6 نکته برای نوشتن محتوای لیستی

Saturday، ۱ Aazar ۱۳۹۹

صرف نظر از احساس شما در مورد لیستل ها ، احتمالاً تعدادی از آنها را خوانده اید. لیستها به ارائه مقدار زیادی اطلاعات در بخشهای کوچک و آسان برای اسکن ، شماره گذاری شده کمک می کنند.

پست های لیست می توانند انواع موضوعات را پوشش دهند ، از پست های آموزشی بیشتر در HubSpot مانند "چگونه یک فیلمبرداری را در 7 مرحله آسان ایجاد کنیم" تا لیست های clickbaity Buzzfeed مانند "23 نفری که شما به طور جدی باور نخواهید داشت که وجود داشته باشند".

در این مقاله ، شما را از طریق شش مرحله راهنمایی می کنم تا یک پست لیست موثر ایجاد کنید.

من همچنین توضیح خواهم داد که چرا این پست ها بسیار محبوب هستند و چرا برای یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا حیاتی هستند.

نامبرد لیست چیست؟

به زبان ساده ، مقاله ای است که از لیستی از موارد یا ایده ها تشکیل شده است.

علی رغم آنچه ممکن است فکر کنید ، Buzzfeed محتوای فهرست شده را اختراع نکرد. خیلی وقت است وجود دارد.

اعتقاد بر این است که Sei Shonagon ، شاعر و بانوی منتظر قرن یازدهم ، اولین فهرست را نوشت که شامل سنگهای قیمتی مانند لیست "چیزهای کمیاب" مانند "دو نفر با هم زندگی می کنند برتری دیگران. "

همانطور که گفته شد ، Buzzfeed فهرست ها را به عنوان محتوای آنلاین محبوب کرده است.

برای تولیدکنندگان محتوا و بازاریاب ها ، فهرست ها راهی مناسب برای ارائه اطلاعات در قسمت های اندازه کوچک هستند. تولید محتوا کمی آسان تر و لذت بخش تر از آن می شود.

چرا لیست های محبوب بسیار محبوب هستند؟

تصور کنید در هنگام جستجوی Google به دو موضوع زیر برخورد کرده اید:

  • 11 نکته موثر در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل
  • چگونه می توان از طریق ایمیل مارکتینگ انجام داد.

به احتمال زیاد روی کدام یک از این دو کلیک خواهید کرد؟ اولی ، درسته؟ با تعیین تعداد مشخصی از نکات ، موضوع اول نوید محتوای ساده و بدون چربی را می دهد.

با توجه به متوسط ​​توجه انسان به حدود هشت ثانیه ، توجه به یک چیز برای مدت طولانی دشوارتر است. مقاله ای که به خوانندگان اجازه می دهد تا لاغر شوند بسیار جذاب تر است.

از عنوان اول بالا ، خوانندگان همچنین می دانند که در این مقاله چه انتظاراتی دارند. آنها می دانند که فقط 11 نکته وجود دارد ، در حالی که نکته دیگر ممکن است پنج نکته یا 50 صفحه از نحوه نوشتن ، راه اندازی و بهینه سازی بازاریابی ایمیل آنها باشد.

از طرف دیگر ، ساختار محتوای لیستول کاملاً ساده است. به طور معمول یک مقدمه ، یک لیست از ایده ها و یک نتیجه گیری وجود دارد. این امر تولید لیستول را در مقایسه با سایر انواع پست ها نسبتاً آسان می کند.

لیست لیست ها نیز محبوب هستند زیرا در مغز ما برای طبقه بندی اطلاعات تغذیه می کنند و هنگامی که الگوها را به درستی پیش بینی می کنیم به ما احساس رضایت می دهند.

بازاریاب ها لیست لیست را دوست دارند زیرا کلیک می کنند. طبق یک مطالعه اخیر ، 36٪ از خوانندگان عناوین دارای شماره را بر هر نوع عنوان دیگر ترجیح می دهند.

نحوه استفاده از لیست در بازاریابی محتوای خود

از آنجا که فهرست ها شهرت خوبی ندارند ، ممکن است در استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی محتوا مردد باشید. حقیقت این است که لیست ها می توانند به اندازه نثر مفید و آموزنده باشند ، به شرط آنکه محتوای آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

به عنوان مثال ، من این فهرست را در مورد نحوه استفاده از TikTok در بازاریابی ایجاد کردم. این یک قالب لیست است ، اما هنوز هم اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد که بازاریابان می توانند از آن برای هدایت ترافیک و افزایش آگاهی از برند استفاده کنند.

