SEO در مقابل SEM: چه تفاوت هایی وجود دارد و در کجا رخ می دهد

Saturday، ۱ Aazar ۱۳۹۹

بازاریابی آنلاین یک علم موشکی نیست. اما اگر تازه وارد آن می شوید ، SEO و SEM هنوز می توانند شما را گیج کنند.

پاسخ به سوال مشترک "تفاوت SEO و SEM چیست؟" بستگی به این دارد که شما تعریفی از SEM را ترجیح می دهید.

بنابراین بیایید با این شروع کنیم ...

SEM چیست؟

بازاریابی موتور جستجو (SEM) اصطلاحی است که برای پوشش دادن به SEO و PPC به عنوان دو فعالیت اصلی بازاریابی جستجو استفاده می شود.

با این حال ، این اصطلاح گاهی فقط برای تبلیغات پولی در نتایج جستجو به کار می رود. از این لحاظ ، عمدتا به عنوان مترادف برای تبلیغات جستجوی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) استفاده می شود.

در این پست ، ما به اولین تعریف (SEM = SEO + PPC) پایبند خواهیم بود ، زیرا معتقدیم از نظر معنایی دقیق تر است.

"SEO در مقابل SEM" در واقع "SEO در مقابل PPC" است

به طور دقیق ، مقایسه SEO و SEM اساساً یک سوال اشتباه است ، زیرا SEO بخشی از SEM است. در واقع هیچ مخالفتی وجود ندارد.

با این حال ، هر دو اصطلاح اغلب با هم مقایسه می شوند ، علت اصلی این امر تشابه دو اختصار است. اما آنچه که مردم معمولاً هنگام جستجوی "SEO در مقابل SEM" می خواهند بدانند تفاوت بین موارد زیر است:

بازاریابی جستجوی ارگانیک (SEO)

بازاریابی جستجوی پرداخت شده (PPC)

بازاریابی موتور جستجو شامل هر دو روش SEO و PPC است. ایده کلی این است که SEM به شما کمک می کند تا در دو جبهه رشد کرده و حضور آنلاین خود را تقویت کنید:

هر دو SEO و PPC به افزایش قابلیت جستجو در وب سایت شما کمک می کنند.

سئو نیاز دارد که شما برای مدت زمان طولانی تری تلاش مداوم داشته باشید. این یک روند طولانی مدت است که معمولاً از روز اول جواب نمی دهد.

از طرف دیگر ، PPC می تواند نتایج فوری به همراه داشته باشد. هدف اصلی ایجاد "میانبر" و غلبه بر کسانی است که از طریق SEO به بالاترین مقامات در SERP رسیده اند.

هر دو استراتژی به کار زیادی احتیاج دارند - سئو هنوز یک فرآیند مداوم است ، در حالی که یک کمپین خاص PPC معمولاً به تنظیمات یک باره نیاز دارد (+ پشتیبانی).

بیایید نگاهی دقیق به آنچه هر یک از این مفاهیم شامل می شود و نحوه استفاده از آنها در عمل عمومی بازاریابی را بررسی می کنیم.

سئو چیست؟

اصطلاح SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به تغییرات و اصلاحاتی که برای افزایش رتبه وب سایت یا یک صفحه خاص به صورت رایگان در موتور جستجو انجام می دهید ، اطلاق می شود.

انجام سئو یکی از اهداف اصلی هنگام راه اندازی یا به روزرسانی وب سایت است ، زیرا صادقانه بگویم ، بدون بهینه سازی خوب ، ربات های گوگل نمی توانند محتوای شما را به درستی پیدا و بخوانند.

این شامل 3 زمینه اصلی است:

سئوی جانبی و فنی

ایجاد محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی

سئو خارج از صفحه و ایجاد لینک

توجه: SEO به شما بازدید رایگان می دهد ، اما می تواند به همان اندازه PPC گران باشد زیرا شما وقت ، منابع انسانی و ابزار مورد نیاز خود را صرف می کنید.

1. سئوی جانبی و فنی

SEO در یک صفحه شامل همه آن تغییرات کوچکی است که شما در یک صفحه انجام می دهید. از افزودن کلید واژه اصلی به برچسب عنوان و سایر عناصر گرفته تا بهبود خوانایی وب سایت و کیفیت پیوندهای داخلی.

