SERP (صفحه نتایج موتور های جستجو)

    Monday، ۳ Aazar ۱۳۹۹

    SERP چیست؟

    SERP (صفحه نتایج موتور های جستجو) صفحه ای است که پس از ارسال درخواست جستجو توسط کاربر اینترنت به موتور جستجو ، نمایش داده می شود. SERP حاوی نتایجی است که معمولاً لیستی از URL های مرتبط با جستجوی جستجو است. این پاسخ کلمه جستجو (کلمه کلیدی) است.

    SERP از بهترین نتایج مطابقت با توجه به الگوریتم موتور جستجو ساخته شده است. هر موتور جستجو الگوریتم های خاص خود را برای یافتن مرتبط ترین نتایج دارد. مشهورترین و پرکاربردترین موتور جستجو گوگل است.

    چگونه SERP تولید می شود؟

    پس از ارسال درخواست جستجو ، موتور جستجو شروع به جستجو در فهرست وب سایت ها می کند تا بیشترین نتایج را پیدا کند. این مسئله میلی ثانیه است.

    برای درک بهتر نحوه تولید SERP ، باید بدانیم موتورهای جستجو چگونه کار می کنند:

    خزیدن - گرفتن اطلاعات در مورد وب سایت ها در اینترنت

    ایندکس کردن - ایندکس اساساً دایرکتوری تمام وب سایت های خزیده شده است

    ترسیم نتایج - جستجوی جستجو را در برابر وب سایت های فهرست شده بررسی کنید

    این یک نسخه بسیار ساده است ، بنابراین اگر می خواهید کمی بیشتر در مورد نحوه کار موتورهای جستجو بیاموزید ، به بخش موتورهای جستجو در SEOpedia مراجعه کنید.

    نتایج ارگانیک در مقابل پولی

    2 نوع نتیجه اصلی وجود دارد:

    • نتایج ارگانیک
    • نتایج پرداخت شده

    نتایج ارگانیک آنهایی هستند که به لطف بهینه سازی و مرتبط بودن موتور جستجو به SERP رسیده اند. گوگل از صدها فاکتور رتبه بندی استفاده می کند ، اما دو مورد از مهمترین آنها محتوا و پیوندها هستند.

    نتایج پرداخت شده (حمایت شده) تبلیغات هستند. برای نمایش وب سایت خود برای کلمات کلیدی انتخاب شده باید هزینه پرداخت کنید.

    در گذشته ، تشخیص تفاوت نسبتاً آسان بود. در جستجوی گوگل امروز ، یک کاربر معمولی اینترنت ممکن است متوجه آن نباشد. هم نتایج ارگانیک و هم نتایج پولی شبیه به هم هستند ، اما برخی از مشخصات آن وجود دارد.

    ویژگی های SERP چیست؟

    توابع SERP نتایج اضافی هستند که با نتایج اولیه آلی متفاوت هستند. آنها بسته به درخواست جستجو ، اطلاعات پیشرفته ای را در نتایج جستجو ارائه می دهند. توابع SERP می توانند در وهله اول نتایج دیگری را در وسط یا پایین نشان دهند.

    هدف آنها ارائه اطلاعات مرتبط تر از نتایج ارگانیک تصادفی است. این بدان معناست که بعضی اوقات حتی لازم نیست روی نتایج کلیک کنید زیرا پاسخ دقیق س youال خود را خواهید دید. از طرف دیگر ، بسیاری از عملکردهای SERP تمایل به افزایش CTR دارند.

    از نظر SEO ، آنها بازی را تغییر می دهند زیرا ظاهر کلی SERP بسیار تغییر می کند.

    امروزه ، بسیاری از ویژگی های SERP و نتایج بهبود یافته را مشاهده خواهید کرد ، از جمله قطعه های گنجانده شده ، جعبه های پاسخ ، سرگرم کننده ، داستان های برجسته ، لیست های مشاغل محلی و موارد دیگر.

    گوگل به طور مداوم ویژگی های جدید را آزمایش می کند. ما یک راهنمای مفید برای قطعه های غنی ایجاد کرده ایم تا بتوانید در مورد مهمترین ویژگی های SERP ، جوانب مثبت و منفی آنها ، و نحوه پیاده سازی آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    ظاهر نتایج SERP

    در مورد نتایج جستجوی ارگانیک معمولی ، آنها شامل 3 عنصر اصلی هستند:

    • عنوان
    • آدرس اینترنتی
    • توضیحات متا

    همه آنها بخشی از SEO صفحه هستند ، بنابراین می توانید مستقیماً روی آنها تأثیر بگذارید. با این حال ، Google ممکن است بر اساس محتوای وب سایت ، برچسب عنوان یا توضیحات متا را تغییر دهد تا بیشتر به درخواست جستجو پاسخ دهد.