بررسی SparkToro: آیا ابزار جدید Rand Fishkin خوب است؟

Tuesday، ۶ Aabaan ۱۳۹۹

این بررسی عمیق من از ابزار جدید رند فیشکین ، SparkToro است .

در این بررسی موارد زیر را پوشش خواهم داد:

کاری که SparkToro در واقع انجام می دهد

ویژگی های جالب

چیزهایی که دوست داشتم

چیزهایی که دوست نداشتم

تجربه کلی من با این ابزار

خواه آن را توصیه نمی کنم یا نه

بنابراین بدون هیچ زحمتی بیشتر ، اجازه دهید به بررسی بپردازیم.

SparkToro چیست؟

SparkToro یک پلت فرم "هوش مخاطب" است که توسط رند فیشکین و کیسی هنری تاسیس شده است. SpakToro طراحی شده است تا درک عمیق تری از وب سایت هایی که مخاطب می خواند و این مخاطب را در توییتر ، یوتیوب و سایر سایت ها دنبال می کند ، به عموم بازاریابان ارائه دهد.

بنابراین: SparkToro چه کاری انجام می دهد؟

SparkToro برای کمک به درک مشتری هدف شما طراحی شده است. و جایی که آنها آنلاین می شوند.

کاری که با این اطلاعات انجام می دهید به خود شما بستگی دارد.

به نظر من ، مورد شماره 1 SparkToro ، بازاریابی تأثیرگذار است .

اما این تنها راه استفاده از ابزار نیست.

همچنین می توانید از SparkToro برای ارسال مهمان در سایت هایی که مخاطبان شما می خوانند استفاده کنید. ایجاد ارتباط با سردبیران در وب سایت های تأثیرگذار. لیست های ارتباطی روزنامه نگاران را تهیه کنید. هدف گذاری تبلیغات فیس بوک خود را بهبود ببخشید. و بیشتر.

من هنوز تازه کار این ابزار هستم. بنابراین من هنوز می فهمم که چگونه می توان بیشترین بهره را از آن برد.

اما نکته اصلی این است که SparkToro به شما بصیرتی در مورد رفتار آنلاین مخاطبان خود می دهد.

با وجود این اطلاعات پیش زمینه ، زمان بررسی SparkToro من فرا رسیده است.

Audience Intelligence

هوش مخاطب ویژگی نان و کره SparkToro است.

برای استفاده از آن ، یک کلمه کلیدی وارد کنید که توصیف مخاطبان شما چیست.

به طور پیش فرض ، SparkToro شما را به جستجوی موضوعاتی می پردازد که مخاطب هدف شما "اغلب درباره آنها صحبت می کند".

اما می توانید از کشویی استفاده کنید تا افرادی را که از اصطلاحات خاص در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند ، افرادی که تمایل به بازدید از وب سایت های خاص دارند و موارد دیگر استفاده کنید.

مهم نیست که چطور جستجو کنید ، در نهایت با یک نمای کلی از مخاطبانی که اخیراً جستجو کرده اید ، روبرو خواهید شد.

بنابراین ، بیایید بالای این بخش نمای کلی را تجزیه و تحلیل کنیم:

حجم مخاطب: این تخمین SparkToro از میزان بزرگ بودن این مخاطب است. در ابتدا ، من 100٪ مطمئن نبودم كه چگونه آنها تعیین كردند كه مخاطب "كوچك" در مقابل "بسیار زیاد" چیست.

به عنوان مثال ، SparkToro هر دو "استارت آپ" و "تناسب اندام" را به عنوان مخاطبان "بسیار بزرگ" در نظر می گیرد. در واقع ، مخاطبان فضای تناسب اندام احتمالاً 50 برابر بیشتر از مخاطبان استارت آپ هستند. بنابراین به نظر من هر دو "بسیار بزرگ" خواندن آنها کمی خاموش بود.

همانطور که مشخص شد ، این اندازه مربوط به شماره "منابع" در پایگاه داده آنها است:

بنابراین هرچه تعداد "منابع X" بیشتر باشد ، مخاطبان آن بزرگتر هستند.

