چه کارهایی رو موقع سقوط مداوم رتبه انجام بدیم؟

Monday، ۷ Mehr ۱۳۹۹

اگر تا به حال سئو انجام داده اید می دانید که چقدر خوب است که بالا رفتن رتبه های خودتان را متوجه می‌شوید حس خوبی به شما می دهد.

شما برای بالا بردن رتبه های خود زحمت زیادی کشید و بعد از همه اینها بالاخره نتیجه داده است.

اما پس از آن اتفاق غیر منتظره رخ می دهد رتبه شما شروع به پایین آمدن میکند!!!!!

اکثر موارد پایین‌ آمدن رتبه دلسرد کننده است و این باعث می‌شود احساس کنیم که هر کاری کرده اید فایده ندارد.

شما تعجب می کنید که چه چیزی را اشتباه انجام داده اید یا چه چیزی اشتباه به صورت ناخواسته رخ داده است، شما توان تمام خود را می گذارید و تمام تلاش خود را انجام می دهید تا کار را به شکل درست انجام دهید اما در نهایت سقوط رخ میدهد.

نظرات شما در مورد پایین آمدن رتبه:

علی : از نظر من همیشه اینطور نیست گاهی باید اومد پایین تا متوجه رقبا بشیم!

رضا : همانطور همان طور که یاد گرفتیم پایین آمدن رتبه پایان دنیا نیست ولی این است که ممکن است شما هم کارهای زیادی انجام داده باشند و بالاتر از ما بیاییم.

چیزی که امروز می خواهیم به شما بدهیم این است که رتبه شما در جایی که لازم دارید باشد قرار دارد اما ممکن است گاهی سقوط کند ولی لازم نیست نگران باشید با بررسی صحیح و رفع مشکلات قابل حل است.

«تحلیل روند سقوط»

قبل از اقدام برای افزایش رتبه بندی خود باید بر روی رتبه‌بندی کل سایت نظارت داشته باشید به طور روزانه بررسی کنید و ببینید آیا رتبه آنها هم کم می‌شود یا زیاد چه کسانی بالا رفتن چه کسانی پایین آمده اند.

معنی خود را روزانه پیگیری کنید دلیلش این است که گوگل به طور سالانه حدود ۳۲۰۰ تغییر در الگوریتم خود ایجاد می کند یعنی چیزی حدود هشت بار تغییر در روز.

آیا نیاز به کمک برای بررسی ربته های خود دارید سری به کانال VIP SEO بزنید در آنجا برنامه برای شما قرار دادیم تا به صورت روزانه در رتبه بندی شما را در تلفن همراه شما بررسی کند.

آیا علت پایین آمدن سایت هم مجازات شدن‌سایت من است یا به عبارت دیگر من پنالتی شده ام؟

اگر کار خطرناکی مانند انجام لینک‌های انبوه به شکل نادرست و یا کارهای سئوی تماما سیاه انجام نداده باشید نیازی نیست نگران باشید.

اگر مطمئن نیستید این لیست را بخوانید از خود بپرسید آیا شما هر یک از کارهای زیر را به نادرستی انجام دهید و اگر مشکلات مانیست شناسایی کنید برای حل آنها گام بردارید

حتی اگر دلیل نیست کار انجام دهید باز هم ممکن است مجازات شوید این گروههای گوگل مرتباً روزانه پیشرفت می کنند و در حال تغییر هستند حتی گاهی ممکن است شما به صورت اشتباهی مجازات شوید!!!

به طور کلی پنالتی ها به دو شکل می‌گیرند دستی و الگوریتمی

مجازات های دستی توسط تیم گوگل برای هرزنامه های اینترنتی و یا سایت‌های نامناسب به مشکوک صادر می‌شود این ممکن است نتیجه ارتباطات غیر طبیعی یا ممکن است کسی هرزنامه را علیه شما گزارش کند.

تحریم دست دریافت کرده اید باید اعلامی را در Google webmaster tools دریافت کرده باشید در اینجا مثالی از پیام برای شما آورده شده است.

