صدور گواهینامه SEO: مفید یا اتلاف وقت؟

Monday، ۵ Aabaan ۱۳۹۹

آیا گواهینامه های SEO یک روش عالی برای یادگیری SEO به صورت خودکار است؟

یا اتلاف وقت کامل؟

در این پست قصد دارم به طور کامل به گواهینامه های SEO بپردازم.

همچنین برخی از محبوب ترین دوره های سئو در آنجا را مرور می کنم.

بیایید درست داخل شیرجه برویم.

آیا گواهینامه های SEO ارزش آن را دارند؟

برایان دین

سلام ، من برایان دین هستم.

من به طور منحصر به فرد واجد شرایط هستم که در مورد صدور گواهینامه SEO صحبت کنم.

چرا؟

من یک شرکت آموزش آنلاین اداره می کنم که به بیش از 3000 دانش آموز از سراسر جهان SEO را آموزش داده است.

و ، علیرغم این واقعیت که ما چندین برنامه مختلف جستجوگرها را ارائه می دهیم ، ما مجوزهای SEO را ارائه نمی دهیم .

من در مورد این که چرا کمی بعد صحبت خواهم کرد.

اما در حال حاضر ، جواب اصلی "آیا گواهینامه های SEO ارزشمند هستند؟" است:

بستگی دارد

در واقع ، پاسخ به این سوال به مجموعه ای از عوامل مختلف بستگی دارد از جمله:

اهداف شغلی شما

دانش فعلی سئو شما

برنامه ای که انتخاب می کنید

بودجه شما برای آموزش تجارت

بنابراین بدون آگاهی بیشتر ، بیایید هر آنچه در مورد برنامه های صدور گواهینامه SEO می دانیم را تجزیه و تحلیل کنیم.

چرا گواهینامه های SEO خوب هستند

ابتدا بیایید دلایلی را که ممکن است بخواهید در سئو گواهی دریافت کنید ، بیان کنیم.

شما آموزش ساختاری می گیرید

وقتی برای اولین بار یادگیری SEO را شروع کردم ، احساس کردم واقعاً گم شده ام.

من غرق در اصطلاحات جدیدی بودم که قبلاً هرگز نام آنها را نشنیده بودم (مانند " تحقیق در مورد کلمات کلیدی " ، " ایجاد لینک " ، " بهینه سازی در صفحه " و ده ها مورد دیگر).

برای یادگیری در مورد این موارد ، من "بهینه سازی موتور جستجو" را در Google تایپ کردم ... و هر پستی را که می توانم بخوانم.

آیا من سرانجام مسائل را کشف کردم؟

آره.

اما خیلی بیشتر از آنچه باید طول کشید.

با یک برنامه آموزش ساخت یافته SEO ، لازم نیست یک میلیارد پست وبلاگ را غربال کنید.

فقط با درس اول شروع کنید ، یادداشت برداری کنید و به درس 2 بروید.

بدون حدس و گمان جای تعجب نیست "چه چیزی باید بعدی یاد بگیرم؟" فقط برنامه را دنبال کنید و تنظیم می شوید.

در واقع ، من می گویم این دلیل شماره 1 برای گرفتن گواهینامه SEO است.

این به خود گواهینامه نمی رسد (که همانطور که می خواهید ببینید ارزش آنچنانی ندارد).

امتیاز واقعی یک گواهینامه این است که شما می توانید در مورد SEO به روشی کاملاً ساختاریافته بیاموزید . روشی که یادگیری را سریعتر و م effectiveثرتر از خواندن پست های وبلاگ یا تماشای فیلم های تصادفی YouTube می کند.

که ما را به سمت ...

از کارشناسان Legit بیاموزید

نکته خوب دیگر در مورد اکثر برنامه های صدور گواهینامه SEO این است که آنها توسط یک متخصص سئو آموزش می بینند که می داند آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند.

و اشتباه نکنید:

این می تواند یک تفاوت بزرگ ایجاد کند.

به عنوان مثال ، من زمان زیادی را صرف یادگیری سئو از افراد در انجمن های آنلاین می کردم.

مطمئناً ، من ناگت های طلایی را اینجا و آنجا یاد گرفتم.

اما بسیاری از توصیه ها مواردی بود که بیش از سود به آنها آسیب می رساند.

و با توجه به اینکه تازه در دنیای SEO کار خود را شروع کرده بودم ، نمی دانستم چه چیزی را باور کنم. در حقیقت ، از آنجا که این افراد بیش از من در انجمن حضور داشته اند ، من تصور کردم که همه افراد متخصص هستند!

