آموزش سئو 2020 برای مبتدیان

Saturday، ۱ Aazar ۱۳۹۹

آیا می خواهید سئو یاد بگیرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ به ما اجازه دهید تمام اصول SEO را که باید بدانید برای ادامه کار بهینه سازی موتور جستجو به شما معرفی می کنیم! به عنوان یک پاداش می توانید گواهینامه SEO رایگان دریافت کنید!

اصول SEO

قبل از اینکه به تکنیک ها و جنبه های خاصی از نحوه یادگیری سئو در سال 2020 بپردازیم ، بیایید با اصول اولیه فصل اول شروع کنیم. اماده ای؟ به بهترین راهنمای جستجوگرها برای مبتدیان خوش آمدید!آیا شما تازه وارد سئو هستید؟ نمی دانید که چگونه کار می کند و مهمترین مورد در سال 2020 چیست؟ تو در جای درستی هستی!

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی وب سایت شما به منظور بهبود رتبه شما در نتایج جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک (پرداخت نشده) است.
بهینه سازی موتور جستجو فقط بر روی نتایج جستجوی ارگانیک متمرکز است و شامل بهینه سازی PPC نیست. SEO و PPC هر دو بخشی از بازاریابی موتور جستجو هستند.

کاربران اینترنت هنگام جستجوی چیزی از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
و شما می خواهید به آن چیز پاسخ دهید. فرقی نمی کند که شما کالایی یا خدماتی می فروشید ، وبلاگ می نویسید یا چیز دیگری ، بهینه سازی موتور جستجو برای هر صاحب وب سایت ضروری است.
به زبان ساده:
SEO تمام مراحلی است که شما برای جلب توجه Google به وب سایت خود به عنوان یک منبع با کیفیت و رتبه بندی بالاتر آن برای س forالات جستجوی مورد نظر خود انجام می دهید.

سئو در عمل

نیازی به دانستن کلیه فاکتورها و الگوریتم های دقیقی نیست که Google برای رتبه بندی وب سایت شما استفاده می کند. اما شما باید اصول را درک کنید.
برای درک سئوال های اصلی سئو و ارتباط بین آنها ، یک کاسه سوپ - سوپ را سئو تصور کنید.

سه جنبه اصلی برای سئو وجود دارد:

موارد فنی - این جام تمام جنبه های فنی شما را برای پوشش دادن ارائه می دهد (که معمولاً SEO فنی یا صفحه ای نامیده می شود). بدون یک کاسه مناسب ، چیزی برای نگهداری سوپ وجود نخواهد داشت.محتوای عالی - سوپ محتوای وب سایت شماست - مهمترین قسمت. محتوای کم کیفیت = بدون رتبه بندی ، به همین سادگی است.لینک های با کیفیت - لینک هایی است که اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد. شما می توانید محتوای عالی و یک وب سایت کاملاً بهینه شده داشته باشید ، اما در پایان باید با دریافت لینک با کیفیت - آخرین ماده ای که باعث می شود سوپ SEO شما عالی باشد - اعتبار کسب کنید.در فصل های بعدی ، از جنبه عملی به همه این جنبه ها خواهیم پرداخت.

فرهنگ لغت مفید

به محض شروع جستجو در جستجوگرها ، با برخی اصطلاحات رایج مواجه می شوید که سعی می کند جنبه ها یا رویکردهای مختلف آن را دسته بندی کند ، یعنی:

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفیداگرچه از نظر عملی چندان مهم نیستند ، اما خوب است معنی آنها را بدانید.

سئو داخلی و سئو خارجی

سئو و اصطلاحات SEO خارج از صفحه فعالیت های سئو را بر اساس اینکه آنها را در وب سایت انجام می دهید دسته بندی می کنند
SEO در صفحه هر کاری است که می توانید در یک وب سایت انجام دهید - از بهینه سازی محتوا گرفته تا جنبه های فنی.
تحقیق کلمات کلیدیبهینه سازی محتوابهینه سازی برچسب هدرعملکرد صفحه را بهینه کنیدلینک داخلیهدف این است که هم محتوای کامل و هم UX ارائه دهید ، در حالی که به موتورهای جستجو نشان می دهد صفحه در مورد چیست.
SEO خارج از صفحه در درجه اول در مورد دریافت پیوندهای با کیفیت برای نشان دادن موتورهای جستجو است که وب سایت شما از اعتبار و ارزش برخوردار است. ایجاد روابط می تواند شامل تکنیک هایی از جمله:
وبلاگ مهماناستفاده از لینک های شکسته
سئو خارج از صفحه همچنین با دیگر زمینه های بازاریابی آنلاین ، مانند بازاریابی و برند تجاری در شبکه های اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد که تأثیر غیرمستقیمی در ایجاد اعتماد و اعتبار وب سایت شما دارد.
به یاد داشته باشید که یک استراتژی موفقیت آمیز SEO شامل هر دو مورد از سئو داخلی و خارجی صفحه است.
سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاهکلاه سیاه و کلاه سفید از فیلم های غربی آمده است. آنها نماینده پسران بد و پسران سفیدپوست بودند.
در سئو از اصطلاحات برای توصیف دو گروه سئو استفاده می شود - گروههایی که به قوانینی که در راهنمای مدیر وب سایت Google تنظیم شده است و مواردی که رعایت نمی کنند.

SEO برای کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات غیراخلاقی (و معمولاً هرزنامه) برای بهبود رتبه بندی وب سایت است.
این تکنیک ها می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به بالای SERP برساند ، اما موتورهای جستجو دیر یا زود وب سایت را مجازات می کنند.
از طرف دیگر ، SEO کلاه سفید به همه تکنیک های منظم سئو اشاره دارد که از دستورالعمل ها و قوانین پیروی می کنند. این یک استراتژی بلند مدت است که در آن رتبه بندی خوب محصول جانبی بهینه سازی خوب ، محتوای با کیفیت و یک رویکرد کاربر محور است.
در حالی که کارشناسان سئو در این مورد اتفاق نظر دارند که "کلاه سفید" راهی برای پیش بردن است ، اما نظرات مختلفی در مورد پذیرش تکنیک های مختلف ایجاد لینک (از جمله خرید لینک) وجود دارد.

Search engines

در فصل 2 این مقاله موتور های جستجو، نحوه کار موتورهای جستجو ، نحوه استفاده افراد از آنها و نوع درخواست های جستجو را یاد خواهید گرفت. ما به مبانی فنی Google نگاه خواهیم کرد.

