بررسی Serpstat: آیا این ابزار SEO ارزش آن را دارد؟

Tuesday، ۶ Aabaan ۱۳۹۹

این بررسی من از پلت فرم SEO "همه در یک" است ، Serpstat.

در این بررسی موارد زیر را پوشش خواهم داد:

بهترین / بدترین ویژگی ها

قیمت گذاری و ارزش

نحوه مقایسه Serpstat با سایر ابزارهای جستجوگرها (مانند Ahrefs )

آن را توصیه نمی کنم یا نه

بنابراین اگر می خواهید یک بررسی عمیق Serpstat انجام دهید ، این پست برای شما مناسب است.

بیایید درست داخل شیرجه برویم.

Serpstat چیست؟

Serpstat یک مجموعه نرم افزاری SEO است که توسط اولگ سالاماها تاسیس شده است. این به آرامی از یک ابزار تحقیقاتی برای کلمات کلیدی به یک "ابزار هک رشد" تبدیل شده است که شامل ویژگی هایی برای ایجاد لینک ، SEO فنی ، PPC و موارد دیگر است.

اگر تا به حال از یک ابزار مهم SEO (مانند Moz یا SEMrush ) استفاده کرده اید ، با Serptat در خانه خواهید بود. این بسیاری از ویژگی های مشابه را دارد. و یک رابط کاربری مشابه.

و اکنون زمان بررسی عمیق Serpstat من فرا رسیده است.

تجزیه و تحلیل وب سایت: ببینید چه چیزی برای رقبا مفید است

در اینجا جایی است که شما می توانید یک SEO و PPC رقیب را غوطه ور کنید.

دوباره: اگر اخیراً از Ahrefs یا SEMrush استفاده کرده اید ، این ویژگی برای شما آشنا به نظر می رسد.

شما اطلاعات مربوط به بهترین کلمات کلیدی SEO آن سایت را دریافت می کنید :

و کلمات کلیدی Google Ads که بیشترین بازدید را برای آنها به همراه دارد.

همچنین می توانید ببینید که چقدر قابلیت مشاهده و بازدید موتور جستجو در یک بازه زمانی خاص تغییر کرده است (داده های آنها در بیشتر سایت ها به سال 2015 برمی گردد):

به نظر من ، گزارش "رقبا در جستجوی ارگانیک" به خوبی انجام شده است:

حتی یک "نمودار رقبا" نیز وجود دارد که به شما کمک می کند رقبای اصلی آن سایت را در صفحه اول Google تجسم کنید.

اکنون: این فقط صفحه مروری است. اگر می خواهید در مورد هر یک از این گزارش ها بیشتر تحقیق کنید ، می توانید.

در حقیقت ، بیایید نگاهی سریع به چگونگی جمع شدن برخی از این گزارش های منفرد بیندازیم.

کلمات کلیدی ارگانیک: شرایط برتر SEO در مورد رقبا را پیدا کنید

اگر از Serstat برای سئو استفاده می کنید ، احتمالاً بیشتر از هر گزارش دیگری خود را در استفاده از گزارش "کلمات کلیدی ارگانیک" مشاهده خواهید کرد.

دلیل آن این است که لیستی از کلمات کلیدی یک سایت را به شما نشان می دهد.

باز هم می گویم: این یک ویژگی است که بسیاری دیگر از ابزارهای پرداخت شده SEO دارند. بنابراین قطعاً مختص Serpstat نیست.

متأسفانه ، من داده های اینجا را خیلی دقیق پیدا نکردم. به عنوان مثال ، من تصمیم گرفتم سایت خودم را از طریق ابزار اجرا کنم.

در اینجا کلمات کلیدی آورده شده است که Serpstat می گوید بیشترین بازدید را از Google برای من به همراه دارد.

حتی به دقت هم نزدیک نیست.

انصافاً: هیچ ابزاری از شخص ثالث نمی تواند این 100٪ را درست بداند. برای آن به کنسول جستجوی Google نیاز دارید . و مگر اینکه رقبای شما بسیار سخاوتمندانه باشند ، آنها قصد ندارند این داده ها را با شما به اشتراک بگذارند.

بنابراین استاندارد من در اینجا نیست: "این باید 100٪ باشد". در عوض بیشتر است: این حداقل باید شبیه آنچه واقعاً اتفاق می افتد باشد.

