چطور LSI ها تاثیر یادی روی سئو میزارند؟

Friday، ۲۵ Mehr ۱۳۹۹

در سئو ، درباره کلمات کلیدی و چگونگی تأثیر آنها بر رتبه بندی محتوای شما بسیار خواهید شنید. اما در مورد نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) و تأثیری که ممکن است در سئو داشته باشد ، چیزهای زیادی نمی شنوید.

اگر با این اصطلاح آشنایی ندارید ، Webopedia.com شمار LSI را به عنوان "الگوریتمی که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه یک صفحه خارج از متناسب با متن جستجوی متن خاص" مورد استفاده قرار می گیرد ، تعریف می کند. توضیحات بیشتر در این مورد در زیر است.

هنگامی که به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرد ، LSI می تواند رتبه بندی شما را افزایش دهد - و استفاده از آن در محتوای شما ممکن است راحت تر از آنچه که به نظر می رسد باشد.

بیایید با توضیح اینکه کلمات کلیدی LSI چیست و چرا مهم هستند شروع کنیم.

کلمات کلیدی LSI چیست؟

به زبان ساده ، کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که از لحاظ معنایی با موضوع شما مرتبط هستند. هر کلمه کلیدی LSI ، گروه کلمات یا عباراتی که استفاده می کنید مربوط به کلمه کلیدی اصلی مورد نظر شما است. اما ، آنها همیشه مترادف نیستند - LSI همچنین ایده هایی را که در رابطه با کلمات کلیدی اصلی شما یافت می شوند جستجو می کند.

وقتی کلمات کلیدی LSI را در محتوای خود بگنجانید ، به Google کمک می کند تا موضوع سایت را با دادن زمینه به آن درک کند. LSI همچنین فهرست سازی محتوای شما را برای Google آسان تر می کند و ممکن است دید بهتری به سایت شما بدهد.

در اینجا مثالی از کلمات کلیدی LSI آورده شده است.

اگر از "دستور کیک" به عنوان اصطلاح جستجو استفاده کنیم ، این همان چیزی است که می بینیم:

همانطور که متوجه شدید ، پیشنهاد خودکار Google چندین عبارت جستجوی اضافی به صورت پررنگ ارائه می دهد. کلمات کلیدی LSI - این کلمات و عبارات مرتبط - به شما ایده بهتری از آنچه مشتری ها به دنبال آن هستند می دهد و به شما این امکان را می دهد تا ایده های محتوای جدیدی را توسعه دهید.

نتیجه؟ امکان رتبه بندی برای چندین کلمه کلیدی و جذب مخاطب بیشتر

چرا کلمات کلیدی LSI مهم هستند؟

احتمالاً همه شما در مورد "پر کردن کلمات کلیدی" شنیده اید. همین چندی پیش ، تنها کاری که برای به دست آوردن رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجو لازم بود انجام شد: تکرار کلمات کلیدی شما بارها و بارها.

در آن زمان ، برخی از بازاریابان کلمات کلیدی هدف خود را به طور آزادانه در متن خود ، در عنوان ها ، توضیحات متا - اساساً در همه جا - پراکنده می کردند. اگرچه این امر در رتبه بندی بالا توسط موتورهای جستجو موثر بود ، اما این رویکرد نکات منفی نیز در بر داشت:

  • محتوا اغلب مرتبط نبود.
  • متن معمولاً بی کیفیت بود.
  • به سوالات جستجوگر پاسخ داده نشد.

از طریق یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ، موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند. برای گوگل ، این به معنای معرفی الگوریتم Hummingbird بود. مرغ مگس خوار فن آوری جدید و قدیمی را برای دستیابی به نتایج هوشمندتر ترکیب کرده و بر محتوای با کیفیت بیش از مقدار کلمات کلیدی تأکید کرده است.

به طور خلاصه ، Hummingbird کلمات کلیدی خاص SEO را تجزیه و تحلیل نمی کند. درعوض ، به متن سوالات جستجوگران نگاه می کند ، به ارتباط و قصد نگاه می کند.

همانطور که گوگل توضیح می دهد ، در حالی که کلمات کلیدی هنوز از بیشترین اهمیت برخوردار هستند ، سیستم آنها نیز استفاده می کند

interaction داده های کنش متقابل و ناشناس برای ارزیابی اینکه آیا نتایج جستجو به درخواستها مرتبط هستند یا خیر. ما این داده ها را به سیگنالهایی تبدیل می کنیم که به سیستمهای یاد گرفته شده ماشینی کمک می کنند تا ارتباط را بهتر تخمین بزنند.

مرغ مگس خوار همچنین از کلمات کلیدی دم بلند استفاده بیشتری می کند.