نام دیگر مجازات یا پنالتی، پنالتی الگوریتمی است.

پیگیری معرفی نالتی ها بسیار دشوار تر است زیرا هیچ راه قطعی برای دانستن اینکه آیا شما پنالتی شده اید وجود ندارد ممکن است این به شکل موقتی و پنالتی واقعی باشد.

برای تعیین اینکه آیا مجازات علی حاتمی دریافت کرده اید باید نحوه کار الگوریتم های گوگل را حداقل به شکل ساده متوجه شوید.

اگر متوجه شوید که کاری را انجام دهد که الگوریتم آن را دوست ندارند احتمال اینکه جریمه‌های دریافتی زیاد است اما شما همچنین باید به جریمه های جدید نیز فکر کنید به طور کلی اگر کارها به شکل درست و اصولی انجام شوند هیچ گاه شما جریمه نمی شوید.

رتبه شان به صورت تصادفی کاهش یافته است فهرست مفید سایت‌ ماز را برای به‌روزرسانی الگوریتم بررسی کنید و ببینید آیا اتفاق جدید در حال رخ دادن است.

الگوریتم های جدید ممکن است دلیل باشد که شما رتبه بندی خود را کمتر از چیزی که باشد مشاهده می‌کنید اگر این اتفاق افتاد الگوریتم ها را بررسی کنید و بدانید به چه شکل عمل می‌کند

یک راه عالی برای متوجه شدن از آپدیت ها و الگوریتم ها و نحوه عملکرد آنها دقت کردن به راهنمایی‌های افراد مطرح چه در ایران و چه در خارج از کشور است.

آیا مشکلی با لینک ها دارید؟

این به نوبه خود یک مشکل بزرگ است، در سئو به پیوندها به عنوان واحد پولی فکر کنید اساساً نحوه کسب اعتبار بیشتر به طور معمول به وسیله لینک ها و ثبت شدن اسم شما در میان مطالب سایت های دیگر است.

بنابراین جای تعجب نیست اگر یک لینک سازی قوی و پر قدرت برای سایت شما انجام داده شود شما در رتبه‌بندی به سمت رتبه های برتر حرکت اما همچنین در سمت مقابل ساختنی های ضعیف باعث پایین آمدن رتبه بندی شما و بعضا هم پنالتی شدن شما می شود.

خیلی از سایت ها بدون داشتن دانش قبلی و بررسی سنگی لینک ها شروع به خرید حجم انبوهی از این کار را می‌کنند که این به خودی خود قاتل رتبه‌بندی شماست.

شما نیاز به بررسی پیوندهای سایت خود داری کنید برای این کار می‌توانید از ابزار ماز و یا از ابزار ahrefs استفاده کنید.

زمانی که پیوندهای نامناسب را پیدا کردید با بررسی آنها ببینیم آیا امکان ارتقا و افزایش اعتبار آنها وجود دارد یا خیر در صورت وجود نداشتن این امکان از ابزار disavow Google به عنوان آخرین راه استفاده کنید.

با این حال من دریافتم که حدود ۹۰ درصد از مواقع انجام یک بررسی ساده بک لینک ها به شما در بررسی و یافتن آنها کمک می‌کند.

اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. اغلب ، دلایل وجود مشکلات پیوند خیلی واضح نیستند.

اگر نمایه پیوند شما پس از حسابرسی خوب به نظر می رسد ، هنوز هم ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. در اینجا چند مورد از مشکلات پروفایل پیوند شما وجود دارد.

از دست دادن لینک ها!

آیا می دانید می توانید پیوندها را از دست دهید؟ هر دو پیوند داخلی و خارجی؟

همچنین می تواند دلیل افت رتبه شما باشد.

بله ، حتی اگر مربوط به محتوایی باشد که از قبل در اختیار دارید ، می توانید پیوندهای داخلی خود را گم کنید.

بیایید در مورد آنها صحبت کنیم!

اگر اغلب سایت خود را دوباره راه اندازی ، تغییر نام تجاری یا طراحی مجدد می کنید ، ممکن است برخی از پیوندها را در این راه از دست بدهید.

