سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

Saturday، ۱ Aazar ۱۳۹۹

سئو کلاه سفید چیست؟

SEO White Hat اصطلاحی است که برای توصیف تمام تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو استفاده می شود که با اصول اخلاقی و دستورالعمل های Google مطابقت دارند. این یک رویکرد بلند مدت است که به جای رتبه بندی بهتر به هر قیمتی ، بر رضایت کاربر و کیفیت محتوا تمرکز دارد.

این اصطلاح اغلب در تقابل با به اصطلاح SEO کلاه سیاه استفاده می شود. این دوگانگی از فیلم های کلاسیک وسترن آغاز شد ، جایی که پسران خوب و بد با رنگ کلاه از یکدیگر متمایز می شدند.

SEO کلاه سفید به تکنیک های "میانبر" مانند خرید بک لینک یا هرزنامه اعتماد نمی کند. در عوض ، تمرکز اصلی بر روی محتوای با کیفیت ، بهینه سازی کامل صفحه و تجربه کاربری عالی است.

چگونه SEO را با کلاه سفید انجام دهیم؟

اصطلاح SEO با کلاه سفید معمولاً فقط در تقابل با روشهای SEO برای کلاه سیاه استفاده می شود ، بنابراین انجام SEO با کلاه سفید در اصل به معنای انجام SEO است.

محتوای با کیفیت

سنگ بنای هر استراتژی سئو ، محتوای جذاب و با کیفیت بالا است که به پرسش پاسخ می دهد و قصد کاربر برای جستجو را برآورده می کند.

برای نوشتن محتوای خوب ، تجزیه و تحلیل آنچه افراد به دنبال آن هستند مهم است. تحقیق مناسب با کلمات کلیدی می تواند به شما در یافتن فرصت های رتبه بندی یا بهینه سازی محتوای موجود برای دستیابی به نتایج بهتر کمک کند.

ابزارهای کلمات کلیدی مانند KWFinder به شما کمک می کنند کلمات کلیدی مرتبط ، محبوب و قابل دستیابی را پیدا کنید.

صفحه فنی و سئو

بسیاری از جنبه های فنی وجود دارد که باید برای موفقیت در جستجوی ارگانیک پوشش داده شود. یک وب سایت خوب باید از پایه محکمی برخوردار باشد.

این بدان معنی است که باید میزبانی وب با کیفیتی داشته باشد و برای همه دستگاه ها به خوبی کدگذاری و بهینه شود. سرعت صفحه نیز نقش مهمی در سئو دارد ، زیرا یک فاکتور رتبه بندی تایید شده است.

بهینه سازی موتور جستجو همچنین شامل بسیاری از تغییرات صفحه ، استراتژی ها و تکنیک ها است. بهترین روش های سئو در سایت شامل URL های کاربر پسند و برچسب های عنوان و توضیحات متا بهینه سازی شده است.

UX عالی

اگرچه طراحی و بهینه سازی تجربه کاربری زمینه جداگانه ای است ، اما این به طور غیر مستقیم بر SEO تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، هوش مصنوعی Google از داده های رفتار کاربر برای ارائه بهترین نتایج جستجو استفاده می کند.

به طور کلی ، مهم است که وب سایت خود را به راحتی جستجو و درک کنید تا کاربران فقط به دلیل احساس گم شدن مجبور به ترک سایت نشوند.

ایجاد بک لینک

اگرچه خرید پیوندها منفی بزرگی است ، اما به این معنی نیست که از طریق روش های خاصی نمی توانید برای بهبود نمایه پیوند وب سایت کاری انجام دهید.

اگر محتوا عالی باشد ، احتمالاً وب سایت های دیگر به طور طبیعی به آن منجر می شوند. البته می توانید از طریق تماس از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به ارتقا promote آن کمک کنید.

تاکتیک های SEO دیگری برای ایجاد پیوندهای کلاه سفید وجود دارد ، از جمله بازسازی پیوندها ، ایجاد پیوندهای خراب یا تکنیک آسمان خراش.

SEO کلاه سیاه چیست؟

SEO کلاه سیاه به تمام تکنیک هایی گفته می شود که سعی دارند موتورهای جستجو را فریب دهند تا رتبه های بالاتری کسب کنند. این اقدامات معمولاً شامل اقدامات ناخواسته و اقدامات غیراخلاقی با هدف تنها دستیابی به نتایج بهتر در سریعترین زمان ممکن است ، صرف نظر از اینکه چه وسیله ای دارد.