# چهره

امروز ، من می دانم که بیشتر توصیه های SEO در توییتر ، YouTube و وبلاگ ها توسط افرادی نوشته شده است که افراد موافق SEO نیستند .

به همین دلیل است که شما اغلب توصیه های بد مانند این را می بینید:

خوب ، وقتی در برنامه ای شرکت می کنید که توسط یک مربی باتجربه آموزش داده می شود ، کاملاً از این مسئله کنار می روید.

مهارت های خود را به نمایش بگذارید

بسیاری از افراد گواهینامه می گیرند تا بتوانند بگویند "دارای گواهی SEO" هستند.

و من باید صادقانه بگویم:

سئو مانند دستکاری یا پیانو زدن نیست.

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید به سرعت نشان دهید که می دانید چه کاری انجام می دهید. در واقع ، دقیقاً به همین دلیل است که یک گواهینامه می تواند مفید باشد.

به دیگران این امکان را می دهد تا بدانند شما SEO را از یک برنامه یاد گرفته اید ، در یک آزمون شرکت کرده اید و قبولی داده اید.

گواهینامه های سئو: نکات منفی

اکنون زمان آن فرا رسیده است که چرا ممکن است گواهینامه های SEO برای شما مناسب نباشد.

آنها بر آموزش بیش از تمرین تأکید می کنند

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، یک دوره آموزشی SEO یک روش عالی برای یادگیری است.

این خبر خوب است

خبر بد این است که اکثر برنامه ها به شما اجازه نمی دهند دانش SEO خود را عملی کنید.

به نوعی شبیه لگد زدن به توپ فوتبال است. شما می توانید 100 فیلم درباره فرم و تکنیک مناسب تماشا کنید.

اما جایگزینی برای قرار گرفتن در زمین چمن و لگد زدن به یک توپ واقعی وجود ندارد.

و این همان داستان SEO است.

یک چیز است که در مورد ایجاد لینک یاد بگیرید. اما جستجوی پیوند و ارسال نامه های ایمیل برای وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران را پیوند دهید؟

این یک داستان کاملاً متفاوت است.

مشخص بودن:

برنامه هایی وجود دارد که بر تمرین فعال بیش از یادگیری غیرفعال تأکید دارند.

به عنوان مثال ، دوره های ما هر درس را با مراحل عملیاتی خاص خاتمه می دهد:

چک لیست ها:

و کاربرگ:

ما همچنین دانش آموزان را تشویق می کنیم که قبل از اینکه درس قبلی را عملی نکنند ، به درس بعدی حرکت نکنند.

بیشتر گواهینامه ها مورد احترام و شناسایی قرار نمی گیرند

صحبت جدی:

بیشتر افرادی که برای سئو استخدام می شوند اهمیتی به گواهینامه ها نمی دهند .

به عنوان مثال ، این ارسال شغل را برای یک متخصص SEO بررسی کنید.

آیا می بینید که آنها در هرجایی درخواست گواهینامه می کنند؟

جواب منفی!

و این داستان با اکثر آگهی های استخدام سئو است که می بینم.

آنها به تجربه دنیای واقعی اهمیت می دهند. یک تکه کاغذ نیست

اکنون:

اگر یک فریلنسر باشید که می خواهد با استفاده از گواهینامه شما مشتری های SEO جستجو کند ، چه می کنید؟

مطمئناً یک گواهینامه صدمه ای به شما نمی زند. اما این چیزی نیست که بیشتر صاحبان مشاغل کوچک به آن اهمیت دهند.

فکر می کنید مشتری SEO بالقوه بیشتر به چه چیزهایی اهمیت می دهد:

"گواهی پایان کار" شما از دوره های تصادفی؟

یا

این واقعیت که شما سایت خود را به عنوان یک کلمه کلیدی رقابتی شماره 1 در Google قرار داده اید؟

من اینطور فکر کردم؟

صدور گواهینامه همیشه به مهارتهای سئو ترجمه نمی شود

سوال این است:

چرا کارفرمایان و مشتریان برای گواهینامه ها ارزشی قائل نیستند؟

در واقع ساده است: صدور گواهینامه به این معنی نیست که شما از مهارت های SEO جهانی برخوردار هستید .

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما فقط یک درس در مورد تحقیق کلمات کلیدی برای سئو آموخته اید.

اگر برنامه خوب است ، باید در مورد چگونگی تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهارت کافی داشته باشید.