همچنین برای کلیه تنظیمات فنی و بهینه سازی تجربه کاربر وب سایت شما اعمال می شود ، مانند:

  • سرعت صفحه
  • معماری سایت
  • با استفاده از HTTPS
  • و غیره.

2. ایجاد محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی

صفحه شما هر چقدر بهینه باشد ، کیفیت محتوایی که ایجاد می کنید اولین و مهمترین عامل برای رتبه بندی در سئو سایت است. به همین دلیل ایجاد محتوای با کیفیت را می توان به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود درک کرد.

برای یافتن مباحث محتوا و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود ، باید بر فرایندی به نام تحقیق کلمات کلیدی تسلط داشته باشید.

شامل پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی است که عبارتند از:

  • محبوب (تعداد جستجوی زیادی دارند)
  • قابل طبقه بندی (شما می توانید برای آنها واجد شرایط شوید)
  • مناسب برای وب سایت و محتوای شما

3. سئو خارج از صفحه و ایجاد لینک

سئو خارج از صفحه هر آنچه در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد - از دریافت بازخورد گرفته تا بهبود حضور در شبکه های اجتماعی و به دست آوردن اعتماد و اعتبار کلی.

البته مهمترین قسمت این فرآیند ایجاد پیوندهاست - دریافت پیوند از وب سایتهای دیگر ، ترجیحاً از وب سایتهایی که دارای قدرت بالاتری هستند.

PPC چیست؟

PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یک مدل آگهی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا آگهی را در نتایج موتور جستجو قرار دهند و فقط در صورت کلیک بر روی آگهی ، هزینه آن از شما کسر می شود.

هدف اصلی افزایش قابلیت مشاهده وب سایت در موتورهای جستجو از طریق تبلیغات پولی است که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند.

توجه: اگرچه از PPC به عنوان یک مدل تبلیغاتی در بسیاری از سیستم عامل ها (فیس بوک ، توییتر ، Pinterest ، Quora ، Reddit) استفاده می شود ، اما ما در این پست فقط به تبلیغات بابت هر کلیک مراجعه می کنیم ، زیرا در مورد بازاریابی موتور جستجو صحبت می کنیم.

در مقایسه با استراتژی SEO که ترافیک رایگان ایجاد می کند ، با PPC شما بهترین نوردهی را پرداخت می کنید. بسته به کلید واژه ای که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید ، هزینه ها ممکن است از مرز 20 دلار بیشتر شود. / کلیک کنید و هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند ، هزینه را پرداخت خواهید کرد.

اگر نمی دانید دقیقاً از کجا با PPC شروع کنید ، مطمئن ترین انتخاب شما انجام SEO مناسب است و سپس استفاده از PPC برای:

  1. پیشنهاد کلمات کلیدی کاملاً رقابتی که فقط با بهینه سازی آلی نمی توانید واجد شرایط آن باشید.
  2. کمپین های حساس به زمان را که باید سریع و هدفمند باشند ، اجرا کنید.
  3. با تمرکز بر مارک گذاری تبلیغات خود در شبکه جستجو با نام یا شعار شرکت خود ، آگاهی از برند را افزایش دهید (مخصوصاً برای شرکت های نوپا خوب است).

این شرکت ها که مناقصه "تشک های یوگا" را دارند ، در ایجاد آگاهی از نام تجاری کار برجسته ای انجام می دهند:

نکته آخر اینکه PPC می تواند برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که می خواهند محصولات خود را ارائه دهند بسیار مفید باشد.

در اینجا یک جستجوی ساده برای "شارژر تلفن بی سیم" با یک بخش جداگانه اختصاص داده شده به تبلیغات تبلیغاتی محصولات به نظر می رسد:

کدام یک بهتر است: SEO ، PPC یا SEM؟

مواقعی وجود دارد که استفاده از PPC در سئو بهتر است و گاهی اوقات بهتر است که هر دو را ترکیب کنید. بیایید نگاهی بیندازیم به:

چه موقع از SEO استفاده کنیم؟

به طور کلی ، SEO بهترین تاکتیکی است که می خواهید از آن استفاده کنید ، اگر می خواهید در طولانی مدت نتایج را ببینید و حفظ کنید. چه از PPC استفاده کنید و چه نکنید ، SEO لازم است.

به زبان ساده ، اگر اکنون سئو در صفحه به صورت مرتب دریافت می کنید ، در صورت بروزرسانی منظم ، 5 سال دیگر نیز تحمل می کند.