چرا این اتفاق می افتد؟

این امر مربوط به ریدایرکت ها و انتقال لینک های سایت شما می باشد.

بیایید ابتدا در مورد انتقال سایت صحبت کنیم. اگر یک پست وبلاگ قدیمی را حذف کرده باشید ، پیوندهای آن پست کارایی ندارند. به نوبه خود ، این امر ساختار پیوند داخلی سایت شما را ضعیف کرده و SEO شما را به خطر می اندازد.

یک اتصال کمتر خواهید داشت که بخشی از شبکه اتصال داخلی شما را از بین می برد.

این مطلوب نیست زیرا دو معنی دارد:

  1. شما باید اتصال را تعمیر کنید.
  2. محتوای کمتری در سایت خود برای پیوند دادن خواهید داشت. بنابراین ، توصیه می کنم محتوا را حذف نکنید مگر اینکه مورد نیاز باشد. همیشه می توانید آن را به روز کنید.

این فقط یک نمونه از روابط از دست رفته است.

دلیل دیگر برای از دست دادن اتصال داخلی ، تغییر مسیر نامناسب است.

این امر اغلب با 301 تغییر مسیر رخ می دهد. من قبلاً در مورد 301 صحبت کردم ، اما یک مشکل منحصر به فرد وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

از آنجا که 301 تغییر مسیر دائمی نامیده می شود ، بسیاری از افراد تصور می کنند که تغییر مسیر همیشه موثر است.

اما این تنها مورد نیست.

دقیقاً نحوه عملکرد تغییر مسیر 301 در اینجا آمده است:

اگر به تازگی سایت جدیدی راه اندازی کرده اید ، می توانید بدون هیچ مشکلی از دامنه قدیمی به دامنه جدید انتقال دهید. مشکل این است که شما بیش از یک بار سایت خود را دوباره طراحی کنید.

دلیل این امر این است که هدایت از نسخه های قدیمی سایت به ندرت به نسخه های جدید منتقل می شود.

علاوه بر این ، اگر دامنه جدیدی دریافت کنید و دامنه قدیمی آن منقضی شود ، این می تواند منجر به از دست رفتن قابل توجهی از بازدید شود ، زیرا 301 ها دیگر کار نمی کنند.

گیج کننده است.

اگر یک ریدایرکت 301 بد پیدا کردید که برای شما مشکل ایجاد می کند ، باید آن را برطرف کنید.

ابتدا باید پیوندهای هدفی را پیدا کنید که ریدایرکت های 301 شما سعی در رفتن به آن دارند.

اگر این پیوندها از بین رفته باشند ، احتمالاً باید آنها را حذف کنید.

همچنین می توانید محتوای قدیمی را بازیابی کنید یا محتوای جدید ایجاد کنید تا پیوند را در صفحه خود نگه دارید. اگر صفحه مورد نظر بازدید زیادی داشته باشد ، ایده خوبی است.

شما باید بهترین کار را برای بازدید کنندگان خود انجام دهید. اگر آنها قصد دارند محتوای عالی و جامعی را از دست بدهند ، باید مطمئن شوید که این محتوا هنوز در سایت شماست.

همچنین باید اتصالات خراب را بررسی کنید. برای این کار می توانید از ابزاری مانند deadlinkchecker.com استفاده کنید:

در حالت ایده آل ، می خواهید خطایی مشاهده نکنید که نباید هم بکنید:

اما لینک های خروجی چطور؟ اگر پیوندی به خروجی پیدا کردید که دیگر کار نمی کند ، کافی است آن را حذف کرده و با پیوند دادن به سایت دیگری از مرجع دیگر جایگزین کنید.

در آخر ، بیایید در مورد بازخوردی که از سایت های دیگر دریافت کرده اید صحبت کنیم.

به اینجا بروید و URL خود را وارد کنید.