SEO کلاه سیاه نقطه مقابل SEO کلاه سفید است که اصطلاحی است که برای توصیف بهینه سازی موتور جستجو مطابق با دستورالعمل های Google استفاده می شود.

هر دو اصطلاح از فیلم های غربی گرفته شده است ، جایی که مردان با کلاه سفید "پسر خوبی" هستند و کسانی که کلاه سیاه می پوشند "پسر بد" هستند.

تاکتیک های سئوکار ها برای کلاه سیاه

بسیاری از روشهای SEO کلاه سیاه وجود دارد ، اگرچه بیشتر آنها منسوخ شده اند و دیگر به سادگی کار نمی کنند زیرا گوگل یاد گرفته است که آنها را شناسایی کرده و وب سایت ها را مجازات کند.

  • پنهان کردن - نمایش محتوای مختلف به کاربران و موتورهای جستجو
  • متن پنهان - متن را از بازدیدکنندگان وب سایت مخفی کنید تا فقط ربات ها آن را ببینند
  • پر کردن کلمات کلیدی - برای رتبه بندی بالاتر برای عبارات خاص ، از تعداد غیر طبیعی کلمات کلیدی استفاده کنید (بیشتر بخوانید: پر کردن کلمات کلیدی چیست؟)
  • Redirects Sneaky - کاربران یا ربات های موتور جستجو را به URL متفاوتی از آنچه انتظار می رود هدایت کنید
  • دستکاری لینک ها - عمدتا شامل اشکال مختلف خرید پیوندها است
  • شبکه های وبلاگ خصوصی / مزارع پیوند - ایجاد وب سایت ها تنها با هدف پیوند به سایر وب سایت ها
  • هرزنامه نظرات وبلاگ - در مورد وبلاگ های دیگر فقط برای درج لینک به وب سایت خود نظر دهید

آیا استفاده از تاکتیک های SEO کلاه سیاه ارزش دارد؟

پاسخ کوتاه منفی خواهد بود دو دلیل اصلی وجود دارد:

این غیراخلاقی است - بیشتر روشهای SEO کلاه سیاه به این معنی است که شما قوانین را زیر پا می گذارید تا کاربران را گول بزنید و به هزینه دیگران برنده شوید. و این مسیری است که نباید بخواهید طی کنید.

این بسیار خطرناک است - اکثر تاکتیک های SEO کلاه سیاه در دراز مدت بیشتر از ضرر آسیب می رسانند ، و حتی اگر بعضی از آنها تا حدی هم اکنون کار کنند ، احتمال شکست فردا وجود دارد.

سئو کلاه خاکستری

بعضی از تکنیک های سئو که نه در سئو کلاه سیاه و نه در سئو کلاه سفید وجود دارد اغلب SEO کلاه های خاکستری نامیده می شود. به طور کلی ، افراد SEO نسبت به آنها تحمل بیشتری دارند ، زیرا در واقع به کسی آسیب نمی رساند.

بیایید این دو لینک را با هم مقایسه کنیم:

اولین لینک از PBN خریداری شده است ، که به طور خاص برای فروش بازخورد ساخته شده است. این مقاله شامل 500 کلمه است و هیچ ارزش افزوده ای برای خواننده فراهم نمی کند. در حقیقت ، وب سایت اصلاً ترافیکی ندارد و به هر کسی که مایل به پرداخت هزینه است ، منجر می شود.

لینک دوم از یک وب سایت با کیفیت بالا و در همان مکان وب سایت شما خریداری می شود. مقاله ای که لینک در آن قرار داده شده است به خوبی تحقیق شده و حرکت واقعی دارد. افرادی که مقاله را می خوانند در واقع می خواهند از طریق لینک به سایت شما مراجعه کنند ، زیرا ارزش افزوده ای فراهم می کند و در متن موضوع منطقی است.

آیا هر دو پیوند با دستورالعمل های Google مغایرت دارد؟

آره.

آیا می توان هر دو SEO کلاه سیاه را در نظر گرفت؟

بستگی به تفسیر دارد. اما احتمالاً اکثر افراد می گویند که تفاوت زیادی بین این پیوندها وجود دارد و بازخوردی که ارزش افزوده را فراهم می کند ، حتی اگر خریداری شده باشد ، نباید با کلاه سیاه سئو شود.

این یکی از دلایل ایجاد اصطلاح "SEO کلاه خاکستری" است ...