موتورهای جستجو چیست؟

موتور جستجو ابزاری آنلاین است که به افراد در یافتن اطلاعات در اینترنت کمک می کند. یک نمونه معمولی؟ گوگل
حقیقت این است که گوگل همچنین احتمالاً تنها مثالی است که باید بدانید.
اگرچه SEO به معنای "بهینه سازی موتور جستجو" است ، اما با تسلط فعلی گوگل ، ما می توانیم به راحتی از اصطلاح "بهینه سازی Google" استفاده کنیم. فقط به نمودار سهم بازار موتور جستجو نگاه کنید:

بنابراین وقتی در این مقاله در مورد موتورهای جستجو صحبت می کنیم ، منظور ما بیشتر گوگل است. سایر موتورهای جستجو بر اساس اصول مشابهی کار می کنند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

فرایندی که موتورهای جستجو در آن کار می کنند شامل مراحل اصلی زیر است:
خزیدنبررسیانتخاب نتایج... و در آخر ، نمایش نتایج جستجوی کاربر.
روند کار به این شکل است:

خزیدنخزیدن فرآیندی است که طی آن موتورهای جستجو به طور مداوم تمام صفحات وب را اسکن می کنند.
آنها از برنامه های کوچک (به نام ربات یا ربات) برای ردیابی همه پیوند ها و کشف صفحات جدید (و همچنین به روزرسانی صفحه هایی که قبلاً یافته اند) استفاده می کنند.
ایندکس کردنپس از جستجوی وب سایت ، اطلاعات ایندکس می شوند. موتورهای جستجو سعی می کنند صفحات را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را دسته بندی کرده و در فهرست ذخیره کنند.
فهرست موتور جستجو اساساً یک کتابخانه عظیم از تمام وب سایتهایی است که با یک هدف خزیده شده اند - درک آنها و ارائه آنها برای استفاده به عنوان نتیجه جستجو.
انتخاب نتایجپس از ارسال درخواست اینترنت توسط کاربر اینترنت ، موتور جستجو در ایندکس جستجو می کند و نتایج را بازیابی می کند. برای اطمینان از بهترین نتایج ، آنها عوامل مختلفی را در نظر می گیرند ، یعنی:
اهمیت پرس و جو - موتور جستجو باید دقیقاً آنچه کاربر به دنبال آن است را درک کندمرتبط بودن صفحه - صفحه باید مربوط به درخواست جستجو باشدکیفیت محتوا - موتور جستجو سعی می کند بهترین نتایج را از نظر کیفیت محتوا انتخاب کندقابلیت استفاده از صفحات - صفحات نیز باید قابل استفاده باشند (از نظر قابلیت دسترسی ، خوانایی ، امنیت و غیره)متن و تنظیمات - آخرین اما مهمترین ، مکان ، تنظیمات و سابقه جستجوی کاربر است

عوامل رتبه بندی

البته ، موتورهای جستجو محاسبات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. با این حال ، بسیاری از عوامل رتبه بندی به خوبی شناخته شده اند.
عوامل رتبه بندی موضوعی است که در دنیای سئو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تأیید می شوند ، اما بسیاری از آنها در حوزه حدس و گمان و نظریه ها باقی مانده اند. از نظر عملی ، تمرکز روی عواملی که تأثیر اثبات شده ای دارند ، اما همچنین تلاش برای حفظ "نتیجه خوب" در همه زمینه ها مهم است.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین وظایف سئو است. در این فصل ، شما خواهید آموخت که چگونه کلمات خود را پیدا کنید و چگونه کلمات کلیدی پر سود را پیدا کنید که بتوانید برای آنها سئو کنید.
تحقیقات کلمات کلیدی باید اولین قدم در سفر SEO شما باشد. این امر به ویژه در دو سناریو معمول بسیار مهم است:

  • درک جایگاه خود - هنگامی که یک وب سایت جدید راه اندازی می کنید ، تحقیقات کلمات کلیدی می تواند نمای کلی از موضوعات فرعی مورد علاقه افراد در صنعت یا صنعت شما باشد.
  • یافتن ایده های محتوای جدید - تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به شما در یافتن بهترین فرصت های کلمات کلیدی و برنامه ریزی استراتژی محتوای شما کمک کند

از کجا می توان کلمات کلیدی را پیدا کرد؟

روش های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد.
اولین کار شما تهیه کلمات کلیدی اولیه است - عباراتی که از آنها به عنوان گامی در جهت یافتن ایده های کلمات کلیدی بیشتر استفاده خواهید کرد. اگر در مورد قهوه وبلاگ می نویسید ، عبارات ساده ای مانند "دانه های قهوه" ، "دستگاه های قهوه" یا "اسپرسو" بسیار مفید خواهند بود.
روش های کلاسیک برای جستجوی کلمات کلیدی:
پیشنهادات GoogleGoogle بسیاری از پیشنهادات کلمات کلیدی را مستقیماً در SERP ارائه می دهد. ویژگی هایی مانند Google AutoComplete ، افراد همچنین س Askال می شوند یا جستجوهای مرتبط می توانند منبع خوبی برای ایده های کلمات کلیدی باشند.
با تکمیل خودکار ، فقط باید کلمه کلیدی خود را در جستجوی Google تایپ کنید و پیشنهادات به طور خودکار نشان داده می شوند.

برای یافتن ایده های تکمیل خودکار بیشتر می توانید کلمه کلیدی خود را با حروف مختلف الفبا ترکیب کنید.

ابزار کلمات کلیدی

بسیاری از ابزارهای کلمات کلیدی رایگان وجود دارد که می توانند صدها ایده کلمات کلیدی را بر اساس یک کلمه کلیدی واحد به شما ارائه دهند. مسئله این است: وقتی صحبت از سایر ویژگی ها می شود ، آنها بسیار محدود هستند.
بنابراین ، اگر به هر طریقی با وب سایت خود درآمد کسب کنید ، یک ابزار کلیدی برای پرداخت با کیفیت یک سرمایه گذاری عالی است که دیر یا زود بازده شما خواهد بود.
علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی ، ابزارهای حرفه ای سایر معیارها و بینش های مفید SEO را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها ارائه می دهند. بنابراین ، آنها می توانند در وقت شما صرفه جویی کنند و به شما یک مزیت رقابتی بدهند.
برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی با ابزار Keyword Tool دو روش وجود دارد:
کلمه کلیدی دانه دامنه / URL رقبادر اینجا لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی در KWFinder آورده شده است:

همچنین می توانید به سادگی با تایپ دامنه یا URL آنها به دنبال کلمات کلیدی باشید که رقبا برای آنها سئو می کنند:

علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی ، دشواری رتبه بندی کلمات کلیدی را محاسبه می کند و به شما در تجزیه و تحلیل SERP کمک می کند.
که ما را به قسمت مهم بعدی می رساند:

معیارهای کلمه کلیدی

هدف شما یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی زیاد و سختی کلمات کلیدی کم است - ترکیبی کامل از سه عامل مهم برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی.

ما در تحقیق کلمات کلیدی این رویکرد را قانون سه پایه می نامیم و این سه عامل نمایانگر سه پایه هستند.
به محض این که یک پا را بگیرید ، سه پایه سقوط می کند.

