چگونه یک متخصص SEO شوید

Wednesday، ۲۳ Mehr ۱۳۹۹

این راهنما دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه یک متخصص SEO شوید.

شامل:

چارچوب های یادگیری

روندهای نوظهور

منابع را باید بخوانید

خیلی بیشتر

بنابراین اگر می خواهید از SEO rookie به SEO pro بروید ، این راهنما برای شما مناسب است.

بیایید شروع کنیم.

چگونه یک متخصص سئو شوید

سلام ، من برایان دین هستم.

من اولین وب سایت خود را در سال 2009 راه اندازی کردم.

و سریع فهمیدم که سئو قسمت بزرگی از موفقیت سایت من خواهد بود.

بنابراین من تصمیم گرفتم تا آنجا که می توانم یاد بگیرم.

و به لطف سالها مطالعه و آزمایش ، من با SEO موفق شدم ton

… شامل رتبه بندی شماره 1 برای کلمات کلیدی رقابتی مانند "عوامل رتبه بندی Google":

"سئو YouTube":

و "کمپین جستجوگرها":

در حقیقت ، کارآفرین اخیراً مرا "نابغه SEO" خواند.

و در راهنمای امروز من نشان خواهم داد که چگونه شما می توانید در زمان رکورد یک متخصص سئو شوید.

فهرست

فصل 1: اصول متخصص SEO

فصل 2: اصول SEO را درک کنید

فصل 3: 5 کلید سئو را تسلط داشته باشید

فصل 4: SEO را در عمل انجام دهید

فصل 5: تست کنید و یاد بگیرید

فصل 6: استراتژی های پیشرفته SEO را پیاده سازی کنید

فصل 7: تلاش SEO خود را مقیاس بندی کنید

فصل 8: با روندهای در حال ظهور در جریان باشید

فصل 1: اصول متخصص SEO

متخصص سئو چیست؟

یک متخصص سئو (که به عنوان "متخصص سئو" نیز شناخته می شود) شخصی است که وب سایت ها را برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کند.

راه دیگری را بیان کنید:

متخصص سئو شخصی است که می داند چگونه از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری به دست آورد.

چگونه می توانید متخصص سئو شوید؟

از آنجا که زمینه بهینه سازی موتور جستجو بسیار جدید است ، بیشتر افراد سئو را از یک برنامه 4 ساله کالج سنتی نمی آموزند.

(اگرچه اینها وجود دارند)

در اینجا متداول ترین روش هایی است که افراد متخصص SEO می شوند:

یک دوره SEO (یا چندین دوره SEO) بگذرانید

با بهینه سازی وب سایت خود ، SEO را بیاموزید

کار در یک آژانس بازاریابی

مشتریان SEO را در نظر بگیرید

یک گواهینامه یا مدرک SEO آنلاین دریافت کنید

به عنوان یک متخصص SEO در خانه کار کنید

در اینجا تجزیه و تحلیل هر یک از این شش گزینه وجود دارد:

راه های تبدیل شدن به یک متخصص SEO

رویکرد سرعت یادگیری سهولت یادگیری هزینه پشتیبانی و راهنمایی شخصی قرار دادن SEO در عمل

دوره سئو 5/4 5/5 5/2 3/5 1/5

سایت خود شما 5/4 5/2 5/4 1/5 5/5

کار در آژانس بازاریابی 5/4 3/5 1/5 3/5 3/5

مشتریان SEO را در نظر بگیرید 3/5 5/2 5/2 1/5 5/5

گواهینامه آنلاین / درجه 3/5 5/5 5/4 5/4 1/5

سئو داخلی 5/5 3/5 1/5 5/4 3/5

یک متخصص سئو چه مهارتهایی را باید بداند؟

SEO بیشتر از بهینه سازی برچسب های متا در وب سایت است.

در حقیقت ، بهترین متخصصان سئو افرادی هستند که در تعدادی از زمینه های مختلف بازاریابی دیجیتال تبحر دارند. این شامل مهارت های "اصلی" SEO (مانند بهینه سازی برچسب عنوان) است. اما این شامل سایر مهارت های بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن و طراحی وب است.

با این کار ، در اینجا مهارت های کلیدی مورد نیاز یک متخصص سئو وجود دارد:

امکان یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت

درک اساسی HTML

چگونه و از کجا می توان کلمات کلیدی را به یک صفحه وب اضافه کرد

مهارت های نوشتاری متوسط ​​و پیشرفته

مهارت در محتوای بصری ، مانند ویدیو و اینفوگرافیک

امکان تبلیغ و ایجاد پیوند به صفحات اصلی

درک چگونگی تأثیر SEO فنی بر رتبه بندی

دانش روندهای نوظهور SEO و تغییرات الگوریتم Google

در ادامه این راهنما ، بیشتر به هر یک از این موارد فرو می روم. و نمونه هایی از افراد واقعی را که به متخصص سئو تبدیل شده اند در زندگی واقعی نشان دهید.

فصل 2: اصول SEO را درک کنید

موارد ضروری سئو را بیاموزید

در این فصل موارد ضروری را که هر یک از متخصصان سئو و قانونی باید بدانند یاد خواهید گرفت.