هدف از بازاریابی محتوا جذب و حفظ خوانندگان است. لیست ها می توانند به شما در دستیابی به این هدف و ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر کمک کنند.

در اینجا چند روش برای استفاده از لیستلیک ها در ایجاد کلیک ، بازدید و ایجاد آگاهی از نام تجاری وجود دارد.

  • یک موضوع پیچیده را با تقسیم به قسمتهای قابل مدیریت ، مانند "شش چیز که همه باید در مورد فیزیک کوانتوم بدانند" ، درک کنید.
  • یک راهنمای گام به گام درباره یک موضوع ایجاد کنید. (مثل من که اینجا کار می کنم.)
  • یک زاویه منحصر به فرد درباره یک موضوع محبوب مانند "27 روش عالی برای استفاده مجدد از محتوا" به اشتراک بگذارید ، که فراتر از توصیه استاندارد تبدیل پست وبلاگ به پادکست یا ایجاد یک کتاب الکترونیکی از چندین فهرست است.
  • ابزارها یا پیشنهادهایی مانند "10 ابزار بازاریابی آنلاین را که هنگام راه اندازی کسب و کار به آن نیاز دارید" مقایسه کنید.

لیست ها همچنین می توانند به عنوان آهنربای سربی برای رشد لیست ایمیل شما ، به اشتراک گذاشتن مشاوره تخصصی یا راهی برای گسترش حضور در شبکه های اجتماعی برند شما استفاده شوند.

نحوه نوشتن نامبرد لیست در 6 مرحله

اکنون که به قدرت لیستلک ها پی بردید ، بیایید نحوه نوشتن یک لیست موثر را که باعث ایجاد ترافیک می شود ، بیان کنیم.

1. مبحث درست فهرست را انتخاب کنید

این مهم است. اگر موضوعی که انتخاب کردید با قالب لیست سازگار نباشد ، به همان اندازه کلیک نمی شود.

برخی از موضوعات به طور طبیعی در یک لیست قرار می گیرند. به عنوان مثال ، راهنماهای راهنما را می توان به مراحل مختلف تقسیم کرد:

  • 10 قدم برای شروع کار خود
  • 9 روش برای بهبود دسترسی ارگانیک و ضرب و شتم الگوریتم YouTube

پستهای وبلاگ متشکل از لیستی از مثالها لیستهای خوبی ایجاد می کنند:

  • Ultimate Preppy Listicle
  • 12 نمونه تبلیغات فیس بوک که آرزو می کنید درست کنید

اگر محتوای شما روایت باشد چه می کنید؟ آیا می توانید لیستی از آن تولید کنید؟

برای نوشتن داستان به عنوان فهرست ، باید کاملاً خلاق باشید در غیر این صورت سبک نوشتن را برای شما مناسب نمی باشد.

این مقاله را بخوانید "طولانی بخوانید: موفق ترین اتحاد جهان - 70 سال آزادی". این داستان با ذکر "… 9 بزرگترین لحظه در تاریخ ناتو" درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تعریف می کند.

روش دیگر برای تعیین اینکه آیا موضوع شما می تواند یک لیست باشد ، انجام یک جستجوی ساده در کلمه کلیدی مورد نظر در گوگل است.

فرض کنید تعدادی از مقالات عالی رتبه برای کلمه کلیدی شما فهرست هستند. در این صورت ، این نشانگر خوبی است که جستجوگران انتظار دارند یا یک قالب لیست را برای پرداختن به موضوع ترجیح می دهند:

مکان خوب دیگر برای جستجوی اطلاعات Google Analytics خود شماست. اگر می بینید که یک موضوع خاص تعداد زیادی بازدیدکننده دارد ، اگر بتوانید به راحتی مطالب را ساده کنید ، ممکن است یک لیست خوب باشد.

2. تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دهید

اگر دلیل اشتیاق شما برای ایجاد لیست افزایش بازاریابی محتوا است ، تحقیقات کلمات کلیدی باید در لیست کارهای شما باشد.

کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که جستجوگران برای دریافت اطلاعات در مورد یک موضوع خاص در موتور جستجو تایپ می کنند. آنها همچنین کلماتی هستند که Google و سایر موتورهای جستجو برای شناسایی تمرکز پست وبلاگ یا صفحه وب شما استفاده می کنند.

هنگامی که محتوای خود را برای کلمات کلیدی خاص بهینه می کنید ، هنگام جستجوی اصطلاحات ، صفحه شما به احتمال زیاد رتبه بندی می شود و به عنوان یک گزینه ظاهر می شود.

شما می توانید از ابزارهای رایگان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner استفاده کنید.