میزان جستجو

در گذشته ، سازندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با جستجوی بالا ، روی کلمات کلیدی تحقیق می کردند.
آنها آنها را در محتوا قرار دادند تا الگوریتم های موتور جستجو را گمراه کنند و از رتبه بندی بالایی در جستجوی ارگانیک اطمینان حاصل کنند. از آن زمان ، تحقیقات کلید واژه بسیار پیچیده تر شده است.
علاوه بر این ، رتبه بندی فقط برای حجم بالای کلمات کلیدی همیشه امکان پذیر نیست.
حقیقت این است که شما به عنوان یک وب سایت جدید ، به راحتی قادر به رتبه بندی کلمات کلیدی عالی نخواهید بود. این بدان معنا نیست که وقتی خود را در بازار تثبیت کردید و مقامی کسب کرد ، نباید آن را امتحان کنید.
این همه در مورد ارزیابی شانس واقعی شما است. معیارهایی به نام دشواری کلمات کلیدی می توانند در این امر به شما کمک کنند.

دشواری کلمه کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی را پیدا کردید ، باید درک کنید که ارزیابی رقابت کلمات کلیدی شما دشوار است. این معمولاً با نشانگر کلمه کلیدی دشواری بیان می شود.
در بیشتر ابزارها ، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاس 0 تا 100 نشان داده می شود. هرچه امتیاز بالاتر باشد ، درجه بندی SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است.
این براساس اقتدار صفحاتی است که برای یک کلمه کلیدی مشخص شده است.

مشاهده دشواری کلمات کلیدی:

شما قادر به شناسایی کلمات کلیدی خواهید بود که در واقع شانسی برای رتبه بندی آنها داریدبا تمرکز روی کلمات کلیدی که می توانند برای شما نتیجه بگیرند ، می توانید در وقت زیادی صرفه جویی کنید ، حتی اگر هنوز اختیارات زیادی ندارید.

ارتباط کلمه کلیدی

نکته آخر اینکه کلمه کلیدی شما باید مرتبط باشد. ساده ترین راه انجام یک تجزیه و تحلیل مناسب SERP برای یافتن موارد زیر است:
اینکه آیا می توانید با وب سایت های SERP 1 رقابت کنید یا خیر (به بخش قبلی دشواری کلمات کلیدی مراجعه کنید)هدف از جستجوی کلمات کلیدی موردنظر برای بهینه سازی چیست؟
با دیدن SERP می توانید هدف جستجوی موجود در سرچ کاربر را تعیین کنید و آیا با محتوای شما مطابقت دارد.
4 نوع مختلف از اهداف جستجو وجود دارد:
پیمایش - یک وب سایت / برند خاص را جستجو کنیداطلاعات - جستجوی اطلاعات عمومیمعاملات - مصرف کننده می خواهد چیزی را به صورت آنلاین خریداری کندتجاری - مصرف کننده قبل از خرید تحقیق می کندبرای دیدن چند نمونه از این جدول نگاهی بیندازید:

فرض کنید یک فروشگاه تجارت الکترونیکی با تجهیزات تناسب اندام راه اندازی می کنید. شما می خواهید صفحه محصول اسکوات خود را بهینه کرده و کلمه کلیدی "بهترین جایگاه اسکات" را پیدا کنید. حجم تقاضای آن خوب است و دشواری آن خیلی زیاد نیست.
با این حال ، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که تمام صفحات رتبه بندی شده "بهترین ایستگاه اسکات" بررسی ها و راهنماهای خرید هستند ، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر ، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تجاری و نه معامله ای می داند.
یک نگاه سریع به SERP این را به شما می گوید.
این را همیشه به خاطر داشته باشید ، بنابراین در نهایت بهینه سازی برای کلمات کلیدی غلط نخواهید رسید

محتوا و سئو

آنها می گویند محتوا پادشاه است.
هرچقدر کلیشه ای به نظر برسد ، حقیقت زیادی درباره آن وجود دارد. سئو و محتوا با هم ارتباط دارند.
(به عبارت دیگر: اگر محتوای شما زباله باشد انجام سئو هیچ فایده ای ندارد).
به همین دلیل تصمیم گرفتیم نکات کاربردی برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق را در این راهنمای جستجوگرها به اشتراک بگذاریم.

موضوعات را شناسایی کنید

استراتژی محتوای شما باید مبتنی بر درک صحیح از جایگاه شما و نیازهای مخاطبان شما باشد.
اولین گام در این فرآیند - یافتن کلمات کلیدی مناسب - را در فصل قبل بررسی کردیم. مرحله دوم شناسایی مباحث است.
اکنون چندین بار کلمه کلیدی نیز یک موضوع جداگانه است. اما این همیشه صدق نمیکند.
به مثال زیر مراجعه کنید:

نشانگر عنوان و توضیحات متاقرار دادن کلمه کلیدی برای تمرکز در برچسب عنوان (و تا حدی در توضیحات متا) بسیار مهم است. در حالت ایده آل ، تا آنجا که ممکن است به آغاز نزدیک باشد.
اگر در مورد موضوعی خاص می نویسید ، طبیعی است که کلمه کلیدی هدف در عناصر صفحه ای که خلاصه محتوای صفحه را دارند ، ظاهر شود.
در اینجا مثالی از SERP برای پست استراتژی 7 مرحله SEO ما با استراتژی SEO کلمه کلیدی آورده شده است.

آدرس اینترنتیآدرس های اینترنتی شما باید کوتاه و آسان خوانده شوند. این مهمترین عامل SEO نیست ، اما می تواند کمک کند.
یکی از مزایا: اگر کسی با اصطلاح "URL برهنه" به صفحه شما پیوند دهد ، بازخورد شامل کلمه کلیدی تمرکز شما خواهد بود.
عناوین و متن اصلیبهترین روش استفاده از کلمه کلیدی تمرکز در عنوان H1 صفحه است. در صورت مناسب بودن ، ممکن است در برخی از زیرعنوانها مورد استفاده قرار گیرد.
سرانجام ، باید چندین بار در متن اصلی ظاهر شود.

همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به عنوان تعداد ایده آل برای نمایش کلمات کلیدی در هر صفحه (به عنوان مثال ، تراکم کلمات کلیدی) وجود ندارد.
در حقیقت ، می توانید با تلاش برای استفاده از کلمه کلیدی چند بار در متن خود ، بیش از منافع خود آسیب برسانید.

تصویر

می توانید کلمه کلیدی تمرکز را در فراداده های مختلف تصویر وارد کنید ، یعنی:
نام فایل تصویریعنوان تصویرزیرنویس تصویرمتن متن جایگزینمتن جایگزین از نظر SEO مهمترین است - این تصویر را برای بازدیدکنندگان با اختلالات بینایی و همچنین برای خزیدن توصیف می کند (که همچنین نمی تواند تصویر شما را "ببیند").

