گوگل افسانه سئو را از بین می برد: کلمات کلیدی مارک دار به رتبه بندی آسیب نمی رسانند
گوگل افسانه سئو را از بین می برد: استفاده از کلمات کلیدی مارک دار در محتوا به رتبه بندی آسیبی نمی رساند.
- گوگل تایید می کند که استفاده از کلمات کلیدی مارک دار به رتبه بندی جستجو لطمه نمی زند.
- کیفیت محتوا و ارتباط آن با خوانندگان مهمتر از دستکاری کلمات کلیدی است.
در یک تبادل اخیر، رابط جستجوی گوگل نگرانیهای مربوط به استفاده از کلمات کلیدی مارکدار در مقالات را برطرف کرد.
این بحث که در چندین توییت مطرح شد، بر تأثیر ذکر نام های تجاری خاص در بررسی محصول و سایر محتواها متمرکز بود.
جیک بولی، یک خالق محتوا، در ابتدا پرسید که چرا مقالات او با محتوای منحصر به فرد به طور مداوم در صفحات 3 تا 4 نتایج جستجو رتبه بندی می شوند، با این گمان که ممکن است به دلیل وجود عبارات مارک باشد.
این موضوع باعث ایجاد بحثی در مورد بهترین شیوه های سئو و الگوریتم های رتبه بندی گوگل شد.
مشاوره متناقض از کارشناسان سئو
طالب کابارا، یک متخصص سئو، پیشنهاد کرد که ذکر کلمات کلیدی مارک دار می تواند به رتبه بندی آسیب برساند و توصیه می کند از استفاده از عباراتی مانند “تعادل جدید” در عناوین بررسی خودداری کنید.
او ادعا کرد که سایتهای متعددی را ممیزی کرده و اثرات منفی رتبهبندی را به دلیل چنین کلمات کلیدی مشاهده کرده است.
جیک، به من اعتماد کن این کلمه “تعادل جدید” است. انتظار نداشته باشید که با محتوای مارک شخص ثالث به صفحه 1 بروید.
در یک یادداشت مرتبط، سایت شما به دلیل آن کلمات کلیدی مختل شده است.
من در اینجا شبیه یک نظریهپرداز توطئه به نظر میرسم، اما قبلاً دهها سایت را حسابرسی کردهام، با خیال راحت مخالفت کنید…
— Taleb Kabbara (@TalebKabbara) 25 ژوئن 2024
پاسخ رسمی گوگل
رابط جستجوی گوگل این ادعاها را رد کرد.
ایشان در پاسخی مبسوط فرمودند:
«نه، شما نباید از ذکر نام تجاری چیزی که در حال بررسی آن هستید بترسید. این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که خوانندگان از شما انتظار دارند انجام دهید، و سیستمهای ما سعی میکنند چیزهایی را که برای خوانندگان مفید است پاداش دهند.»
نماینده گوگل توضیح داد که نوشتن یک بررسی بدون ذکر محصول در حال بررسی غیرمعمول خواهد بود.
آنها تأکید کردند که هدف سیستمهای Google یافتن و رتبهبندی محتوایی است که برای خوانندگان واقعاً مفید است، بدون توجه به استفاده از اصطلاحات مارک.
من مخالفم نه، شما نباید از ذکر نام تجاری چیزی که در حال بررسی آن هستید بترسید. این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که خوانندگان از شما انتظار دارند انجام دهید، و سیستم های ما سعی می کنند چیزهایی را که برای خوانندگان مفید است پاداش دهند. چگونه می توانید یک بررسی بنویسید و نه…
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 25 ژوئن 2024
شواهدی که از موضع گوگل حمایت می کند
برای حمایت بیشتر از نظر خود، Liaison شواهدی از یک پرس و جو جستجوی خاص برای «نقد تعادل جدید minimus tr v2 بررسی» ارائه کرد.
آنها تأکید کردند که نتیجه برتر برای این جستجو از یک مارک بزرگ نیست، بلکه از یک بازبین فردی است، و نشان می دهد که Google می تواند محتوای مستقل را زمانی که مرتبط و مفید باشد رتبه بندی کند.
همانطور که در پاسخ قبلی خود گفتم: “این چیزی است که هر کسی می تواند به راحتی با جستجو در نتایج، خود را از بین ببرد.”
نتیجه برتر برای این جستجو مارک بزرگی نیست. ویدیوهای YouTube از برندهای بزرگ نیستند. آنها از جیک هستند. و در حالت ایده آل، من موافقم که اگر سیستم های ما… pic.twitter.com/hKhGZxLuOH
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 25 ژوئن 2024
تایید مجدد بهترین شیوه ها
هنگامی که مایک هارداکر توصیه هایی را که دریافت کرده بود در مورد دیگر رتبه بندی برای کلمات کلیدی مارک دار به اشتراک گذاشت، گفتگو چرخش دیگری به خود گرفت. رابط جستجوی گوگل به اختصار پاسخ داد: “آره، این کار را نکن” و موضع خود را در برابر اجتناب از اصطلاحات مارک در محتوا تایید کرد.
آره اینکارو نکن
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 25 ژوئن 2024
چرا SEJ اهمیت می دهد
این مبادله یک تصور غلط را با ارتباط مستقیم گوگل در مورد رویکرد آن به رتبه بندی محتوای حاوی کلمات کلیدی مارک دار روشن می کند.
این به ناشران یادآوری میکند که بهترین محتوا را برای خوانندگان بنویسند تا اینکه با اجتناب از عبارات خاص، سیستم را بازی کنند.