متأسفانه ، در اینجا اینطور نیست. طبق Serpstat ، در اینجا 10 کلمه کلیدی برتر Backlinko آورده شده است:

همانطور که مشاهده می کنید ، 5 مورد از 10 مورد برتر غلط املایی " بیانیه مطبوعاتی " هستند.

من می توانم از طریق داده های کنسول جستجوی خودم به شما بگویم که "انتشار مطبوعات" و تغییرات آن باعث ایجاد ترافیک زیادی در موتور جستجو نمی شود. همچنین کلمه کلیدی شماره 2 در این لیست وجود ندارد: "pogosticking".

نکته دیگری که من متوجه شدم این است که بیشترین امتیازات دشواری کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی که من برای آنها رتبه بندی می کنم "N / A" است.

و وقتی می گویم "بیشتر" ، منظورم 90٪ آنهاست. که عجیب هم هست. در حقیقت به نظر من می رسد که وقتی ابزار را امتحان کردم ویژگی دشواری کلمات کلیدی آنها کار نمی کند.

در هر صورت ، باید بگویم که این ویژگی پتانسیل بالایی دارد. اما خیلی خوب اجرا نشده است.

صفحات برتر: محتوای سئو را که قبلاً کار کرده است کشف کنید

همچنین می توانید از Serpstat برای دیدن صفحات سایت که برای بسیاری از کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی شده اند ، استفاده کنید.

به هر دلیلی ، این لیست دقیق تر از گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بود.

در واقع ، 10 صفحه برتر که آنها برای Backlinko لیست کرده اند ، همه صفحات پر بازدید هستند. این دستور با واقعیت مطابقت ندارد. اما دوباره ، استاندارد من در اینجا این نیست که این لیست باید با Google Analytics من مطابقت داشته باشد.

بله ، این ویژگی در واقع به خوبی انجام شده است و به نظر می رسد دقیق باشد.

تحقیقات PPC: از تبلیغات برتر Google در یک رقیب دیدن کنید

به طور کلی ، من تحقیق PPC Serpstats را واقعاً خوب یافتم.

فقط کافی است وارد سایتی شوید و لیستی از کلمات کلیدی را که پیشنهاد می دهند مشاهده کنید. و نسخه کپی تبلیغاتی دقیق که آنها از آن استفاده می کنند.

و اگر می خواهید به تبلیغات سایت بپردازید ، Serpstat می تواند لیستی از تبلیغات خود ، کلمات کلیدی آن تبلیغات ، تخمین CPC و موارد دیگر را ایجاد کند.

گزارش "تحقیقات تبلیغاتی" آنها تجزیه و تحلیل کاملی از تبلیغاتی را که در حال ارسال به یک URL خاص هستند به شما ارائه می دهد.

ابزار کلمات کلیدی Serpstat

Serpstat در اصل یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی بود . بنابراین انتظارات زیادی از این ویژگی داشتم.

و من ناامید نشدم ابزار تحقیق کلمات کلیدی Serpstat جامد است.

من به خصوص گزارش "کلمات کلیدی مرتبط" آنها را دوست داشتم.

این پیشنهادات خارج از کادر جعبه بسیار زیادی داشت که من در اکثر ابزارهای دیگر ندیده ام.

آنها همچنین دارای یک گزارش "پیشنهادات جستجو" هستند که کامل کردن خودکار Google را از بین می برد.

چیزی که من در مورد این ویژگی دوست دارم این است که شما فقط لیست گسترده ای از پیشنهادات (که در واقع استفاده از آن دشوار است) دریافت نمی کنید.

آنها همچنین لیستی از "محبوب ترین کلمات" را که Google پیشنهاد می دهد به شما ارائه می دهند.

به این ترتیب می توانید انواع اصطلاحاتی را که مردم هنگام جستجوی آن موضوع استفاده می کنند ، دریابید. بسیار مفید.

تجزیه و تحلیل بک لینک Serpstat

تجزیه و تحلیل بک لینک Serpstat مشابه اکثر چک کننده های بک لینک موجود در آن است.

بنابراین نیازی نیست که در اینجا به تک تک ویژگی های ریز بپردازم.

آنچه می توانم بگویم این است که به نظر می رسد داده های اینجا کاملاً مشخص است.