این بدان معنی نیست که شما باید آن را در همه این مکان ها قرار دهید.
اگر کلمه کلیدی شما برای تمرکز "ورزش در فضای باز" است و شما تصویری از یک نفر در حال صعود به کوه ارائه می دهید ، نیازی به استفاده از متن جایگزین "ورزش در فضای باز" نیست.

متن پیوست شده پیوندهای داخلی

آخرین و نه مهمترین ، شما باید از کلمه کلیدی تمرکز در لنگر پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.
متن لنگر قسمت قابل مشاهده پیوند است. اگر حاوی کلمه کلیدی تمرکز باشد ، شما صفحه ای را که به آن پیوند می دهید به Google اطلاع می دهید.

روی کیفیت تمرکز کنید

امروزه ، رتبه بندی برای تقریباً هر کلمه کلیدی بسیار دشوارتر از گذشته است - اکثر تواشیح ها بیش از حد اشباع شده اند.
اما یک استراتژی وجود دارد که کاملاً کارآمد است - ایجاد محتوایی 10 برابر بهتر از رقبای شما ، که به عنوان استراتژی "محتوای 10 برابر" نیز شناخته می شود.

در اینجا معنی این امر در عمل چیست:
کیفیت بهترموضوع را عمیق تر از رقبای خود بپوشانید (به معنای واقعی کلمه می توانید صفحات با بالاترین امتیاز را مرور کنید و سعی کنید بفهمید چه کارهایی می تواند بهتر انجام شود)اطلاعات و داده های به روز بیشتری ارائه دهیدتجربه بیشتری (ارائه بینش از متخصصان در زمینه تخصص خود) و قابلیت اطمینان (به منابع معتبر استناد کنید)اصالت داشته باشید ، از داده های منحصر به فرد استفاده کنید ، زوایای جدیدی ارائه دهید ، آزمایش کنید

طراحی بهتر

برای مهمترین مطالب خود از یک طرح منحصر به فرد استفاده کنیدرسانه های خیره کننده بصری (تصاویر ، اینفوگرافیک ها ، نمودارها ، تصاویر گیف ، تصاویر صفحه ، فیلم ها) را اضافه کنیداز تصاویر شخصی خود استفاده کنید و از عکس های موجود پرهیز کنید

UX بهتر

اطمینان حاصل کنید که متن قابل خواندن است (نوع و اندازه قلم) و فاقد خطاهای دستوری استاز دیوارهای نوشتاری اجتناب کنید - پاراگراف های کوتاه و هضم شده بنویسیدبرای صفحات طولانی تر از عناصر ناوبری (به عنوان مثال محتوا) استفاده کنیداز نقل قول ها ، قسمت های اطلاعاتی ، لیست های مرتب ، جملات پررنگ استفاده کنیدجنبه های فنی را بهینه کنید (در فصل بعدی بیشتر در این باره)

طول صحیح مطالب

بسیاری از مردم فکر می کنند که طولانی بودن محتوا یکی از عوامل رتبه بندی است. یک تحقیق شناخته شده توسط Backlinko وجود دارد که نشان می دهد پست هایی با حدود 2000 کلمه در Google رتبه بهتری دارند.

اگرچه درست است که محتوای طولانی تر در Google رتبه بهتری دارد ، تعداد کلمات رتبه بالایی ندارد. واقعیت این است که پست های طولانی معمولاً موضوع را به طور جامع تری پوشش می دهند.

بنابراین چگونه به طول مطالب نزدیک شویم؟

به تعداد متوسط ​​صفحات رتبه بندی شده برای کلمه کلیدی خود نگاهی بیندازید تا در مورد تعداد کلمات مورد نیاز خود ایده بگیرید.همیشه به خاطر داشته باشید که تعداد زیاد کلمات به تنهایی باعث بهبود رتبه شما نمی شوند. روی کیفیت محتوا تمرکز کنید ، نه فقط مقدار آن.

مطالب خود را مرتباً به روز کنید

مهم نیست که یک محتوا چقدر موفق باشد ، این احتمال وجود دارد که ترافیک به تدریج کاهش یابد ، مگر اینکه آن را به روز نگه دارید.
اندرو تیت متوجه شد که بسیاری از پست های موفق وبلاگ دارای همان منحنی ترافیک هستند و این پدیده را به عنوان 5 مرحله از چرخه حیات محتوا توصیف کرد:

بنابراین چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که پست شما به مرور فراموش نشده است؟
پاسخ این است: به روزرسانی های منظم.
به روزرسانی منظم محتوا یک روش مهم SEO است (اما اغلب نادیده گرفته می شود).
یکی از دلایلی که به روزرسانی محتوا می تواند در رتبه بندی شما تأثیر مثبت بگذارد این است که Google به دفعات بروزرسانی توجه می کند و تمایل دارد صفحاتی را که مرتباً به روز می شوند برای برخی س quالات ترجیح دهد.
این بدان معناست که هر موضوعی به محتوای تازه احتیاج ندارد ، اما بسیاری از افراد این نیاز را دارند.
حتی اگر مورد شما نبود ، به روزرسانی یک روش نسبتاً آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است ، که هرگز چیز بدی نیست.
به روزرسانی در مقابل بازنشراگرچه تغییرات جزئی در صفحات شما به مراحل خاصی احتیاج ندارد ، احتمالاً بازسازی مجدد آن ارزش دارد - به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما ظاهر می شود و خوانندگان می دانند که پست مورد به روزرسانی اساسی قرار گرفته است.
در اینجا مواردی ذکر شده است که شما می توانید بازنشر پست خود را در نظر بگیرید:
به روزرسانی بیش از 50٪ مطالب را تحت تأثیر قرار می دهدشما مقدار قابل توجهی از محتوای جدید اضافه کرده ایدشما 2 یا چند پست را در یک ادغام کرده ایدبازنشر نیز فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد پست شما در شبکه های اجتماعی و خبرنامه یا شروع یک کار شبکه جدید است.

از URL های مناسب SEO استفاده کنید

از استفاده از URL های تولید شده به صورت خودکار با شکل ها و نکات اجتناب کنید:
www.example.com/2017/post318e7a349f6از URL های مربوط به محتوای خود و عنوان آن استفاده کنید:
www.example.com/how-to-bake-pizzaاگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید پیوندهای ثابت را در تنظیمات معمول تنظیم کنید.

کارشناسان و وبلاگ نویسان سئو می گویند که URL های کوتاه در Google رتبه بهتری دارند. ما معتقدیم که این موضوع مربوط به تجربه کاربر است. البته این به معنای اشتباه بودن URL 20 کلمه ای نیست.