در حالی که این کار را انجام می دهید ، به دنبال کلمات کلیدی دنباله دار باشید ، زیرا لیست ها برای هدف قرار دادن این اصطلاحات ارزشمند مناسب هستند

3. نکات محتوای لیستول خود را مشخص کنید.

تاکنون موضوع و کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده اید. حالا بیایید وارد محتوای لیستول شویم.

با بررسی رقابت خود شروع کنید. به احتمال زیاد چند موضوع مشترک را مشاهده خواهید کرد. به دنبال نقاط ضعف یا خلأ در محتوای رقبا باشید.

به عنوان مثال ، هنگام ایجاد این فهرست ، نگاهی به آنچه قبلاً در مورد لیستول نوشته شده است ، انداختم:

مقالات زیادی در مورد نحوه نوشتن لیست لیست وجود دارد ، اما فقط یک مورد در نتایج جستجو در بالا خود لیست است ، و ما قبلاً می دانیم که نامبرد لیست ها کلیک های بیشتری دارند. این بدان معنی است که فرصتی برای من فراهم شده است تا محتوای بهتری نسبت به آنچه دیگران قبلاً منتشر کرده اند ، ایجاد کنم.

در مرحله بعدی ، هر طرحی را که فکر می کنید با لیستک مربوط شما باشد ، طوفان مغزی کرده و یادداشت کنید.

سپس تمام نکاتی را که یادداشت کرده اید مرور کنید. اگر به ترتیب خاصی به بهترین شکل ارائه می شوند ، آنها را بر این اساس سازماندهی کرده و نقاط اضافی را ادغام کنید. هر موردی را که ممکن است فقط برای یک امتیاز خیلی سنگین باشد تقسیم کرده و سعی کنید چندین امتیاز برای آنها ایجاد کنید.

به سوالات "مردم نیز می پرسند" در گوگل نگاه کنید. اینها سوالاتی است که مردم معمولاً درباره همان موضوع جستجو می کنند. آنها روشی آسان برای اطمینان از پوشش کامل موضوع هستند.

هر پست را با اضافه کردن مثالهایی نشان دهید که نشان می دهد چرا هر مورد در لیست شماره گذاری شده شما وجود دارد یا اگر در صورت ایجاد یک راهنمای گام به گام ، چطور این کار را انجام دهید. به عنوان مثال ، این لیست در HelloBar در مورد آهنرباهای سربی نمونه ای از آهنرباهای سربی مختلف را ارائه می دهد و در مورد چگونگی عملکرد آنها صحبت می کند.

هنگام نوشتن محتوای خود ، در صورت لزوم به اطلاعات دقیق تری پیوند دهید ، اما مطمئن شوید که به پست هایی که برای رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه رتبه بندی می شوند پیوند نمی دهید. این بدون ایجاد طولانی شدن مقاله شما محتوای آموزنده تری ایجاد می کند.

4- موارد لیست را شماره گذاری کنید.

برای ایجاد فهرست ، لازم نیست از لیست ها استفاده کنید ، اما تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند. هنگامی که خوانندگان مقاله را مرور می کنند ، حرکت به پایین لیست شماره دار احساس پیشرفت را ایجاد می کند. همچنین یک احساس موفقیت وجود دارد ، که به خوانندگان انگیزه می دهد تا به خواندن ادامه دهند. در صورت استفاده از عددی در عنوان پست ، شماره گذاری موارد نیز منطقی است.

برای ارسال لیست های طولانی ، اعداد می توانند خوانندگان را راحت تر کنترل کنند تا پیشرفت خود را دنبال کنند. آنها حتی می توانند خواندن را متوقف کنند و بعداً همان جایی که متوقف شدند به راحتی انتخاب کنند.

وقتی کسی بخواهد نکات خاصی را به اشتراک بگذارد یا به آنها مراجعه کند ، شماره گذاری نیز مفید است. مراجعه به یک شماره خاص آسان تر از توصیف بخشی از مقاله است.

چند امتیاز باید استفاده کنید؟ یک عدد گرد مانند 10 به راحتی به خاطر سپرده می شود ، اما اعداد عجیب و غریب بیشتر چشم نواز هستند و باعث می شوند علاقه خواننده بیشتر شود.

واقعیت این است که هیچ شماره صحیح یا غلطی در لیست شما وجود ندارد. بستگی به موضوع و رقابت شما دارد.

اگر تمام پست های دیگر 10 امتیاز داشته باشند ، ممکن است حتی بیشتر باشد ، مانند 25 یا حتی 30. از طرف دیگر ، اگر لیست های دیگر در لیست شما واقعاً طولانی باشند ، یک پست کوتاه و کوتاه می تواند خوب باشد.