شباهت رفتار: روش SparkToro برای تعیین اینکه آیا مخاطبان شما تمایل دارند همان افراد را دنبال کنند و وب سایت های مشابه را بخوانند. من یک آزمایش کوچک از این ویژگی انجام دادم و دریافتم که فوق العاده دقیق است. به عنوان مثال ، SparkToro "استارت آپ ها" را همگن در نظر گرفت. که منطقی است تعداد کمی از اینفلوئنسرها و وب سایت ها هستند که این فضا را پوشش می دهند. و "تناسب اندام" متنوع در نظر گرفته شد. بازهم ، این منطقی است زیرا افرادی از اقشار مختلف زندگی علاقه مند به تناسب اندام و سلامتی هستند.

اعتماد به نفس مخاطب: این اساساً یک حاشیه خطا است که در سیستم عامل تعبیه شده است. به طور کلی ، هر چقدر مخاطب شما طاقت فرسا باشد ، SparkToro با داده های کمتری کار می کند. و اعتماد به نفس آنها در مورد گزارش خود کمتر خواهد بود.

بقیه این گزارش به پادکست ها ، حساب های اجتماعی و کانال های YouTube متمرکز است که مخاطبان شما با آنها درگیر می شوند.

به عنوان مثال ، هنگامی که من به دنبال "استارت آپ" می گشتم ، SparkToro گزارش داد که افراد در آن مخاطب پل گراهام و مارک آندرسون را دنبال می کنند.

که 100٪ نقطه است.

و اگر می خواهید بیشتر تحقیق کنید ، می توانید داده های عمیق مربوط به هر یک از این پروفایل های اجتماعی را مشاهده کنید.

این داستان برای وب سایت ها ، پادکست ها و کانال های YouTube همان چیزی است که مردم در دنیای استارتاپ تمایل به دنبال کردن آن دارند.

و اگر من کاملاً تازه وارد فضای راه اندازی شده بودم ، این گزارش ساعتها در وقت من صرفه جویی می کرد .

به جای اینکه توییتر را برای تأثیرگذاری انتخاب کنم ، در عرض چند ثانیه لیستی دریافت می کنم. من می توانم به جای بررسی از مشتریانم ، ببینم چه پادکست هایی را گوش می دهند ، می توانم همه آنها را در یک صفحه ببینم.

من فکر می کنم شما ایده گرفته اید

به نظر من این همان چیزی است که SparkToro را منحصر به فرد می کند. بله ، احتمالاً از نظر فنی می توانید بسیاری از این موارد را به صورت دستی انجام دهید. اما هفته ها طول می کشد. مخصوصاً اگر در آن صنعت تجربه ای ندارید.

داشتن یک ویژگی جالب یک چیز است. اما سوال اصلی این است: این داده ها چقدر دقیق هستند؟

من تصمیم گرفتم یک تست در مقیاس کوچک اجرا کنم تا متوجه شوم.

به طور خاص ، من گزارش هایی را برای دو طاقچه اجرا کردم که بسیار با آنها آشنا هستم: SEO و paleo.

و به عنوان فردی که در هر دو این مکان ها زانو دارد ، می توانم به شما بگویم گزارشاتی که از SparkToro گرفتم فوق العاده دقیق بودند.

به عنوان مثال ، اگر از من بخواهید از دو وبلاگ نویس بزرگ در جهان سرخپوشان نام ببرید ، می گویم: مارک سیسون و راب ولف.

به اندازه کافی مطمئن ، این دو نمایه برتر ذکر شده در SparkToro هستند.

و این همان داستان SEO است. حساب های اجتماعی و وب سایت های SparkToro همه افرادی هستند که من فکر می کنم در آن فضا تأثیرگذار هستند.

بنابراین ، بله ، از نظر داشتن داده های دقیق ، من باید SparkToro A + بدهم.

Audience Insights

Audience Insights اساساً اطلاعات دموگرافیک مخاطبان شماست.