استفاده از اصطلاحات جستجوی LSI در استراتژی کلی SEO بسیار مهم است زیرا:

  • با استفاده از عبارات جستجوی مرتبط ، کیفیت محتوای بهتر را مجاز کنید.
  • بدون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ، به محتوای خود ارتباط برقرار کنید.
  • قابلیت مشاهده بیشتر محتوای خود را فعال کنید.
  • فرصت های رتبه بندی بیشتری را ارائه دهید زیرا با استفاده از کلمات کلیدی LSI می توانید به جای کلمات کلیدی خود ، برای عبارات مرتبط رتبه بندی کنید.
  • به دلیل استفاده مکرر از کلمات کلیدی ، احتمال مجازات های گوگل را محدود کنید.
  • چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید چندین کلمه کلیدی را رتبه بندی کنید. در اینجا ، ما چندین روش را برای انجام این کار در گوگل بحث خواهیم کرد.

1. کلمات پررنگ در نتایج SERP

وقتی در گوگل جستجو می کنید ، اصطلاحات مرتبط را در نتایج SERP پیدا خواهید کرد. گوگل این اصطلاحات را به صورت پررنگ برجسته می کند. به عنوان مثال ، اگر از اصطلاح "تجهیزات کمپینگ" استفاده کنیم ، پیشنهادات زیر را دریافت می کنیم:

همانطور که مشاهده می کنید ، کلمات کلیدی خاص و همچنین عبارت مشابه "لوازم کمپینگ" را پیدا کرده است. اگر به جستجو ادامه می دادید ، واژه هایی مانند "لوازم" ، "اردوگاه" و "اردوگاه" را نیز مشاهده می کنید.

به عنوان یک پاداش ، نتایج SERP دیدن کلمات کلیدی LSI را که رقبای شما نیز هدف قرار داده اند آسان می کند.

2. استفاده از Google Autocomplete

اگر از گوگل استفاده می کنید ، می دانید که هر بار که یک عبارت جستجو وارد می کنید لیستی از کلمات مرتبط ایجاد می کند. به عنوان مثال ، وقتی از "پیاده روی" استفاده می کنیم ، پیشنهادات زیر را دریافت می کنیم:

3. مدلسازی مبحث

مدل سازی موضوع روشی است که معمولاً توسط بازاریابان محتوا استفاده می شود. این اجازه می دهد تا برای:

  • محتوای بیشتر متمرکز
  • جهت مقالات ، کپی وب سایت و غیره جهت مشخصی داشته باشید.
  • ایجاد محتوا با رده بندی بیشتر

درست مانند LSI ، در مدل سازی موضوع از کلمات و عبارات مرتبط استفاده می شود. موسسه بازاریابی محتوا توضیح می دهد ، "کلمات و عبارات به هم مرتبط هستند و ایده مدل سازی موضوع کشف این روابط است. هنگام جستجوی محتوای شما ، موتورهای جستجو فقط به دنبال کلمات خاص نیستند ، آنها به دنبال کلماتی با معنای مرتبط هستند. "

آنها همچنین توضیح می دهند که چگونه محتوای خود را برای استفاده موثر از مدل سازی موضوع ساختار دهید:

  • شما باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هدر اصلی ، پاراگراف اول و حتی الامکان به طور طبیعی داشته باشید.
  • عنوان های فرعی شما باید مرتبط باشند ، اما لزوماً نیازی به درج کلمات کلیدی ندارند.
  • ایده هایی که مرتبط هستند اما "روی بینی" نیستند باید در متن ذکر شوند. آنها هنوز در رتبه بندی کمک می کنند.

4. به جستجوی مرتبط در جستجوی Google بپردازید.

اگر به پایین صفحه جستجوی Google بروید ، لیستی از جستجوهای مرتبط را مشاهده خواهید کرد. اگر از همان مثال بالا استفاده کنیم ، بدست می آوریم:

3. مدلسازی مبحث

مدل سازی موضوع روشی است که به راحتی توسط بازاریابان محتوا استفاده می شود. این اجازه می دهد تا برای:

  • بیشتر متمرکز کنید
  • جهت مقالات ، کپی وب سایت و غیره جهت مشخص داشته باشید.
  • ایجاد محتوا با رد بندی بیشتر

درست مانند LSI ، در مدل سازی موضوع از کلمات و عبارات استفاده می شود. موسسه بازاریابی محتوا توضیح می دهد ، "كلمات و عبارات به هم مرتبط هستند و ایده آل ساختن موضوع در این روابط وجود دارد. هنگامی كه شما جستجو می كنید ، موتورهای شما فقط به دنبال كلمات خاص نیستند ، آنها را به دنبال كلمات با معنای مرتبط هستند."