به هر مسیری بروید ، هدف خود را با برجسته کردن ، توجه خوانندگان را به خود جلب کنید.

5. تصاویر جالب اضافه کنید.

حفظ توجه خوانندگان فقط با دیواری از متن ، شماره گذاری شده یا نه ، چالش برانگیز است. تصاویر باعث تحریک بصری محتوای شما می شوند و آنها را به عنصری اساسی در لیستک های موفق تبدیل می کند. آنها خوانایی پست ها را بهبود می بخشند و به افزایش بازدید کمک می کنند.

تصاویر یا گیف ها توجه خوانندگان را به گونه ای جلب می کنند که متن ساده نمی تواند. به عنوان مثال ، مردم دستورالعملهایی را که شامل تصاویر 323٪ بهتر از کلمات نوشتاری است ، دنبال می کنند. مقالاتی که دارای تصاویر مرتبط هستند 94٪ بیشتر از موارد بدون تصویر بازدید دارند.

Buzzfeed از این تاکتیک بسیار عالی استفاده می کند. بیشتر پست های آنها شامل تصاویر بی شماری است. فقط نمی توانید کمک کنید اما برای دیدن یکی پس از دیگری به پایین پیمایش کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر انتخاب شده مربوط به پست هستند. پر کردن پست های خود با تصاویر غیر ضروری هیچ ارزشی ندارد و ممکن است منجر به نرخ پرش بالاتر شود.

هنگام انتخاب تصاویر برای افزودن به فهرست خود ، عکس های سفارشی ایده آل هستند. به عنوان مثال ، اگر مقاله شما شامل بررسی محصولات است ، می توانید تصاویری از آن محصولات را در آن قرار دهید. این مقاله Digital Trends در مورد بهترین رایانه های رومیزی شامل تصاویر سفارشی از رایانه ها است که اعتماد به محتوا را به دست می آورد زیرا نشان می دهد آنها واقعاً رایانه ها را امتحان کرده اند.

اگر عکس های سفارشی امکان پذیر نیست ، می توانید تصاویر رایگان را در Pixabay ، Unsplash و Flickr و سایر موارد به صورت آنلاین پیدا کنید.

6. از عناوین Clickbait محتوای نامبرد لیست اجتناب کنید.

من می دانم که این ممکن است متناقض به نظر برسد ، زیرا من پست دیگری را در مورد ایجاد عناوین clickbait نوشتم. قبل از این که اظهار نظر جنجالی من را بپذیرید ، اجازه دهید این را روشن کنیم: clickbait ذاتاً بد نیست.

عناوین تند و زننده ای که قول می دهند اما تحویل نمی دهند ، کاربران را از خود دور می کند. عناوین جذاب که کنجکاوی را برانگیخته و کلیک ها را برانگیخته اند قدرتمند هستند.

آیا عنوان لیستول شما نوید چیزی را می دهد که در متن مقاله ارائه نمی دهید؟ آیا ادعاهای موجود در این عنوان غیرواقعی است یا خلاف واقع است؟

اگر پاسخ صادقانه به هر یک از این سوال ها "بله" باشد ، به احتمال زیاد عنوان شما تیتر کلیک کلیک شده است ، و ممکن است بخواهید از آن جلوگیری کنید.این لیست ها شهرت بدی به عنوان clickbait دارند.

عناوین احساسی ممکن است خوانندگان را گمراه کند ، اعتبار وبلاگ شما را از بین ببرند و در طولانی مدت به بازاریابی محتوای شما آسیب برسانند. عناوین عالی که آنچه را وعده می دهند می تواند خوانندگان را به طور موثر جذب کند.

به طور متوسط ، از هر ده نفر هشت نفر عنوان شما را می خوانند ، اما فقط دو نفر بقیه محتوای شما را می خوانند. این آمار اهمیت عناوین در تبدیل مرورگرهای صفحه به خوانندگان را ثابت می کند.

«نتیجه گیری»

استراتژی های بازاریابی محتوای جدید هر روز رشد می کنند. تنها ثبات محتوای با کیفیت بالا،ماندنی است. بازاریابان دیجیتال هوشمند اهمیت محتوای با کیفیت بالا را که برای موتورهای جستجو بهینه شده و برای خوانندگان ارزشمند است ، درک می کنند.

فرمت مهم نیست ، محتوای عالی می تواند به ایجاد ترافیک جستجو و سرنخ کمک کند. پست های لیست می توانند بهترین ها را از هر دو جهان ارائه دهند!

آیا اخیراً لیست کاملی نوشته اید؟ آیا اقدامات دیگری برای تولید پست های لیست انجام می دهید؟