اما آیا این بدان معنی است که شما می توانید یک سایت کاملاً جدید بگیرید ، از یک ابزار کلمه کلیدی برای یافتن دسته ای از کلمات کلیدی استفاده کنید و بهترین شرایط را برای آن کسب و کار خاص مشخص کنید؟

احتمالا نه.

تجربه دنیای واقعی تنها راه رسیدن به آن سطح است.

The Killer Combo: آموزش و تمرین

از آموزش هزاران دانش آموز بازاریابی دیجیتال ، من دیدم که چه چیزی م worksثر است و چه نتیجه ای ندارد.

و از نظر من ، بهترین راه برای یادگیری SEO این است:

دوره + تمرین = تخصص SEO

به عبارت دیگر:

شما می خواهید SEO را از یک برنامه آنلاین ساخت یافته بیاموزید.

اما شما باید این آموزش را با تمرین در وب سایت خود (یا سایت مشتری) ترکیب کنید.

این کلید است.

5 بهترین برنامه آموزشی سئو

با استفاده از این ، بهترین برنامه های آموزشی SEO در حال حاضر ارائه می شوند.

Google Digital Garage

این یک دوره رایگان است که توسط Google ارائه شده است. اگرچه تمرکز برنامه بر روی بهینه سازی موتور جستجو است ، اما این فقط در مورد SEO نیست. که برای من چیز خوبی است.

در این برنامه شما با مواردی که به طور غیر مستقیم بر SEO تأثیر می گذارند ، مانند بازاریابی محتوا ، طراحی وب و UX آشنا خواهید شد. آنها همچنین چند ماژول در زمینه بازاریابی موتور جستجو (PPC) دارند.

قیمت: رایگان

گواهینامه Moz SEO Essentials

این دوره صدور گواهینامه SEO برای افرادی که تازه کار در سئو هستند بسیار مناسب است. در واقع ، شما می توانید اصول SEO را در حدود 8 ساعت یاد بگیرید.

از آنجا که متمرکز بر اصول اولیه است ، دوره Moz مفاهیم پیشرفته SEO (مانند معماری سایت و تجزیه و تحلیل شکاف محتوا ) را پوشش نمی دهد . اما برای یک معرفی سریع و موثر در SEO از یک منبع معتمد ، نمی توانید از برنامه Moz استفاده کنید.

قیمت: 595 دلار

دوره SEO ClickMinded

این دوره توسط SEO pro Tommy Griffith تدریس می شود. و طیف گسترده ای از موضوعات متمرکز بر سئو را شامل می شود ، از بهینه سازی موبایل گرفته تا ابزار سئو . همچنین مثالهای زیادی در مورد چگونگی تبدیل مطالب در این دوره به یک استراتژی SEO برای سایت شما وجود دارد.

قیمت: 495 دلار

SEO That Works

SEO That Works مهمترین برنامه آموزشی Backlinko است. برخلاف بیشتر دوره های بازاریابی آنلاین ، SEO That Works بر روی مفاهیم سطح بالا متمرکز نیست. این برنامه بر روی استراتژی ها و تکنیک های عملی متمرکز شده است که می توانید برای اجرای یک استراتژی SEO برای سایت خود استفاده کنید . هشدار منصفانه: گرچه تا حدی مبتدی است ، اما SEO که کار می کند قطعاً به جوانب مثبت بازاریابی کمک می کند.

قیمت: متفاوت است

آکادمی HubSpot

HubSpot تعداد زیادی دوره رایگان و گواهینامه بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهد که موضوعاتی مانند استراتژی بازاریابی داخلی ، وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد. متأسفانه ، آنها دوره ای ندارند که 100٪ آن به SEO اختصاص یافته باشد.

قیمت: رایگان

گواهینامه های سئو

برای جمع بندی سریع آنچه تاکنون پرداخته ایم:

آیا باید گواهینامه SEO دریافت کنید؟

اگر هدف شماره 1 شما یادگیری و تمرین سئو به روشی سازمان یافته و ساختاریاست… بله.

اگر هدف شماره 1 شما این است که یک کاغذ براق برای نمایش در نمایه LinkedIn خود دریافت کنید… NO.

نتیجه

حالا دوست دارم از شما بشنوم:

آیا شما گواهینامه SEO دارید؟

اگر چنین است ، آیا مفید بوده است؟

من واقعاً کنجکاو هستم که صحبتهای شما را در مورد این موضوع بشنوم.

بنابراین پیش بروید و یک توضیح سریع در زیر بگذارید.