اگر می بینید که نمودار اتصالات شما بالا و راست می رود ، خوب هستید. اگر خراب شود ، باید آن را برطرف کنیم. به عنوان مثال با استفاده از Ubersuggest می توانید ببینید کدام سایت ها دیگر به سایت شما منتهی نمی شوند.

سایت خود را پولیش بزنید!

در صورت عدم موفقیت در سایر موارد ، ممکن است لازم باشد برای بهبود سایت خود کمی وقت بگذارید.

من در مورد طراحی ، تجربه کاربری و سرعت صحبت می کنم. هر یک از آنها بخشی جدایی ناپذیر از سایتی هستند که عملکرد خوبی دارند و رتبه بندی می کنند.

من به طور خلاصه به هر دسته نگاه خواهم کرد:

طرح کلی سایت شما

داشتن یک طراحی دوستانه برای تلفن همراه مهم است زیرا تقاضای دستگاه های تلفن همراه با استفاده از گوگل بیشتر از دسکتاپ است.

اگر ابتدا کاربران موبایل را در نظر ندارید ، باید این کار را شروع کنید.

داشتن سایت بهینه شده برای دستگاه های تلفن همراه به اندازه اطمینان از پاسخگویی به آن ساده نیست. این قطعاً مهم است و شما باید آن را انجام دهید ، اما به تنهایی کافی نیست.

به این فکر کنید که چگونه همه مطالب خود را برای موبایل پسند کنید.

دلیل بزرگی برای تمرکز بر این موضوع وجود دارد. گوگل ابتدا دارای نمایه موبایل است. این به تنهایی باید بیش از اندازه کافی باشد تا شما را متقاعد به تمرکز روی طراحی موبایل کند.

تجربه کاربر (UX)

این یکی دیگر از دلایل اهمیت طراحی پاسخگو است.

کاربران تلفن همراه شما باید تجربه تلفن همراه خوبی داشته باشند. به همین ترتیب ، کاربران دسک تاپ شما باید یک تجربه دسک تاپ عالی داشته باشند.

اگر UX شما در هر دو مورد بد باشد بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.

اگر به محبوب ترین سایت های طاقچه خود نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که 9 بار از 10 سایت دارای UX عالی هستند.

بگویید شما در SaaS هستید. بدون شک ، Salesforce یکی از شناخته شده ترین بازیکنان SaaS در حوزه کاری خود است.

و مطمئنا دسکتاپ و UX موبایل آنها خارق العاده است.

دسکتاپ:

تلفن همراه:

این همان چیزی است که باید در هنگام پرداخت سایت خود تلاش کنید.

سرعت نمایش داده شدن سایت

موتورهای جستجو (و افراد) صفحات پر بار را دوست دارند. در واقع ، 47٪ از مشتریان انتظار دارند صفحه ای در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود.

بنابراین اگر سرعت سایت شما بیش از 2 ثانیه باشد ، می توانید ترافیک خود را از دست دهید.

بله که از دست می دهید.

سریعتر ساختن سایت خود یک استراتژی بلند مدت است. شما باید سایت خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی آن را به پایین نمی کشاند.

با افزودن فشرده سازی شروع کنید.

در مرحله بعدی ، اطمینان حاصل کنید که سرور شما از سرعت کافی برخوردار است. نباید بیش از 200 میلی ثانیه باشد.

با استفاده از ویژگی "بررسی سایت" Ubersuggest می توانید سرعت سایت خود را آزمایش کنید. URL خود را وارد کنید و روی "جستجو" کلیک کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث کند شدن سایت شود ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از کندی ، سبک نگه داشتن سایت تا حد ممکن است و Ubersuggest می فهمد که چگونه این کار را انجام می دهد و چه چیزی را باید اصلاح کند.

به عنوان یک قاعده ، اگر مورد غیر ضروری در سایت خود دارید ، آن را حذف کنید تا سرعت شما بهترین باشد.

در مورد مطالب فراموش نکنید.

از طریق Ubersuggest ، میلیون ها سایت محبوب در سراسر جهان را ردیابی می کنیم تا اطلاعات بهتری درباره تغییرات الگوریتم ها به دست آوریم.