اما به جای اطلاعات دموگرافیک سنتی (مانند سن و جنسیت) ، گزارشات بینندگان مخاطب SparkToro مواردی مانند این را به شما نشان می دهد:

کلمات و عباراتی که این افراد هنگام اشتراک محتوا استفاده می کنند

هشتگهایی که اغلب استفاده می شود

شبکه های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند

شهرهایی که این مخاطب در آنها زندگی می کند

برای مثال ، بیایید نگاهی دوباره به مخاطبان "استارت آپ" بیندازیم.

طبق گفته SparkToro ، افراد تازه کار تمایل دارند مطالب مربوط به "شرکت ها" ، "رشد" و "بنیان گذاران" را به اشتراک بگذارند.

و آنها تمایل به زندگی در SF و NYC دارند.

باز هم ، این برای کسی در جهان واضح است. اما اگر می خواهید در مورد مخاطبان اطلاعاتی کسب کنید ، این داده ها 95٪ زمان تحقیق شما را میانبر می کند.

و وقتی به یک کلمه کلیدی مانند "صنایع دستی" نگاه کردم ، نتایج کاملا متفاوت بود.

من خیلی با دنیای صنایع دستی آشنا نیستم ، بنابراین برخی از این هشتگ ها و کلمات کلیدی برای من جدید بودند. که به نوعی نقطه SparkToro است.

مخاطبان را مقایسه کنید

این ویژگی برای کمک به شما در مقایسه و تضاد دو مخاطب متفاوت طراحی شده است.

به عنوان مثال ، من جستجوی افرادی را دنبال کردم که تیم فریس را در توییتر دنبال می کنند. و افرادی که اغلب در مورد کراس فیت صحبت می کنند.

این روش من برای دیدن این بود که آیا SparkToro می تواند بین مخاطبانی که به نظر می رسد متفاوت هستند هم پوشانی پیدا کند. اما در واقع مشابه هستند.

من از نزدیک می دانم افرادی که تیم فریس را دنبال می کنند نیز درگیر کراس فیت هستند. واضح است که: هیچ ارتباط مستقیمی بین تیم فریس و کراس فیت وجود ندارد. اما به هر دلیلی ، یک تناسبی با این دو مخاطب وجود دارد.

مطمئناً ، SparkToro در آنجا همپوشانی هایی پیدا کرد.

(همراه با برخی از نمودارهای خوب Venn برای نشان دادن اندازه نسبی هر مخاطب و میزان همپوشانی آنها).

من تصمیم گرفتم مخاطبی را ببینم که حتی بیشتر با پیروان تیم ارتباط مستقیم دارد: افرادی که خود را "عشایر دیجیتال" می دانند.

و SpakToro با این دو گروه همپوشانی بیشتری پیدا کرد.

و به عنوان یک تست نهایی ، من گزارش مقایسه مخاطبان را برای "paleo" و "keto" انجام دادم.

باز هم ، SparkToro مقدار زیادی تداخل بین این دو مخاطب مرتبط را پیدا کرد.

جستجوی نمایه Profile Search

جستجوی نمایه روشی برای به دست آوردن بینش درباره مخاطبان شخص یا وب سایت است.

برای آزمایش این ویژگی ، تصمیم گرفتم خودم را جستجو کنم.

بله ، این بیشتر از روی کنجکاوی بود.

اما همچنین می خواستم ببینم SparkToro مخاطب من را به درستی توصیف کرده است یا خیر. بالاخره من مخاطبانم را بیشتر می شناسم.

و به طور کلی ، SparkToro کار خوبی در شرح موضوعات مورد علاقه مخاطبان من انجام داد.

سایتهایی که آنها بازدید می کنند.

و سایر افراد در دنیای بازاریابی که پیروان من نیز آنها را دنبال می کنند.

با این حال ، من با یک اشکال روبرو شدم. SparkToro گفت که من مشترکان YouTube صفر دارم.

حتی اگر من تقریبا 300 کیلوگرم دارم. نکته عجیب این است که SparkToro در واقع به کانال YouTube من پیوند می دهد.

بنابراین آنها در مورد کانال من می دانند. اما به دلایلی این ابزار همچنان گفت که من صفر مشترک دارم.

