توضیحات متا

    Tuesday، ۱۱ Aazar ۱۳۹۹

    توضیحات متا چیست؟

    توضیحات متا بخشی از کد HTML است که آنچه در مورد وب سایت است را توصیف می کند.

    معمولاً از یک یا دو جمله استیناف تشکیل شده است.

    توضیحات متا در قطعه SERP وب سایت گنجانده شده است ، و آن را به عنصری بسیار مهم برای اقدام تبدیل کرده است که می تواند CTR را افزایش دهد و UX وب سایت را بهبود بخشد.

    مثال HTML به عنوان توضیحات متا:

    <head>

    <meta name = "description" content = "توضیحات متای منحصر به فرد شما.">

    </head>

    طول توضیحات متا

    قانون کلی برای طول بهینه ، ذخیره متن بین 120-150 نویسه است که در نتایج جستجوی دسک تاپ تا 920 پیکسل است.

    طول بهینه توصیف متا ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. دلیل این امر آن است که Google ظاهر نتایج جستجو (SERP) را بهینه کرده و ویژگی های جدید SERP را آزمایش می کند. به عنوان مثال ، در سال 2017 نوشتن توضیحات متا شامل حداکثر 300 حرف خوب بود.

    به خاطر داشته باشید که اگر Google طولانی باشد ، توضیحات را کاهش می دهد.

    طول توضیحات متا را بررسی کنید

    می توانید طول و شکل ظاهری توضیحات متا را در بسیاری از افزونه های وردپرس آزمایش کنید. یکی از آنها Yoast SEO است.

    ما توصیه می کنیم قبل از انتشار نسخه نهایی ، نسخه های مختلف را تست کنید (در آینده همیشه می توانید آن را تغییر دهید).

    Google توضیحات متا تولید می کند

    Google ممکن است در دو حالت توصیف دیگری ایجاد کند:

    • اگر توضیحات متا را مشخص نکرده اید
    • برای تطبیق بهتر پرسش جستجو

    سناریوی اول واضح است ، اما اگر Google کپی آماده شده ای را تغییر دهد که به افراد انگیزه می دهد تا بر روی وب سایت شما در نتایج جستجو کلیک کنند ، چه اتفاقی می افتد؟

    این در شرایطی اتفاق می افتد که الگوریتم تصمیم می گیرد از محتوای وب سایت یک توضیح متا ایجاد کند تا با جستجوی جستجو بیشتر مطابقت داشته باشد.

    این همچنین می تواند سیگنالی برای توصیف نبودن کپی شما باشد.

    از آنچه معمولاً می بینیم ، متن تولید شده توسط Google بیشتر از متن موجود در کد HTML است.

    چرا توصیف متا مهم است؟

    1. بر CTR تأثیر می گذارد (نرخ کلیک)

    توضیحات متا یکی از سه عنصر اصلی هر وب سایتی است که در SERP باشد.

    این امر اهمیت آن را بسیار مهم می کند زیرا این فضای محدود باید کاربر اینترنت را راضی کند تا روی وب سایت شما کلیک کند.

    آن را تا حد ممکن به یادماندنی و توصیفی نگه دارید.

    2. این بخشی از SEO صفحه است

    استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا به طور مستقیم رتبه شما را مانند گذشته بهبود نمی بخشد. از طرف دیگر ، کلمه کلیدی را از دست ندهید ، زیرا هدف اصلی بیان واضح وب سایت است. به همین دلیل باید برای هم افزایی SEO و UX تلاش کنید.

    ایجاد یک توصیف بهینه سازی شده به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف سئو در صفحه باقی مانده است ، اما بخاطر داشته باشید که در بعضی موارد موتورهای جستجو ممکن است از آن استفاده نکنند.

    3. وجود SERP را تعیین می کند

    همانطور که در بالا ذکر شد ، توضیحات متا حضور SERP وب سایت را تشکیل می دهد. بنابراین ، این CTR را تحت تأثیر قرار می دهد.

    در صورت تولید توسط گوگل ، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید ، اما نکته اصلی این است که یک توصیف متا بنویسید که خوب به نظر برسد.

    4. در شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است

    مانند برچسب های کاشی ، رسانه های اجتماعی توضیحات متا را نمایش می دهند. فیس بوک یا توییتر آن را اصلاح می کنند زیرا قسمت کمتری از کپی را نسبت به جستجوی Google نشان می دهد.

    توصیه می کنیم با استفاده از دو خط کد زیر توضیحات منحصر به فردی برای این شبکه های اجتماعی بنویسید:

    فیس بوک

    <meta property = "og: description" content = "توضیحات پیچیده فیس بوک شما" />

    توییتر

    <meta name = "twitter: description" content = "توضیحات پیچیده توییتر شما" />

    چگونه می توان یک توضیح متای خوب نوشت

    نوشتن یک توضیح متای خوب به ترکیبی از سئو ، بازاریابی ، فروش اندک و تفکر روانشناختی نیاز دارد.