این موارد ضروری شامل HTML ، نحوه کار موتورهای جستجو و عوامل مهم رتبه بندی Google در سال 2020 است.

و پس از تسلط بر این اصول SEO ، در تسلط بر مباحث پیشرفته (مانند ایجاد لینک و بهینه سازی تلفن همراه) به خوبی پیش خواهید رفت.

بیایید شروع کنیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

درک نحوه کار موتورهای جستجو برای کلیه متخصصان سئو اطلاعات کلیدی است.

موتورهای جستجو عنکبوت های موتور جستجو را برای یافتن صفحات در اینترنت ارسال می کنند.

در مرحله بعدی ، آنها کد هر صفحه را خزنده می کنند.

پس از خزیدن صفحه ، صفحه به فهرست موتور جستجو اضافه می شود که مجموعه ای از حافظه پنهان است.

به عبارت دیگر: هنگام جستجوی گوگل ، دیگر نتایج زنده برنمی گردیم. در عوض ، Google صفحات را از فهرست خود به شما نشان می دهد. به همین دلیل نتایج گوگل را در عرض میلی ثانیه دریافت می کنید.

( واقعیت جالب: گوگل بیش از 130 تریلیون صفحه در فهرست خود دارد!)

وقتی کسی جستجو می کند ، Google در فهرست خود به دنبال صفحاتی می رود که با درخواست فرد مطابقت داشته باشد.

و آنها این صفحات را بر اساس صدها فاکتور در الگوریتم خود رتبه بندی می کنند.

منابعی برای یادگیری در مورد موتورهای جستجو

نحوه عملکرد جستجو : یک راهنمای تصویری بسیار خوب برای نحوه کار موتورهای جستجو… مستقیماً از Google.

جستجوی Google چگونه کار می کند؟ : این ویدئو توسط Matt Cutts سابق گوگلر به شما نگاه عمیقی به جستجوی Google می دهد.

احتمالاً از خود می پرسید:

چگونه گوگل ، بینگ و سایر موتورهای جستجو می فهمند که چه چیزی را باید در صفحه اول رتبه بندی کنند؟

به خواندن ادامه دهید

عوامل مهم رتبه بندی موتور جستجو

Google از 200+ فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند.

و نه ، نیازی به یادگیری همه آنها نیست

در حقیقت ، بیشترین 200 عامل رتبه بندی ، روشهای مختلف اندازه گیری 3 مورد است: مرتبط بودن ، اقتدار و کیفیت.

مرتبط بودن میزان مطابقت یک صفحه با جستجوی کسی است.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما "Google hoodies" را در Google جستجو کرده اید.

خوب ، گوگل برای پیدا کردن صفحاتی که درباره "hoodies خاکستری" هستند ، فهرست خود را اسکن می کند.

و آنها واقعاً در این کار مهارت دارند. به همین دلیل است که شما تقریباً هرگز نتیجه ای برای "کفش های کتانی خاکستری" هنگام جستجوی "کلاه های خاکستری" نمی بینید.

مرجع میزان اعتماد Google به محتوای یک صفحه است.

و آنها اقتدار را اساساً براساس پیوندها اندازه گیری می کنند.

هرچه پیوندهای صفحه به صفحه آن بیشتر باشد ، قدرت آن صفحه در نظر Google بیشتر است.

کیفیت بر اساس چند فاکتور مختلف مانند اعتبار آنلاین سایت شما ، ساختار محتوای شما و نحوه تعامل کاربران با سایت شما در نتایج جستجو است.

منابعی برای آگاهی از عوامل رتبه بندی

13 فاکتور رتبه بندی موتور جستجو : لیستی به روز شده از فاکتورهای رتبه بندی که در حال حاضر (از نظر من) مهمترین هستند.

جدول تناوبی عوامل موفقیت SEO : راهنمای تصویری بسیار جالب "عوامل موفقیت" که می تواند به سایت شما در رتبه بندی Google کمک کند.

Google RankBrain: The Definitive Guide : Google گفته است که الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی آنها ، RankBrain ، یکی از 3 سیگنال مهم رتبه بندی آنها است. پایین دستی RankBrain را در این راهنما دریافت کنید.

اکنون که اصول را کم کردید ، وقت فصل 3 است.

اصول HTML را درک کنید

آیا برای مهارت در سئو سایت به نینجا برنامه نویسی نیاز دارید؟

نه

اما آیا شما باید اصول HTML را درک کنید؟

آره!

چرا این مهم است؟

Google سایت شما را مانند بشر نمی بیند. در عوض ، آنها به کد سایت شما نگاه می کنند . و اگر آن کد را نمی فهمید ، بهینه سازی آن به روش صحیح تقریباً غیرممکن است.

به علاوه ، اگر هرگز با مشكل فنی در زمینه SEO مواجه شدید ، كاملاً گم خواهید شد.

اما وقتی حداقل اصول HTML را بدانید ، بهینه سازی سایت شما بسیار آسان تر می شود.