چیزی که این ویژگی می تواند استفاده کند نوعی اقتدار دامنه یا ویژگی اختیار صفحه است.

در غیر این صورت ، مرتب سازی در لیست پیوندهای وب سایت دشوار است. به عنوان مثال ، فرض کنید یک سایت 100k بک لینک دارد. مفید است که بتوانید لیست را بر اساس صفحه صفحه یا اختیار دامنه مرتب و فیلتر کنید.

اگر انصاف داشته باشیم ، Serpstat دارای معیار "دامنه رتبه" است. اما فقط در گزارش دامنه های ارجاع موجود است.

ردیابی رتبه Serpstat

اگر از ابزار ردیابی یک درجه استفاده کرده باشید تقریباً از همه آنها استفاده کرده اید.

بنابراین من نمی خواهم یک زمان صرف در ابزار ردیاب رتبه Serpstat کنم.

آنچه می توانم بگویم اضافه کردن لیستی از کلمات کلیدی بسیار آسان بود. و به نظر می رسد که آنها هر روز به روز می شوند (چیزی که برای Ahrefs قابل گفتن نیست).

بعلاوه ، می توانید رتبه بندی را از یک شهر خاص ردیابی کنید.

اگر سئو محلی زیادی برای مشتری انجام دهید بسیار مفید است.

بنابراین ، بله ، Serpstat دارای ویژگی آسان برای استفاده و ردیابی درجه یک با کیفیت بالا است.

ابزار بررسی سایت Serpstat

در مرحله بعدی ، من می خواستم ویژگی ممیزی سئو Serpstat را ارزیابی کنم.

بنابراین من آن را در سایتی اجرا کردم که می دانم داخل و خارج آن چیست: سایت خودم ...

بعد از حدود 6 دقیقه ، گزارش کاملی گرفتم.

( توجه: Backlinko یک سایت نسبتاً کوچک است. اگر یک سایت تجارت الکترونیکی با 100 هزار صفحه داشته باشید ، این احتمالاً طولانی تر خواهد شد).

به نظر من ، گزارش ممیزی سایت Serpstat فوق العاده خوب است.

چرا؟

اول اینکه ، کاملاً کامل است. در مورد چیزهای بزرگ اطلاعاتی دریافت می کنید (مانند 404 صفحه). اما همچنین چیزهای کوچک (مانند برچسب های عنوان خیلی طولانی هستند).

دوم ، یافتن و حل مسائل آسان است. در حقیقت ، Serpstat حتی مشکلات را به اولویت های "بالا ، متوسط ​​و پایین" طبقه بندی می کند:

به عنوان مثال ، در مورد من ، یکی از اولویت های مهم من این است که برخی از صفحات من دارای برچسب های متا گم شده یا کپی نیستند.

همچنین چند صفحه با h1s گمشده داشتم:

به طور کلی ، من ویژگی حسابرسی سایت آنها را خوب می دانم. این یک دسته از مسائل را پیدا کرد. و آن مشکلات را به گونه ای گزارش داد که اقدام به آن آسان شود.

پشتیبانی Serpstat

مانند هر ابزار SEO ، پشتیبانی بخشی عظیم از ارزش کلی ابزار است.

به همین دلیل تصمیم گرفتم پشتیبانی Serpstat را آزمایش کنم.

خوشبختانه ، Serpstat گزینه چت دارد. این بدان معناست که مجبور نبودم برای ایمیل پشتیبانی به ماهیگیری بپردازم.

من می خواستم یک معیار در گزارش حسابرسی سایت آنها را بهتر درک کنم. بنابراین از آنها در این باره پرسیدم:

و حدود یک دقیقه بعد ، پاسخ مفیدی گرفتم.

وای.

حداقل طبق این آزمون ، پشتیبانی آنها پاسخگو و مفید به نظر می رسد.

قیمت گذاری Serpstat

مانند اکثر ابزارها ، قیمت گذاری Serpstat به میزان اطلاعات شما بستگی دارد. و چند وب سایت را مدیریت می کنید.

به طور کلی ، Serpstat ارزان تر از Moz ، Ahrefs یا SEMrush است. ارزان ترین طرح "Lite" آنها (69 دلار در ماه) ، حدود 30٪ ارزان تر از Ahrefs (99 دلار در ماه) است.