معامله بزرگی در طرح بزرگ کارها نیست. اما اگر به دنبال تأثیرگذارهای جستجوگرها در YouTube بودید ، از نمایه من عبور می کنید. حتی اگر یکی از محبوب ترین کانال های جستجوگرها و بازاریابی در YouTube را داشته باشم.

من همچنین همین گزارش را برای وب سایت خود ، Backlinko.com اجرا کردم.

و دریافت که داده ها از نظر افرادی که خوانندگان من دنبال می کنند و سایت هایی که بازدید می کنند 100٪ دقیق هستند.

در مجموع ، این گزارش محکم به نظر می رسد. و مفید اما کمی حشره دار.

لیست ها Lists

لیست ها راهی برای پیگیری افراد ، وب سایت ها و حساب های اجتماعی است که می خواهید ذخیره کنید.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که شما می خواهید در پادکست هایی که طرفداران رژیم keto به آنها گوش می دهند تبلیغ کنید. خوب ، شما می توانید پادکست های جالبی را که پیدا می کنید در لیست "Keto Podcasts" ذخیره کنید.

و همچنین می توانید آن لیست را فیلتر کرده و مرتب کنید تا پادکست هایی را که هنوز فعال هستند یا تعداد مشخصی از قسمت ها منتشر شده است پیدا کنید:

به طور کلی ، ایجاد و افزودن موارد به لیست ها در سیستم عامل آسان است. با این حال ، به نظر نمی رسد که ویژگی لیست خود چندان از نظر ویژگی غنی باشد.

در حال حاضر ، تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که لیست را بر اساس این و آن مرتب کنم. و آن را به عنوان یک فایل CSV صادر کنید. اما من واقعاً نمی توانم از داخل SparkToro در این لیست اقدامی انجام دهم.

قیمت SparkToro

در اینجا نحوه شکسته شدن قیمت SparkToro آورده شده است:

همانطور که مشاهده می کنید ، یک طرح رایگان با ویژگی های بسیار محدود وجود دارد. در غیر این صورت ، شما به دنبال $ 150 برای برنامه "Basic" آنها ، 300 $ در ماه برای برنامه "Premium" یا 600 $ در ماه برای برنامه "Unlimited" هستید.

توجه داشته باشید که این قیمت ها براساس صورتحساب ماهانه است. مانند اکثر نرم افزارها ، اگر یک برنامه سالانه را انتخاب کنید ، 3 ماه رایگان دریافت خواهید کرد.

بله ، SparkToro قطعاً ارزان نیست. 150 دلار در ماه درمورد آنچه برای یک برنامه سطح متوسط ​​برای Ahrefs یا Moz Pro پرداخت می کنید است .

بنابراین: آیا SparkToro ارزش پول را دارد؟

بیایید بفهمیم ...

SparkToro: چیزهایی که دوست دارم

در اینجا برخی از مواردی که من در مورد SparkToro بسیار دوست داشتم وجود دارد.

Great UX: من در درک نحوه استفاده از ویژگی های SparkToro صفر داشتم. این بیشتر به این دلیل است که رابط کاربری بسیار بصری است. اما همچنین به این دلیل است که SparkToro عالی "نوشتن UX" دارد.

به عنوان مثال ، آنها به جای استفاده از اصطلاحات اصطلاحات معمولی ، تمایل به توصیف چیزها با انگلیسی ساده دارند.

بینش و داده های منحصر به فرد: من قطعاً یک متخصص بازاریابی تأثیرگذار نیستم. همانطور که گفته شد ، من یک سری ابزار مختلف بازاریابی اینفلوئنسر را امتحان کرده ام. من همچنین 20+ ابزار ارتباطی را که دارای ویژگی های "جستجوی تأثیرگذار" هستند ، آزمایش کرده ام.

و در مقایسه با ابزاری که من امتحان کرده ام ، SparkToro داده های فوق العاده منحصر به فرد و عمیقی دارد که به سختی می توانید آنها را در هر ابزار دیگری پیدا کنید.

داده های دقیق: من در مورد صنایعی تحقیق کردم که بسیار با آنها آشنا بودم. من حتی خودم را جستجو کردم. به این ترتیب ، می توانم داده های SparkToro را آزمایش کنم. خارج از اشکالات ، من دریافتم که داده ها 100٪ در نقطه هستند.