منابعی برای یادگیری HTML

Head First HTML and CSS: راهنمای فراگیران برای ایجاد صفحات وب مبتنی بر استانداردها : راهنمای خارق العاده ای که شما را به اقدام بعد از هر درس سوق می دهد. این است که چگونه HTML را بعد از ظهر یاد گرفتم.

مقدمه ای بر HTML : یک دوره تعاملی HTML از Code Academy. برای چیدن اصول اولیه عالی است.

HTML یک ماهه : یک آموزش کاملاً درگیر برای افرادی که می خواهند همه چیزهایی را که باید درباره HTML بدانند ، بدانند.

فصل 3: 5 کلید سئو را تسلط داشته باشید

اگر جدی هستید که یک متخصص SEO شوید ، 5 "کلید اصلی" وجود دارد که باید بدانید.

این Master Key ها 5 موضوع مهم در دنیای بهینه سازی موتور جستجو هستند.

و هرچه این 5 موضوع اصلی را بهتر درک کنید ، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

بنابراین بدون هیچ زحمتی بیشتر ، بیایید درست داخل شیرجه برویم.

پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی باید اولین گام در هر کمپین جستجوگرها باشد.

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید؟ موشک سایت خود را در بالای صفحه اول Google برای کلمات کلیدی مشاهده خواهید کرد که هزاران نفر هر ماه آنها را جستجو می کنند.

کلمات کلیدی اشتباه را انتخاب کنید؟ سایت شما در پایین صفحه 5 Google دفن خواهد شد.

کلمات کلیدی واقعاً بسیار مهم هستند.

اگر می خواهید در مورد تحقیق درباره کلمات کلیدی بیشتر بدانید ، این راهنما را به شما معرفی کرده است .

بازاریابی محتوا

بدون بخشی از بازاریابی محتوا ، هیچ آموزش سئو کامل نخواهد شد. دلیل آن این است که تقریباً غیرممکن است رتبه بندی در سال 2020 بدون محتوای عالی (حتی اگر سایت شما کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد) باشد.

راهنمای مبتدی به بازاریابی محتوا از Moz یک محل عالی برای شروع است.

و اگر می خواهید مطالعه موردی مربوط به ارتباط SEO و بازاریابی محتوا با یکدیگر را مشاهده کنید ، توصیه می کنم این مطالعه موردی را مطالعه کنید :

بهینه سازی محتوا

به روز برگردید که می توانید محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید… و رتبه بندی می شود. به جلو به امروز بروید ، و SEO در صفحه بسیار پیچیده تر است. مطمئناً ، شما هنوز هم می خواهید کلمات کلیدی را در صفحه خود وارد کنید. اما این فقط آغاز است.

از این ویدئو برای درک درستی از استراتژی های اصلی و پیشرفته SEO در صفحه (شامل چندین نمونه از زندگی واقعی) استفاده کنید.

بهینه سازی فنی

سئو فنی یکی از کم ارزش ترین قسمت های سئو است. این فقط برای هر وب سایت مهم است. اما بهینه سازی فنی به ویژه برای وب سایت های بزرگ با هزاران صفحه مهم است (مانند تجارت الکترونیک و سایت های خبری).

چه یک وبلاگ کوچک داشته باشید یا یک مارک تجاری با 500k صفحات ، این منابع به شما کمک می کند تا به SEO فنی تسلط داشته باشید:

راهنمای مبتدیان برای جستجوگرها ، فصل 5: بهینه سازی فنی

مرکز بازاریابی SEO: سئو فنی

سئو فنی در طبیعت: مشکلات و رفع مشکلات دنیای واقعی

حسابرسی نهایی SEO

یک لیست بررسی 8 نقطه ای برای اشکال زدایی از مشکلات عجیب فنی SEO

لینک سازی

هیچ راهی وجود ندارد: ایجاد لینک بخشی عظیم از سئو است. و این به زودی تغییر نخواهد کرد. به همین دلیل هر متخصص سئو (حتی متخصص در سئو فنی یا محتوا) باید در ساخت بک لینک مهارت داشته باشد.

این منابع به شما کمک می کند تا در مورد رویکردها ، استراتژی ها و تکنیک های ایجاد پیوند کلاه سفید:

پیوند ساختمان: راهنمای قطعی

قوانین ایجاد لینک

استراتژی های ایجاد پیوند: لیست کامل

چگونه بیش از 100 لینک برای یک وب سایت مسافرتی از طریق بازاریابی محتوا به دست آوردیم

نحوه دریافت بک لینک با کیفیت بالا (7 استراتژی جدید)

که ما را به فصل بعدی می رساند ...

فصل 4: SEO را در عمل قرار دهید

در تمام طول روز می توانید در مورد سئو مطالعه کنید.

اما اگر می خواهید یک متخصص SEO شوید ، در واقع باید SEO را انجام دهید .

و وقتی نوبت به تمرین مهارت های SEO می رسد ، سه گزینه اصلی پیش رو دارید.

من در این فصل به این گزینه ها (شامل موارد مثبت و منفی آنها) می پردازم.

در وب سایت خود کار کنید

اینگونه شروع به کار با سئو کردم.

و این روشی است که من توصیه می کنم بیشتر افراد یاد بگیرند که چگونه یک متخصص SEO شوند.