چندرسانه ای

آیا می خواهید بازدید کنندگان خود را درگیر کنید؟ از تصاویر ، اینفوگرافیک ها ، نمودارها و فیلم ها استفاده کنید. آنها منجر به کاهش نرخ ترک تحصیل و مشارکت بیشتر می شوند. برخی از موارد باید به روشی خوب و قدیمی نوشته شوند ، اما چندرسانه ای یک امر ضروری است.
پخش ویدئو یکی از داغترین روند بازاریابی در چند سال اخیر است. آنها همچنین به افراد انگیزه می دهند تا مطالب شما را دوست داشته باشند ، به اشتراک بگذارند یا در مورد آنها نظر دهند.
نکات سریع چندرسانه ای:
با استفاده از نام فایل مناسب (نحوه پخت-pizza.jpg) ، ویژگی های alt alt و اندازه تصاویر ، تصاویر را بهینه کنید.چند رسانه ای تعاملی مانند فیلم ها یا نمودارها را تعبیه کنید.حتماً رونوشت را وارد کنید تا کلمات کلیدی مهم را از دست ندهید (ربات های موتور جستجو نمی توانند فیلم را "بخوانند").5. ارتباطات خروجی و داخلیاستفاده از پیوندهای خروجی نشان دهنده ارتباط موضوع شما با Google است. حتماً به منابع مرتبط و معتبر پیوند دهید.
پیوندهای داخلی راهی ایده آل برای تبلیغ سایر مقالات یا بخشهای وب سایتهای شماست. ویزیت آنها را تسهیل می کند و منجر به تعامل بیشتر می شود. پیوند داخلی همچنین به ربات های گوگل کمک می کند تا ساختار وب سایت را درک کنند.
نکاتی سریع برای ارتباطات خروجی و داخلی:
پیوندهای خروجی ممکن است مستقیماً باعث بهبود رتبه شما نشوند ، اما توصیه می شود از آنها استفاده کنید.بسته به طول مطالب ، حداکثر از 2-3 پیوند داخلی استفاده کنید.ربات های موتور جستجو این پیوندها را اسکن می کنند ، بنابراین سعی نکنید تقلب کنید و مراقب پیوندهای خراب باشید.برای اتصال داخلی ، مدل توپی محتوا را دنبال کنید.

بگذارید مردم درگیر شوند

محتوای عالی خودش را به اشتراک می گذارد. بله ، شاید در گذشته باشد. امروزه افراد تنبل هستند ، بنابراین دکمه های اشتراک گذاری باید همیشه در وب سایت شما باشد. به گفته BuzzSumo ، اشتراک اجتماعی از سال 2015 به نصف رسیده است.
علاوه بر Facebook ، Twitter یا LinkedIn ، اضافه کردن شبکه های اجتماعی خاص و مرتبط با موضوع مانند Reddit ، Pinterest و بسیاری دیگر را در نظر بگیرید.

چک لیست سئو فنی و داخلی

ما می توانیم سئو فنی را به عنوان بخشی از سئوی صفحه طبقه بندی کنیم که به موارد فنی بیشتری می پردازد. این حداقل به حداقل مهارت های توسعه یا یک توسعه دهنده وب نیاز دارد. اما خیلی نترسید ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی در وردپرس انجام دهید.
اینها مهمترین فاکتورهای فنی SEO هستند که باید روی آنها تمرکز کنید:

1. کنسول جستجو

پیوند دادن سایت شما به Google Search Console (ابزارهای وب مستر سابق) یکی از اصول SEO است. به شما کمک می کند تا حضور و عملکرد سایت خود را در جستجوی Google نظارت و حفظ کنید.
کنسول جستجو به شما کمک می کند تا رتبه بندی کلمات کلیدی ، CTR ، مجازات های احتمالی Google و بسیاری دیگر از اطلاعات مفید فنی SEO را تجزیه و تحلیل کنید.

از ویژگی های دیگر می توان به تحرک محتوا ، انتخاب مواردی که می خواهید فهرست بندی شوند و سایر موارد ، خطاهای سایت ، خطاهای داده شده ساختاری و پیوندها ، اشاره کرد.

2. سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از عوامل رتبه بندی است ، بنابراین شما همیشه باید در بهبود آن تلاش کنید. مشخص است که 50٪ از کاربران وب انتظار دارند سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود. اگر 3 ثانیه شارژ نشود ، آنها می روند.

3. بهینه سازی موبایل

بهینه سازی موبایل یک امر ضروری است. جهان از دسک تاپ به موبایل در حال حرکت است. در حقیقت ، اجرای وب سایتی که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد ، بر رتبه شما تأثیر منفی می گذارد.
گوگل اولین نمایه سازی تلفن همراه را در مارس 2018 راه اندازی کرد. اولین نمایه سازی تلفن همراه به این معنی است که Google از نسخه تلفن همراه وب سایت شما برای فهرست بندی و رتبه بندی استفاده خواهد کرد.
همچنین می توانید AMP (صفحات سریع موبایل) را مرور کنید. این کد HTML است که با ویژگی های سفارشی گسترش یافته است و اجازه می دهد محتوای ثابت سریعتر نمایش داده شود. در سال 2017 ، این یکی از مهمترین پروژه های جستجوی تلفن همراه گوگل بود. خواهیم دید که آیا آینده ای برای این کار وجود دارد یا خیر.
Sitemap
نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بخزند. این یک پرونده است که تمام بخشهای وب سایت را لیست می کند. داشتن یک وب سایت بزرگ با ساختار پیچیده یا استفاده از محتوای چندرسانه ای داشتن یک وب سایت ایده خوبی است.
داشتن نقشه سایت به معنای بهبود رتبه شما نیست. طبق گفته گوگل ، این یک مزیت است ، اما هرگز به دلیل از دست دادن آن مجازات نخواهید شد.

سئو فنی بیشتر

بسیاری از هک های جستجوگرها وجود دارد که باعث افزایش اثربخشی وب سایت شما می شود. ابتدا با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی شروع کنید. این به شما کمک می کند فرصت ها را پیدا کنید.
SEOSiteCheckup ابزاری عالی برای تجزیه و تحلیل SEO در صفحه است. می توانید روزانه یک URL تجزیه و تحلیل کرده و بدون ثبت نام یک گزارش PDF بارگیری کنید.

Google Tag Manager را برای مدیریت برچسب پیشرفته تنظیم کنید تا به کمک توسعه دهندگان وب نیازی نداشته باشید.

لینک بیلدینگ

در فصل 6 راهنمای مبتدی SEO ، ما در مورد ایجاد لینک - یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی موتور جستجو بحث خواهیم کرد. بیایید یاد بگیریم که چگونه می توانید یک نمایه پیوند با کیفیت ایجاد کنید.

لینک سازی فرآیند دریافت لینک از وب سایت های دیگر است. از نظر فنی ، پیوندها پیوندهای فرامتنی هستند که به عنوان ناوبری بین وب سایت ها عمل می کنند. پیوندها توسط موتورهای جستجو خزیده می شوند ، که به آنها امکان می دهد محتوای وب را فهرست بندی کنند.