SparkToro: چیزهایی که دوست نداشتم

اکنون وقت آن است که من نکاتی را که فکر می کنم این ابزار می تواند بهبود ببخشد ، پوشش دهم.

اطلاعات دموگرافیک سنتی بیشتر: من می خواهم بدانم مخاطبان من مادربزرگهای 80 ساله هستند یا پسرهای خشمگین 25 ساله. و چنین داده های جمعیتی سنتی را در SparkToro به دست نمی آورید.

حتی فقط سن و جنسیت (که YouTube ارائه می دهد) واقعاً به من کمک می کند هر مخاطب را خیلی بهتر درک کنم.

گزارش اشکالات: با اشکال زیادی در گزارش روبرو شدم ، مانند این:

محدودیت های استفاده نامشخص: من برای یک طرح "اساسی" ثبت نام کردم. که هر ماه 100 جستجو به من می دهد. اما نتوانستم پیدا کنم که چه تعداد جستجو برای من باقی مانده است.

من در حساب خود لیست "نمایش داده شد 90 روز گذشته" پیدا کردم.

اما برخی از این پرسش ها من در جستجوی چیزی هستم که قبلاً آن را جستجو کرده ام (به عنوان مثال ، چند بار "شروع به کار" را جستجو کردم).

آیا اجرای همان جستجو به عنوان دو جستجو محسوب می شود؟ چقدر به محدودیت 100 جستجو در ماه نزدیک هستم؟ این خیلی واضح نیست.

The Bottom Line: My SparkToro Review

آیا SparkToro ارزش آن را دارد؟

جواب دادن برای من سخت است.

مسئله این است: SparkToro برای همه مناسب نیست. برای گروه خاصی از بازاریابان طراحی شده است.

بنابراین این که SparkToro مناسب شما باشد بستگی به این دارد که کی باشید.

من SparkToro را توصیه نمی کنم اگر ...

شما یک شرکت انفرادی ، وبلاگ نویس یا پادکستر هستید.

مطمئناً ، اگر مشاغل یک نفره هستید ، می توانید مقداری ارزش از SparkToro دریافت کنید. به عنوان مثال ، می توانید وبلاگ های دیگری را که مخاطبان شما می خوانند پیدا کنید. و سعی کنید در آن وبلاگ ها منتشر شوید.

و احتمالاً SparkToro را با ارزش می دانید. در ابتدا. اما واقعاً نمی توانم ببینم که شما برای توجیه هزینه ماهانه آن را به اندازه کافی استفاده می کنید.

بنابراین اگر این توصیف شما باشد ، من SparkToro را توصیه نمی کنم.

من SparkToro را توصیه می کنم اگر ...

شما یک آژانس بازاریابی را اداره می کنید که باید سریع در مورد صنایع مشتری خود بیاموزید ، SparkToro واقعاً مفید خواهد بود.

یا اگر به یک صنعت جدید می روید که از آن چیزی نمی دانید ، بینشی که از SparkToro به دست می آورید می تواند هفته ها از تحقیقات مخاطبان شما بکاهد.

اگر کسی هستید که فعالیت های بازاریابی تأثیرگذار زیادی را انجام می دهد ، SparkToro به شما کمک می کند تا افراد تأثیرگذار را برای شریک شدن پیدا کنید.

و اگر تبلیغات پادکست زیادی انجام می دهید ، من نمی توانم راهی آسان تر یا سریعتر برای یافتن پادکست هایی که مخاطبان شما به آن گوش می دهند فکر کنم.

بنابراین اگر این شرایط شما را توصیف می کند ، توصیه می کنم به SparkToro ضربه بزنید.

شما چی فکر میکنید؟

حالا دوست دارم از شما چیزی بشنوم.

آیا هنوز SparkToro را امتحان کرده اید؟

اگر چنین است ، چه چیزی را در این مورد دوست داشتید؟ یا شاید شما ایده هایی در مورد چگونگی بهبود آن داشته باشید.

در هر صورت ، همین حالا با گذاشتن نظر زیر به من اطلاع دهید.