تا از خوشه بندی گوگل جلوگیری کنند و نتایج دقیق تری را نشان دهند.

اگر همان کلمه کلیدی در یک ابزار 10.000 و در ابزار دیگر 110000 حجم جستجو داشته باشد ، خوب است.

برای جستجوی حجم ها برده نشوید. داده ها را بین ابزار مقایسه کنید ، اما به جای ایجاد وحشت در مورد اختلافات کوچک بین ابزارهای مختلف ، روی روندها و همبستگی های یک ابزار تمرکز کنید.

حجم جستجوی خوب چیست؟

پاسخ کوتاه این خواهد بود - هرچه حجم جستجو بیشتر باشد ، بهتر است.

حجم بالای جستجو به معنای محبوب بودن این اصطلاح است و اگر برای آن رتبه بندی کنید ، از گوگل بازدید بیشتری خواهید داشت.

اما شما باید سایر موارد (مانند ارتباط کلمات کلیدی یا رقابت کلمات کلیدی) را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید که آیا هدف قرار دادن کلمه کلیدی شما ایده خوبی است یا خیر.

علاوه بر محبوبیت واقعی کلمه کلیدی ، حجم جستجو به موارد دیگری بستگی دارد ، یعنی:

طاقچه شما اگر یک وبلاگ بافندگی داشته باشید ، بعید است کلمات کلیدی مرتبط را با میلیون ها جستجو پیدا کنید ، زیرا کلمه کلیدی اصلی شما - بافندگی - "فقط" 216،000 جستجو در ماه دارد.

مکان انتخاب شده هرچه مکان جستجوی خود را محدودتر کنید ، جستجوی ماهانه کلمه کلیدی شما کمتر است. همچنین ممکن است اختلافات منطقه ای وجود داشته باشد.

کلمه کلیدی چقدر خاص است. کلمات کلیدی گسترده تری مانند "کاهش وزن" (480،000) همیشه حجم جستجوی بالاتری نسبت به عبارات خاص مانند "معایب رژیم کتو" (1300) دارند.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، اساساً جستجوی کلمات کلیدی فقط بر اساس حجم جستجو اشتباه خواهد بود. بله ، این یک مقدار مهم است ، اما تنها ارزشی نیست که باید روی آن تمرکز کنید.

علاوه بر حجم جستجو ، باید دو جنبه دیگر را نیز در نظر بگیرید:

دشواری کلمات کلیدی - آیا می توانید برای کلمه کلیدی رتبه بندی کنید یا برای وب سایت کوچک شما بسیار رقابتی است؟

ارتباط کلمه کلیدی - آیا کلمه کلیدی مربوط به وب سایت شما و نوع محتوایی است که قصد انتشار آن را دارید؟ (بهترین راه برای فهمیدن آنالیز دقیق SERP است)

همراه با حجم جستجو ، می توانید این 3 جنبه را به عنوان سه پایه 3 پا در نظر بگیرید. هر سه به یک اندازه مهم هستند و اگر در هرکدام از آنها شکست بخورید ، سه پایه شما سقوط می کند.

حجم تقاضای تاریخی ، روندها و فصلی بودن

بیشتر ابزارها متوسط ​​حجم جستجو را برای 12 ماه گذشته نشان می دهند. با این حال ، دیدن اینکه چگونه محبوبیت یک کلمه کلیدی نیز با گذشت زمان تغییر کرده است ، می تواند مفید باشد.

برای این کار شما به ابزاری با نمودار داده های تاریخی برای حجم جستجو نیاز دارید.

در اینجا مثالی از KWFinder برای کلمه کلیدی "تناسب اندام در خانه" آورده شده است:

به وضوح می بینیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ماندن بسیاری از افراد در خانه ، علاقه به یکباره در مارس و آوریل 2020 افزایش یافته است.

این می تواند به شما کمک کند متوجه شوید چند کلمه کلیدی در چند سال گذشته جستجو شده است.

مطمئناً ، هرچه بتوانید به گذشته نگاه کنید ، از محبوبیت عبارت جستجو ایده بهتری خواهید گرفت.

این زمانی است که نمودارهای روند تقاضا مفید هستند.

در اینجا روند جستجو برای کلمه کلیدی "SEO" وجود دارد:

اگرچه در این حالت مقادیر دقیق حجم جستجو را نمی بینید ، اما می توانید تغییر علاقه را بر اساس داده های Google Trends برای مدت زمان طولانی تری (در این مورد از سال 2004 تا کنون) مشاهده کنید.

به طور کلی ، تعداد کاربران اینترنت با گذشت زمان در حال افزایش است ، بنابراین کاهش علاقه به جستجو نشانه خوبی نیست.

مورد دیگری که خوب است از قبل به آن توجه کنید فصلی بودن کلمات کلیدی است.

نه تنها بر روی حجم متوسط ​​تقاضا (بر اساس 12 ماه گذشته) بلکه بر بالاترین و کمترین مقادیر تقاضا در طول سال تمرکز کنید. آنها می توانند به طرز چشمگیری متفاوت باشند و شما باید هنگام ارزیابی کلمه کلیدی خود این نکته را در خاطر داشته باشید.

در اینجا مثالی از کلمه کلیدی "تجهیزات اسکی" آورده شده است:

توجه داشته باشید که متوسط ​​حجم جستجوی ماهانه 5،700 است ، اما تعداد جستجوها در طول سال متفاوت است: اگرچه در دسامبر و ژانویه 14،800 جستجو وجود دارد ، در ماه ژوئن فقط 1000 جستجو دارد.

با استفاده از Google Trends می توانید محبوبیت و فصلی بودن را با بسیاری از اطلاعات مفید مانند علاقه به زیر منطقه ، بازه های زمانی مختلف یا انواع جستجو شناسایی کنید.