چرا لینک سازی اینقدر مهم است؟

موتورهای جستجو از پیوندهایی برای تحقیق در وب سایت های جدید و تعیین رتبه کلی وب سایت در SERP استفاده می کنند. به عبارت دیگر ، آنها محتوای جدید را کاوش می کنند و اقتدار یک وب سایت را براساس اقتدار داده شده توسط منابع خارجی تعیین می کنند.

این بدان معنی است که مشخصات پیوند یک وب سایت یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است.

هنگامی که گوگل PageRank را در دهه 1990 معرفی کرد ، از تعداد پیوندها به عنوان شاخص مهم رتبه بندی کلی استفاده شد. هرچه لینک بیشتری کسب کنید ، رتبه شما بهتر خواهد بود.

از آنجا که به راحتی می توان از آن سو ab استفاده کرد ، چندین به روزرسانی الگوریتم گوگل بر مجازات روش های پیوند سایه متمرکز هستند.

امروزه ، ایجاد پیوند دیگر در مورد تعداد پیوندها نیست ، بلکه بیشتر به کیفیت و ارتباط مربوط می شود.

انواع مراجع

به طور کلی ، دو نوع ارجاع وجود دارد:

پیوندهای پیگیری "پیگیری" به صفحه اختیار پیوند دادن به صفحه پیوند داده شده را می دهد. این قدرت اغلب "لینک جویس" نیز نامیده می شود.

بازخورد پیوندی به وب سایت پیوندی امتیاز نمی دهد. آنها به دلیل برچسب HTML rel = "nofollow" ، که به روبات ها می گوید آن را شماره نگیرند ، از مجوز عبور نمی کنند.

در تصویر بالا ، سایت A به سایت B و سایت C منتهی می شود. اما فقط لینک سایت B به "لینک جویس" منتقل می شود. دیگری دارای برچسب غیر ردیابی است ، بنابراین هیچ مرجعی به سایت B منتقل نمی شود.

پیوندهای غیر فالو از نظر سئو هیچ ارزشی ندارند.

متن لینک

انکر تکست بخشی قابل مشاهده است که می توان بر روی پیوند پیوند کلیک کرد. به ربات ها کمک می کند تا صفحه پیوندی راجع به چه چیزی مشخص شوند.

اگر صفحات بیشتری با اصطلاحات خاصی که در متن اصلی به کار رفته اند به شما منتهی می شوند ، این می تواند به شما کمک کند تا در موتورهای جستجو برای آن اصطلاحات رتبه بندی کنید.

خوب ، پس همه آنچه من نیاز دارم تعداد زیادی از منابع با تمرکز کلید واژه من به عنوان انکر تکست است ، درست است؟

به این راحتی نیست. یک انکر تکست بیش از حد بهینه شده می تواند منجر به مجازات الگوریتمی Google شود. بهتر است به جای اینکه سعی کنید آنها را به صورت مصنوعی تغییر دهید ، اجازه دهید انکر تکست طبیعی باشند.

باید تعادل بین انواع انکر تکست وجود داشته باشد:

کلمات کلیدی و عبارات ("ابزار جستجوگرها")

برند های تجاری ("مانگول")

اصطلاحات برند دار ("ابزار جستجوگرها از mangools")

کیورد های مشترک ("صفحه")

URL های برهنه ("mangools.com")

CTA (اینجا را کلیک کنید ، "بیشتر بخوانید")

نمودار توزیع متن در SiteProfiler

جنبه های کیفی منابع

Google بسیاری از جنبه های کیفیت مراجعه به وب سایت ها را بررسی می کند:

اقتدار دامنه

مرجع صفحه

سایر شاخص های کیفیت نمایه اتصال

شاخص های مختلفی از Moz و Majestic وجود دارد که به ما کمک می کند تا این ویژگی ها را ارزیابی / تقریباً بکار ببریم:

Moz Page Authority (PA)

مرجع دامنه Moz (DA)

جریان اطمینان با شکوه (TF)

جریان استنادی باشکوه (CF)

هرچه مقدار بالاتر باشد ، کیفیت بازخورد نیز بالاتر خواهد بود.

وقتی به "جریان اعتماد و استناد جریان" از Majestic نگاه می کنیم ، ارزیابی دیگری از اتصالات به دست می آوریم.

مورد اول می گوید سایت هایی که از نزدیک با یک سایت کاشت قابل اعتماد مرتبط هستند ممکن است نتایج بالاتری را مشاهده کنند ، در حالی که سایت هایی که ممکن است دارای برخی لینک های سوال برانگیز باشند نتایج بسیار کمتری را مشاهده می کنند. Citation Flow بر اساس تعداد سایتهایی که منجر به آن می شوند ، میزان تأثیرگذاری URL را پیش بینی می کند.

ارتباط

پیوندهای مربوط به یک وب سایت باید با محتوای آن مرتبط باشد. اگر یک وبلاگ دستور العمل بنویسید ، بازخورد از یک فروشگاه آنلاین لباس برای شما بی فایده خواهد بود.

قرار دادن پیوندها

پیوندهایی که در مقالات یا بخشهای اصلی قرار داده شده اند بهتر از پیوندهای پاورقی و ستون های فرعی هستند. پیوندهای تک از پیوندهای گسترده در سایت ارزش بیشتری دارند.

پیوندهای گسترده در همه صفحات یک وب سایت نشان داده می شوند. آنها معمولاً در پاورقی ، هدر ، نوار کناری یا وبلاگ ها هستند. پیوندها در سراسر سایت برای ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی بسیار مناسب هستند.

آنها می توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. از آنها نترسید ، اما فقط استفاده از پیوندهای طبیعی را فراموش نکنید و به خاطر داشته باشید که ممکن است پتانسیل SEO آنها کمی از پیوندهای تک باشد.

علاوه بر جنبه های فوق ، باید طراوت اتصال ، کیفیت پیوست ، محبوبیت و سیگنال های اجتماعی را در نظر بگیریم.

استراتژی های ایجاد روابط

دریافت بازخورد با کیفیت بالا آسان نیست. تکنیک هایی که ساده ترین آنها بودند (پیوندهای متقابل یا ارسال دایرکتوری) دیگر کارایی ندارند ، بنابراین خوش بینان سئو وقت زیادی را صرف تلاش برای رویکردهای مختلف می کنند.