به همین دلیل است:

وقتی وب سایت خود را اجرا می کنید ، می توانید سریعاً تغییرات ایجاد کنید.

نیازی نیست که رئیس خود را در Slack پینگ کنید تا ببینید آیا تغییر برچسب عنوان درست است یا خیر.

برای افزودن تصویر به صفحه ، نیازی به ارسال ایمیل به طراح وب مشتری خود نیست.

چیزی را ببینید که باید تغییر کند. تغییر دهید. نتایج را مشاهده کنید

چرخه آزمون → یاد بگیرید → با مالکیت شخصی خود 10 برابر سریعتر از وب سایت شخص دیگری حرکت می کنید.

بعلاوه ، وقتی روی چیزهای شخصی خود کار می کنید ، می توانید 100+ فاکتور موجود در یک وب سایت موفق (فراتر از SEO مستقیم) را ببینید. من در مورد مواردی مانند طراحی ، نوشتن متن ، ایجاد لیست ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، اطلاع رسانی صحبت می کنم.

به عبارت دیگر ، اجرای سایت خود به شما کمک می کند تا یک " بازاریاب T-Shaped " کاملاً گرد شوید .

به عنوان مثال ، جریل نوردن آنچه را که از زمان دانشمندی سابق ناسا آموخته بود در SEO جستجو کرد.

که به او کمک کرد تا طرف خود را در یک تجارت املاک و مستغلات بسیار سودآور قرار دهد.

در اینجا چگونگی توصیف جریل از چگونگی تجربه تجربیات خود در رویکرد امروزی او به سئو گفته است.

"به عنوان یک دانشمند رباتیک IHMC / NASA (سابق). من عادت کرده ام که چیزها را کشف کنم ، تجزیه و تحلیل کنم آنها را کالبد شکافی می کنم و بهتر می کنم ، 10 برابر. استراتژی های SEO من در داخل طراحی شده اند و بهتر از هر چیزی که تاکنون دیده ام کار می کنند. راز من دور زدن Google است ، با اینكه بفهمم Google به دنبال چه چیزی است. "

و جریل تنها نیست. چند سال پیش ، دختر Maaike de Boer در مدرسه با ریاضیات دست و پنجه نرم می کرد.

و هنگامی که Maaike به دنبال منابعی برای کمک به دخترش بود ، او خالی آمد.

این زمانی بود که Maaike تصمیم گرفت وب سایتی را راه اندازی کند که اکنون هر ماه 200 هزار بازدید دارد.

(که حتی اگر در نظر بگیرید که هلند فقط حدود 17 میلیون نفر دارد چشمگیرتر است).

Maaike چگونه در سئو مهارت خوبی کسب کرد؟ او تا آنجا که می توانست در مورد سئو (از پست های وبلاگ ، دوره های آنلاین و کنفرانس های سئو) اطلاعات کسب کرد. سپس ، آنچه را که آموخته بود در وب سایت خود اعمال کرد.

و این روند سریع باعث شد Maaike در زمان رکورد از SEO newbie به متخصص SEO تبدیل شود.

یا همانطور که مایا به من گفت:

"از ابتدای کار ، خودم را در سئو آموزش دیدم. خیلی زود متوجه شدم که رقبای اصلی بیشتر روی تبلیغات تلویزیونی و شبکه های اجتماعی تمرکز دارند. من با مقالات عمیق و دارای اطلاعات ارزشمند برای والدین درگیر تفاوت ایجاد کردم. با بهینه سازی مداوم وب سایت و مقالات ، نتایج هر ساله بهتر می شوند. "

همانطور که گفته شد ، راه اندازی وب سایت خود تنها راه برای یادگیری سئو نیست. شما همچنین می توانید

مشتری ها را در نظر بگیرید

ایده بریدن دندان های خود در سئو با سایت مشتری ممکن است عجیب به نظر برسد. پس از همه: اگر شما هنوز یک متخصص SEO نیستید ، چرا کسی شما را استخدام می کند؟

سوال خوبی است پاسخ این است:

1. این واقعیت که شما در مورد SEO مطالعه کرده اید ، شما را از 90٪ صاحبان مشاغل کوچک خارج از کشور برتری می دهد.

2. سئو کار بسیار زیادی است. بنابراین حتی اگر مشتری بیش از شما در مورد بازاریابی آنلاین اطلاعاتی داشته باشد ، آنها احتمالاً وقت ندارند که به تنهایی SEO را انجام دهند.

3. اولین مشتری SEO شما تقریباً به شما هیچ چیز (یا بعضی موارد در واقع هیچ چیز) پرداخت نمی کند. به آن به عنوان یک کارآموزی فکر کنید. از این طریق هیچ فشاری برای انجام معجزه وجود ندارد.

به عنوان مثال ، خواننده Backlinko ، Felix Norton هنگامی که به مشتریان در زمینه SEO محلی خود کمک می کرد ، با SEO کار خود را شروع کرد .

همانطور که فلیکس می گوید:

"من در سایت های مشتری کار کردم ، استراتژی ها را آزمایش کردم ، بازارهای مختلف را آزمایش کردم و از سایت های موجود آنها به عنوان پایه استفاده کردم تا ببینم چه چیزی کار می کند و چه نتیجه ای ندارد.