آنها همچنین توضیح می دهند که چگونه مواد خود را برای استفاده موثر از مدل سازی موضوع ایجاد می کنند:

  • شما باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هدر اصلی ، پاراگراف اول و حتی الامکان به طور طبیعی داشته باشید.
  • عنوان فرعی شما باید مرتبط باشد ، اما لزوماً نیازی به کلمات کلیدی موجود است.
  • ایده هایی که مرتبط هستند اما "روی بینی" نیستند باید در متن ذکر شوند. آنها هنوز در رتبه بندی کمک می کنند.

4. به جستجوی مرتبط در جستجو گوگل بپردازید.

اگر به پایین صفحه جستجو گوگل بروید ، لیستی از جستجوهای مرتبط را مشاهده کنید کرد. اگر از همان موارد بالا استفاده کنیم ، بدست آوریل کنیم:

برای ارتقا محتوای خود ، حداقل برخی از آنها را در مورد سالات متداول شکل دهید. شما می توانید این سالات را به ویژه دارای عنوان در محتوای خود مطرح کنید. این پاسخ ها را به دنبال خوانندگان قرار می دهد.

6. Google Trends

Google Trends سرویسی است که گوگل به شما امکان می دهد برخی از محبوب ترین جستجوهای سایت - و داده های مربوط به آنها را مشاهده کنید.

وقتی به trends.google.com می روید ، گزینه ای برای جستجو مشاهده خواهید کرد. کلمه کلیدی خود را در این کادر تایپ کنید.

برای اهداف ما ، بیایید به دنبال "سیب" بگردیم. عکس صفحه زیر همان چیزی است که اگر به پایین صفحه نتایج بروید ، خواهید دید.

همانطور که در بالا مشاهده خواهید کرد ، این لیستی از موضوعات مرتبط و پرس و جوهای مناسب برای کلمات کلیدی LSI را ایجاد می کند.

یا ، اگر به میوه سیب و نه گزینه های مختلف امیدوار بودید ، ممکن است لازم باشد کلمه کلیدی خود را تغییر دهید تا هدف شما آشکارتر باشد.

ابزارهایی برای کمک به یافتن کلمات کلیدی LSI

ابزارهای بسیار دیگری برای استفاده آسان برای یافتن کلمات کلیدی LSI وجود دارد. در اینجا دو نمونه آورده شده است.

Ubersuggest

عبارت جستجوی خود را وارد کنید ، روی "جستجو" کلیک کنید و ابزار Ubersuggest من تولید می شود:

  • نمای کلی دامنه
  • صفحات برتر جستجوگرها
  • پیشنهادات کلمه کلیدی
  • ایده های محتوایی
  • داده بک لینک

در مثال زیر ، ما از "یوگا" به عنوان کلمه جستجوی خود استفاده کردیم. اگر پس از جستجو کمی به پایین پیمایش کنید ، لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که می بینید ، این فقط کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما نشان نمی دهد.

همچنین می توانید کلمات کلیدی مرتبط ، سوالات متداول جستجو شده مربوط به کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی با حرف اضافه و مقایسه هایی مانند یوگا در مقابل پیلاتس را مشاهده کنید. برای جزئیات کامل ، برای یک حساب رایگان ثبت نام کنید.

Graph LSI

LSI Graph با توجه به خط برچسب خود ، به شما امکان می دهد "کلمات کلیدی LSI را ایجاد کنید که Google دوست دارد."

برخی از ویژگی های اصلی عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک و رقابت
  • کلمات کلیدی LSI نامحدود و با کیفیت
  • در هر جایگاه بهترین رتبه بندی را پیدا کنید

برای شروع ، به LSIgraph.com بروید ، عبارت کلیدی خود را وارد کنید ، روی ایجاد کلیک کنید ، و سایت لیستی از کلمات کلیدی LSI و محتوای با عملکرد بالا را ایجاد می کند.

بار دیگر ، ما از "یوگا" برای جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کردیم.

توجه: هنگام استفاده از سایت ، این اطلاعات به صورت ستون های کنار هم نشان داده می شوند. ما آنها را به دو تصویر تقسیم می کنیم تا دیدن آنها راحت تر شود.

این ستون سمت چپ است. این کلمات کلیدی LSI مربوط به "یوگا" را با اطلاعاتی درباره روند ، حجم ، CPC و موارد دیگر به شما نشان می دهد.

این تصویر دوم ، ستون سمت راست ، محتوای با عملکرد برتر مربوط به "یوگا" را به شما نشان می دهد.

نسخه اصلی رایگان است ، اما شما می توانید از 27 دلار در ماه به حق بیمه ارتقا دهید.