البته همه چیز به کیفیت برمی گردد. اگر بازخورد خوبی می خواهید ، باید بازی A خود را از نظر کیفیت پست مهمان ارسال کنید. محبوبیت این تکنیک به این معنی است که همه از آن استفاده می کنند و پست های بد زیادی برای مهمانان و ایمیل های دارای تماس بد وجود دارد. این مواردی است که باید در هنگام مبارزات انتخاباتی برای میهمانان به خاطر داشته باشید:

از الگوها استفاده نکنید

شخصی باشید

مباحث مرتبط و کاملاً تحقیق شده را پیشنهاد دهید

مراجع به رقبا

یک استراتژی وقت گیر اما هنوز کاملاً کارآمد ، یافتن مواردی است که برای دیگران مفید است. وب سایت هایی را که منجر به رقبای شما می شوند بررسی کنید ، محتوای بهتری ایجاد کنید و در عوض با افراد مربوطه در پشت آن وب سایت ها ارتباط برقرار کنید.

ساده ترین راه برای یافتن بازخورد از رقبای خود استفاده از ابزاری برای بازخورد مانند LinkMiner است. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که وارد دامنه رقیب خود شوید و ابزارها بازخوردی را که دارند به شما نشان می دهند.

همین کار را می توانید با URL خاص رقیب خود انجام دهید. این خصوصاً هنگام جستجوی فرصت برای ایجاد پیوند برای یک پست وبلاگ خاص مفید است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که صفحات دارای رتبه برتر را برای تمرکز کلید واژه خود پیدا کرده و پیوندهای آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

تکنیک ها و پنالتی های کلاه سیاه

پیوندهای پرداختی و اتصال PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) روش دیگری برای ایجاد پیوند است ، اما این تکنیک ها کلاه سیاه (یا کلاه خاکستری) محسوب می شوند. Google ممکن است مدل را شناسایی کرده و وب سایت شما را مجازات کند.

از طرف دیگر ، این تکنیک ها جواب می دهند. فقط باید خیلی دقیق باشید و قبل از اینکه راه کلاه سیاه را در پیش بگیرید به همه خطرات احتمالی فکر کنید

مجازات ها

آپدیت آوریل 2012 الگوریتم Google Penguin شروع به شناسایی و مجازات پیوندهای بد ، ناخواسته یا بی کیفیت کرد.

هیچ کس نمی خواهد یکی از آنها را بدست آورد

بهترین روش ها

به طور منظم ارتباط برقرار کنید ، این یکبار تلاش نیست

چند پیوند با کیفیت بالا ، پیوندهای نه چندان کم کیفیت دریافت کنید

براساس نکاتی که در بخش "متن متن" آورده ایم ، یک لنگر متن طبیعی ایجاد کنید

از پیوند به وب سایت ها و شبکه های ناخواسته خودداری کنید

سعی کنید مکانهایی را برای بازخورد دریافت کنید که همچنین می تواند برای شما بازدید مراجعه کند

UX & SEO

UX و SEO دو جنبه از بازاریابی دیجیتال هستند که دست به دست هم می دهند. در این فصل ، ما به چگونگی کار آنها با هم متمرکز می شویم تا درک کنیم چگونه می توانید با کمی بیشتر در وب سایت خود ، رتبه خود را بهبود ببخشید.

اگر در سال 2008 سئو را شروع کنید ، وظایف اصلی شما پر کردن محتوای شما با کلمات کلیدی است که به صورت ایده آل به عنوان متن سفید پنهان است ، تبادل نظرات و ایجاد صفحات محتوای با کیفیت پایین برای هر نوع تغییر کلمه کلیدی. .

خوشبختانه ، ما در سال 2020 هستیم ، جایی که تکنیک های ذکر شده کارایی ندارند و برخی از آنها وب سایت شما را مجازات می کنند.

بیایید دوباره آنها را بخوانیم و مانند یک انسان فکر کنیم. آیا ارزش مثبتی پیدا کردید؟ نه این همان چیزی است که آنها برای آن طراحی شده اند: فریب الگوریتم موتور جستجو.

و در اینجا تجربه کاربر (UX) وجود دارد ، که در طرف مقابل مانع قرار دارد ...

در حالی که سئو باید درک کند که فقط مربوط به رتبه بندی نیست ، متخصصان UX باید تشخیص دهند که تجربه کاربر حتی قبل از استفاده از وب سایت آغاز می شود.

تجربه ی کاربری چیه؟

تجربه کاربر تعامل هر کاربر با شرکت ، وب سایت یا محصولات آن است. این تجربه کلی تأثیرگذار بر توسعه ، طراحی ، بازاریابی و پشتیبانی مشتری است.

در این راهنمای جستجوگرها ، ما به تجربه کاربر "آنلاین" و ارتباط آن با سئو می پردازیم. UX دیگر فقط درمورد تأمین نیازهای مشتری نیست. این مسئله بیش از این الزامات است.

شما باید خارج از چارچوب فکر کنید و وب سایتی تهیه کنید که به طور طبیعی تمام نیازهای احتمالی مشتری را بدون ایجاد مزاحمت برای او پوشش دهد.

UX بر دنیای امروز حاکم است

اولین و مهمترین قسمت این است که درک کنیم UX یک روند بی پایان برای بهبود مشتری است. این فلسفه ای است که شرکت باید به آن پایبند باشد و وب سایت خود را بر این اساس توسعه دهد.

Web UX ترکیبی از محتوا و UX فنی است. اگر بخواهیم ساده بیان کنیم ، می گوییم UX همه چیز است. به همین دلیل است که باید پیچیدگی و تأثیر آن را بر همه در داخل و خارج از شرکت درک کنیم. ما درباره ی ... صحبت میکنیم:

  • ساختار وب سایت و پیمایش
  • بهینه سازی قیف تبدیل
  • روند تعویض آسان
  • سرعت صفحه
  • پاسخگویی وب سایت
  • بهینه سازی محتوا
  • ساختار محتوا
  • عنوان ها و توضیحات متا
  • پشتیبانی از مشتری در زمان واقعی
  • گردش کار روان

چالش های UX و SEO

وقتی به جای "UX در مقابل سئو" به "UX و SEO" فکر می کنیم ، باید هر از گاهی با چالش ها کنار بیاییم. همه موارد بالا ارتباط مستقیمی با SEO ندارند. بیایید به کسانی که این کار را می کنند نگاه کنیم.

ساختار وب سایت و پیمایش

برای اطمینان از UX روان ، بیایید همه چیز را در یک صفحه قرار دهیم. این یک ایده معتبر در دنیای UX است. آسان است و منطقی است. اما خوش بینان سئو می دانند که ترافیک ارگانیک حداقل نیمی از جنگ است.

بسیاری از بازدید کنندگان باید از جستجوی ارگانیک استفاده کنند یا مستقیماً براساس اقدامات قبلی خود به صفحه دسترسی داشته باشند. بازدیدکنندگان دیگر توسط منابع مختلفی مانند رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها یا کمپین های PPC هدف قرار می گیرند.

آیا می توانید یک تجربه یک صفحه ای را برای همه این اهداف مختلف و سوالات جستجو تصور کنید؟ مردم از Google برای یافتن آنچه می خواهند استفاده می کنند. وب سایت شما باید کشف شود.