هنگامی که مواردی را یافتم که کار می کردند ، آنها را در آژانسهای خود با روشهای استاندارد کاربری در می آوردم ، بنابراین می توانم آنها را در سایتهای مشتری آینده و به صورت خودم تکرار کنم. "

امروز ، فلیکس یک آژانس توسعه وردپرس را اداره می کند. و اگر او کار خود را با کار مشتری شروع نمی کرد ، این فرصت باز نمی شد.

جایی کار کن

کار در آژانس یا به عنوان یک سئو کار داخلی راهی عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو است.

نکته مثبت مهم اینجاست که شما توسط افرادی احاطه شده اید که از قبل سئو می دانند. و این وظیفه آنها است که به شما کمک می کنند تا بتوانید سریع سرعت خود را بالا ببرید.

بنابراین تمایل دارید FAST را یاد بگیرید.

در واقع ، این خواننده بكلكینك رایان مرابت شروع به كار كرد. رایان به سئو علاقه داشت. و او محیطی را می خواست که بتواند بیشتر بیاموزد. بنابراین او به عنوان یک SEO سطح ابتدایی در یک آژانس بزرگ کار می کرد.

و دانش سئو که رایان کسب کرد به او کمک کرد تا وبلاگ سفر خود را به یکی از محبوب ترین ها در فرانسه تبدیل کند.

همانطور که رایان برای من توضیح داد:

"به طور طبیعی ، من هر آنچه را که در مورد SEO از آژانس آموختم ، به وبلاگ سفر خود اعمال کردم. اما من در راه مدام یاد می گرفتم و همیشه خودم را به روز می کنم. من اینگونه موقعیت های بالایی خود را حفظ می کنم. "

فصل 5: تست کنید و یاد بگیرید

بهترین متخصصان سئو که من می دانم همه یک چیز مشترک دارند:

آنها همیشه در حال آزمایش هستند.

در واقع ، من می گویم که "آزمایش" همان چیزی است که در نهایت مردم را به سمت بالای رشته سوق می دهد.

گفت: SEO یک چیز دشوار برای آزمایش است. بنابراین اگر می خواهید آزمایش های SEO را انجام دهید ، در اینجا چند چارچوب اصلی برای دنبال کردن آورده شده است.

"تغییر شما همیشه علت نیست"

راه دیگری را بیان کنید:

همبستگی همیشه به معنای علیت نیست.

گوگل به طور مداوم الگوریتم آنها را اصلاح می کند. در واقع ، طبق گفته گوگل ، آنها هر ساله تقریباً 3000 تغییر در الگوریتم ایجاد می کنند.

همانطور که می توانید در این عکس از گزارش ترافیک ارگانیک Google Analytics من مشاهده کنید ، تغییرات در ترافیک ارگانیک شما همیشه اتفاق می افتد… حتی اگر سایت خود را لمس نکرده باشید.

این اشتباهی است که اوایل مرتکب شدم. من تصور می کنم که بهبود رتبه بندی (یا افت) به دلیل تغییری است که من ایجاد کردم.

به عنوان مثال ، من چند کلمه کلیدی به یک صفحه اضافه می کنم. ببینید رتبه های من از شماره 7 به شماره 5 می رود. و فرض کنید بهینه سازی کلمه کلیدی من باعث دست انداز شد.

ممکن است داشته باشد. اما همچنین می تواند الگوریتم گوگل باشد که کارهای خود را انجام می دهد.

بنابراین چگونه می فهمید که تغییر شما کاری انجام داده است؟ خوب ، این ما را به سمت ...

به دنبال نتایج بزرگ و سازگار باشید

هرچه نتیجه بزرگتر باشد ، احتمال تغییر شما در پشت آن بیشتر است.

من با یک مثال توضیح می دهم

به آمار ترافیک ارگانیک این صفحه در سایت من در مدت 30 روز نگاه کنید:

صفحه را لمس نکردم. اما می بینید که در طول ماه تعداد زیادی جهش و افت وجود دارد.

اگر نوع تغییری است که مشاهده می کنید ، احتمالاً نوسانات عادی گوگل در محل کار است.

از طرف دیگر ، بعد از اینکه تغییر قابل توجهی در محتوای آن صفحه ایجاد کردم ، به ترافیک ارگانیک به همان صفحه نگاه کنید:

آیا ممکن است که گوگل آن روز تغییر اساسی در الگوریتم خود ایجاد کند؟ آره. اما احتمال اینکه تغییر من باعث بهبود ترافیک شده باشد بسیار بیشتر است.

و اگر می خواهید مطمئن باشید ، همان تغییر را در صفحات مختلف ارائه دهید. اگر همه آنها یک واکنش نشان می دهند ، می توانید کاملاً مطمئن باشید که هر کاری انجام دادید پشت این پیشرفت است.

چیزهایی که می توانید آزمایش کنید

از لحاظ تئوری ، تقریباً هر چیزی را می توانید آزمایش کنید.