    در اینجا 10 مورد از مهمترین استراتژی ها برای نوشتن توصیف های خوب آورده شده است.

    1. به طول مطلوب بچسبید

    نگه داشتن توضیحات متا بین 120 تا 150 نویسه باید اطمینان حاصل کند که به درستی در SERP نمایش داده می شود.

    همیشه نسخه های مختلف را در ابزارهای پیش نمایش مانند شبیه ساز SERP ما آزمایش کنید تا مطمئن شوید محتوای منحصر به فرد شما به درستی نمایش داده شده است.

    2. برای هر صفحه یک نسخه منحصر به فرد بنویسید

    هر صفحه به سادگی نیاز به یک توصیف متا منحصر به فرد دارد. اگر موارد کپی در وب سایت شما وجود دارد ، آنها را در Search Console پیدا خواهید کرد.

    داشتن توضیحات متا تکراری روش خوبی در جستجوگرها نیست. با این حال ، این امر می تواند به راحتی در وب سایت های دارای ساختار غنی ، مانند تجارت الکترونیک.

    3. بر سئو محلی تمرکز کنید

    اگر مناطق خاص جغرافیایی را هدف قرار داده اید ، بهتر است به این نکته توجه کنید. اگر یک تحویل پیتزا را در بوستون مدیریت می کنید ، آن را در توضیحات متا وارد کنید.

    تمرکز بر سئو محلی نه تنها باعث افزایش رتبه برای جستجوهای محلی می شود. این امر همچنین منجر به مراجعه به وب سایت می شود.

    4- در بهینه سازی زیاده روی نکنید

    تکمیل توضیحات با چند کلمه کلیدی رتبه شما را بهبود نمی بخشد. فقط از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید و به صورت طبیعی بنویسید. کپی بیش از حد بهینه شده بد به نظر می رسد. بر روی CTA تمرکز کنید و به جای آن اطلاعات واضحی را ارائه دهید.

    5. از بقیه برجسته شوید

    ذکر مشخصات کلی محصول شما خوب است اما توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. از این فرصت برای نوشتن یک توصیف منحصر به فرد استفاده کنید که از جمعیت متمایز باشد.

    از اعداد ، کلمات یا عبارات به یاد ماندنی استفاده کنید ، CTA از جمله "رایگان" است. آن را فعال نگه دارید ، زیرا این دعوت به وب سایت شما است.

    6. مراقب کلمات کلیدی آدمخوار باشید

    آدمخوار شدن کلمات کلیدی یک اشتباه رایج در سئو است. شما فقط باید در هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید. نوشتن توضیحات متا نیز همین است.

    اگر کاربر یک جستجوی جستجوی "دستور پیتزا خانگی" بنویسد ، به دنبال "دستور مافین خانگی" نیست ، نه؟ بهینه سازی برای بیش از یک کلمه کلیدی اصلی ایده خوبی نیست. توضیحات متا باید همان روند را دنبال کند.

    7. یک نسخه توصیفی با ارزش افزوده تهیه کنید

    آیا مزیت رقابتی خاصی دارید؟ آن را تبلیغ کنید. ارائه یک توضیح واضح شامل اتصال کلمه کلیدی اصلی با اطلاعات اضافی است که باعث می شود افراد بتوانند روی وب سایت شما در SERP کلیک کنند.

    اگر کلمه کلیدی تمرکز اصلی با درخواست جستجو مطابقت داشته باشد ، Google معمولاً آن را برجسته می کند. این فقط یک مزیت روانشناختی دیگر برای شماست.

    8. آن را به محتوای وب سایت پیوند دهید

    پیوند واضح بین برچسب های متا و محتوای وب سایت از نظر عقل سلیم است. مطمئن شوید که توضیحات با محتوای صفحه مطابقت دارد. UX و SEO را بهبود می بخشد.

    توضیحات متا در ابتدای کار بین یک کلیک یا هیچ چیز قرار می گیرد. سعی نکنید بازدیدکنندگان بالقوه وب سایت را با محصولات رایگان گمراه کنید ، وقتی در هنگام تبلیغ یک شرکت تحویل غذا هیچ دستور العمل ماکارونی ایتالیایی یا خوشمزه ای ارائه نمی دهید.

    9. از داده های ساخت یافته استفاده کنید

    داده های ساختاری (Schema.org) خوانایی و حضور وب سایت شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد. عناصری مانند نوع کسب و کار ، محصول و قیمت ها ، اطلاعات تماس ، رتبه بندی یا رویدادهای آینده می توانند CTR را افزایش دهند.

    10. رقبای خود را بررسی کنید

    جاسوسی از رقبا ایده های زیادی به شما می دهد تا در وب سایت خود امتحان کنید. از متا توضیحات وب سایت هایی که در رتبه های برتر SERP قرار دارند الهام بگیرید.

    از آنجا که می تواند توسط گوگل تولید شود ، بهتر است کد HTML را بررسی کنید. متناوباً ، می توانید از گزینه آسان تری استفاده کنید - پسوندهای SEO.