و اگر شما یک آژانس جستجوگرها دارید یا ابزاری در سطح شرکت می خواهید ، Serpstat در سمت مقرون به صرفه تری نیز قرار دارد. بالاترین طرح این برنامه 499 دلار در ماه است. که نصف قیمت برنامه "آژانس" 999 دلار در ماه Ahrefs است.

Serpstat: چیزهایی که دوست داشتم

Great UX: به نظر من Serpstat دارای UI تمیزی است. و UX که باعث می شود بتوانید به راحتی به ویژگی مورد نیاز خود در هر لحظه دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال ، وقتی می خواستم از ویژگی "دامنه در مقابل دامنه" آنها استفاده کنم ، Serpstat لیستی از رقبا به من داد.

این فقط یک نمونه از لمس های کوچک بسیاری است که Serpstat در ابزار خود قرار داده است تا استفاده از آن را آسان کند.

پشتیبانی سریع و مفید: من با پشتیبانی Serpstat تعداد زیادی تعامل نداشته ام. اما معدود مواردی که انجام دادم چشمگیر بود. یک علامت بزرگ اینجا.

ابزار حسابرسی سئو در کلاس جهانی: ابزار حسابرسی سئو Serpstat سریع ، آسان برای استفاده و دقیق بود.

ردیابی رتبه روزانه: ردیاب ردیف Serpstat روزانه به روز می شود. و درک روند رتبه بندی سایت شما در طول زمان را آسان می کند.

تجزیه و تحلیل جامد PPC: اگر علاقه مند به Google Ads هستید ، احتمالاً یک میلیون ارزش از مجموعه ابزار PPC Serpstat خواهید گرفت.

Serpstat.com: چیزهایی که دوست نداشتم

تحقیقات نادرست سئو: از نظر ظاهری ، گزارش تحقیقاتی Serpstat در مورد SEO دقیقاً همان Ahrefs و SEMrush است. متأسفانه ، داده های واقعی تقریباً دقیق نیستند. بعلاوه ، من متوجه یک اشکال عمده شدم (مشکل کلمات کلیدی در 95٪ + کلمات کلیدی از دست رفته).

نوشتن گیج کننده UX: Serpstat تقریباً در مورد هر ویژگی توضیحاتی دارد. اما این توضیحات همیشه روشن نیستند. در واقع ، یک ویژگی کامل در Serpstat ("نمای درخت") وجود داشت که من مستقیماً نمی توانستم از آن استفاده کنم ، زیرا توضیح بسیار گیج کننده بود:

فقدان ویژگی های منحصر به فرد: Ahrefs دارای Content Explorer است. SEMrush دارای کلید واژه Magic Tool خود است. احساس کردم Serpstat در واقع هیچ ویژگی منحصر به فردی ندارد که به برجسته بودن آن کمک کند.

بدون ابزار بازاریابی محتوا: Serpstat ادعا می کند که "یک ابزار هک رشد برای سئو ، PPC و بازاریابی محتوا" است. آنها قطعاً از ویژگی های SEO و PPC زیادی برخوردار هستند. اما چیز زیادی برای کمک به بازاریابی محتوا وجود ندارد (مگر اینکه تحقیق کلمات کلیدی را حساب کنید).

بررسی کلی Serpstat

به طور کلی ، Serpstat یک ابزار جامع SEO است. این همه ویژگی هایی را دارد که شما از مجموعه نرم افزار SEO انتظار دارید. و در مقایسه با رقبای اصلی خود دارای قیمت رقابتی است.

با این حال ، ویژگی ها خود یک کیف مخلوط هستند. ویژگی ممیزی سایت سئو بسیار خوب است. اما ویژگی تجزیه و تحلیل رقیب سئو آنها نادرست و باگ است.

بنابراین در حال حاضر ، من به استفاده از Ahrefs و SEMrush ادامه خواهم داد. به نظر من آنها ابزارهای گرد و محکم تری هستند.

اما اگر می خواهید یک ضربه به Serpstat بزنید ، فکر نمی کنم ناامید از آنجا دور شوید.

نظر شما چیست؟

این برای بررسی من در مورد Serpstat است.

حالا دوست دارم از شما بشنوم:

آیا شما از Serpstat استفاده می کنید؟ اگر چنین است ، چگونه آن را دوست دارید؟

با گذاشتن یک نظر سریع در زیر به من اطلاع دهید.