اما در اینجا چند آزمایش SEO برای اجرا آسان وجود دارد:

برچسب های عنوان (بهینه سازی کلمات کلیدی)

برچسب های عنوان ( بهینه سازی CTR ارگانیک )

قالب های محتوا (ارسال لیست در مقابل نحوه ارسال)

طول مطالب

پیوند داخلی

پیوند خارجی

و اگر می خواهید پیشرفت بیشتری داشته باشید ، می توانید استراتژی های مختلف ایجاد لینک ، اهداف جستجو و تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی را شروع کنید.

به عنوان مثال ، مدتی قبل می خواستم ببینم آیا محتوای تعاملی باعث کاهش نرخ پرش من و بهبود زمان حضور من در سایت می شود.

(که به نظر من یک سیگنال مهم رتبه بندی گوگل است)

بنابراین هنگامی که این لیست بزرگ از ابزارهای SEO را راه اندازی کردم ، یک فیلتر تعاملی به بالای صفحه اضافه کردم:

همانطور که مشخص شد ، آمار تعامل کاربر در آن صفحه بالاتر از سایر مطالب مشابه در سایت من است:

بنابراین تصمیم گرفتم از همین عنصر تعاملی برای همه پست های لیست طولانی خود استفاده کنم:

و نتایج مشابه بود:

این تجربه به من آموخت: "فیلترهای تعاملی یکی از روشهای به حداکثر رساندن سیگنالهای تجربه کاربر در محتوای بسیار طولانی است."

این چیزی است که من هرگز نمی توانستم از طریق خواندن پست های وبلاگ یا تماشای فیلم های YouTube یاد بگیرم.

باید ناشی از آزمایش باشد.

فصل 6: استراتژی های پیشرفته SEO را پیاده سازی کنید

اکنون وقت آن است که بازی SEO خود را به مرحله بعدی برسانید.

در واقع ، اگر می خواهید "متخصص SEO" شناخته شوید ، باید در مورد موضوعاتی که می خواهم در این فصل بیان کنم ، اطلاعات کسب کنید.

به عنوان مثال ، شما نیازی به برجسته ترین معیار جهانی در زمینه SEO بین المللی نخواهید داشت. اما حداقل باید بدانید که برچسب Hreflang چیست.

و در این فصل قصد دارم تعدادی از مهارتهای پیشرفته جستجوگرها و منابع ... برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها را بیان کنم.

تجزیه و تحلیل

وقتی می گویم "تجزیه و تحلیل" ، بیشتر در مورد Google Analytics صحبت می کنم .

درک Analytics به دو دلیل اصلی مهم است:

Analytics نحوه سنجش موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین SEO است.

تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند فرصت های SEO را پیدا کنید که یافتن آن به هیچ وجه غیرممکن است.

در اینجا چند منبع برای کمک به شما وجود دارد:

آموزش مبتدیان Google Analytics

Google Analytics پیشرفته

ممیزی SEO

در دنیای کامل می خواهید در سایت هایی کار کنید که تقریبا کاملاً بهینه شده اند. آنها فقط به لمس جادویی شما نیاز دارند تا آن را از لبه فشار دهند.

اما ما در یک جهان کامل زندگی نمی کنیم

در دنیای واقعی خواهید دید که با محتوای تکراری ، مجازات های Google ، UX وحشتناک و موارد دیگر مبارزه می کنید.

وارد شوید: حسابرسی های SEO.

حسابرسی سئو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به شما کمک می کند سئو سایت را به روشی سیستماتیک از بین ببرید .

اگر می خواهید در مورد ممیزی های SEO بیشتر بدانید ، توصیه می کنم این آموزش حسابرسی سئو را بررسی کنید .

تجربه ی کاربر

آیا User Experience یک سیگنال رتبه بندی مستقیم است ؟

احتمالا نه.

اما تجربه کاربر به طور غیر مستقیم به طور عمده بر SEO تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، فرض کنید استفاده از سایت شما سخت است. خوب ، جستجوی گوگل در حال بازگشت به "Pogostick" به نتایج جستجو است که می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

با استفاده از این ، در اینجا برخی منابع وجود دارد که به شما کمک می کند یادگیری UX را شروع کنید.

GoodUI.org

مرا به فکر فرو نبر: رویکردی عقل سلیم به کاربردپذیری وب ، چاپ دوم

15 قانونی که هر طراح UX باید بداند

ابزارها و نرم افزارهای جستجوگرها

اگر می خواهید یک متخصص SEO باشید ، باید بدانید که چگونه از ابزار استفاده کنید.

در واقع ، تجربه استفاده از ابزارها آنقدر مهم است که بیشتر آگهی های استخدام متخصص سئو "تجربه با ابزارهای سئو" را به عنوان یک الزام ذکر می کنند:

اگر می خواهید یک دوره خرابی در مورد نرم افزار SEO داشته باشید ، این بخش از SEO Marketing Hub را پوشش داده است.

سئو محلی

اگر قصد دارید یک آژانس جستجوگرها را اداره کنید (یا در آن کار کنید) ، سئو محلی قسمت عمده ای از روز شما را اشغال می کند. دلیل این امر این است که اکثر قریب به اتفاق مشتریان SEO ، مانند دندانپزشکان و وکلا ، مشاغل محلی هستند.