مطمئناً می دانیم که 641 سایتی که ردیابی می کنیم ، محتوای قدیمی را روزانه به روز می کنند.

آیا می توانید حدس بزنید که از زمان آخرین به روزرسانی الگوریتم ، تعداد زیادی از آنها 10 درصد یا بیشتر از میزان جستجو در ترافیک جستجو کرده اند؟

فقط 38تای آنها! این 5.92٪ است، که بسیار کم است.

آنچه دیوانه وار است این است که 187 سایت با افزایش بازدید 10٪ یا بیشتر روبرو شده اند.

بنابراین حتماً مطالب قدیمی خود را به روز نگه دارید. چرا وقتی Google می تواند محتوای قدیمی و منسوخ شده را رتبه بندی کند ، وقتی می تواند چیزی تازه و مفید را برای مردم رتبه بندی کند؟

استراتژی دیگری که دوست دارم پیاده سازی کنم ، گسترش محتوای من است که قبلاً از رتبه خوبی برخوردار است.

به عنوان مثال ، فرض کنید واجد شرایط واژه "بازاریابی دیجیتال" هستید.

شما می خواهید به Ubersuggest بروید و عبارت "بازاریابی دیجیتال" را وارد کنید. گزارشی را مشاهده خواهید کرد که به این شکل است:

از آنجا در نوار پیمایش سمت چپ ، روی "ایده های کلمه کلیدی" کلیک کنید.

اکنون باید گزارشی را مشاهده کنید که به نظر می رسد:

با این کار لیستی از کلمات کلیدی مشابه ، اصطلاح لانگ تیل ها که به طور مکرر نیز جستجو می شوند ، به شما ارائه می شود.

اگر برای اصطلاح اصلی رتبه بندی کنید ، آسان است که برای شرایط لانگ تیل ها هم رتبه بندی کنید. بنابراین مطمئن شوید که موارد مرتبط را به مطالب خود اضافه می کنید.

ممکن است خسته کننده به نظر برسد ، اما اگر در هزاران کلمه کلیدی هزاران کلمه کلیدی در گزارش ایده های کلمات کلیدی وجود نداشته باشد ، 100 مورد را مرور کنید زیرا به شما این امکان را می دهد که سریعاً به سود ترافیک دست یابید.

هنگام افزودن کلمات کلیدی جدید به محتوای خود ، فقط آنها را در آنجا وارد نکنید. این باید به طور طبیعی جریان یابد و برای بازدید کننده وب سایت شما منطقی باشد.

و اگر نمی توانید برای یک کلمه کلیدی خاص منطقی جلوه دهید ، این کار را نکنید ... کاربر را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما برای کاربر می نویسید ، نه گوگل!

اکنون ممکن است استراتژی ای که من در اینجا شکستم ساده و احمقانه به نظر برسد ، اما این یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می شود ماهانه میلیونی بازدید کننده داشته باشم.

«نتیجه گیری»

پایین آمدن یک یا دو مقام در رتبه بندی برای بهترین های ما اتفاق می افتد.

اگر این اتفاق افتاد ، وحشت نکنید.

تقریباً هر مشتری ای که از دست دادن رتبه خود را تجربه کرده باشد ، واقعاً ترسیده است.

احتمالاً شما هم این احساس را داشتید. اما نیازی به نگرانی نیست.

به راحتی می توانید از افت رتبه خود بازگردید.

باور نمی کنید؟ این راهکارها را امتحان کنید. اینها فقط نکته های کوچکی نیستند. آنها روش های امتحان شده و واقعی هستند که به شما کمک می کنند جایگاه خود را در گوگل بازیابی کنید.

هیچ کس لیاقت این را ندارد که وقتی سایتی شگفت انگیز دارد که کاربران آن را دوست دارند ، رتبه خود را از دست بدهد. علاوه بر این ، تعمیر آن آسان است.

اجازه ندهید که شوک اولیه مانع از پس گرفتن رتبه شما شود.

از خاطرات خودتون بعد از آخرین کاهش رتبه برامون بگید!