وقتی نوبت به پیمایش وب می رسد ، به دلایل جستجوگرها سعی نکنید همه صفحات فرود احتمالی را در آنجا قرار دهید. داشتن پیوند به آخرین پست وبلاگ خود در پیمایش ، به Google نشان می دهد که URL مهم است ، اما ممکن است مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت شما نباشد.

سرعت صفحه

هرچه وب سایت شما سریعتر باشد ، UX بهتر است. همانطور که در فصل 3 ذکر شد ، سرعت صفحه یکی از عوامل رتبه بندی است. بین SEO و UX ارتباط روشنی وجود دارد. این احتمالاً آسان ترین حالت برای توضیح است.

بهینه سازی محتوا

زبان یک موتور جستجوی معمولی را بفهمید و محتوای خود را با آن تنظیم کنید. به عبارت دیگر ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید و متناسب با آن مطالب خود را بهینه کنید.

هدف این است که محتوای خود را در دسترس هر کسی که به دنبال محصول ، راه حل یا هرگونه اطلاعات وب سایت شماست ، قرار دهید. البته ، به یاد داشته باشید که قصد دارید تمام روشهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی را که در فصل چهار توضیح می دهیم جستجو کنید ، بنابراین در نهایت بهینه سازی برای کلمات کلیدی اشتباه نخواهید شد.

عنوان ها و توضیحات متا

هرچه در SERP بالاتر باشید ، احتمال کلیک روی شما بیشتر می شود. این ریاضیات سریع است.

با این حال ، اگر برچسب عنوان و توضیحات متا را بشکنید ، ریاضیات سریع ممکن است اشتباه باشد. هدف شما جلب توجه جستجوگر با استفاده از یک نسخه است که آنها را تشویق می کند تا روی وب سایت شما در SERP کلیک کنند.

در هنگام ایجاد برچسب های عنوان و توضیحات متا 3 عنصر اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

سئو - از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا ربات ها بتوانند بفهمند وب سایت در چه زمینه ای است و مهمترین مطالب چیست.

UX - به جستجوگران اطلاعات واضح و معناداری بدهید که انگیزه آنها را برای کلیک فراهم می کند زیرا آنها آنچه را که می خواهند پیدا می کنند.

بازاریابی - یک نسخه غیرقابل مقاومت با یک فراخوان واضح برای عمل باعث افزایش نرخ کلیک بالاتر می شود.

UX و SEO اندازه گیری می شود

از Google Analytics گرفته تا گزارش های تخصصی گرفته تا داده های داخلی ، می توانید از گزینه های مختلفی استفاده کنید.

معیارهای تعامل و رفتار Google Analytics

"میزان ترک تحصیل" ، "صفحات جلسه" و "میانگین". مدت زمان جلسه "یک نمای اساسی از تعامل کاربر را ارائه می دهد. این معیارها تقریباً در هر گزارش GA وجود دارد ، بنابراین می توانید آنها را برای منابع مختلف ترافیک مشاهده کنید.

اطلاعات دقیق تر در گروه "رفتار" موجود است. رفتار نحوه تعامل بازدیدکنندگان با بخشهای مختلف وب سایت را به شما اطلاع می دهد. گزینه های پیشرفته به شما امکان می دهد گزارش ها را براساس منابع ترافیک ، صفحات مقصد ، کمپین ها و موارد دیگر مشاهده کنید.

اگرچه گزارش معمولاً براساس درصد کمی از بازدیدکنندگان وب سایت تهیه می شود ، اما با برخی از توصیه های مفید ارائه می شود: این به شما می گوید که چه تعداد کاربر هنگام بازدید از یک بخش خاص از دنیا رفتند یا از تحصیل خارج شدند.

کانال های تبدیل Google Analytics

این گزارش به شما نحوه تعامل افراد با صفحه پرداخت در وب سایت شما را می گوید. آیا بیش از یک مرحله در روند پرداخت دارید؟ در این حالت ، حتماً پیگیری هدف را در فهرست مدیریت به درستی تنظیم کنید.

قیف را در Google Analytics تنظیم کنید

به این ترتیب شما اندازه گیری می کنید که چه تعداد از افراد تمام مراحل را طی کرده اند و چه تعداد در طول مراحل رها شده اند. این می تواند یک فرم ثبت نام ، یک فرآیند خرید یا یک فرم اشتراک در وبلاگ شما باشد. این فقط یک اطلاعات بسیار مفید دیگر برای بهینه سازی UX است.

اگر بیشتر کاربران وب سایتی که از مراحل پرداخت بازدید کرده اند ، حتی فرم اول را پر نکرده اند ، می دانید که مشکلی پیش آمده است.

استفاده از Heatmap

Heatmap ضمن ارائه بسیاری از گزارش های مفید ، رفتار بازدید کنندگان وب سایت را تجسم می کند. ابزارهای پیچیده کارت حرارت مانند Hotjar یا Crazyegg با راه حل های پیشرفته تجزیه و تحلیل ارائه می شوند ، اما برای وبلاگ نویسان یا مشاغل کوچک بسیار گران است. برای مبتدیان ، یک برنامه رایگان محدود از Hotjar یا Ptengine می تواند شروع خوبی باشد.

نقشه های حرارتی در بحث UX و SEO بسیار کمک می کنند. قدرت کارت های حرارتی این است که ببینیم افراد دقیقاً کجا کلیک می کنند ، چه عناصری را انتظار دارند که بتوانند کلیک کنند ، نحوه پیمایش ، تعامل ، پر کردن فرم ها را دارند.

ابزار درجه یک کارت گرمایی شامل سوابق رفتار کاربر است. آیا آنها ارزش آن را دارند؟ بله ، اما برای همه نیست. مشاغل با صفحات پیچیده تر (تجارت الکترونیکی) (و بودجه های معمولاً بیشتر) باید به این مسئله رسیدگی کنند ، اما منطقی نیست که وبلاگ نویسان صدها دلار برای این ابزارهای متخصص خرج کنند. نسخه های رایگان محدود باید کار کنند.

داده های داخلی

آیا می دانید چه چیزی برای داده های داخلی عالی است؟ هزینه اضافی ندارد. شما تمام وقت این گزارشات را پر از اطلاعات مفید ایجاد می کنید:

سوالات مشتری

فرم های بازخورد

نظرات و واکنش ها

انتقاد و شکایات مشتری

گزارش های بازاریابی

پاسخ از طریق ایمیل

گزارش از توسعه دهندگان وب

تست و سرعت سایت

آزمایش وب سایت قبل از راه اندازی آن یک امر ضروری است! آزمایش کنندگان بتا اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند. آنها اولین کاربران واقعی هستند. علاوه بر این ، می توانید در طول مراحل توسعه ، برخی آزمایشات کاربردی را با همکاران ، دوستان یا طرفداران انجام دهید.