این ویدئو توسط سام اوه معرفی بسیار خوبی برای SEO محلی است.

تجزیه و تحلیل رقبا

به عبارت دیگر: مهندسی معکوس چگونه رقبای شما پیوندهای خود را دریافت می کند. این شامل بررسی محتوایی است که برای آنها بهتر کار می کند و از کجا پیوندهای خود را می گیرند.

در اینجا یک راهنمای شروع برای مهندسی معکوس آورده شده است که توصیه می کنم بررسی کنید.

سئو بین المللی

اگر سایت شما بیش از یک کشور را هدف قرار دهد ، SEO بین المللی بسیار زیاد است.

اگر شما علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید ، توصیه می کنم این راهنمای مفید بین المللی SEO را از Moz بررسی کنید .

بهینه سازی موبایل

گوگل اکنون از طریق نمایه همراه اول کار می کند . این بدان معناست که سئو موبایل اختیاری نیست. برای موفقیت در سئو نیاز است.

این راهنمای جستجوگرها برای موبایل که سال گذشته منتشر کردم (و اخیراً به روزرسانی شده) مکانی عالی برای شروع است.

فصل 7: تلاش SEO خود را مقیاس بندی کنید

یک چیز است که بدانید چگونه یک برچسب عنوان را بهینه کنید.

اما چگونه می توانید 50،000 برچسب عنوان را در یک سایت تجارت الکترونیکی بهینه سازی کنید؟

آنجاست که مقیاس بندی وارد عمل می شود.

متأسفانه ، مقیاس بندی سئو می تواند مشکل باشد.

به همین دلیل ، در این فصل ، من قصد دارم سه مثال واقعی از کارهای SEO را که در مقیاس انجام شده اند ، به شما نشان دهم.

مقیاس گذاری سایت SEO

همانطور که در فصل گذشته اشاره کردم ، ممیزی ها قسمت بزرگی از کار متخصص سئو است.

بدون سیستم ، هر زمان که به یک پروژه جدید برخوردید ، مجبور خواهید بود از ابتدا شروع کنید.

به عنوان مثال ، مشاور SEO Felix (که قبلاً با او ملاقات کرده بودیم) TONS حسابرسی برای مشتریان خود انجام می دهد.

وی برای مقیاس بندی ، سیستم ها و فرایندهای اختصاصی ایجاد کرد تا ممیزی ها سریعتر و کارآمدتر شوند.

به طور خاص ، فلیکس هر مرحله از مراحل را مستند کرد.

به این ترتیب ، تیم او می تواند حسابرسی را بدون او انجام دهد.

به عنوان مثال ، او یک تخته Asana دارد که هر مرحله (با یک جدول زمانی) را مشخص می کند:

و اعضای تیم با استفاده از Slack در هر کار همکاری می کنند.

Felix همچنین ده ها سندنگار Google دارد که جزئیات دیوانه کننده ای در مورد چگونگی پیدا کردن و رفع مشکلات فنی SEO ، راه اندازی کنسول جستجوی Google و موارد دیگر ارائه می دهد.

همه اینها به فلیکس کمک کرده است تا این روند وقت گیر را افزایش دهد:

وی گفت: "قسمت اصلی در یافتن راهی برای مقیاس گذاری و انتقال دانش و فرآیندها به همکاران بوده است. ایجاد روشهای عملیاتی استاندارد (SOP) برای تفویض اختیار و پیگیری کار بسیار حیاتی است. "

محتوای مقیاس بندی

مقیاس بندی مطالب آسان است:

فقط در UpWork دسته ای از مستقل های آزاد تصادفی استخدام کنید و به بهترین ها امیدوار باشید.

اما مقیاس گذاری محتوای خوب؟ این یک داستان متفاوت است.

برای این منظور ، شما به یک سیستم برای ارائه موضوعات ارسال وبلاگ ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، نوشتن ، طرح کلی ، ویرایش و طراحی نیاز دارید.

باب وارفیلد این موضوع را به یک علم می داند. شرکت باب ، CNC Cookbook ، ماهانه 12 پست منتشر می کند. و علی رغم اینکه در جای خسته کننده ای قرار دارد ، محتوای او واقعاً خوب است.

راز او؟ باب و تیمش از یک طرح تکراری برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا پیروی می کنند:

کلمات کلیدی مورد نظر مشتریان را پیدا کنید (با استفاده از KWFinder و Ahrefs ).

کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو مرتب کنید. لیست را در اکسل بارگیری کنید.

کلمات کلیدی با مشکل کلمه کلیدی 30 یا بیشتر را بیرون بیاورید .

استفاده از مدل تکنیک آسمان خراش برای ایجاد محتوای.

بهینه سازی محتوا برای سئو.

در اینجا تصویری از صفحه گسترده باب وجود دارد:

همانطور که باب می گوید:

"وقتی عادت کردید ، مقالات تقریباً خودشان می نویسند. و من با موفقیت این روش را بر روی افرادی که هیچ شناختی از جایگاه من ندارند ، آزمایش کردم. دخترم یک تابستان یک سری پست برای من نوشت که نتیجه خوبی داشت. "

مقیاس گذاری و ایجاد لینک

مقیاس گذاری پیوند کلاه سفید کار ساده ای نیست.