چه زمانی باید از PPC استفاده کنم؟

اگر می خواهید ترافیک را به سرعت به یکی از صفحات خود برسانید ، روش PPC راهی است که باید دنبال کنید. شاید لازم باشد به یک رویداد یا یک پیشنهاد انحصاری توجه کنید و از آنجا که در یک مهلت محدود شده اید ، تبلیغات پولی ترافیک مورد نیاز شما را تأمین می کند.

به طور کلی ، فکر خوبی است که تصور کنید PPC به جای کلمات اطلاعاتی ، برای کلمات کلیدی معامله ای بهتر باشد. اگر می خواهید وب سایت خود را به موقع گسترش دهید هرگز فقط به PPC اعتماد نکنید. همچنین ، به خاطر داشته باشید که اگر SEO در وب سایت شما کاملاً بد باشد ، حتی بهترین کمپین PPC نیز کارایی نخواهد داشت.

استراتژی SEM

البته ، شما می توانید کل بسته SEM را انجام دهید - هم SEO و هم PPC. آنها را به عنوان استراتژی های رقابتی در نظر نگیرید ، آنها در واقع مکمل یکدیگر هستند.

با استفاده از SEM تمام تلاش خود را برای جستجوگرها انجام می دهید ، اما همچنین بخشی از وقت خود را صرف خرید فضای تبلیغاتی پولی می کنید. مانند هر تبلیغ آنلاین ، این امر می تواند در مقطعی منجر به مراجعه به سایت شود. با این حال ، همه اینها موقتی است و ، ناگفته نماند ، گران است.

از آنجا که هر دو SEO و SEM به تحقیقات کلمات کلیدی بسیار اعتماد می کنند ، بهترین راه برای شروع استفاده از ابزاری مانند KWFinder برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای اهداف تجاری خود براساس معیارهایی مانند حجم جستجو است. ، دشواری کلمه کلیدی و هزینه هر کلیک (CPC).

آیا SEO می تواند از PPC بهره مند شود؟

اگر می پرسید آیا تبلیغات PPC در نتایج جستجو می تواند به رتبه بندی ارگانیک شما کمک کند ، پاسخ منفی است. بر اساس روش الگوریتم کنونی گوگل ، رتبه بندی ارگانیک هرگز تلاش PPC را در نظر نمی گیرد.

با این حال ، PPC می تواند به طور غیر مستقیم از تلاش های شما در زمینه سئو بهره مند شود:

تمام داده ها و اطلاعاتی که هنگام انجام PPC جمع آوری می کنید می توانند به شما کمک کنند تا در زمینه تبلیغات SEO ارگانیک خود بهتر تنظیم کنید. به عنوان مثال ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی که برای تبلیغات شما عملکرد بسیار خوبی داشته اند ، آسان تر خواهد بود زیرا از قبل می دانید که می توانید نیازهای موتورهای جستجو را برآورده کنید.

متناوباً ، می توانید از تلاش های PPC خود برای آزمایش چند کلمه کلیدی قبل از شروع هفته های کاری برای رتبه بندی آلی آنها استفاده کنید. برای این کار ، کمپین های تبلیغاتی کوچک و هدفمندی را در شبکه جستجوی گوگل اجرا کنید. تبلیغات نمایشی در اینجا واقعاً کمکی نخواهد کرد زیرا شما نمی توانید از آنها برای کشف هدف جستجوی شخص استفاده کنید.

برای اینکه ایده بهتری از مکان خود داشته باشید ، با ایجاد لیستی از مواردی که باید براساس اهداف بازاریابی و تجاری خود بهبود ببخشید ، شروع کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید فروش بیشتری ایجاد کنید ، پرداخت 10 دلار / کلیک برای یکبار خرید 5 دلار مطمئنا حرکت خوبی نیست. با این حال ، زیاد به اندازه شرکت یا سالها تجربه خود فکر نکنید. مهم این است:

  • جایی که مشتریان بالقوه شما وقت خود را می گذرانند
  • نیازهای آنها چیست
  • آنها به دنبال چه می گردند

تا دفعه بعدی ، برای بهینه سازی حضور خود در صفحه نتایج موتور جستجو ، برای آزمایش روش های جدید باز باشید ، اما فراموش نکنید که همیشه بر اساس بازده سرمایه گذاری خود تصمیم گیری می کنید.