ابزارهای دیگری برای در نظر گرفتن

اگرچه این ابزارها عالی هستند ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید نگاهی بیندازید. چند گزینه خوب عبارتند از:

SEMRush

Google’s Keyword Planner

ابزار دشواری کلمه کلیدی الکسا

اگر کاربر وردپرس هستید ، می توانید به سایر افزونه ها دسترسی داشته باشید تا به تلاش های خود در زمینه جستجوگرها بیشتر کمک کنید.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI

اکنون که از اهمیت کلمات کلیدی LSI و نحوه استفاده از ابزارهای مختلف مرتبط مطلع شدید ، در اینجا چند راهنمای اساسی برای استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود آورده شده است:

  • روی موضوعات تمرکز کنید ، نه فقط کلمات کلیدی.
  • درباره کلمات کلیدی اصلی و اصلی که هدف قرار داده اید تصمیم بگیرید.
  • کلمات کلیدی LSI که استفاده می کنید باید از کلمات کلیدی هدف اصلی شما پشتیبانی و مرتبط باشند.
  • قبل از نوشتن ، لیستی از کلمات کلیدی LSI را تهیه کنید. بسیاری از اصطلاحات مرتبط به صورت ارگانیک در محتوای شما ظاهر می شوند. هنگامی که نوشتن را به پایان رساندید ، شرایط باقی مانده را اضافه کنید.
  • هنگام ایجاد متن ، از کلمات کلیدی LSI به همان روشی که کلمات کلیدی منظم را استفاده می کنید - به طور طبیعی در متن استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر آنچه می نویسید از کیفیت بالایی برخوردار است و برای خوانندگان مفید است.

وقتی نوبت به تهیه محتوای شما می رسد ، می توانید از کلمات کلیدی LSI در سراسر سایت خود استفاده کنید ، از جمله در:

  • صفحات و مقالات وبلاگ
  • عناوین ، عنوان صفحه ها و تصاویر
  • متن لنگر و alt
  • زیرعنوانهای H2 و H3 و سایر HTML
  • URL ها و برچسب های Meta
  • توضیحات متا
  • نتیجه گیری
  • محتوای قدیمی را به روز کنید
  • فقط روی ایجاد محتوای جدید تمرکز نکنید - با افزودن کلمات کلیدی LSI به محتوای گذشته سئو دهید.

با انجام این کار فرصتی دیگر برای کشف مطالب قدیمی خود توسط گوگل و در مقابل مخاطبان مشتاق فراهم می شود.

بهینه سازی تصاویر

با بهینه سازی تصاویر قدیمی با کلمات کلیدی LSI ، تصاویر قدیمی را بهبود ببخشید تا دید آنها بهبود یابد. شما می توانید این کار را فقط با تغییر نام تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی LSI انتخابی خود انجام دهید. هنگام انجام این کار متن alt را فراموش نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در Meta Data

با درج کلمات کلیدی LSI در توضیحات فراداده ، توضیحات تصویر و برچسب های متا ، محتوای خود را مورد توجه Google قرار دهید. Dot Com Infoway پیشنهاد می کند که از هر دو کلمه کلیدی مورد نظر خود و یک کلمه کلیدی LSI در توضیحات متا استفاده کنید تا نتایج جستجو را افزایش داده و رتبه خود را افزایش دهید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در HTML

کلمات کلیدی LSI را به عنوان ، تصویر و عنوان خود اضافه کنید. باز هم می خواهید از کلماتی استفاده کنید که برای خوانندگان و موتورهای جستجو طبیعی به نظر می رسند.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در پاراگراف متن

کلمات کلیدی LSI مورد نظر خود را در پاراگراف های ابتدایی قطعات و پست های خود بگنجانید. برای محتوای صدایی طبیعی ، اطمینان حاصل کنید که استفاده از کلمات کلیدی شما در کل مقاله ارگانیک و دارای فضای مناسب است.

علاوه بر این:

  • از عناوین مرتبط به عنوان زیرعنوان استفاده کنید و پاراگرافهایی را در مورد آنها ایجاد کنید.
  • به نتیجه گیری خود یک کلمه کلیدی LSI اضافه کنید.
  • در مقالات خود سوالاتی بپرسید که به سوالات جستجوگران پاسخ دهند.
  • استفاده از کلمات کلیدی LSI در Anchor Text
  • برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را بهتر درک کنند ، متن لنگر خود را با کلمات کلیدی معنایی متنوع کنید.

«نتیجه گیری»

موتورهای جستجو مانند گوگل در طول سالها به طور فزاینده ای پیچیده تر شده اند ، و با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی کل صفحات و موضوعات آنها را درک می کنند نه فقط کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

روزهای پر کردن کلمات کلیدی و محتوای بی کیفیت گذشته است. اکنون ، بهبود رتبه بندی محتوای شما به معنای تهیه مطالب مرتبط ، مفید و با کیفیت است.

برای افزایش احتمال دید بیشتر ، کلمات کلیدی LSI را در استراتژی خود بگنجانید - و فراموش نکنید که هنگام انجام این کار ، دوباره قطعات قدیمی را مرور کنید.

از LSI ها تا به حال استفاده کرده اید؟ برامون نظر بذارید!