در حقیقت ، بین ایجاد پیوند مقیاس پذیر و هرزنامه مستقیم بالا ، مرز خوبی وجود دارد.

خوب ، به گفته مشاور سئو ، کالین یابلسونکی ، شما می توانید سطح تبلیغات را بدون هرزنامه مقیاس بندی کنید .

راز لزوماً روند کار نیست (اگرچه شرکت SEO وی فرآیند مفصلی با استفاده از Basecamp دارد).

درعوض ، این درمورد رهنمودهایی است که تضمین می کنند تیم SEO شما هر ایمیل را که خارج می شود شخصی می کند.

و آنچه در مورد رویکرد کالین جالب است این است که او در واقع مشتری خود را در کل مراحل درگیر می کند.

به عنوان مثال ، او از مشتریان جدید می خواهد که فرم دریافت مختصری را پر کنند تا اطلاعاتی در مورد صنعت خود داشته باشند.

که به آنها کمک می کند:

فرصت های لینک استفاده نشده را پیدا کنید

متن هایی متناسب با زبان آن فضا بنویسید

انواع وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران محتوا را که قبلاً به آنها پیوند داده اند درک کنید

همانطور که کالین به من گفت:

"لینک سازها کنترل کننده ترافیک هوایی صنعت SEO هستند. استفاده از فرایندهای ایجاد پیوند مقیاس پذیر برای سازماندهی و اجرای م campaignثر یک کمپین کاملاً مهم است. "

فصل 8: با روندهای در حال ظهور در جریان باشید

صنعت سئو همیشه در حال تغییر است.

که بدان معنی است که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

بنابراین اگر می خواهید جلوتر از منحنی باشید ، توصیه می کنم این 5 روند در حال ظهور سئو را بخوانید.

جستجوی صوتی

این نمودار (براساس داده های کلاینر پرکینز ) تقریباً همه آنچه را که باید در مورد رشد جستجوی صوتی بدانید به شما نشان می دهد:

همانطور که مشاهده می کنید ، تعداد جستجوهای صوتی به سرعت در حال رشد است.

در واقع ، من می گویم که بهینه سازی جستجوی صوتی یکی از مهمترین مهارت هایی است که سئوکاران امروزی باید داشته باشند.

هنوز زود است. بنابراین 100٪ مشخص نیست که چگونه باید برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید.

همانطور که گفته شد ، در حال حاضر بهترین روشهای جستجوی صوتی وجود دارد که من در این راهنما به آنها اشاره می کنم .

سئو ویدئو

هیچ رازی نیست که هم اکنون ویدیو در حال منفجر شدن است .

در حقیقت ، طبق گزارش Cision ، 82٪ از کل بازدیدها تا سال 2021 بصورت ویدیویی انجام می شود .

(و بخش بزرگی از این رشد از YouTube حاصل خواهد شد)

آیا می خواهید در مورد بهینه سازی فیلم ها بیشتر بدانید؟ این کتابخانه از منابع SEO YouTube شما را پوشش داده است.

Google Lens

گوگل اخیراً گزارش داده است که Google Lens می تواند 1 میلیارد شی را شناسایی کند .

(با استفاده از هوش مصنوعی)

و با بهبود هوش مصنوعی ، جستجوی تصویر بهتر می شود.

وقتی "کلمه کلیدی" تصویر یک گربه است ، چگونه یک صفحه را بهینه می کنید؟ چه کسی می داند اما این یک روند در حال ظهور است که باید مراقب آن باشید.

بهینه سازی قطعه ویژه

طبق آخرین اطلاعات SEMRush ، حدود 13٪ از SERP ها یک قطعه ویژه دارند:

که برای اکثر وب سایت ها یک فرصت بزرگ است. دلیل این امر این است که قطعه های ویژه یک تن املاک و مستغلات را اشغال می کنند:

در اینجا یک ویدیوی عالی آورده شده است که تعدادی از بهترین روش ها برای رتبه بندی در جعبه قطعه ویژه را بیان می کند.

قصد کاربر

قصد کاربر در واقع همان چیزی است که کسی هنگام جستجوی گوگل می خواهد.

آیا آنها اطلاعات می خواهند؟ یا برای خرید چیزی؟

هرچه محتوای شما با هدف کاربر کسی بهتر مطابقت داشته باشد ، از رتبه بالاتری برخوردار خواهد بود.

اتمام این مطالعه مورد تا ببینید که چگونه بهینه سازی برای قصد کاربر ترافیک آلی افزایش به یکی از صفحات من 600٪.

نتیجه

اکنون نوبت شماست

امیدوارم این راهنما به شما نشان دهد چگونه می توانید یک متخصص SEO شوید.

و حالا دوست دارم حرفهای شما را بشنوم:

در کدام حوزه سئو تخصص دارید؟

یا می خواهید در چه بخشی از SEO جستجو کنید؟

با گذاشتن یک نظر سریع در زیر همین حالا به من اطلاع دهید.